XXL Nutrition

Kcal behoefte

In principe kun je het advies van @Bullshark aanhouden. Dus houd je gewicht in de gaten en grijp in (lees: eet meer!) mocht het gaan dalen, want volgens de BMI-formule heb je ondergewicht (BMI < 18.5)

Misschien kunnen ze je hier beter helpen: http://triathlonforum.nl/
Een globale google naar de triathlontop laat een enigzins vergelijkbaar beeld zien: de top is iets over de 1,70 en weegt allemaal net iets meer dan 50kg.

Ik deel je mening dat je dan al redelijk bij de gevarenzone zit.

Een globale google naar de triathlontop laat een enigzins vergelijkbaar beeld zien: de top is iets over de 1,70 en weegt allemaal net iets meer dan 50kg.

Ik deel je mening dat je dan al redelijk bij de gevarenzone zit.
Voor vrouwen ook oppassen met hormonen en mager zijn. oa menstruatie kan uitblijven als een vrouw te mager is.

Voor vrouwen ook oppassen met hormonen en mager zijn. oa menstruatie kan uitblijven als een vrouw te mager is.
Zeker, gezond is het niet. Ook allerlei risico's op botontkalking nemen toe. Laatst nog een filmpje over gezien van dr. Mike.

Ik weet niet of die toppers een off season hebben waarin ze wel een gezond gewicht hebben.

als ik kijk naar Emma Snowsill, die weegt 49kg bij 1.61m.
Langzaam opbulken naar 47kg lijkt me ook niks mis mee

Ik lust gewoon geen prik , net als saus. Vanaf vroeger al niet. Ik ben een triatleet: fietsen, zwemmen en hardlopen
Dan zul je toch beginnen met een sprint afstand?
Of gelijk de Iron man afstand ?

Hoe ziet je trainingsweek er echt uit ?

Want met alleen joggen en wandelen kom je niet door de eerste twee onderdelen.

We denken hier de wijsheid in pacht te hebben met betrekking tot training maar topsporters in andere disciplines dan de pure krachtsport trainen nu eenmaal veel meer dan 4x/wk anderhalf uur per dag, en het is toch ook fijn dat er eens mensen met andere sportdoelen dan alleen bb of krachtsport in het algemeen op dit forum komen?

Verder is de theorie achter voeding zo'n beetje het makkelijkste aspect van het hele topsportgebeuren imo, puur omdat je daar gewoon redelijk eenduidig in kan zijn en de wetten der menselijke energiehuishouding in principe voor iedereen op dezelfde manier gelden met wat nuanceverschillen tussen de geslachten en natuurlijk die ene enkeling die een extreme afwijking heeft (maar mede om die reden waarschijnlijk ook geen topsporter is). Ik vind het daarom ook wel opmerkelijk dat de (top)sportprofessionals die jou begeleiden dit je schijnbaar niet ook kunnen vertellen, maar goed. Zegt dat iets over de status van deze mensen of van de opleiding(en) die ze gedaan hebben? Zoals hier al gezegd, als je doel is om op gelijk gewicht te blijven moet je meer eten wanneer je op dit moment afvalt, en moet je minder eten wanneer je op dit moment aankomt.

Terug
Naar boven