Fitness Seller

KETO + Cardio ?

Ok, dus ongeveer een e/k/v-verhouding van 15-70-15 is waarschijnlijk prima voor zo'n refeed (op gevoel:P)?
Yupz, misschien iets hoger in eiwitten en lager in vetten indien mogelijk.
Ga het binnekort ook zelf doen wanneer ik stop met CKD :) Cant wait...

Ok thnx! :)

Trouwens ff ontopic :p

Vandaag weer zo ergens een jogging meegedaan. Zoals gewoonlijk een uurtje ervoor een eiwitshake met beta-alanine en wat glutamines en vlak voor de start wat BCAA's en wat noten om toch nog genoeg vetten binnen te hebben...

Nu was het een bergloop. 10km geregeld bergop bergaf dus... Je kan dus stellen gelijkaardig aan intervaltraining/HIIT...
Man man heb ik afgezien :D Ik ben dan ook totaal niet getraind op HIIT en schrok dan ook ff na die eerste beklimming...
Bijgevolg was ik na 3km al doodop en ben ik toch wel diep moeten gaan om het uit te lopen.

Conclusie: HIIT en keto dont match :p Allesinds voor mij niet.
Eerlijk toegeven, ik doe tegenwoordig nooit meer aan intervaltraining en ben dan ook volledig gewend aan steady state.
Toch lijk keto me sowieso niet de ideale combinatie met HIIT, dus een beetje oppassen indien je jezelf hieraan waagt :)

Had trouwens voor de eerse maal in 10jaar ofzo terug een migraineaanval achteraf... Ben dus echt wel te diep moeten gaan...
Ah well, lesje geleerd, geen berglopen meer voor mij :p

No problem ;)

Jij eet bbq tijdens je refeed? :P
Al dat vettig vlees is ideaal voor keto. Tijdens je refeed wil je juist high carb low fat gaan.
Althans dat is toch de hoofdbedoeling, je glycogeenvoorraden terug aanvullen zodat ze niet te laag gaan en spierverlies zou optreden, zodat je de volgende week terug volop aan krachttraining kan doen.

Ja maar ik heb daarbij ook nog lookbroodjes, pasta, koude aardappelen met mayonaise en frietjes gegeten hé, dus carbs genoeg ;)

Ja maar ik heb daarbij ook nog lookbroodjes, pasta, koude aardappelen met mayonaise en frietjes gegeten hé, dus carbs genoeg ;)
Hehe ok maar pas wel op met die vetten, onder 15% vetten blijven is aan te raden tijdens je refeed.

Wat is de reden dat je lager moet gaan in vetten tijdens refeed?

Wat is de reden dat je lager moet gaan in vetten tijdens refeed?

De bedoeling van een refeed is in eerste instantie het heraanvullen van je spierglycogeen.
Je moet dus hoog gaan in carbs om dat te bereiken.
Veel carbs betekent constant hoge insulinewaardes. Combineer dit met vetten en je wordt vet en dit is niet de bedoeling natuurlijk.
Refeed =/= junken ;)

Direct na de training op je refeed dag zul je nog wel glycogeen opslaan EN vet verbranden, maar na een poosje wordt dat minder en zul je het extra vet dat je binnen krijgt gewoon opslaan als vet. Het kan even duren (volgens mij 24 uur of zo), maar als je meer vet binnen krijgt dan je kunt verbranden heb je dat effect meteen al.

• Topic Starter Topic Starter

Vandaag weer zo ergens een jogging meegedaan. Zoals gewoonlijk een uurtje ervoor een eiwitshake met beta-alanine en wat glutamines en vlak voor de start wat BCAA's en wat noten om toch nog genoeg vetten binnen te hebben...

Nu was het een bergloop. 10km geregeld bergop bergaf dus... Je kan dus stellen gelijkaardig aan intervaltraining/HIIT...
Man man heb ik afgezien :D Ik ben dan ook totaal niet getraind op HIIT en schrok dan ook ff na die eerste beklimming...
Bijgevolg was ik na 3km al doodop en ben ik toch wel diep moeten gaan om het uit te lopen.

Eerlijk toegeven, ik doe tegenwoordig nooit meer aan intervaltraining en ben dan ook volledig gewend aan steady state.
Toch lijk keto me sowieso niet de ideale combinatie met HIIT, dus een beetje oppassen indien je jezelf hieraan waagt :)

Had trouwens voor de eerse maal in 10jaar ofzo terug een migraineaanval achteraf... Ben dus echt wel te diep moeten gaan...
Ah well, lesje geleerd, geen berglopen meer voor mij :p

No problem ;)

Herkenbaar!

Ik loop sinds Keto NIET meer door duinen, dit omdat ik slechter presteer, buiten adem raak..
Mn gewone loop is niet echt slechter gaan presteren, maar moet wel erbij vermelden, dat ik veel meer energie in mn cardio steek!
Dus terug op carbs straks, kan ik echt controleren, of ik beter of slechter op carbs ren!

Ok, dit was ook weer mijn ON-topic!

ivm enkel/achilles, voor de zekerheid nog 1 extra dagje ren-vrij, straks wel schouders/rug op het programma!

Enkel nog steeds niet 100%, hams ook vol..
Dus vanmiddag buik + quats! :cool:

Energie inname verlaagd richting 2000kcal, dit ivm het niet lopen, honger steekt de kop op, ren liever energie eraf, dan deze manier........, uithongeren is niks imo...

Vanmiddag dus buik + sissy-squat + front-squat!

Even iets over die keto-sticks he.., gisteren deze dus opgehaald, en getest, zat keurig carb-vrij!
Denk laat mn meisie er ff overheen pissen, kleurt die ook licht, dus dan zou mn meisie zogenaamd ook in Ketose moeten verkeren, dit wat niet het geval is!

Ze eet dan niet veel suikers, maar had 1,5 uur alvorens havermout + fruit op......, klopt dit wel?
Gebruik ik de sticks goed?

Ciao!

Ik loop sinds Keto NIET meer door duinen,
Bah net even Katwijk opgezocht... Vlak aan de zee... Ben jaloers nu :P

Ivm die ketosticks. Ze geven meestal een indicatie weer of je goed bezig bent.

Bij mij persoonlijk geven ze steeds weinig ketonen weer terwijl ik 100% zeker ben dat ik diep in ketose zit.
Ik voel me namelijk zeer energierijk terwijl ik eigenlijk toch al een tijdje een stuk onder men onderhoud eet.
Ketose treedt trouwens ook reeds op bij 100gr carbs / dag zonder dat er fysieke inspanningen geleverd worden en sommigen kunnen zelfs nog hoger gaan.

Je vriendin zal misschien eerder die dag weinig gegeten hebben of ze heeft misschien een snelle stofwisseling, waardoor ze zichzelf snel uithongert, misschien zonder dat ze het zelf beseft.
Op die manier worden er ook ketonen aangemaakt. Een anderhalf uur eerder havermout eten gaat niet veranderen dat deze overschot van ketonen in haar urine belandt.

Maar goed, het is en blijft een hulpmiddel. Blind vertrouwen in die zaken is niet verstandig. Beter kan je wat meer vertrouwen, tijd en dedicatie toewijden aan je voedingsschema :)

Haha relaxt. Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 weken ook geen HIIT meer heb gedaan, i.v.m. keto :P Dus als ik dat doorzet zal ik waarschijnlijk binnenkort ook niet meer zo goed zijn in HIIT... :(

Maar wat ik me wel afvraag: in deze post: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/keto-cardio-206964/index6.html#post3808297 staat jouw refeed-schema, en daarin staat dat je wel weer HIIT doet? Of is dat al een tijdje geleden :p Want anders vind ik het vreemd dat je dan nu opeens totaal niet goed bent in HIIT :P

Bah net even Katwijk opgezocht... Vlak aan de zee... Ben jaloers nu :P

Hehe, wel lekker voor de afwisseling idd, dan strand, dan duinen, dan boulevard.., + altijd windje! :D

Maar goed, het is en blijft een hulpmiddel. Blind vertrouwen in die zaken is niet verstandig. Beter kan je wat meer vertrouwen, tijd en dedicatie toewijden aan je voedingsschema :)

Ja, dat sowieso, schema gaat op de 1/10 gram :D
Wordt ook telkens bijgesteld...

Maar wat ik me wel afvraag: in deze post: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/keto-cardio-206964/index6.html#post3808297 staat jouw refeed-schema, en daarin staat dat je wel weer HIIT doet? Of is dat al een tijdje geleden :p Want anders vind ik het vreemd dat je dan nu opeens totaal niet goed bent in HIIT :P

Ik doe vlak na men refeed soms wat HIIT sessies om sneller terug in ketose te geraken. Dus enkel vlak na men refeed wanneer men glycogeenwaardes hoog zijn :)

Nog meer kcals/carbs geschrapt!
ivm aanhouden enkel props, wat naar verwachting morgen of overmorgen wel weer klaar is, mn nieuwe schema:

2 schouderkarbonades + 20gram (zaanse) mayo!
12 eieren.

Komt uit op net ff 2000Kcal, no carbs!

Ook ff armen gemeten, wat een belachelijk groot verschil, meet het volgende training nog wel ff na!

Rechts: 42cm
Links : 40,5cm

Dit was wel warm gemeten en aangespannen uiteraard, middel was ongespannen; 86/87cm, best wel groot middel dus nog.
Borst was niet echt te meten, denk 10cm meer dan 1m.
(gratis karwei meetlintjes:P)

Nog iets, waarschijnlijk tussen nu en 2 weken ff pitstopje Paris of Rome, zal dan niet aan Keto kunnen houden :(
Waarschijnlijk neem ik dan voor de warme avonden een pakje sigaretjes mee :D, dit houdt gelijk mn stofwisseling wat hoger... :o

Morgen ff wegen weer!

Jammer genoeg zit Keto er bijna op voor mij, aangezien ik dinsdag 2 maanden op vakantie vertrek :) Om eerlijk te zijn vond ik dit de meest succesvolle cut die ik tot nu toe heb gehad, maar zit ik helaas nog ver van mijn doel af. Daarom probeer ik op vakantie veel cardio op nuchtere maag te doen, aangezien gewichtheffen en diëten niet echt gaan lukken vrees ik.

Ik ben in de 10 weken rond de 8 kilo vet kwijtgeraakt met minimaal VVM verlies. Mijn doel was van ~24% naar ~18% te gaan in de 10 weken en ik denk (hoop) dat ik deze heb bereikt, maar heb vrijdag pas meting. Wanneer ik terug kom van vakantie ga ik een maandje clean bulken om vervolgens door te gaan naar de 10%, dus we zullen zien :cool:

In ieder geval wil ik jullie allemaal bedanken voor alle nuttige informatie en adviezen! :)

Laatst bewerkt:
Dat is heel mooi!

Ikzelf vind dit ook een mooie manier van cutten, en de reden is deels omdat snacken betekend uit Ketose geraken..., en omdat je dat niet wilt, snack je soms enkele weken niet!
Maar het gaat op Keto idd vreselijk hard!

Ik zou op je vakantie toch push-up / optrekken / squatten / sit-up zonder gewicht blijven doen, en niet teveel vreten, anders zit je na 2 maanden weer 4% terug, maar je moet maar ff kijken...

Erna gewoon weer verder cutten, tot je je doel bereikt hebt :thumbs:

Terug
Naar boven