MuscleMeat

Kan iedereen binnen een halfjaar BW benchen??

Ik bench 80 kg.
8 maand geleden toen ik begon bechte ik 35 kg:o
Toen woog ik 68kg nu weeg ik er 83kg.

Het ligt er maar net een beetje aan. Als je veel vet hebt dus een hoog vetpercentage weeg je al zwaarder dus wordt het lastiger je eigen gewicht te benchen. Ben je zoals my wat magertjes dan gaat het wat makkelijker. Toen ik net begon woog ik 54 kilo-57-kilo en kon ik maar 40 kilotjes drukken. Jaja Ik weet het ik was gewoon mega slap ! een half jaar later en op gewicht van 65 kilo kon ik precies 6reps me eigen lichaamsgewicht benche.

Veel jongens bij mij op de sportschool kunnen alleen veel gewicht benchen met de smithmachine, maar als ze met een losse stang gaan drukken dan komen ze nog niet op de helft van dat gewicht.:eek2:

smithmachine zuigt, hebben wij gelukkig nog nie eens

Juist ,dat bedoel ik dus. Met een losse Olympia staaf train je veel meer en op een betere manier.Gewicht vooral in het begin is niet zo belangrijk als wel een goede uitvoering van de oefening.
Ik heb al zo vaak een gozer klem zien liggen tussen het gewicht alleen omdat hij wel ff wat wou laten zien. :D

Zeker mogelijk!!!

(benchte zelf na een maand 3+reps met BW :o)

als het je doel is moet het lukken

benchen boven je eigen bw vindt ik maar moeilijk :( ik train nu drie maanden serieus, wel eerder bank druken gedaan, maar nu zit ik een beetje vast. ik weeg 70 kilo en zit nu ook een beetje daarmee te sukkelen met benchen, dan druk ik wel eens 75 en mn top ligt op 80 met mn trainingspartner, die heeft me ook super hard laten werken :P ik denk dat ik het beste met heel weinig gewicht kan verhogen, om zo toch wat vooruitgang te boeken.

ik heb 3 keer 90KG gedaan.
ben zelf 95KG.
als het perse nodig is lukt 1 keer 100KG ook nog wel.........

ps: ben nog geen half jaar bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Zal ik jou anders even benchen? :aai:

Weet je zeker dat je dat kunt? :o
In ieder geval heb ik daar niks aan want dan kan ik het nog niet zelf ;)

Zeker mogelijk!!!

(benchte zelf na een maand 3+reps met BW :o)

Shit!!! Maar je was zeker praktisch gewichtloos toen :p
Maar als je het zo zeker weet,dan mag je mij wel vertelllen hoe ik dat het komende halfjaar ga halen :)
Dat zou dan helemaal makkelijk moeten zijn omdat ik de oefening nu tenminste al min of meer kan.

als het je doel is moet het lukken

Moeilijk om er mijn doel van te maken.Ik doe ook aan gewichtheffen en daar schijnt het eigenlijk slecht voor te zijn en bovendien wordt er tijdens de gewichtheftrainingen dus sowieso niet gebencht.Nou dat het slecht zou zijn dat geloof ik niet zo hard :p maar ik moet dus maar zien dat ik buiten de gewichtheftrainingen nog aan benchen toekom.
Maar inderdaad ik wil het nu toch onderhand wel eens halen!

@ miss deadlift
gewoon toewerken om sterker te worden in je bovenlichaam, dus ook krachttraining doen voor de schouders en de triceps, dan gaat imo je 1rm bij bench ook mee omhoog ;)

Een half jaartje weet ik niet, ook afhankelijk van of je voor die tijd al een andere sport deed ja al dan nee.
Ligt je aanleg die je hebt voor bepaalde spiergroepen in het verlengde?!

Ik benchte in iedergeval 2 x mijn BW na 2 jaar trainen, had een Bw van 65 kg en benchte 1 Rm 130 kg.
Bodyfat zal zo rond de 8% hebben gelegen.

uhm tja ik train nu ong een half jaartje en kan nu iets meer als mijn bw van toen drukken(woog 68 druk nu 70)maar ben in tussen 15 kilo aangekomen dus....das niet eerlijk???

meeste beginnen als bodybuilder,

begin je gelijk met iets als bills star dan is het best te doen denk ik

Ik drukte eerst alleen op een smith-machine, omdat opme ex sportschool geen bankdruk was, vandaar ook weg gegaan.

Train er nu een jaartj en wat maandjes.
Begon echt, bij een gewicht wat zal het zijn, Stang + 5 kilo aan elke kant, dus ongeveer 30 kilo, woog toen rond de 65 kilo als niet minder was.

Nu drukte ik laatste op een goede dag, 110 5x, maar wel met spotter die begeleide en weeg nu rond de 78.

Dus ja bij de een gaat het snel en de ander niet, denk ik

Een half jaartje weet ik niet, ook afhankelijk van of je voor die tijd al een andere sport deed ja al dan nee.
Ligt je aanleg die je hebt voor bepaalde spiergroepen in het verlengde?!

Ik benchte in iedergeval 2 x mijn BW na 2 jaar trainen, had een Bw van 65 kg en benchte 1 Rm 130 kg.
Bodyfat zal zo rond de 8% hebben gelegen.

En nu je 15kg zwaarder bent nog steeds 130 kg?

ik woog maar 60kg toen ik begon ofzo:P dat was niet al te moeilijk te benchen lol. ik geloof dat ik begon met 50kg oid.

BW benche is makkie, gewoon gemotiveerd blijven. :D En als je moet trainen ga dan ook !. En als je altijd gaat maar het nog niet lukt dan komt het vanzelf wel :p

Terug
Naar boven