MuscleMeat

Kan iedereen binnen een halfjaar BW benchen??

weeg nu 72/73 kg en in een half jaar heb ik wel 2*70 gedrukt. Moet dus wel te doen zijn.

ik train al 7jaar (als je alles optelt) en zit nog steeds zo'n 15-20kg van m'n BW bp verwijderd

echt zo'n oefn waar ik na 7jaar eigenlijk belachelijk weinig mee opschiet (daarom doe ik die ook niet meer)

ik train al 7jaar (als je alles optelt) en zit nog steeds zo'n 15-20kg van m'n BW bp verwijderd

echt zo'n oefn waar ik na 7jaar eigenlijk belachelijk weinig mee opschiet (daarom doe ik die ook niet meer)

weeg jij 170 dan ofzo? serieus dat kan ik me echt niet voorstellen, volgens mij zit het dan echt tussen je oren... als bij jezelf denkt van ah man daar word ik toch nooit beter in, of ik red het niet... dan red je het inderdaad ook niet...

Toen ik begon met trainen woog ik ongeveer 80 kg met 18% bf en ik drukte 1 x 60kg, ben toen in 8 maanden naar ongeveer 88kg met 14% bf gegaan, en ik drukte toen 1 x 92,5kg.
Dus ik drukte toen na 6 maanden denk ik wel m'n lichaamsgewicht.

Daarna was ik meer dan een jaar gestopt en ben 8 maanden geleden weer begonnen. Toen ik begon drukte ik 1 x 85kg en nu 1 x 115kg.

Dus als je er echt voor gaat is het zeker te doen.

weeg jij 170 dan ofzo? serieus dat kan ik me echt niet voorstellen, volgens mij zit het dan echt tussen je oren... als bij jezelf denkt van ah man daar word ik toch nooit beter in, of ik red het niet... dan red je het inderdaad ook niet...

Idd! BW benchen is toch niet echt een prestatie?

kweet het ook niet waarom :dunno:

Is 't mogelijk voor iedereen? Ik denk het wel ja.

Zal 't iedereen lukken na een half jaar? Nee, denk het niet. Hoeveel beginners zijn er niet die, als ze starten met hun training, gewoon maar wat aanmodderen en niet doelbewust trainen? Hoeveel zijn er niet die niets kennen van voeding? Hoeveel zijn er niet die gewoon een schema krijgen voorgeschoteld van de gyminstructeur en blindelings, ongeinspireerd hun oefeningetjes afwerken? En hoeveel zijn er niet die nog geeneens de elementaire beginselen kennen van trainingsleer?

En lichaamsgewicht benchen is idd niet zo geweldig. Kijk [Link niet meer beschikbaar] maar 's naar

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik snap ook wel dat het geen prestatie is :mad:
hoewel het me ook wat overdreven lijkt om me met de wereldrecords van de mannen te vergelijken.

En ik krijg hier touwens sowieso alleen reacties van mannen,maar zoals ik al zei er wordt beweerd dat het voor vrouwen ook geldt,binnen een halfjaar BW benchen.Maar ik ben toch wel benieuwd hoeveel vrouwen dat nu eigenlijk echt al gehaald hebben binnen een half jaar.

Mmm, ik denk dat ik je m'n excuses moet aanbieden. Het was echt niet de bedoeling je te kleineren. Ik wou met mijn post gewoon aangeven dat het (weliswaar voor de genetische elite) mogelijk is om veel meer dan je lichaamsgewicht te benchen en het daarom wat te relativeren.

Ik kom er straks nog op terug met een heleboel tips om die bench omhoog te krijgen, maar zit nu op mijn werk en da's een beetje vervelend als je altijd achter je rug om moet kijken of je baas niet gaat binnenkomen. ;)

Zal heel erg afhankelijk zijn van je trainingen , vooral als je alleen traint zul je moeilijk vooruitgang boeken omdat je vaak niet tot het uiterste/failure gaat , met z'n 2en trainen zal je meer motiveren doordat je meer kunt pakken (met hulp ) en dus doordat je vaker meer dan je aankunt gaat pakken zul e sneller sterker worden en je eigen BW gaan pakken of er bovenuit toppen ;)

Ik weeg nu 102.5 en doe nu sets ; 145kg/150kg x 8 en 1RM 165kg/170kg :o

Ja daar heb je groot gelijk in.
Vorige week ging iemand erachter staan kon ik 100kg 2 keer.
Ma als ik in me 1tje ga trainen dan probeer ik 100 kg ma dan valt die steeds op me borst neer

En dan prbeer ik 90 kg dan lukt het wel 1 keer ma ook echt net.

Ja daar heb je groot gelijk in.
Vorige week ging iemand erachter staan kon ik 100kg 2 keer.
Ma als ik in me 1tje ga trainen dan probeer ik 100 kg ma dan valt die steeds op me borst neer

En dan prbeer ik 90 kg dan lukt het wel 1 keer ma ook echt net.

:roflol:

Misschien is het wel mogelijk voor V, bench nu zelf even niet, vind het te link voor mijn schouders voor wat het oplevert. Wel losse dumbbells tuurlijk.

Maar, denk dat ik als ik er echt voor was gegaan en gericht had getraind op schouders + borst -> bench (zoals ik nu gericht train op rug voor chinnen) ik een heel eind was gekomen. Mijn max, (1x) zat op 55 kg, 6/7 kg onder bw. Maar dat was dus niet gericht op.

Als je heel erg gericht bent, maar dat lijkt mij zonde van je tijd, is wel stoer hoor, flink kunnen benchen, maar naar mijn idee overrated, zal er wel aan liggen wat je wilt. Moeder natuur een beetje mee hebt en er voor gaat, kan het waarschijnlijk wel. ;)

• Topic Starter Topic Starter
@ stynxie: was dat binnen een halfjaar trainen ?

Zelf heb ik vorig jaar hoogstens 1 x 67,5 gehaald met stilstand volgens wedstrijd regels en dat was toen ook 7 kg beneden BW :P
Toen had ik al een jaar serieus getraind en een halfjaar geklooid.Daarna wat benchen betreft ook niet veel meer gedaan,ik ben nu pas een paar weken weer ermee bezig en gelukkig niet nog slechter geworden in de tussentijd.
Officieel heb ik allang BW gebencht lol,maar dat was niet raw dus dat telt niet :P

@Riff: geeft niet hoor ik ben meer boos op mezelf omdat ik niks druk dan op iemand die daar wat van zegt :).Ben wel benieuwd naar je tips :)

67.5 drukken noemt ze niets .. *zucht*

:mad:

Geen idee of het binnen het halfjaar was, maar ik denk dat dat zeker wel moet kunnen. Mits je daar voor gaat en gericht trained en moeder natuur mee hebt. En gericht bedoel ik dus niet alleen bench, maar alles daaromheen ook (schouders, ander borst, triceps). Half jaar is lang als je focus hebt.

Ik heb een tip voor je:

Maandag opbouwen naar 5rm
Woensdag 5x5@75% van maandag
Vrijdag 5x5@85% van maandag

Begin conservatief.. week 1 ong. 5kg onder je echte 5rm.. en voeg elke week ong. 2,5kg bij.. na 2/3 weken zullen de pr's dan beginnen en meestal kan je er dan wel een maand nieuwe 5rm's blijven uitslepen. Als 5rm's niet meer gaan ga je voor 3rm's, en 3x3 gewichten op woensdag en vrijdag... en zo kan je zeker een paar weken/maanden pr's blijven scoren.

Ik denk dat het wel mogelijk is. Ik ben pas net begonnen benchen, 2 maanden bezig. 6x gedaan ofzo (drukte met school, verdomme) en ik zit rond de 60/65 (weet niet wat de stang weegt) en weeg 70 kilo. Heb daarvoor al wel 3 maandjes een full-body schemmaatje afgewerkt 2 a 3 keer in de week.

Ik train nu bijna 5 maanden, en kan 60 kg benchen, mijn BW is 72 KG. :)

Okay, als je echt dat gewicht naar boven wil brengen, dit heeft voor mij wel gewerkt:

-buig je armen niet naar buiten, ik kan 't meeste kracht zetten als mijn bovenarmen een hoek hebben van 45° ten opzichte van mijn torso (gebruik dus meer de powerlifting sT ipv de bodybuilding sT)
-pre- en post workout supplementatie: wat bcaa's voor en na iedere training + glutamine (na) en shakes (voor en na)
-3x fullbody in de week
-verschillende set/rep variaties bij elke training
-blijf weg van failure

Ik bench nu net niet bodyweight na 1 jaar.ALs ik zo had getrained vanaf het begin zoals nu,dan had ik er nu al overheen gezeten:( Maarja wel veel massa gegained door de andere manier,alleen weinig kracht

"iedereen" lijkt me een gewaarde uitspraak. mss wel 90% vd mensen met een gezond bmi. maar dan nog. maar als je specifiek traint....specifieke kracht verhaal, dan kun je een heel eind komen denk ik idd. ik drukte het zelf na een jaar denk ik

Terug
Naar boven