AndroidHealthClinic

KETO + Cardio ?

Thanks ;)

Helemaal gelijk! Want met low-carb heb ik af en toe de neiging om te snacken.. Terwijl dat met Keto helemaal niet kan\mag :)

Op vakantie ga ik deze programma volgen: Navy Seal, dus dat zal wel goed komen denk ik :D

Ow trouwens, van het weekend ga ik dus ff die ''al- I-can-eat-high-carb-low-fat''-refeed doen, is het misschien beter om daarmee alvast vrijdag te beginnen (op vrijdag is m'n laatste workout van de week, dus een paar uur voor de training 2 stuks fruit naar binnen werken en dan de rest van de avond carbs eten en vervolgens in het weekend doorgaan met carbs), of gewoon pas op zaterdagochtend te beginnen?

Gewoon na je workout al beginnen :)
Veel plezier ermee :D

• Topic Starter Topic Starter
Op mn 'refeed-dag' die ik soms houdt, neem ik veel complexe carbs, maar geef toe dat ik er een giga junk-meal tegenaan donder elke keer :P
Soms eet ik dan in 1 meal, wat ik normaliter op 1 hele dag eet, ach..., hoort niet zo, maar voel me er prima bij!

:D

Update: 79,3KG!
Nog 2 kilootjes eraf, dan zit ik op mn eerder gestelde doel.

Komt eindelijk weer schot in de zaak!
Wel giga saaie meals heb ik nu, maar slaat wel aan...

Misschien houd ik deze 2000kcal schema wel aan, ook wanneer ik weer terug ga cardio'en! Ik kijk nog even..

Ow trouwens, doe je bij je depletionworkout (de workout voordat je de refeed gaat doen dus) nog een cardiosessie, of kan je daarmee wachten totdat je weer terug in ketose gaat (na de refeed dus)?

Op mn 'refeed-dag' die ik soms houdt, neem ik veel complexe carbs, maar geef toe dat ik er een giga junk-meal tegenaan donder elke keer :P
Soms eet ik dan in 1 meal, wat ik normaliter op 1 hele dag eet, ach..., hoort niet zo, maar voel me er prima bij!

:D

Update: 79,3KG!
Nog 2 kilootjes eraf, dan zit ik op mn eerder gestelde doel.

Komt eindelijk weer schot in de zaak!
Wel giga saaie meals heb ik nu, maar slaat wel aan...

Misschien houd ik deze 2000kcal schema wel aan, ook wanneer ik weer terug ga cardio'en! Ik kijk nog even..
Nice man :) Nog even volhouden :p

Ow trouwens, doe je bij je depletionworkout (de workout voordat je de refeed gaat doen dus) nog een cardiosessie, of kan je daarmee wachten totdat je weer terug in ketose gaat (na de refeed dus)?
Ik doe het niet want ik val sowieso al dood na men depletionworkout :)
Je kan het misschien doen wanneer je voelt dat je nog energie teveel hebt

Nice man :) Nog even volhouden :p

Ik doe het niet want ik val sowieso al dood na men depletionworkout :)
Je kan het misschien doen wanneer je voelt dat je nog energie teveel hebt
Ik had zeker energie teveel, want ik had een sample Crack! liggen en wilde die toch wel graag even uitproberen. Dus na een heftige trainsessie heb ik nog nog maar eventjes 500 kcals met cardio verbrand. Maakt niet uit want ik heb het verschil al ruimschoots aangevuld met een pizza en zodadelijk nog wat carbs voor het slapengaan.

Ik denk toch echt dat dit weekend is wat ik nodig heb, want ik merk al direct, ook al laad ik nu carbs, dat m'n stofwisseling al gelijk weer de hoogte inschiet. Ik vind mezelf op dit moment droger staan dan bijvoorbeeld gisteren.

Ja man, al word het nu zwaarder en zwaarder...., ik heb er momenteel best moeite mee, ga er wel mee door, maar met tegenzin!
Komt bij dat ik vanaf nu 2 weekjes vakantie heb, en gevoelsmatig even helemaal vrij wil zijn denk ik...
Gelukkig volgende week, een weekje naar Roma!!! We wilde eerst Paris idd, maar we kiezen toch voor Rome!
Anyway, ik ga me daar helemaal niet bezig houden met Keto of whatever.., ga me niet ziek vreten aan shit, maar wel gewoon ontspannen en eten wat ik wil!

EN houd jij het nog goed vol Baloo? Of Keto ook stiekem een beetje zat inmiddels?

Nou, ga maar ff een deftige training er tegenaan gooien!

Ja man, al word het nu zwaarder en zwaarder...., ik heb er momenteel best moeite mee, ga er wel mee door, maar met tegenzin!
Komt bij dat ik vanaf nu 2 weekjes vakantie heb, en gevoelsmatig even helemaal vrij wil zijn denk ik...
Gelukkig volgende week, een weekje naar Roma!!! We wilde eerst Paris idd, maar we kiezen toch voor Rome!
Anyway, ik ga me daar helemaal niet bezig houden met Keto of whatever.., ga me niet ziek vreten aan shit, maar wel gewoon ontspannen en eten wat ik wil!

EN houd jij het nog goed vol Baloo? Of Keto ook stiekem een beetje zat inmiddels?

Nou, ik ga er maar ff een deftige training tegenaan gooien!

Ik ben gemaakt voor dit dieet, blijf wsl een variant doen tijdens men bulk :p
Have fun in Rome!

Ik ben gemaakt voor dit dieet, blijf wsl een variant doen tijdens men bulk :p
Have fun in Rome!

Baloo is de Keto Koning. Alleen niet mijn zinnen jatten hè. ;)

Een halve ontopic vraag: Doen jullie wel eens een dry refeed?

Oftewel, drinken jullie veel vocht tijdens de refeed of juist helemaal niet. Als ik het goed begrepen heb kan een dry refeed ervoor zorgen dat je vetcellen van het laatste vocht onttrokken worden waardoor ze daarna echt leeg zijn. Anders kan dit nog een tijd duren voordat je dat gewicht echt kwijt bent.

Het werkt als volgt. Zorg dat je tijdens de refeed maar minimaal water of andere drank drinkt. Op dat moment heeft je lichaam natuurlijk sterk de behoefte aan water, zeker in combinatie met de koolhydraten die je inneemt (1 deel glycogeen bindt 3 delen water). Nadat het vet uit een cel getrokken is trekt hier vaak nog water in waardoor deze nog niet echt leeg is (alhoewel het vet verbrand is). Het lichaam zal dan het vocht uit deze cellen halen. Hierdoor ben je dus na je refeed gewicht kwijt en zijn de cellen echt leeg.

Ik denk dat wel opgepast moet worden met deze methode en er bijvoorbeeld niet te weinig vocht gebruikt moet worden (ik weet de precieze aanwijzingen even niet uit m'n hoofd). Zorg sowieso dat je de dag na je refeed wel heel veel drinkt.

Maar wie heeft hier dus ervaring mee? Het schijnt dat het goed kan werken. Iemand enig idee hoe dit eventueel ook in de TKD variant verwerkt kan worden (denk dat het lastig wordt)?

Heb geen ervaring met die dry refeed maar bijkomend nadeel lijkt me dat je spierglycogeen niet optimaal kan herstellen bij het tekort aan vocht.
Aangezien ik nog steeds hoofdzakelijk refeeds doe om men spierglycogeen te herstellen, ga ik me er dan ook niet aan wagen.
En zoals ik en Ironmind eerder al ondervonden hadden, 's ochtends wakker worden van de uitdroging tijdens je refeed is sowieso al geen pretje, laat staan dit effect nog eens extra proberen te stimuleren.
Pas op, het kan werken, maar het lijkt me toch allesbehalve gezond.
Zoiets combineren met een TKD lijkt me trouwens een moeilijke opgave aangezien je geen echte refeed hebt bij TKD.
Again, ik heb er geen ervaring mee, maar deel je ervaring hierover indien je het wil uitproberen, ik ben benieuwd naar de resultaten :)

heb geen ervaring met die dry refeed maar bijkomend nadeel lijkt me dat je spierglycogeen niet optimaal kan herstellen bij het tekort aan vocht.
Aangezien ik nog steeds hoofdzakelijk refeeds doe om men spierglycogeen te herstellen, ga ik me er dan ook niet aan wagen
.
En zoals ik en ironmind eerder al ondervonden hadden, 's ochtends wakker worden van de uitdroging tijdens je refeed is sowieso al geen pretje, laat staan dit effect nog eens extra proberen te stimuleren.
Zoiets combineren met een tkd lijkt me trouwens een moeilijke opgave aangezien je geen echte refeed hebt bij tkd.
Again, ik heb er geen ervaring mee, maar deel je ervaring hierover indien je het wil uitproberen, ik ben benieuwd naar de resultaten :)

+1

Zo, Keto zit er voor mij zo'n beetje op, ik doe het nog wel, maar spuug zat!
Ik ga niet afgeven op Keto, ik vaar er goed op, mn abs zijn zichtbaar geworden mede dankzij dit dieet, maar ik heb liever mn carbs terug :D

En gezien we volgende week Maandag, voor 7 dagen naar Roma gaan, denk ik dat dit mn laatste week Keto is!
Ik blijf nu een beetje tussen de 78.9 / 80.8 schommelen, en ik begon op net geen 85kg.

Hier zat heel weinig vocht bij, gezien ik al 2 maanden low carb deed voorafgaande, dus 5kg vet verlies!

Ik ben benieuwd wat Rome voor me gaat doen qua fysiek dan :D

Na de vakantie ga ik terug carbs toevoegen dus, en ga op ongeveer 2800kcal zitten. Schema maak ik na de vakantie, maar komt veel havermout in voor, 50gram rijst bij avond eten.., normaal schema dus :)
Clean bulken voor een 2tal maandjes, dan carbs stilaan terug voeren (en automatisch zo dus kcal), om weer terug te cutten op carbs!

Cardio gaat ook omlaag, 1x in het weekend..

En mn nieuwe trainings schema (alles 2/3 setjes) staat in mn handtekening :)

Ok, laatst weekje Keto, ff knallen nog :P

Succes nog je laatste weekje, en alvast veel plezier in Rome!

Heb geen ervaring met die dry refeed maar bijkomend nadeel lijkt me dat je spierglycogeen niet optimaal kan herstellen bij het tekort aan vocht.
Aangezien ik nog steeds hoofdzakelijk refeeds doe om men spierglycogeen te herstellen, ga ik me er dan ook niet aan wagen.
En zoals ik en Ironmind eerder al ondervonden hadden, 's ochtends wakker worden van de uitdroging tijdens je refeed is sowieso al geen pretje, laat staan dit effect nog eens extra proberen te stimuleren.
Zoiets combineren met een TKD lijkt me trouwens een moeilijke opgave aangezien je geen echte refeed hebt bij TKD.

Ik heb even lopen zoeken, maar ik kan het artikel niet meer terug vinden waar dry refeeds werden besproken.

In ieder geval, als je het goed doet hoef je geen tekort aan vocht te hebben. Het is juist de bedoeling dat je lichaam dat vocht onttrekt uit die vetcellen waardoor wel vocht voorradig is om te binden aan je spierglycogeen. Het probleem hierbij is uiteraard dat je nooit exact kan weten hoeveel vet cellen leeg zijn geraakt in de afgelopen week en/ of vocht in zich hebben. Daarom is het volgens mij ook niet de bedoeling om maar helemaal geen water te drinken tijdens de refeed, maar dit hoogstens te beperken. Later kun je je helemaal voldrinken met water (het vocht trekt dan niet meer terug de vetcellen in).

Ik denk ook niet dat het het perse het vullen van je spierglycogeen in de weg zal staan. Je lichaam transporteert die sowieso wel je spieren in lijkt me. Later zal er dan water aan gebonden worden. Maar dit zou ik moeten opzoeken.

Als jullie beiden al wakker geworden zijn van de uitdroging hebben jullie dit concept wellicht al uitgeprobeerd. :p In ieder geval heb je dan niet genoeg water binnen gekregen voor de hoeveelheid koolhydraten die je geconsumeert hebt lijkt me. Ik ben het wel met je eens dat echt te weinig water ongezond kan zijn, vandaar ook al mijn waarschuwing.

Op TDK zou je het kunnen uitproberen tijdens een refeed maaltijd in het weekend, waarna je een tijdje geen water drinkt. Of wat extra koolhydraten tot je nemen voor de training, maar dan geen water drinken. Dat zijn de enige mogelijkheden die ik kan bedenken en enigszins in de buurt komen. Maar vooral rond het trainen lijkt het me geen pretje.

Als ik het goed heb begrepen trekt dat vocht uiteindelijk wel een keer uit je vetcellen, een dry refeed zou dit alleen kunnen bespoedigen. Het is geen noodzaak volgens mij.

Als jullie cardio hebben gedaan... wanneer eten jullie dan? Vlak daarna of toch eventjes wachten?

Als jullie cardio hebben gedaan... wanneer eten jullie dan? Vlak daarna of toch eventjes wachten?

Ik wacht altijd minimaal 1 uur voordat ik weer gaat eten.
Het eerste halfuur krijg ik er zelfs niks in, heb het loeiheet dan, en ga over me nek van voeding.
Wel veel water.., soms voeg ik hier wat whey aan toe :)

Carbs komen stilaan terug, nu alleen in de rondom de training, vanaf morgen wil ik ook in de ochtend + rond de training carbs erbij gaan nemen.
Hoewel ik gevoelsmatig iets meer vocht vasthoud, weeg ik nog rond de 79kg.
Dat is 5,6KG tot nu toe, en vocht speelt niet echt een rol, net zoals ik nu de carbs weer rustig terug erin gooi, was ik met start KETO, ook al een enkele weken bezig met low carb!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven