Fitness Seller

Kcal verbranden cardio in de cut.

ruben45

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
hallo,

Ik had een vraag.
Hoeveel kcal zouden jullie aanraden te verbranden op een cardio apparaat in de cut?
En is het beter om interval training te doen of gewoon lage intensiteit wat je een minuut of 45 volhoud?
Ik lees zoveel verschillende dingen dat ik het eingelijk niet meer weet.
Zelf lijkt mij een lage intensiteit beter omdat je vetverbranding dat de heletijd op 1 lijn blijft en niet telkens afzakt. Als je zo hard mogelijk ren word er toch geen vet verbrand meer toch?

Als ik bij mij bij het fitness gemiddeld 10km per uur hardloop een uur lang dan verbrand ik zo'n 600kcal. Is dit best nauwkeurig of kan het er echt 100kcal naast zitten?
(Je kan gewicht en leeftijd alleen invullen)

Stel:
Ik heb 2000kcal nodig.
Ik zit in de cut dus er moet 20% af dat is 400kcal.
Ik verbrand 600kcal per dag met hardlopen.
Moet ik er dan ook weer 600kcal bij optellen of dat niet?
Ik lees overal verschillende dingen en wil het graag goed doen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

MVG

Ruben

Je hebt een onderhoudsbehoefte. Die kan je bijvoorbeeld via deze site uitrekenen

http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html

Deze behoefte is je BMR + alle sport en activiteitstoeslagen. Dus dat is al met alle sport erin. Als je wilt cutten dan moet je 20% van je onderhoudsbehoefte aftrekken.

Die 600 Kcal die je verbrand met cardio zit dus al in je onderhoudsbehoefte. Als je vet wil verbranden dan is het aan te raden om eerst je voeding op orde te brengen. Dus een goed voedingsschemaop te stellen dat gebaseerd is op cutten. Vervolgens moet je krachtraining gaan doen. Minimaal 3 keer in de week. Met deze 2 punten verlies je al vet. Mocht je op gegeven moment op een plateau komen te zitten waarbij je vetverlies kleiner wordt, dan kan je cardio toevoegen aan je schema. Bijvoorbeeld door 2 of 3 keer in de week 30 min cardio te doen na je KT.

Je hebt 2 soorten cardio waar de meningen over verdeeld zijn: Low intensity cardio voor langere duur, of High intensity interval Training(HIIT). Ik ga niet allemaal uitleggen wat het inhoud want dat is veel informatie. Je kan de zoekfunctie of google gebruiken om dit te zien.

Succes

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor je reactie.

Wat ik trouwens wel raar vind:
Je gaat cardio doen om calorieen te verbranden maar je moet ze er wel bij eten.
Lees het overal dus het klopt wel maar is wel gek eingelijk.

Terug
Naar boven