MuscleMeat

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
High reps trainen gaat je niet meer spierdefinitie geven
Standaard argumenten op DBB, anekdotisch bewijs aanhalen en niks kunnen onderbouwen, vervolgens discussie beëindigen

load of bro-science bullshit weer
Ja bedankt voor jouw onderbouwde visie.

Ik denk dat die coach denkt dat high reps meer (kleinere) spieren aanspreekt en daarmee een vollediger fysiek traint, dus meer definitie. Maar of dat waar is weet ik niet. Daarvoor zijn high reps vast niet de enige manier. En vetpercentage is vast een belangrijkere factor.

Welles-nietes is geen discussie, dat is een kinderachtig spelletje zonder uitkomst. We hebben een andere mening, prima toch? :)
Ik respecteer je mening ook, ookal ben ik het er niet mee eens, maar aangezien ik het zelf ook interessant vind, zou het fijn zijn als er (enige vorm van) bewijs kan worden geleverd; dan kan de discussie inhoudelijk zijn ipv wellus-nietus

Ja bedankt voor jouw onderbouwde visie.

Ik denk dat je trainer denkt dat high reps meer (kleinere) spieren aanspreekt en daarmee een vollediger fysiek traint, dus meer definitie. Maar of dat waar is weet ik niet. Daarvoor zijn high reps vast niet de enige manier. En vetpercentage is vast een belangrijkere factor.
Wat jij aanhaalt nu is een hele andere discussie; namelijk zijn high of low reps EFFECTIEVER.

Ik denk ook dat armen/delts bijvoorbeeld in de brede zin beter reageren op volume. Maar de vraag ging over of dit tot meer DEFINITIE zou leiden

Standaard argumenten op DBB, anekdotisch bewijs aanhalen en niks kunnen onderbouwen, vervolgens discussie beëindigen

load of bro-science bullshit weer

En wat als het een ervaring is ? Is dat niet te onderbouwen maar om het maar weg te zetten als onzin is dan ook weer gek.

Iets is niet wetenschappelijk bewezen dus per definitie onzin.

Ik respecteer je mening ook, ookal ben ik het er niet mee eens, maar aangezien ik het zelf ook interessant vind, zou het fijn zijn als er (enige vorm van) bewijs kan worden geleverd; dan kan de discussie inhoudelijk zijn ipv wellus-nietus
In het kader van het aanspreken van spiervezels is er duidelijk bewijs dat low reps andere fibres aanspreekt dan high reps. Dit heeft ook invloed op de look.

Ik zeg daarintegen niet dat je alleen maar 15+ reps moet doen, ik denk dat het het beste is om een combinatie van de twee te doen zodat je alles te pakken hebt.

Veel IFBB pro's zijn ook voorstander van high reps, maar dat mag je hier niet zeggen want dan zitten er weer een paar smartasses tussen die het beter denken te weten.

Bijvoorbeeld:
Squats 6-8 reps
Leg Press, Extensions, Leg Curls allemaal rond de 15 reps.

Of:
Leg Press 6-8 reps
Squats, Extensions, Leg Curls allemaal rond de 15 reps.

Zo pak je het beste van beide.

En wat als het een ervaring is ? Is dat niet te onderbouwen maar om het maar weg te zetten als onzin is dan ook weer gek.

Iets is niet wetenschappelijk bewezen dus per definitie onzin.
Dat zeg ik ook niet. Als er zowel geen intuitief als wetenschappelijk antwoord is, lijkt er mij geen reden te zijn om iets aan te nemen
In het kader van het aanspreken van spiervezels is er duidelijk bewijs dat low reps andere fibres aanspreekt dan high reps. Dit heeft ook invloed op de look.

Ik zeg daarintegen niet dat je alleen maar 15+ reps moet doen, ik denk dat het het beste is om een combinatie van de twee te doen zodat je alles te pakken hebt.
Ik ben het met je eens dat trainen in alle rep ranges ‘het beste’ zou zijn, maar wat je daarvoor aanhaalt gaat over type 1 vs type 2 spiervezels

En hoe bevalt de masteron @Camelus ? Ben je al je verloren haren in het doucheputje al aan het tellen? Of urenlang je haarlijn aan het bestuderen in de spiegel en vergelijken met oudere foto's?

Laatst bewerkt:
High reps benen trainen gaf me evenveel definitie als low rep, nada. Een beter ontwikkelde spier en laag bf wel.

Gaaf :) Zo breed zijn dat je je druk kunt gaan maken hoe je betere definitie kunt krijgen.

Is gewoon een kwestie van leg development en dieper gaan. Als je echt gort droog staat heb je overal strepen. De een verliest het gewoon slomer op z'n LB dan anderen.

Of je high/low reps traint maakt niet uit voor hoe shredded je wordt

zou je zelf, of iemand anders, ook maar 1 reden kunnen bedenken waarom meer herhalingen voor meer definitie zouden zorgen?

t enige wat ik kan verzinnen is dat je meer kcal verbrandt omdat je sets langer duren. Maar dan is t ook een kweste van vet en heeft high vs low reps geen direct effect

Zijn vraag was niet hoe hij meer vet verbrandt. Zijn vraag was of een manier van training invloed heeft op de look van een spier. Ik en velen zijn van mening van wel.

Het draait om de "effectieve reps". Dit zijn veelal de laatste aantal reps van een set. Niet alle reps gaan dezelfde stimulus bewerkstellen. Het maakt zoals @TT&A in dat opzicht niet uit of je low of high rep gaat. De één krijgt eenmaal eerder lijntjes op bepaalde delen dan de ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven