XXL Nutrition

Kan iedereen binnen een halfjaar BW benchen??

Ik kan met +- half jaar training net m'n bw benchen.

Het kan maar of het slim is is een tweede.

Ik pas na drie jaar...

Ik ben er bijna na 13 maanden :(. Maja, leeftijd zal ook wel wat uitmaken?

denk ik niet

Als je je er echt voor inzet moet het wel lukken, het hangt er vanaf waar je begint natuurlijk, ik kon "al" bekam bw benchen toen ik begon.

ik train een half jaar en ben 100 kg

mijn laatste keer benchen:

8x62,5/ 8x72,5(met hulp)/ 8x67,5

nog een lange weg te gaan dus:(

mijn 1RM zal wel iets onder de 80 liggen

Als je je er echt voor inzet moet het wel lukken, het hangt er vanaf waar je begint natuurlijk, ik kon "al" bekam bw benchen toen ik begon.

dan zul je het wel in de genen hebben zitten, train je begeleid of alleen?
dat zal imo ook wel verschil maken...

Met BW bedoeld men toch de absolute massa? dus niet VVM?

Logisch dat een mager persoon( ecto,bij voorkeur ondervoed) dan eerder zijn BW zal pressen dan een persoon met veel vetmassa!

Zal heel erg afhankelijk zijn van je trainingen , vooral als je alleen traint zul je moeilijk vooruitgang boeken omdat je vaak niet tot het uiterste/failure gaat , met z'n 2en trainen zal je meer motiveren doordat je meer kunt pakken (met hulp ) en dus doordat je vaker meer dan je aankunt gaat pakken zul e sneller sterker worden en je eigen BW gaan pakken of er bovenuit toppen ;)

Ik weeg nu 102.5 en doe nu sets ; 145kg/150kg x 8 en 1RM 165kg/170kg :o

Als je kijkt dat een gemiddeld persoon die begint aan training tussen de 70 en 80 kg weegt vind ik een half jaar erg kort...
Ik zeg niet dat het helemaal niet kan maar om je eigen gewicht te drukken met de juiste uitvoering denk ik dat je toch eerder aan een jaartje moet denken!

Om hoeveel reps gaat het eigenlijk? Als het om 1 gaat word het verhaal alweer anders maar een setje van bevoorbeeld 10 reps zie ik in een half jaar niet gebeuren....

moet imo wel te doen zijn, alleen kloten de meeste mensen in het eerste half jaar maar wat aan, te wijten aan slechte begeleiding, geen kennis etc etc etc... ik heb er zon jaar over gedaan, was ik gelijk serieus aan de slag gegaan was dat wel een ander verhaal geweest

als ik gespot wordt vanaf het begin lukt 80 kilo wel een keer of 3,4 als ik geluk heb. Verder niet... En train ( de benc mogelijkheden die ik vanaf het begin had) dik 2,5 jaar.

Ik bench alleen als mn trainingspartner er is (en dat is niet zo vaak :() dus hij zuigt nogal. Ik bench misschien 5x70 ofzo en ik weeg 74kg dus mijn 1RM zal wel ietsjes hoger liggen dat mn BW. Ik train nu ongeveer precies 6 maanden.

na 10 maandjes kon ik destijds toch 115 benchen bij 90 kg, dus moet zeker lukken, na drie jaar verder nog maar 30 kg op vooruitgegaan. :roflol: de eerste jaartjes ben je altijd het gemotiveerdst :D

hangt er vanaf hé. als je 140 kg weegt en nooit gesport hebt, zal het erg moeilijk zijn denk ik;)

Zoniet, als je het op een half jaartje presteert heb je goed gewerkt.

Terug
Naar boven