Fitness Seller

kan iemand me helpen om mijn buikspieren te kweken voor mijn militaire testen

phosfor

Novice
Waardering
0
Lengte
1m59
Massa
56kg
halo

ik ben 17 jaar en wil volgend jaar naar het leger. Ik zou graarg duiker-ontmijner worden bij de marine. Ik zou me moten inschrijven voor 29 maart.
het probleem is om de fysieke testen te geraken. daarom zou ik vragen of iemand me wat tips kan geven. mijn lopen is goed ik zou in 10 min 14.4km/uur op de loopband kunnen halen en in 1 min 25 push-ups doen en 39 sit-ups doen. mijn LO leraar zegt dat het lopen en de push ups geen probleem zou moeten zijn. Inderdaad in 44 sec kon ik mijn 25 push-ups doen. maar die sit-ups zijn voor mij een grote ramp ik geraakte in 1 min maar aan 17 en dit in nog altijd 0 op 20. Mijn vraag is nu of iemand mij tips kan geven of mij zeggen hoe ik deze moet trainen om zo rap mogelijk aan die 39 of meer te geraken. Het grote probleem is dat van bijna 0 moet starten.

vriendelijke groeten

Het klinkt heel simpel, en dat is het ook, maar het is gewoon een kwestie van oefenen. Je zou kunnen proberen om 4-5 dagen per week week sit-ups te doen, 2 keer per dag, en dan op 2 methodes. Methode 1 is dat je het aantal sit-ups wat je in totaal moet doen (39) achter elkaar doet in de tijd die je daarvoor nodig hebt, en dan telkens je tijd proberen te verbeteren. En de 2e methode is dat je binnen 1 minuut er zoveel mogelijk probeert te doen, en dan proberen om elke dag er minimaal 1 meer te doen. Zo moet je er wel komen.

Dus gewoon zo:

In de ochtend: 39 sit-ups zo snel mogelijk. 3 minuten rust, en dan binnen 1 minuut zoveel mogelijk sit-ups doen.
In de avond: Herhalen wat je in de ochtend deed, maar dan misschien andersom. Dus eerst binnen 1 minuut zoveel mogelijk sit-ups, dan 3 minuten rusten en vervolgens 39 sit-ups doen in de tijd die je daar voor nodig hebt.

Als je dit 4-5 keer per week doet moet het je echt wel lukken.

ik zou zelfde doen zoals the rock zegt maar zo eerst beginnen met in 1min zo veel mogelijk sit ups te doen maar met een gewicht in u armen en erna zonder dan zal je zien dat je sneller kunt gaan

Daar sluit ik me bij aan ;), ik moet ook zoon test halen ook ivb met leger ;P. Alleen het zijn allemaal oefeningen die je op uithouding traint. Hoe meer en hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat.

Ik hoop dat er nog een leger over is volgend jaar...

Verder ook benen trainen, met de keuring moet je fietsen en tegen platen aan drukken (onder anderen) dus zorg dat al je spieren goed getraind zijn, en dat gaat je met simpele oefeningen natuurlijk niet lukken.
Als je vragen hebt over de keuring, ik heb 'm 3 jaar geleden gedaan. Ik ben niet in dienst gegaan omdat ik een andere opleiding ben gaan doen.

Ik hoop dat er nog een leger over is volgend jaar...

Verder ook benen trainen, met de keuring moet je fietsen en tegen platen aan drukken (onder anderen) dus zorg dat al je spieren goed getraind zijn, en dat gaat je met simpele oefeningen natuurlijk niet lukken.
Als je vragen hebt over de keuring, ik heb 'm 3 jaar geleden gedaan. Ik ben niet in dienst gegaan omdat ik een andere opleiding ben gaan doen.
licht eraan of je die keuring gaat doen of veldtest van de opleiding veva/v en v. Die is stukke zwaarder. Je moet trouwens ook zoon stang omhoog duwen etc wat rare oefeningen. :)

Als je duiker-ontmijner wil worden geef ik je de raad nog zééééér hard te trainen

succes

ik zou zelfde doen zoals the rock zegt maar zo eerst beginnen met in 1min zo veel mogelijk sit ups te doen maar met een gewicht in u armen en erna zonder dan zal je zien dat je sneller kunt gaan

Een gewicht in je armen kan je altijd nog toevoegen als de 39 situps te makkelijk gaan. Maar eerst moet hij zich focussen om die 39 situps zonder extra gewicht te halen.

gewoon blijven oefenen, dat is het best
en vooral niet opgeven!

Een gewicht in je armen kan je altijd nog toevoegen als de 39 situps te makkelijk gaan. Maar eerst moet hij zich focussen om die 39 situps zonder extra gewicht te halen.

miss wel maar als die dat op korte tijd moet doen zal het met gewicht nog sneller gaan hoor

miss wel maar als die dat op korte tijd moet doen zal het met gewicht nog sneller gaan hoor

Ik denk het niet. Hij heeft al heel veel moeite om 39 situps te doen zonder gewicht. Met gewicht doet hij waarschijnlijk meer dan 3 minuten over 39 situps. Dat heeft voor zijn directe trainingsdoel zeker in de beginfase nog geen nut. Als je iemand wilt leren optrekken ga je toch ook niet beginnen met een dumbbell aan hem te hangen voor extra gewicht?

ik ben er 100% zeker van dat je je rug niet traint, en het probleem daar zit.

Ik ben er bijna 100% zeker van dat hij helemaal niets traint, en gewoon die test wil halen.

lol, owned :P

Ik weet dat het een beetje offtopic is,
maar ik dacht dat er geen plek meer was bij het leger????
Of is dat alleen bij bepaalde afdelingen zo? een paar vrienden van me zouden in maart en september gekeurd worden, maar door de bezuinigingen zijn deze keuringen eerst verzet en daarna alsnog niet doorgegaan omdat er geen geld meer was om nieuwe mensen aan te nemen.

Je traint natuurlijk niet de hele dag, maar iets leuks om je bezig te houden als die leraren je een hersenbeschadiging aanlullen... Op de rand van je stoel gaan zitten niet zodat je van je stoel afglijdt maar wel zonder ondersteuning van je rug. Rug rechthouden en je benen van de grond houden dit gewoon zo lang mogelijk volhouden, geeft wat extra uithoudingsvermogen en spanning aan je buikspieren. Helpt als je aan het eind van de dag je buikspieren gaat trainen.

ps. natuurlijk niet doordoen totdat je kapot gaat van de pijn;)
pps. niet te opvallend uitvoeren anders denkt iedereen dat je een scheet zit op te houden

lol, owned :P

Ik weet dat het een beetje offtopic is,
maar ik dacht dat er geen plek meer was bij het leger????
Of is dat alleen bij bepaalde afdelingen zo? een paar vrienden van me zouden in maart en september gekeurd worden, maar door de bezuinigingen zijn deze keuringen eerst verzet en daarna alsnog niet doorgegaan omdat er geen geld meer was om nieuwe mensen aan te nemen.
Er is inderdaad geen plaats meer bij defensie, ik dacht dat duiker ook een functie is die je pas krijgt als je een functie daarvoor hebt gedraaid dusweet niet precies hoe dat zit. Alleen is er nu een vraag naar officieren.

Dus je gaat voor een officiers functie?
In dat geval is de keuring cluster 4, en daarmee erg zwaar toch?
Weetje zeker dat 39 sit-ups genoeg is daar voor?
No offense maar met een beetje ecto in je is dat na een tijdje trainen echt makkelijk te halen.

In het belgisch leger nemen ze zeker nog mensen aan.

Je mag nooit afgaan op het uiterlijk, alleen met jou lengte en gewicht momenteel zou je beter eerst eens heel goed informeren over wat je allemaal te wachten staat in opleiding duiker. Opleiding duiker/ontmijner is een niet te onderschatten beproeving waarbij een uitstekende conditie vereist is.
Als je al moeilijk hebt om wat sit ups te doen, stel ik me wel vragen hoe je het er in je opleiding vanaf zou brengen.

Dit is niet slecht bedoelt, gewoon beetje raad ;)

waarom zouden ze geen mensen meer aannemen in het leger? Ze hebben overlaatst nog reclame gemaakt om para-commando's en infanteristen aan te nemen.

Terug
Naar boven