Fitness Seller

KETO + Cardio ?

Carbs komen stilaan terug, nu alleen in de rondom de training, vanaf morgen wil ik ook in de ochtend + rond de training carbs erbij gaan nemen.
Hoewel ik gevoelsmatig iets meer vocht vasthoud, weeg ik nog rond de 79kg.
Dat is 5,6KG tot nu toe, en vocht speelt niet echt een rol, net zoals ik nu de carbs weer rustig terug erin gooi, was ik met start KETO, ook al een enkele weken bezig met low carb!

5.6 kilo is behoorlijk goed! :thumbs:
Ik schommel als een malloot met gewicht. Word er knettergek van. De ene dag 81.7 en de dag daarop ineens weer 83. Dit terwijl ik niets bijzonders eet. Hadden jullie dat ook? Volgens mij moet ik mezelf gewoon minder wegen en alleen naar de spiegel kijken. Die bevalt goed moet ik zeggen :D

• Topic Starter Topic Starter
5.6 kilo is behoorlijk goed! :thumbs:
Ik schommel als een malloot met gewicht. Word er knettergek van. De ene dag 81.7 en de dag daarop ineens weer 83. Dit terwijl ik niets bijzonders eet. Hadden jullie dat ook? Volgens mij moet ik mezelf gewoon minder wegen en alleen naar de spiegel kijken. Die bevalt goed moet ik zeggen :D

Ja, ik schommel ook als een idioot idd, ik woog gisteren 80,5kg....., vanmorgen getraind, halve kilo kip op, net nog ff naar Leiden, daar patatje op :o..........., en denk ff wegen nu, weeg ik 80,3kg :eek:
En zo heb ik dat ook met Keto......., schommelen als een idioot..., veelal vocht als je het mij vraagt ;)

je presteert wel minder en zweet gelijk
maar het is wel te doen
hiit op keto zou ik niet doen, toen ik het deed kreeg ik knallende koppijn en werd duizelig

Ja, ik schommel ook als een idioot idd, ik woog gisteren 80,5kg....., vanmorgen getraind, halve kilo kip op, net nog ff naar Leiden, daar patatje op :o..........., en denk ff wegen nu, weeg ik 80,3kg :eek:
En zo heb ik dat ook met Keto......., schommelen als een idioot..., veelal vocht als je het mij vraagt ;)

Het moet wel vocht zijn. Zulke schommelingen zouden anders echt niet gezond zijn :D Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.

Ik post hier m'n vraag maar eens, dan moet ik geen topic openen.

Zit in m'n 5de dag van keto en na 20 minuten in m'n work-out had m'n zweet een duidelijke ammoniakgeur. Nu wijst dit erop dat eiwit als energiebron wordt gebruikt. M'n eiwitinname is 240g en pre-workout neem ik zo'n 20g snelle carbs.

Ik neem bcaa's en glutamine pre- en post-wo + m'n eiwitinname is wel hoog genoeg denk ik.
Mss ligt het ook aan de extreem hoge temperaturen van vandaag ???

btw. kcal-onderhoud = 2900-3000, en ik zit nu op 2650. Dus niet zo overdreven...

Suggesties en/of wetenschappelijke studies hieromtrent?

Ik post hier m'n vraag maar eens, dan moet ik geen topic openen.

Zit in m'n 5de dag van keto en na 20 minuten in m'n work-out had m'n zweet een duidelijke ammoniakgeur. Nu wijst dit erop dat eiwit als energiebron wordt gebruikt. M'n eiwitinname is 240g en pre-workout neem ik zo'n 20g snelle carbs.

Ik neem bcaa's en glutamine pre- en post-wo + m'n eiwitinname is wel hoog genoeg denk ik.
Mss ligt het ook aan de extreem hoge temperaturen van vandaag ???

btw. kcal-onderhoud = 2900-3000, en ik zit nu op 2650. Dus niet zo overdreven...

Suggesties en/of wetenschappelijke studies hieromtrent?

Het zou kunnen dat je eiwitinname simpelweg te hoog is.
Gemiddeld moet eiwitinname (amino's inclusief) 30% van je totale calorieën zijn. Dat is dus 198gr. De rest (65%) komt van vetten (191gr).

Hier staat een moeie Keto Calculator die je kan helpen met de macro's tijdens normale weekdagen en tijdens je refeed: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=784518

Het klinkt natuurlijk raar maar het verlagen van eiwitinname werkt spiersparend. De reden daarachter is dat het teveel aan proteine via gluconeogenese gaat omgezet worden naar koolhydraten.
Die carbs gaan geprefereerd worden boven vetten voor energiebron maw je gaat nooit volledig in ketose geraken.
Je lichaam leert dus efficient energie te halen uit proteine en wanneer alle proteine uit je voeding opgebruikt is, zijn je spieren aan de beurt...

Ik vrees er trouwens een beetje voor dat de pre-workout carbs dit effect nog harder stimuleren.
Je lichaam zal tijdens je workout namelijk proberen alle energie uit suikers te halen, aangezien dit de geprefereerde energiebron is en er voldoende van is vlak voor je workout.
Bij een plots gebrek aan glucose halverwege je workout, gaat je lichaam naar andere bronnen op zoek gaan.

Daarom is het, zeker tijdens de eerste weken, verstandig zo goed als geen glucosebronnen te nemen.
Je wil je lichaam zo snel mogelijk laten wennen aan energie uit ketonen aangezien dit spiersparend werkt en zowel een overvloed van eiwitten als een inname van glucose rondom je training zal dit tegenwerken.

Ok, duidelijk. Thanks. Karma heb je nog tegoed.

Welke repen zijn dat? Heb er ook al naar gezocht maar echte keto-repen vond ik tot nu toe niet :(
Hoe is het bij jouw verlopen trouwens? Heb je een progressietopic ofzo?

Ik weet het even niet uit mijn hoofd maar er staat Atkins op.chocola crispy ofzo iets is degene die ik zo lekker vind.
Helaas ben ik niet helemaal tevreden over mijn progressie in verhouding tot wat ik er allemaal voor hebt moeten laten.:(
Ik heb een topic tussen de beachproof contest staan.
Uiteraard ben ik voorlopig nog niet tevreden over mijn lichaam, dus niet schrikken. :o

Ik weet het even niet uit mijn hoofd maar er staat Atkins op.chocola crispy ofzo iets is degene die ik zo lekker vind.
Helaas ben ik niet helemaal tevreden over mijn progressie in verhouding tot wat ik er allemaal voor hebt moeten laten.:(
Ik heb een topic tussen de beachproof contest staan.
Uiteraard ben ik voorlopig nog niet tevreden over mijn lichaam, dus niet schrikken. :o

Hmm er zit zo ver ik kan zien nog steeds 14gr carbs in zo'n bar van 30gr, waarvan 2gr suiker...
Imo kan je beter van die dingen afblijven, ze veroorzaken insulineschommelingen en bijgevolg carbcravings en die kan je best missen tijdens je cut.
Heb zonet even je topic doorgenomen. Gewoon blijven gaan, ziet er goed uit.
Indien je er zelf niet tevreden over bent kan je misschien proberen wat lager te gaan in calorieën.
Ik doe nu persoonlijk hetzelfde tijdens men 2 laatste weken en het hongergevoel blijft uit zolang je diep in ketose blijft.
Na een refeed is het misschien wel even wat moeilijker maar die heb ik in men laatste week dan maar geskipt.

Hoe gaat het hier jongelui? :D

Hmm er zit zo ver ik kan zien nog steeds 14gr carbs in zo'n bar van 30gr, waarvan 2gr suiker...
Imo kan je beter van die dingen afblijven, ze veroorzaken insulineschommelingen en bijgevolg carbcravings en die kan je best missen tijdens je cut.
Heb zonet even je topic doorgenomen. Gewoon blijven gaan, ziet er goed uit.
Indien je er zelf niet tevreden over bent kan je misschien proberen wat lager te gaan in calorieën.
Ik doe nu persoonlijk hetzelfde tijdens men 2 laatste weken en het hongergevoel blijft uit zolang je diep in ketose blijft.
Na een refeed is het misschien wel even wat moeilijker maar die heb ik in men laatste week dan maar geskipt.

Dankje voor je opmerking dat wist ik niet.
Had ze even gekocht om in het vliegtuig over te stappen van keto dieet naar mijn vakantie "dieet"
Was igg niet bedoeld om aan te moedigen dit te eten als je het keto dieet doet.
Ik ben benieuwd naar jou eind resultaat.
IK probeer nu een inhaalslag te maken zodat ik niet al te slecht op mijn eind contest foto kom te staan.:o
Hierna gewoon lekker verder cutten, waarschijnlijk onder voedingsbegeleiding zeer binnenkort.
Nu ik gestopt ben met keto heb ik het even moeilijk met een normaal cut dieet samenstellen.

Ik ben benieuwd naar jou eind resultaat.
Hmm ja ik ben vergeten degelijke foto's te nemen na het einde van men cut vorige week :p
Momenteel bezig met een soort bulk op CKD (eigenlijk op AD) en heb afgelopen weekend een mega-refeed gehouden (78,5 -> 84,5 in 2 dagen), maar dat is vooral vocht.
Hopelijk sta ik tegen het einde van de week terug droog, dan kan ik misschien nog wat foto's nemen.

Hoeveel ben je ondertussen eigenlijk kwijt met keto?

Hmm ja ik ben vergeten degelijke foto's te nemen na het einde van men cut vorige week :p
Momenteel bezig met een soort bulk op CKD (eigenlijk op AD) en heb afgelopen weekend een mega-refeed gehouden (78,5 -> 84,5 in 2 dagen), maar dat is vooral vocht.
Hopelijk sta ik tegen het einde van de week terug droog, dan kan ik misschien nog wat foto's nemen.

Hoeveel ben je ondertussen eigenlijk kwijt met keto?
Wow dat is flink wat gewicht, gelukkig is het vooral vocht.
Dat zou leuk zijn als je die maakt!

Ik ben sinds mijn vakantie(bijna alweer een maand geleden) gestopt met keto.
Ben van ongeveer 68(weet niet meer met welk gewicht ik precies was gestart) naar 63 gegaan.
Ondertussen zit ik op 65/66 wat ik niet onwijs erg vind, gezien het feit dat ik weer carbs eet.
Denk dat als ik geen keto had gevolgd dat ik zwaarder terug was gekomen van vakantie.
Het dieet heeft me tijdelijk toch wel geholpen en ben blij dat ik ondanks de carbs nu op 23.4% vet zit.
Mijn vet% kan ik alleen niet vergelijken omdat me vorige meting niet met een huidplooimeter was en deze meting wel.

Whehe, terug van weg geweest.., de vakatie had me goed gedaan, mn fysiek iets minder, maar trekt al weer aardig bij..
Oog nu weer een stuk voller op carbs, ook de aderen komen makkelijker door dan zonder carbs........, heel vreemd idd, want mn bf/vocht is nu ietsje hoger dan 2 weekjes terug..

Ik cut nu verder op carbs, over 1 kilootje ofzo tik ik de 80kg weer aan, ben benieuwd of dat er beter uitziet dan na keto-cut.

Al oogt je fysiek imo iets minder tijdens keto, desalniettemin vind ik het nog steeds een heerlijk effecient, snel en doeltreffend dieet :thumbs:

Whehe, terug van weg geweest.., de vakatie had me goed gedaan, mn fysiek iets minder, maar trekt al weer aardig bij..
Oog nu weer een stuk voller op carbs, ook de aderen komen makkelijker door dan zonder carbs........, heel vreemd idd, want mn bf/vocht is nu ietsje hoger dan 2 weekjes terug..

Ik cut nu verder op carbs, over 1 kilootje ofzo tik ik de 80kg weer aan, ben benieuwd of dat er beter uitziet dan na keto-cut.

Al oogt je fysiek imo iets minder tijdens keto, desalniettemin vind ik het nog steeds een heerlijk effecient, snel en doeltreffend dieet :thumbs:

Mooi man :thumbs: Even lekker ontspannen op vakantie geweest. Wel een mooie bijkomstigheid dat je aders nu wel goed zichtbaar zijn. Oogt toch wat vasculairder.

Ik ben inmiddels gestagneerd :( Af en toe ben ik er gewoon depressief van. Hoe lang heb jij er eigenlijk over gedaan om tot het punt te komen waar je wilde zijn?

Mooi man :thumbs: Even lekker ontspannen op vakantie geweest. Wel een mooie bijkomstigheid dat je aders nu wel goed zichtbaar zijn. Oogt toch wat vasculairder.

Ik ben inmiddels gestagneerd :( Af en toe ben ik er gewoon depressief van. Hoe lang heb jij er eigenlijk over gedaan om tot het punt te komen waar je wilde zijn?

Oh, dat ben ik nog helemaal niet!!!
Ik ben dit dieet gewoon zat, miss pak ik het later nog wel een keer op, maar ik ga nu verder cutten op carbs, ben druk bezig met mn dieet (post ik later wel..) en wanneer er weer een kilo of 2/3 af is, ga ik weer ff 1 maandje KETO in waarschijnlijk, om nog ff scherper en harder te worden..
En dan weer vlug terug op carbs, want ik mis mn carbs gewoon teveel.., al die weken zonder mn havermout/brood................hehe! :P

Maar je bent gestagneerd zeg je?

- Hoelang sta je stil ?
- Wat was je bf / gewicht ?
- Wat is je bf / gewicht nu ?
- Hoe ziet je dieet er ongeveer uit op dit moment ?

En ja, soms laat 1kg vet verlies toch een paar weken op zich wachten, Echter moet je wel iedere maand iets aan vet kwijtraken, anders klopt er iets niet aan je dieet! Post je dieet anders ff..

Oh, dat ben ik nog helemaal niet!!!
Ik ben dit dieet gewoon zat, miss pak ik het later nog wel een keer op, maar ik ga nu verder cutten op carbs, ben druk bezig met mn dieet (post ik later wel..) en wanneer er weer een kilo of 2/3 af is, ga ik weer ff 1 maandje KETO in waarschijnlijk, om nog ff scherper en harder te worden..
En dan weer vlug terug op carbs, want ik mis mn carbs gewoon teveel.., al die weken zonder mn havermout/brood................hehe! :P

Maar je bent gestagneerd zeg je?

- Hoelang sta je stil ?
- Wat was je bf / gewicht ?
- Wat is je bf / gewicht nu ?
- Hoe ziet je dieet er ongeveer uit op dit moment ?

En ja, soms laat 1kg vet verlies toch een paar weken op zich wachten, Echter moet je wel iedere maand iets aan vet kwijtraken, anders klopt er iets niet aan je dieet! Post je dieet anders ff..

Ja zo voelt het wel. Ik hoor van andere mensen wel dat ze verschil zien maar ik niet. Het schiet gewoon niet op bij mijn buik heb ik het idee.

Ik begon op 85 kg ongeveer. Zit nu op 82.1 kg, maar dat verschilt nogal eens. Vocht schommelt behoorlijk. Bf weet ik niet precies, want heb (nog) geen vetmeter (zit nog te kijken welke een beetje ok is). Schat rond de 14%. Aders zie je wel op mijn borst en een beetje op mijn armen.

Volgens mij zeur ik gewoon teveel, want ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig.

Ik heb trouwens net een foto gemaakt. Gelukkig had ik bij het begin ook een foto gemaakt. Nu zie ik eigenlijk wel verschil :D
Laten we het er maar op houden dat het puur psychisch is, net zoals je denkt dat je altijd de kleinste bent. God wat haat ik dat toch.

Laatst bewerkt:
Ja zo voelt het wel. Ik hoor van andere mensen wel dat ze verschil zien maar ik niet. Het schiet gewoon niet op bij mijn buik heb ik het idee.

Ik begon op 85 kg ongeveer. Zit nu op 82.1 kg, maar dat verschilt nogal eens. Vocht schommelt behoorlijk. Bf weet ik niet precies, want heb (nog) geen vetmeter (zit nog te kijken welke een beetje ok is). Schat rond de 14%. Aders zie je wel op mijn borst en een beetje op mijn armen.

Volgens mij zeur ik gewoon teveel, want ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig.

Ik heb trouwens net een foto gemaakt. Gelukkig had ik bij het begin ook een foto gemaakt. Nu zie ik eigenlijk wel verschil :D
Laten we het er maar op houden dat het puur psychisch is, net zoals je denkt dat je altijd de kleinste bent. God wat haat ik dat toch.

Herkenbaar!

Maar foto's maken is idd het beste, de spiegel wil ook nog wel eens liegen nl ;)
2 maandjes is nog niet veel eigenlijk, maar als je een 3kg bent afgevallen, gaat het best lekker eigenlijk.., lekker doorgaan dus zo! :thumbs:

Wow dat is flink wat gewicht, gelukkig is het vooral vocht.
Dat zou leuk zijn als je die maakt!
Blijf nu ongeveer stabiel op 80kg, lijkt me wel ok.
In totaal dus zo'n 6kg afgevallen met keto over 3 maanden, waarvan toch 1kg spieren. Grootste oorzaak van het spierverlies is de grote hoeveelheid hardlopen.
Dit wist ik echter op voorhand dus daar kunnen we niet over klagen + dan hebben we nu weer een nieuw doel, namelijk die spiermassa terug opbouwen :)
Heb onlangs nog een fotootje genomen, resultaat staat in de Fotogallerij.

Ben van ongeveer 68(weet niet meer met welk gewicht ik precies was gestart) naar 63 gegaan.
Ondertussen zit ik op 65/66 wat ik niet onwijs erg vind, gezien het feit dat ik weer carbs eet.
Aangezien daar een vakantie tussenzit en dat meestal gepaard gaat met overdreven hoeveelheden drank en junk lijkt me dat toch wel een mooi resultaat :)
Nog van plan het dieet ooit over te doen?

Hehe hoe voelt het cutten op carbs eigenlijk aan nu je van keto geproefd hebt?
Ik herinner me enkel nog de constante honger en trek in zoetigheden...
Krijg spontaan rillingen als ik eraan denk :p

Ik hoor van andere mensen wel dat ze verschil zien maar ik niet. Het schiet gewoon niet op bij mijn buik heb ik het idee.
Indien je het dieet strikt aanpakt en net onder je onderhoud zit, kan het zijn dat je zeer langzaam vet verliest maar tegelijkertijd wel al je spiermassa behoudt of zelfs bijwint.
Misschien komt het hierdoor dat mensen het verschil merken, je zal bvb misschien op je armen etc droger worden maar aangezien je buik de laatste plaats is waar je afvalt zal je het daar wsl minder merken.
Indien je de laatste maand toch nog een eindsprint wil geven, zou ik tijdens de weekdagen gewoon nog lager zakken in caloriën. Verwaarloos je refeed echter niet want dan zal er spierverlies optreden.

Terug
Naar boven