AndroidHealthClinic

Kaluro going for the triple digits~

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik wel tof vind, met kleding aan, is dat je wel wat massa kan zien maar niet dat de boel enorm strak zit ofzo, ik cringe enorm hard als ik van die dudes zie met strakke shirtjes en kale kopjes, brr, facking fekkits lol

Nee inderdaad, strakke metro-shirts is niks voor mij. Gewoon een T-shirt aan waarbij je kan zien dat iemand breed gebouwd is aan de rug, en waarbij je schouderkoppen de mouwen naar buiten duwen :cool: en met 45cm armen eronder. En natuurlijk zo'n BAM gevoel bij de borst, maar niet dat hij helemaal strak om je borst getaped zit nee.

http://www.youtube.com/watch?v=8nT_pX0cGV0

zoiets, mooi passend niet te strak shirt. hij heeft ook een echt goed fysiek trouwens.

Ik ben benieuwd wanneer je tevreden bent over je fysiek Michieln, ik denk dat het op je blijft groeien (dat pun!) en dat je nooit echt tevreden zult zijn totdat je echt een bruut fysiek hebt.
Je bent bij punt A en je denkt bij punt B tevreden te zijn, waarbij punt D echt te overdreven groot is.
Dan ben je bij punt B en dan denk je, toch maar naar punt C, waarbij D misschien wel interessant aan het worden is.
Dan ben je bij punt C en dan denk je van.. Hmm D wil ik toch wel minimaal.

Terwijl toen je bij punt A was, punt D vééls te overdreven leek.
It's a neverending cycle!

mooie bollinkjes kaluro ;)
succes met wachten (dat is lastiger dan trainen volgens mij ;))

De bollinkjes zijn er, nu nog de echte massa :cool:
En ja inderdaad het wachten is echt klote, hoewel als ik mijn trainingspartners bezig zie met myo reps squats/stiff legged deadlifts, dan heb ik soms toch wel een opluchting van "Gelukkig hoef ik niet mee te doen haha".
Het irritant(st)e is dat mijn legs nu van ca 64cm naar ~59-60cm zijn gegaan en mijn kuiten nu op de 39+cm zitten. Het is een beetje uit verhouding en dat zal de komende tijd alleen maar meer worden.

Myo reps:
Je pakt je 10rm en dan ongeveer 30 sec rust tussen sets, tot je aan de 40-50 reps zit, zoiets:
10 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - 3 reps .... tot de 40 total reps

Ik heb vanaf gisteren koolhydraten zitten minderen.
Gewicht vanochtend (Creatine was ik al gestopt, en nu minder vocht door koolhydraat verlaging): 87,5kg.

Ik ga deze week op 2500kcal / dag zitten met:
200g carbs
protein(min. 2g /kg lichaamsgewicht)
vet(min. 1g / kg lichaamsgewicht)

De weken erna op 2700.
Mocht ik minder dan 500g per week afvallen (wat me sterk lijkt) dan verlaag ik kcal.
Mocht ik meer dan 700g per week afvallen dan verhoog ik het wat.

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

N3bjwq2.png

Eetschema deze week, hoewel het ook deels IIFYM zal worden.
Ik pak trouwens:
- een multivit (die van XXLnutrition)
- 2 gram omega 3
- 5000IU D3

Ik ga eventueel de whey shake bij mijn ontbijt nog vervangen door eieren, maar die had ik zo niet in huis. Vandaar meer cashew noten bij mijn nachtshake en 2x een whey shake.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

Ik ga trouwens weer op 30 reps zitten met het schema momenteel, Ik ben niet overtuigd dat ik de 40 reps aan kan in een cut.

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Vandaag workout achter de rug, damn ik miste de koolhydraten wel echt.

Chinups: -3 reps
Pullups: -2 reps
Biceps curl: -2 reps

etc. Maarja het zal wel wennen zijn, energie kwam ik wel te kort.

Laatst bewerkt:
Oké een update!
Momenteel: 86.3KG
Ik heb het kelei en rest pause principe 'afgeschreven'. Het werkt wel maar ik kreeg overal kleine pijntjes en 6 dagen in de week was voor mij overkill. Ik hou van mijn vrije tijd en vooral in mijn cut, als ik toch geen bulk profijt heb van workouts.

Gisteren heb ik een UB/LB sc hema in elkaar gezet:

UB #1

barbell bent over rows 4x10-12
Dumbell rows 4x10-12
Dips 3x10-12
Flyes 3x10-12
Rear delt flyes 3-4x10-12

LB #1
Deadlifts 5x5
squats 4x10-12
Donkey calf raise - 4x12-15
Glute bridges 4x8-12
Core exercises

UB #2

Bankdrukken 5x5
Incline dumbell press 3x10-12
Optrekken 4xBW
Barbell curl 4x10-12
Side raises 3-4x10-12

LB #2
Squats 5x5
Lunges 4x10-12
glute/ham raises 4x10-12
Seated calf raise 4x15-25
Standing calf raise 4x12-15 (optioneel)
Core exercises

Ik moet er niet aan denken om nu kelei te doen. Zo diep in mijn cut. Ik zou idd ook overal pijntjes krijgen maar er ook gewoon geen energie voor hebben.

Zit op dit moment in de derde week van de cut met die revised routine, 20 reps totaal. Trainingen zelf zijn gewoon goed te doen, omdat je per oefening niet zo heel lang bezig bent.
Week 1 5 dagen getraind, week 2 3 dagen (kon niet vaker). Deze week tot nu toe 2 dagen, maar daar komen nog 2 tot 3 dagen bij. Gister vrij genomen omdat ik wel t gevoel had dat ik het kon gebruiken. Maar verder op zich wel prima te doen. Je hoeft natuurlijk niet echt 6 dagen te gaan, gewoon zo vaak als je kan/trekt.

Zit er wel aan te denken om die nieuwe routine op 3 setjes per oefening te doen voor de komende twee maanden. Even wat anders, en laat net wat meer rust per spiergroep toe tussen trainingsdagen.

Dus op zich is het best te doen, zit nu op e/k/v 200/230/80 meestal, ~2550 kcal.

En ik zit hier half te loggen in Kaluro zn log :roflol: kusje

Ik moet er niet aan denken om nu kelei te doen. Zo diep in mijn cut. Ik zou idd ook overal pijntjes krijgen maar er ook gewoon geen energie voor hebben.

Nee inderdaad, dit schema is wel even een goede afwisseling.

Zit op dit moment in de derde week van de cut met die revised routine, 20 reps totaal. Trainingen zelf zijn gewoon goed te doen, omdat je per oefening niet zo heel lang bezig bent.
Week 1 5 dagen getraind, week 2 3 dagen (kon niet vaker). Deze week tot nu toe 2 dagen, maar daar komen nog 2 tot 3 dagen bij. Gister vrij genomen omdat ik wel t gevoel had dat ik het kon gebruiken. Maar verder op zich wel prima te doen. Je hoeft natuurlijk niet echt 6 dagen te gaan, gewoon zo vaak als je kan/trekt.

Zit er wel aan te denken om die nieuwe routine op 3 setjes per oefening te doen voor de komende twee maanden. Even wat anders, en laat net wat meer rust per spiergroep toe tussen trainingsdagen.

Dus op zich is het best te doen, zit nu op e/k/v 200/230/80 meestal, ~2550 kcal.

En ik zit hier half te loggen in Kaluro zn log :roflol: kusje

Ik deed de PPL myo-reps routine(originele schema). niet de FB routine van Kelei. Ik mis te veel apparatuur om de FB goed te kunnen doen.
Ik hou m'n carbs rond 200 en heb mijn vetten een stuk hoger.

En ach ik snap wel dat je mijn logje wilt, zo populair dat hij is :cool:.

Workout UB #2 2-5-2014
Bench press:
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 95kg
Kracht is er nog zat gelukkig, ook al zit ik in de cut. Die 95kg ging makkelijker omhoog dan verwacht.

Incline Dumbell Press
12x 25kg
10x 30kg
8x 32.5kg

Pull-ups
5x BW+5kg (wide hammer grip)
4x BW+5kg (wide hammer grip
4x BW+5kg (wide hammer grip)
4x BW+5kg (wide hammer grip)
3x BW+5kg (Wide overhand grip) + 2x BW (Wide overhand grip)

Barbell Curl
12x 30kg
10x 30kg
8x 35kg

Side Raises
12x 10kg
10x 10kg
9x 10kg

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

Workout UB #1 29-4-2014
Barbell bent over rows(superstrict):
12 x 55kg
12 x 5kg
12 x 55kg
12 x 55kg

Strict one arm dumbell rows
12x 25kg
12x 25kg
12x 25kg
12x 25kg

Dips
12x BW
12x BW
12x BW
Dit was nog licht, maar ik krijg snel gezeik met m'n schouder van Dips, dus ik hou het nog even licht.

Flyes
12x 15kg
10x 15kg
19x 15kg

rear delt flyes
12x6kg
10x 6kg
10x 6kg

Workout LB #1 30-4-2014
deadlifts
5x 100kg
5x 100kg
5x 100kg
5x 100kg
Ik hou het nog even lichtjes hier, mijn max is 12x120kg, 1x150kg. Ivm mijn knie.

One legged BW squats (op verhoging)
6 sets van 12

Planks
65 sec
45 sec
45 sec

Side planks
45 sec
45 sec

Workout UB #1 5-5-2014
Wide neutral grip pullups:
9 x BW
6 x BW
5 x BW
5 x BW
5 x BW
Ik heb de BOR eruit gegooit, mijn knie vond die oefening niet prettig.

Strict one arm dumbell rows
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg
10 x 30kg

Dips
12 x BW+10kg
12 x BW+10kg
Mijn schouder gaat irriteren van Dips, dus ben maar CGBP gaan doen. Bij dips kan ik denk ik wel 12xBW+20kg maar ik wil mn schouder niet vernietigen,. :D
Close Grip Bench Press
8 x 60kg
8 x 60kg
8 x 60kg

Flyes
12 x 15kg
10 x 15kg
9 x 15kg

rear delt flyes
12 x 6kg
10 x 6kg
10 x 6kg

Lekker training. Oppassen met die dips. Ik heb dat ook.
Als ik rechtop dip dus echt op triceps richt dan voel ik mn schouder ook snel. Meer voorover gebogen niet.

Lekker training. Oppassen met die dips. Ik heb dat ook.
Als ik rechtop dip dus echt op triceps richt dan voel ik mn schouder ook snel. Meer voorover gebogen niet.

Ik heb het ook als ik voorover leun, misschien dat ik mijn schouderkapsel maar eens apart mee moet gaan pakken. Het kan zijn dat ze wat achterlopen omdat ik ook al minstens een half jaar geen overhead presses meer gedaan heb.

Bijna dezelfde lengte en gewicht. Ben ook aan het cutten ,ik ga je volgen :)!

Ik heb het ook als ik voorover leun, misschien dat ik mijn schouderkapsel maar eens apart mee moet gaan pakken. Het kan zijn dat ze wat achterlopen omdat ik ook al minstens een half jaar geen overhead presses meer gedaan heb.

hmz je beschrijft waarom ik dips niet goed durf...

Je knie doet nog wat zeer, hoest er verder mee? En nemen de pijntjes langzaam af nu?

Je trainingen verlopen verder wel oké of niet?

hmz je beschrijft waarom ik dips niet goed durf...
Sterke rotator cuffs helpt al een heel stuk voor dips. Maar ik heb die al zo lang niet mee gepakt.. :o

Je knie doet nog wat zeer, hoest er verder mee? En nemen de pijntjes langzaam af nu?
Als ik intensief gefietst heb dan heb ik er erg veel last van, wanneer ik parallel of lager squat heb ik er ook last van, en ook als ik te lang in mijn bed blijf liggen. Ik durf niet met zerkerheid te zeggen of het minder is geworden, wat ik wel weet is dat ik bij leg workouts niet alles durf te geven vanwege mijn knie.

Ik ben ook niet (helemaal) tevreden dat de oorzaak nooit achterhaald is (Immers, je krijgt toch niet zomaar kraakbeen irritatie/schade), waarrdoor er groot kans is dat de oorzaak nog steeds ergens ligt. Hij vertelde mij gewoon dat ik moest stretchen en niet te diep moest gaan bij squats enzo, maar ik had hiervoor al 4 maanden geen lower body getraind en de pijn was er nog steeds dus...

Je trainingen verlopen verder wel oké of niet?
Trainingen verlopen super :D! Als ik op een cutdag met 100g carbs nog 3x5x90kg en 1x5x95kg kan bankdrukken dan weet ik dat het wel goed zit.
Ik ga wel nog een sportschool abbo afsluiten om toch goed been te kunnen pakken. Vooral nu ik geen squats kan doen.
Gisteren nog even gedeadlift

Deadlifts
12x 40kg
8x 60kg
8x 80kg
8x 100kg
5x 110kg
5x 120kg
1x 130kg
Ik doe hier toch nog wat voorzichtig ivm mijn knie.
Ik heb ook one legged squats gedaan op een verhoging, voor stabiliteits training.

Daarna heb ik nog zo'n 45 minuten HIIT joggen/sprinten zitten doen.
Niet helemaal 1:1 maar het ging meer van: Sprint naar de volgende lantaarnpaal, jog naar de volgende lantaarnpaal etc. omdat mijn conditie echt brak is. :D

Laatst bewerkt:
Klote van je knie en je LB trainingen die daardoor tegenvallen..

Maar de rest gaat evengoed prima zo te zien :thumbs:

Klote van je knie en je LB trainingen die daardoor tegenvallen..

Maar de rest gaat evengoed prima zo te zien :thumbs:

Yep!
Ik stretch ook dagelijks nu.

- Iliopsoas (warrior lunge)
- Quadriceps door mijn knie tegen de muur te zetten (waarbij mijn onderbeen dus tegen de muur omhoog staat) en dan met mijn andere been naar voren te stappen en rechtop te gaan 'zitten'.
- Hamstrings, mijn been op een verhoging leggen met gebogen knie, mijn bovenlichaam zo ver mogelijk naar mijn been toe laten gaan en dan mijn knie zo ver mogelijk stretchen
- Soleus Staand met gebogen knie naar voren leunen.
- Schoudergebied Shoulder dislocations met een opgerolde handdoek. Mijn schouders zijn momenteel zo lenig dat ik bij squats de stang op schouderbreedte kan pakken en ook nog eens mijn ellebogen naar voren kan doen zonder problemen. (Eerst moest ik daar niet aan denken zeg :P)
- glutes Pigeon stretch

Alles doe ik nu 3x30 sec.

Yep!
Ik stretch ook dagelijks nu.

- Iliopsoas (warrior lunge)
- Quadriceps door mijn knie tegen de muur te zetten (waarbij mijn onderbeen dus tegen de muur omhoog staat) en dan met mijn andere been naar voren te stappen en rechtop te gaan 'zitten'.
- Hamstrings, mijn been op een verhoging leggen met gebogen knie, mijn bovenlichaam zo ver mogelijk naar mijn been toe laten gaan en dan mijn knie zo ver mogelijk stretchen
- Soleus Staand met gebogen knie naar voren leunen.
- Schoudergebied Shoulder dislocations met een opgerolde handdoek. Mijn schouders zijn momenteel zo lenig dat ik bij squats de stang op schouderbreedte kan pakken en ook nog eens mijn ellebogen naar voren kan doen zonder problemen. (Eerst moest ik daar niet aan denken zeg :P)
- glutes Pigeon stretch

Alles doe ik nu 3x30 sec.

Damn dat zijn een hele hoop stretches. Dat duurt wel ff ofniet? Maar snap wel dat je het doet.
Heb je mijn yoga stretch nog geprobeerd voor je schouder? Wast t wat?

Damn dat zijn een hele hoop stretches. Dat duurt wel ff ofniet? Maar snap wel dat je het doet.
Heb je mijn yoga stretch nog geprobeerd voor je schouder? Wast t wat?

plusminus een kwartiertje meestal.
En nee niet meer geprobeerd, mijn schouder doet weer 100% normaal gelukkig!

---------- Toegevoegd om 17:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Hier nog een kleine update foto (plat door de low carbs):

WngrIHd.png

Ikzelf vind dat mijn bovenkant traps heel erg achterlopen, dus zodra ik de bulk weer in ga, gooi ik er 2x per week shrugs in. Eentje op 4x5-8 reps en eentje op 4x10-12 reps.

Edit: Ugh ik heb de foto teveel verkleind zo te zien :') zal wel ingezoomd geweest zijn in photoshop, nouja. Beter dan niks.

Laatst bewerkt:

Workout UB #2 8-5-2014
Bench press:
5 x 95kg
5 x 97.5kg 5RM PR
4 x 95kg
5 x 90kg
What?! 5rm record? interesting.

Incline Dumbell Press
12x 25kg
10x 30kg
9x 32.5kg

Pull-ups
9x BW (wide hammer grip)
6x BW (wide hammer grip
6x BW (wide hammer grip)
5x BW (wide hammer grip)
5x BW (Wide overhand grip) + 2x BW (Wide overhand grip)

Barbell Curl
5x 40kg (waarom ook niet, haha. Mn vriendin probeerde barbell curls met 20kg (de stang dus) en kon er twee, wij(ik+andere trainingspartner) willen minimaal 2x zo sterk als haar zijn dus wij deden 40kg :P)
12x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

Side Raises
12x 10kg
8x 10kg
8x 10kg

Laatst bewerkt:
fijn dat de trains goed gaan, zonde dat de oorzaak van 't knietje niet achterhaald is en je voorzichtig blijven moet.
Lekkere stretchroutine (behalve die hamstringstretch...snap dat dat bij de meesten zo werkt, maar voel daar zelf geen zak van).

foto ziet er strak uit hoor, flink verschil

fijn dat de trains goed gaan, zonde dat de oorzaak van 't knietje niet achterhaald is en je voorzichtig blijven moet.
Inderdaad. De fysio Denkt dat het probleem in een ongebalanceerde core ligt, daarom doe ik al die stretches dus. Maar hij weet het niet zeker en misschien is het wel een hele andere oorzaak. Dit is echt een trial & error iets, waar ik totaal niet blij mee ben.

Lekkere stretchroutine (behalve die hamstringstretch...snap dat dat bij de meesten zo werkt, maar voel daar zelf geen zak van).
Hmm.. Hou je je tenen wel naar voren/beneden zodat je je kuiten niet meestretcht?
Anders kan je de deurpost hamstretch even proberen om te testen hoe lenig ze zijn, het kan zijn dat je echt al hele lenige hams hebt.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=Xa69v8hEqgw

Allleen dan bij een open deur. of muurhoek.
Wanneer je met je kont de muur kan raken en je been gestrekt is dat heb je echt lenige hamstrings :P.

foto ziet er strak uit hoor, flink verschil
Thanks, nu zie ik van het zijaanzicht ook al een beetje de ablijnen lopen, dus gaat wel chill inderdaad.
Wel een beetje mixed feelings, omdat ik sowieso al 192cm lang ben en het al moeilijk gaat zijn om mijn frame op te vullen, en ik sowieso nog niet superveel massa heb. Mijn ene hersenpankant wil lekker bulken, de andere wil eerst lekker droog staan voor goede bulk basis. Gahhh! Nouja lekker nog even doorcutten.

Over cutten gesproken: Ik cut momenteel op 2500kcal en ik merk dat ik misschien toch nog lager moet gaan zitten. Eerst met het 6x per week kelei schema had ik 2650-2700kcal nodig, maar nu met een 2 á 4 (legworkouts doe ik niet echt)x per week UB/LB schema merk ik toch dat mijn behoefte lager ligt. Dus of meer cardio gaan doen of kcal verlagen. Ik ga denk ik voor de cardio, joggen scheen goed te zijn voor de stretch reflex van mijn quads en dus voor mijn knie.

Terug
Naar boven