XXL Nutrition

Kan iedereen binnen een halfjaar BW benchen??

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha ja dus dan heb ik al wel een bmi van 24 gedrukt :p

Maar verder zullen we het maar niet over bmi gaan hebben en over hoeveel dat met "gezond" te maken heeft :rolleyes:

Het zal inderdaad wel schelen als je je er specifiek op richt en het je duidelijk als doel stelt enzo.En ik geloof nu ook dat andere oefeningen ook kunnen helpen,misschien wel meer dan altijd alleen maar bankdrukken wat ik altijd deed.(en deadliften en kniebuigen natuurlijk!!:p )

Toen ik net begon met fitnesse @ thuis op me bankje

begon met 30kg*8

na een jaar 70*12 en 75*5

trainde altijd alleen dus maakte altijd veel herhaling omdat er geen spotter bij stond om de stang op te vangen
met me laatste training deed ik dit, is na een jaar fitnessen
30*15 / 40*12 / 50*12 / 60 *12 / 65of70 *12

stats:
leeftijd: 17
180 cm
72 kg
BF: 8 %

Ben nu zo'n 2 maand bezig zit nu rond de 8x60 , hopelijk met een 4 maand op de 80 a 90 kg .

In mijn geval was het wel zo, ik kon na 4 maanden mijn eigen bw benchen. Maar doel was ook om na 1 jaar de 100 te benchen (ik woog toen ik begon met trainen een kleine 100 kilo, op het moment dat ik mijn eigen gewicht kon benchen woog ik 90, benchte dus ook 90.) Nu (na 14 maanden trainen) bench ik 110 (4maal).

Maargoed, ik schijn redelijk goede genen te hebben en ik train onder 'begeleiding' (pa die fitnessinstructeur is).

Ben 18 btw en weeg nu 83 kilo.

Goede begeleiding als je al 110 kan benchen maar pas 1x hebt gesquat en nog nooit hebt gedeadlift.

Goede begeleiding als je al 110 kan benchen maar pas 1x hebt gesquat en nog nooit hebt gedeadlift.

Mja, deadliften wordt bij ons amper gedaan, squaten heb ik zelf voor gekozen om aan te beginnen zodra mijn rug goed was. Heb jaren met een slechte rug gelopen. Leek me niet echt verstandig. En ik heb een vader die niet aan squaten/deadliften doet waar ik samen me train dus daarom train ik nu voor benen met sportschooleigenaar mee.

6x100 en 4x110?

Je zou verwachten dat je meer reps kunt met 100 dan.

Terug
Naar boven