Ja inderdaad! Dat is dus juist grappig; voordat ik aan keto begon had ik altijd enorm veel vocht nodig op een dag. Zo'n 6 liter op een dag klokte ik er met gemak doorheen. Dat had ik ook echt nodig, want ik had constant dorst en zo. Ik voelde me er ook goed bij dus een ramp was dat waarschijnlijk niet, ik doe dan ook vaak zware inspanningen op een dag dus 't is op zich logisch. Ook kon ik met gemak een liter water achter elkaar wegklokken, geen moeite mee voelde juist lekker aan.
Maar toen ik met keto begon is mijn vochtbehoefte echt drastisch gedaald
Sterker nog, ik krijg amper een halve liter water weg nu als ik flink dorst heb en ff flink wat wil drinken... echt vaag wel
Nee klopt 200 kcals is idd niet veel, maar ik maak een groter calorieverschil d.m.v. cardio. Dat is ook de manier die ik het liefste heb; calorieverschil maken door cardio te doen. Dus liever 'burn the fat' dan 'starve the fat'.
Wat betreft dat junkweekend; die ga ik zeker doen. Ik ben ook niet bang voor het aan te komen vocht, daar stond ik allang bij stil en bovendien gaat het ook om het vet dat weg moet hè

Sowieso vind ik mezelf op dit moment tamelijk wat vocht vasthouden, dat is dus ook één van die dingen die ik vaag vind terwijl ik nu keto doe. Kan misschien ook wel zijn dat ik mezelf niet meer eens herken wanneer ik vocht vasthoud en zie ik pas hoe ik er werkelijk met vocht eruit zie als ik straks effe een junkweekend doe
Hoe dan ook heb ik wel trek in zo'n junkweekend. 't Is niet zo dat ik echt trek heb in junk of zo (nooit moeite mee gehad ook) maar ik had op zich wel zoiets van; in m'n refeed neem ik een pizza. Wel kijken naar eentje die niet al te vet is uiteraard