MuscleMeat

Aankondiging Kandidaten Holland's got powerliftingtalent gezocht!

Geen haast vriend :D
Ga je ze in een album zetten of zo?

Ik zat eraan te denken om er meteen een verslagje bij uit te typen met steeds foto's tussendoor... maar dat is niet echt een klusje voor een slaperige zondagavond;)

Sterk doorgehaald met die 260 trouwens, mooie lock!

Thanks man, jij was ook zeker sterk zo tussen de grote squat jongens en op de andere lifts ook!
Maar ik bedoel alle fotos in picasa of zo of mijnalbum.nl

Mooi initiatief :thumbs:

Thanks man, jij was ook zeker sterk zo tussen de grote squat jongens en op de andere lifts ook!
Maar ik bedoel alle fotos in picasa of zo of mijnalbum.nl

ja zou wel mooi zijn dan kan iedereen ze zo in een x downloaden.

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

k*t dit moest in mijn eigen log.. krijg het nie weg.. nja foutje :p

volgens de Chinese kalender ben ik 17, mag ik nu wel meedoen?:)

Hier een verslagje van afgelopen zaterdag, het is natuurlijk niet compleet ofzo aangezien ik zelf ook aan het tillen was

Ik kwam zelf rond half 12 al aan bij het ''olympische sportcentrum'' te Papendal, even rondgelopen en toen hadden we de krachttrainingsruimte gevonden. Al snel waren Pjotr en Pardeep er ook. We zijn toen de zaal in gegaan, hebben de spullen mee klaar gezet en ondertussen kwamen de rest van de mensen.

Toen er een kleine 20 personen in de zaal waren was het kwart voor één en begon Pjotr met het ''praatje'' voor de training. Hierin kregen we onder andere te horen wat de plannen zijn voor de toekomst en hoe we deze uit gaan voeren. Pjotr vertelde namelijk dat er de mogelijkheid is om volgend jaar een wedstrijd tegen Engeland te houden met de beste van de groep die we gevormd hadden. Ook zei hij dat er volgend jaar mischien een trainingskamp georganiseerd kan worden in Noorwegen met de junioren die daar trainen. Iederen was nu natuurlijk al enthousiast en nadat Pjotr ook nog meedeelde dat leden en aanstaande leden een mooi shirt van de N.P.B zouden krijgen konden we beginnen!

We werden ingedeeld in groepen die ongeveer qua kracht gelijk stonden. Ik kwam zelf met de hakken over de sloot in het groepje van Gijs, Chopperbob en een jongen die ik nog niet kende maar die wel een erg sterke atleet bleek te zijn! Na een lichten warming up gedaan te hebben begonnen we met setjes. Persoonlijk heb ik me vooral gericht op techniek en heb ik geprobeerd om het low-bar squatten wat beter onder de knie te krijgen (of eigenlijk onder de nek). De hoogste beurten van het kniebuigen werden gezet door Gijs en natuurlijk Chopper ''princess squat Bob. Gijs squatte volgens mij 245 en Chopper 272.5 en dat op zijn leeftijd, erg indrukwekkend om te zien!! Ondertussen waren de andere groepen ook aan het afronden met het squatten en konden we de spullen klaar zetten voor het bankdrukken!

Ook bij het bankdrukken werden we ingedeeld in groep die ongeveer gelijk waren. In ons groepje werden we geleid door Pardeep (West europees kampioen!!) Na een degelijke warming up en de nodige aanwijzigingen van Pardeep zijn we overgegaan op wedstrijdbeurten. Ik heb zelf 135 wedstrijdproef gedrukt en had daarna een fail op 145. Daarna heb ik de techniek nog even met Pardeep doorgenomen en nog een keer 170kg op de borst laten zaken. Met bankdrukken heb ik niet veel van de rest gezien omdat ik zelf druk bezig was!:p

Toen het bankdrukken klaar was moesten we natuurlijk nog deadliften! Dit werd gedaan in een soort competiverband. Iedereen zou 2 beurten krijgen om te laten zien wat hij kon!
Iedereen begon druk met warmdraaien en ondertussen werden er mensen geholpen met techniek. Toen was het tijd voor het wedstrijdje! We zijn begonnen op ong. 110 kg en geëindigd op 290kg (Fail van Gijs dus in principe gedeelde 1e plek tussen Gijs en Eddine)
Het was mooi om te zien hoe iedereen aangemoedigd werden en er sneuvelden dan ook veel pr's. Ik heb zelf in de 1e beurt 215 getrokken en had in de 2e een STOMME fail op 235. Het mooiste bij het deadliften vond in de lock op 260 van Eddine, hij duurde ongeveer 5 sec maar was volgens mij wedstrijdproef!

Toen was het al hoog tijd om te gaan opruimen en dit werd dan ook in een razend tempo gedaan. Nadat alles opgeruimd was hebben we nog even met zijn allen gezeten zodat Pjotr de training nog even kon nabespreken. Hij wees vooral op het op diepte komen met het kniebuigen, de set up tussen je reps door, het rukken tijdens het deadliften en de houding van je lichaam tijdens de sumo deadlift. De plannen voor de komende tijd werden nog even doorgenomen, de shirtjes werden uitgedeeld en toen kon iedereen met een (naar mijn weten) tevreden gevoel vertrekken!

Ik wil Pjotr en de rest van de crew hierbij nogmaals bedanken en heb alweer zin in de volgende training!

Hoop trouwens ook dat jullie dit stukje enigsinds te lezen vinden, ben geen ster in Nederlands maar hoop dat het overkomt!

---------- Toegevoegd om 00:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:07 ----------

Hier trouwens nog de foto's jongens:

http://www.mijnalbum.nl/Album=EVCKLAR7

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

29dizbc.jpg

Mischien handig als we ook even een namenlijst maken

Moois stukje man vond het geen probleem om te lezen (misschien omdat ik ook geen ster ben in Nederlands)
Lijkt mij ook inderdaad handiger want ik ben geen ster in namen (gelukkig Pjotr ook niet xD)
Ik kan wel wat namen gaan opnoemen maar wie d'r bij horen weet ik niet meer xD
Ik sta ieder geval voor Eddine

Hummer-Huggy-Gijs-Chopper-Eddine-Nickr2-onbekend1-onbekend2
Minotaurus-Doo-onbekend3-Brend1990-Ijsblok-Dave7777-KFC-Weak01-Turboknaller
Robin Bosch-Maikel Bosch-onbekend4-onbekend5-Jorg88

Mooi stukje hoor.
En allemaal zonder aantekeningen onthouden..? :bow:

Dat dikke, ouwe ventje (zwarte sweater en kale kop) links boven/achter ben ik, ook al was ik geen kandidaat. ;)
René/Huggybear staat naast me, en Fawaz/Minotaurus staat voor me.
Naast Huggy staat G-Man/Gijs.
Naast Gijs staat Niels/Chopperbob (achterste rij nog steeds éh!)
Naast Niels staat Ziyed/Eddine.
Naast Ziyed staat Nick/Nickr2.
Naast Nick staat iemand die naar Groningen moest...
En helemaal rechtsonder met het zwarte Inzer shirt zit Jorg! :D
Da's iedereen waar ik zeker van ben. ;)

Laatst bewerkt:
ik (jorg) zit helemaal rechts onder met het zwarte inzer shirt.

Is dit alleen voor mannen of mogen vrouwen ook meedoen? :o

Is dit alleen voor mannen of mogen vrouwen ook meedoen? :o

Dit staat in je log:

Sanne sXe zei:
Sinds februari ben ik een beetje begonnen met krachttraining, maar niet echt serieus.. Zonder schema etc.
Nu sinds juli met een schema bezig, en gaat erg goed.

M'n doel is om m'n vet% te verlagen maar ook spieropbouw. Dit probeer ik dus een beetje te composeren met high en lowcarb dagen. Of het werkt; we shall see.
:rolleyes:

Is toch leuk om een keer mee te doen ;) Wat ervaring op doen is altijd mooi meegenomen.

Is toch leuk om een keer mee te doen ;) Wat ervaring op doen is altijd mooi meegenomen.

Het is geloof ik wel de bedoeling dat je serieuze ambitie hebt om mee te doen op powerlift wedstrijden. Als je voornaamste doel bij bodybuilden ligt is het misschien niet het juiste.

Mmm ja oke duidelijk, dan heb ik het een beetje verkeerd begrepen. :D Bedankt Chreiz.

Denk dat de insteek aardig serieus is. Serieus gericht op powerlifting wel te verstaan. Als je de begin post nou eens lees gaat het om ambitie volle personen die eventueel voor NL gaan uitkomen, dat is wel wat anders dan "een keer mee doen".

Maar misschien vind je je roeping wel, want dit is ook gezegd;

"Ook te betreuren was dat er geen kandidaten van het vrouwelijke geslacht aanwezig waren."

Ga ervoor zou ik zeggen.

Terug
Naar boven