AndroidHealthClinic

Kan iedereen binnen een halfjaar BW benchen??

hm, kon een paar maanden geleden na m'n hstschema bw benchen, toen woog ik 85 en 1rm max was rond de 85, nu weeg ik 92.3 en zou ik niet weten wat ik bench, ik denk dat ik net 90 red 1 keer, maar ik heb dan ook al een maandje of 2 niet meer gebenched.
ik train nu 2 jaar, maar het is maar net hoe je traint en waar je sterke punten liggen.

Na een half jaar benchte ik 100 kg bij ongeveer 100 kg BW, dus klopt wel in mijn geval. (zware bulk was dat)

ik kan ook mijn BW benchen toen ik begonnen ben met benchen lag mijn 1 RM al op 65 ongeveer en na 5 manden kon ik mijn 77 kg drukken :) ben ook zeer goed vooruitgegaan op bench.. deadlift niet zo omdat ik in het begin bang was van mijn onderrug en squaten dat is het helemaal:D ik squat nu mss 50 kilo (maar ben vroeger geopereerd aan mijn knie en als ik squat voel ik er soms wel wat last in:( )

Nou, het zal me benieuwen....Ik weeg nu al bijna 100kg, en voordat ik 100kg kan benchen...ben ik volgens mij al een hele vent...ik zie me daar nog niet over 5 maanden (ben pas 1 maand serieus bezig). Maar we zullen zien!

Nee.

Dat ligt aan zoveel dingen, aanleg, schema, bodyweight.. Om te zeggen dat iedereen na een half jaar BW moet kunnen benchen is belachelijk. Al heb ik het wel voor elkaar gekregen..

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan dat, ik zou zelfs spreken van een minimumvereiste voor iemand die gemotiveerd is om serieus te trainen

Op voorwaarde natuurlijk dat je een klein beetje weet wat je doet (en daar desnoods door iemand mee geholpen wordt) en niet zomaar wat rondlummelt en aanmoddert zoals de meeste jongelui...

Dit heeft wel voornamelijk betrekking op mannelijke sporters denk ik, een vrouw die op korte termijn >BW bencht is een ander paar mouwen... (zal zeker lukken, maar niet zomaar op één twee drie)

Shit!!! Maar je was zeker praktisch gewichtloos toen :p
Maar als je het zo zeker weet,dan mag je mij wel vertelllen hoe ik dat het komende halfjaar ga halen :)
Dat zou dan helemaal makkelijk moeten zijn omdat ik de oefening nu tenminste al min of meer kan.

Moeilijk om er mijn doel van te maken.Ik doe ook aan gewichtheffen en daar schijnt het eigenlijk slecht voor te zijn en bovendien wordt er tijdens de gewichtheftrainingen dus sowieso niet gebencht.Nou dat het slecht zou zijn dat geloof ik niet zo hard :p maar ik moet dus maar zien dat ik buiten de gewichtheftrainingen nog aan benchen toekom.
Maar inderdaad ik wil het nu toch onderhand wel eens halen!

Benchen lijkt me idd ook niet een fantastische carry-over naar OL te hebben. Benchpress is imo sowieso overrated, maar wel een aardige compound.
Maar goed, als je nog geen handstandpushup kunt, wordt het imo tijd om die te gaan leren. (tegen de muur)

tja mij lukte het wel, maar het idd maar net wat je sterkste punten zijn.

Nou, het zal me benieuwen....Ik weeg nu al bijna 100kg, en voordat ik 100kg kan benchen...ben ik volgens mij al een hele vent...ik zie me daar nog niet over 5 maanden (ben pas 1 maand serieus bezig). Maar we zullen zien!

jij hebt dan ook vreemde stats, boven de 2 meter vraagt zowieso al wat meer overall kracht op een zware bench press te hebben door de grotere ROM.

ik ben 83 kg en bench 2-8-100 en 2-8-115

Van handstandpushups krijg ik hoofdpijn. BTW onderste boven kracht moeten zetten vind ik niet aan te raden.

mwa, valt wel mee. Nog nooit hoofdpijn van gehad persoonlijk.
Iedereen zou iig een handstand moeten kunnen imo :D

Overigens zou ik de opbouw van druk in de vaten tijdens max pogingen op de squat en dl ook niet uitvlakken hoor, die kan mofo hoog oplopen.

mwa, valt wel mee. Nog nooit hoofdpijn van gehad persoonlijk.
Iedereen zou iig een handstand moeten kunnen imo :D

Overigens zou ik de opbouw van druk in de vaten tijdens max pogingen op de squat en dl ook niet uitvlakken hoor, die kan mofo hoog oplopen.

Da's dan ook wel weer waar. Keek eens na een squat pr in de spiegel en ik was voor even een albino, Witte huid + rode ogen :D

ikzelf heb het in minder dan een half jaar gedaan weegde 54 kilo en benchde 55 dus. maarja komt vast omdat ik licht was en daarvoor serieus aan turnen deed dus half uur kracht training 3x in de week :p tegenwoordig zit ik op een bench van 90 kilo met een eigengewicht van 68 kilo na 1,5 jaar.

ik ben 83 kg en bench 2-8-100 en 2-8-115

You're a beast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ontopic: Nee, niet iedereen kan na een half jaar BW benchen, ik snap niet waar ze dat vandaan halen? Ik ken genoeg mensen die serieus trainen en met de sport bezig zijn, maar toch geen BW konden benchen na een half jaar.

Hier nog een stukje over de held van eigenkracht.nl, Hans Kroon:

Hans Kroon - Een schone bodybuilder spreekt zich uit

Hans Kroon (36) traint al 18 jaar clean met gewichten en gaat nog steeds vooruit.

-even later-

De man die acht jaar moest trainen om een setje van 100 kg te kunnen banken, is door gestaag doortrainen inmiddels een powerhouse geworden, die voor geen gebruiker - "ik sloop ze allemaal" - hoeft onder te doen.

Beetje tegenstrijdig, op die site (eigenkracht.nl) wordt Kroon de hemel ingeprezen, maar ze claimen wel dat IEDEREEN bw kan benchen na een half jaar. :roflol:

Hangt van verschillende factoren af (aanleg, vroegere sporten, ...)
Ik had in elk geval een jaar nodig om mn BW (90kg) 4x te drukken.
Ieder = anders.

Ik zou zeggen: iedereen moet binnen een half jaar zijn vvm kunnen drukken, mits er geen sprake is van blessures of andere beperkingen.

Terug
Naar boven