AndroidHealthClinic

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
Laatst bewerkt:
Ja is ook wel leuk, maar krijg er altijd zo'n pijn in mijn hobbitvoeten van. Ik kan best goed schaatsen, vroeger ook veel aan stuntskaten gedaan.
Wow! Ja als je handig bent en goede coördinatie hebt (het beeld dat ik van jou heb), is dat ook iets dat binnen je bereik ligt.

Vooral billen. Als ik dan naar mijn collega’s kijk vind ik het soms nog wel eens jammer dat ik er ooit van af ben gegaan:o
Ook je quadriceps. Toen ik zelf aan schaatsen deed werd er op publiekuurtjes vaak gevraagd of ik mijn benen met schaatsen had gevormd. Maar ik had eerst aan bodybuilding gedaan met veel squatten.

Je krijgt van schaatsen net zulke benen als van voetbal :rolleyes:

sport olympics GIF by Olympic Channel
@Camelus in zijn jonge jaren.

Van schaatsen, zelfs van wat langere afstanden, krijg je hele dikke benen (gratis tip).
Allicht helpt schaatsen - althans een aërobe en medium weerstand op de quadriceps - mee voor de ontwikkeling ervan, maar pro schaatsers hebben grotendeels hun bovenbeenspier ontwikkeling te danken aan goede/ progressieve krachttraining. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld sprinters en korte baan schaatsers.
Toen ik zelf aan schaatsen deed werd er op publiekuurtjes vaak gevraagd of ik mijn benen met schaatsen had gevormd
Ja bijzonder is dat hoe mensen vaak dingen relateren aan dingen die ze kennen. Word zelf ook vaag gevraagd of ik aan turnen doe.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.931
Wow! Ja als je handig bent en goede coördinatie hebt (het beeld dat ik van jou heb), is dat ook iets dat binnen je bereik ligt.

Ik ben dus onhandig en loop overal tegenaan :roflol: Maar schaatsen ging eigenlijk meteen goed. Ik was zes jaar toen ik voor het eerst mijn schaatsen aan had. En nee die pas ik niet nog steeds, hommels.

Laatst bewerkt:
Allicht helpt schaatsen - althans een aërobe en medium weerstand op de quadriceps - mee voor de ontwikkeling ervan, maar pro schaatsers hebben grotendeels hun bovenbeenspier ontwikkeling te danken aan goede/ progressieve krachttraining. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld sprinters en korte baan schaatsers.

Ja bijzonder is dat hoe mensen vaak dingen relateren aan dingen die ze kennen. Word zelf ook vaag gevraagd of ik aan turnen doe.
Ik denk dat de belasting van ´diep zitten´ ook flinke hypertrofie kan geven, alsmede het krachtaspect bij de lange afzet. Mijn broer (daar gaan we weer) had bij bodybuilding nooit zijn benen getraind door herniaklachten en ontwikkelde in een paar jaar zijn benen flink met schaatsen (500m en 1000m). Van een paar maanden skeeleren (doe ik al 10 jaar niet meer en de laatste keer hard gevallen) krijg ik zelfs een paar cm op mijn kuiten erbij.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: LM
Ik denk dat de belasting van ´diep zitten´ ook flinke hypertrofie kan geven, alsmede het krachtaspect bij de lange afzet. Mijn broer (daar gaan we weer) had bij bodybuilding nooit zijn benen getraind door herniaklachten en ontwikkelde in een paar jaar zijn benen flink met schaatsen (500m en 1000m).
Sinds ik net boven de pot blijf hangen tijdens het schijten heb ik de quads van mijn leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven