- Waardering
- 34.342
Wendler heeft twee bodybuilder templates gereleasd in het verleden op enkele websites, maar pak je alle spieren 1x in de week. Voor de templates zie: https://blackironbeast.com/5/3/1/calculator . Wendler zelf adviseert voor massa gains voornamelijk zijn boring but big templates....maar deze lijken mij ook niet handig voor bbing als je meer traditioneel bbing wilt doen...high reps deads...form breakdown anyone...
Ik denk dat voor bbing een frequentie van 2x per week beter is....Bijv. push pull legs template. Als je dit zou willen combineren met wendler zou ik het volgende doen:
Push pull leggs split (of push,leggs,pull of legs,push,pull)
Main lift per dag: flat benchpress op push a, mp op push B, squat op leggs a, deadlift op leggs B. Op pull dagen zou ik row doen, in ieder geval lat focus.
Qua progressie zou ik voor wendler 5 pro variant kiezen voor de main lift. Voor bbing lijkt mij de reguliere 531 met name de 3 en 1 reps niet handig. 5 pro variant is de reguliere percentages van wendler maar je pakt iedere set in iedere week 5 reps. Ook geen amrap op het laatst. Al kun je ervoor kiezen om dat wel te doen natuurlijk. Met 5 pro variant is wel slim om wellicht bij het berekenen van de eerste cycle 85% of zelfs 80% te pakken van je huidige max ipv de 90% die wendler vroeger altijd standaard voorschreef als trainingsmax. Een van zijn principes is licht beginnen en lange termijn denken.
2e oefening zou ik semi compound pakken (vb dumbel bench press op push dag...8 tot 12 reps) en als 3e e oefening een iso oefening en deze pompen.
My 2 cents
Bedankt voor het meedenken. Jaren geleden had ik ook eens een template van Wendler gevolgd met goede resultaten.
De ohp/mp is voor mij geen mainlift, ik wil de focus op de grote drie leggen én ze het liefst twee keer per week doen verdeeld over vijf dagen.
Ik ga eens naar zijn templates kijken, ik zie mogelijkheden indien ik op pulldagen de deadlift doe, push de bench en op legday natuurlijk de squat. Voor de rest lekker volrammen zoals Meadows dat doet, weinig rust en dingen zoals dropsetjes, stretch en isoholds.

. Dat is hetzelfde als je zou zeggen dat je alle drugs hebt gebruikt behalve MDMA. Damn, die moet je echt een keer proberen. De eerste keer dat ik mast gebruikte voelde ik me echt onsterfelijk en wilde ik alles wat los en vast zit aanranden. Daarbij voel je je ook nog eens euforisch en zie je er ook heel goed uit als je het gebruikt met lagere bf etc. Echt mijn favo compound. Van tren word ik alleen maar depressief en is mijn libido alleen maar ruk.