MuscleMeat

KETO + Cardio ?

• Topic Starter Topic Starter
Je mag niet vergeten dat je net een refeed gedaan hebt. Normaalgezien hou je dan dat net iets meer vocht vast, wat wsl de oorzaak zal zijn van het extra gewicht.

Persoonlijk zou ik lager gaan in cals tijdens de week en gewoon een stevige refeed behouden in het weekend wanneer je een plateau bereikt.

Ik heb hetzelfde gedaan en het vet blijft er nog steeds afvliegen.

Netjes kerel, netjes :thumbs:
Hoelang ben jij eigenlijk al aan de Keto ?

Vandaag veel gedaan:

- coïtus (als warming-up)
- hardlopen, gemeten met stopwatch(5100meter>25min10sec) soort pr dus wederom.
- coïtus (als cooling down :o)
- benen, was wel beetje gaar van het hardlopen, maar dit was mn training:

4 setjes squat; 60kg, 80kg, 100kg (halve set:(), 60KG > alles iets dieper dan parralel, raw, onderin ff stop (bedoel dus niet veren etc)..

2 setjes front-squat, beide op 60KG, was gaar, normaal 80KG ook, maar zat helemaal vol vandaag, en energie was weg...

Pak meestal alles op 10 hh, maar dit is geen excuus, de gewichten die ik gebruik liggen ver onder pijl, echter probeer ik er alles aan te doen, dit omhoog te krijgen!

Zat ff terug te rekenen, heb sinds mn blessure begin mei, pas 2 rust dagen gehouden, ga dit iets verder opvoeren, wil tenminste 1 dag rust per week aanhouden, begin hier eind volgende week mee :D

Ga me deze week niet wegen, strict mn voeding nemen (deed ik al, maar niet stiekum iets aan carbs of een refeed houden..) en dan vrijdag ofzo weer keer wegen, hoop dan echt een keer onder de 80KG te komen!

Zo, heb nu honger als een paard, ff mn karbo's op het vuur zetten :meal:

Wederom hardgelopen, 5KM, wil dit nu minimaal 4/5 x per week erin houden.
Ook borst/bi's/tri's getraind!

Benen wil ik nog maar 1x per week aanpakken, ik heb ze denk ik overtraind, rechterknie is minder flexibel en doet zeer als ik te diep door knie zak..

Ga voor droogheid en enigzins massa behouden, dus staar me niet meer blind op mn benen bv.. :)

Netjes kerel, netjes :thumbs:
Hoelang ben jij eigenlijk al aan de Keto ?
Ben nu aan men 3de maand bezig.
Zal begin volgende maand eens wat fotos posten :)

Vandaag veel gedaan:

- coïtus (als warming-up)
- hardlopen, gemeten met stopwatch(5100meter>25min10sec) soort pr dus wederom.
- coïtus (als cooling down :o)
- benen, was wel beetje gaar van het hardlopen, maar dit was mn training:
Tsss man dit kan ik toch niet goedkeuren... Al die coïtus werkt testosteronverlagend en belemmert de spiergroei! Foei foei :p

Ga me deze week niet wegen, strict mn voeding nemen (deed ik al, maar niet stiekum iets aan carbs of een refeed houden..) en dan vrijdag ofzo weer keer wegen, hoop dan echt een keer onder de 80KG te komen!
Weeg jezelf gewoon 1x / week 's ochtends voor je refeed.
Op dat moment zou je theoretisch gezien het minst moeten wegen.
Maar trek je er verder ni teveel van aan. Dit weekend bvb een nogal overdreven grote refeed gedaan:
1kg ongekookte rijst, 300gr ongekookte havermout, 300gr honing en nog wat lekkers... Dit alles naar binnen gespeeld in 36u. Gevolg was dat ik erna 4kg meer woog.
Vandaag elk half uur naar de wc gemoeten en ben nu ongeveer al wel 2-3kg terug kwijt denk ik.
Ik wil maar zeggen... Carbs = vocht. Tijdens je refeed kom je sowieso wat bij, maar dit zal 90% vocht zijn.
Indien je merkt dat het toch ni snel genoeg gaat zal je gewoon tijdens je weekdagen je calorieinname wat omlaag moeten schroeven.

Ben nu aan men 3de maand bezig.
Zal begin volgende maand eens wat fotos posten :)

Tsss man dit kan ik toch niet goedkeuren... Al die coïtus werkt testosteronverlagend en belemmert de spiergroei! Foei foei :p

Weeg jezelf gewoon 1x / week 's ochtends voor je refeed.
Op dat moment zou je theoretisch gezien het minst moeten wegen.
Maar trek je er verder ni teveel van aan. Dit weekend bvb een nogal overdreven grote refeed gedaan:
1kg ongekookte rijst, 300gr ongekookte havermout, 300gr honing en nog wat lekkers... Dit alles naar binnen gespeeld in 36u. Gevolg was dat ik erna 4kg meer woog.
Vandaag elk half uur naar de wc gemoeten en ben nu ongeveer al wel 2-3kg terug kwijt denk ik.
Ik wil maar zeggen... Carbs = vocht. Tijdens je refeed kom je sowieso wat bij, maar dit zal 90% vocht zijn.
Indien je merkt dat het toch ni snel genoeg gaat zal je gewoon tijdens je weekdagen je calorieinname wat omlaag moeten schroeven.

Ja, ben benieuwd naar je progressie!!!

Je heb gelijk, heb de coïtus vandaag maar overgeslagen..

Haha, gruwelijke refeed :cool: en jah, meeste is vocht wat je vasthoudt!

Nee, kcals is goed zo, val ook nog steeds af, en wil niet dat er teveel spier meegaat he, dan maar iets trager..., btw loop ik nu vaker, bijna dagelijks.., dus verbranding zal iets opgeschroefd worden op deze manier!

Grappig is dat ik telkens nieuwe aderen vind, waarvan ik niet wist, dat die bestonden :P Nieuwe aderen op mn onderarm (bovenszijde) laten zich zien :D, dit motiveerd natuurlijk alleen maar meer :cool:

Kracht was vandaag iets minder op de bench:

- 9,5x 100KG (gelukkig heb ik een gunrack, halverwege 10de hh plaatste ik hem maar terug :D)
- 2 x 110KG IPV 4/5 x 110KG :eek:, had me wel weer stuk gelopen op die 5km, ik hoop dat dit de negatieve invloed was op mn KT... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Zo, vandaag alleen stukje rennen, geen benen (alleen wel ff buik + onderarmen :P).

Ga nu dus de hele week ED joggen, benen pak ik op vrijdag, dan zaterdag geen benen of cardio. Misschien word de zaterdag meteen een geheel trainingsvrije dag :)

Tijdens hardlopen last van mn rechter-trapezius..., krijg er steeds meer/vaker last van.
Ik voel precies waar die aanhechting op mn ruggenwervel tot aan schouderblad loopt te irriteren..
Ga schouders/traps ff minder aanpakken dus, ook BOR ff niet, wat ik vaker ga doen is:
pull-up/chin, bench/schuine bench en 1x in de week squat/front-squat..

Vanaf morgenochtend starten met ibruprofen als ontstekingremmer, als dit langer aanhoud, ga ik naar de fysio.., ben niet echt jankerig van mezelf, maar voel het de hele dag wel, tijdens hardlopen geeft het een irritante pijn wanneer de schouder zakt tijdens het loop-ritme! :rolleyes:

Dus morgen (net als gisteren) borst/armen!
En natuurlijk de gebruikelijke, dagelijkse cardio!

Rennen op Keto gaat steeds soepeler, heb zelfs enerie over om een sprintje te trekken tijdens het lopen, bv om een auto die me wilt scheppen, snel voor te zijn :)

Mn lichaam is nu volledig ingesteld op KETO (mag ook wel na 1,5 maand:rolleyes:)! :D

Vond het niet echt de moeite om een nieuw topic ervoor aan te maken dus ik dacht ik post mijn vraag hier wel. Ben eergister ook begonnen met keto en dacht er dus vandaag aan om eens een lekker hamburger te halen en die te eten met wat mayo. Volgens mij heb ik hamburgers ook vaak langs zien komen in keto logs maar toen ik de voedingswaarde bekeek kwam ik er dus achter dat er 9g KH's per 100g inzit? Ben ik net het verkeerde merk tegengekomen of zijn hamburgers gewoon out of the question? Dan word het maar weer rundergehakt en biefstukjes (jammer want zijn ook een stuk duurder).

Gaat lekker zo te lezen met je keto dieet.
Voor mij zit het er bijna op.
Misschien neem ik in het vliegtuig nog wat netto 2gr carbs repen mee, maar zodra ik in het hotel zal gaan eten zal mijn keto dieet voorbij zijn.
Ik ben wel een beetje bang voor het vocht wat er weer aan komt, dus blijf wel voorzichtig met carbs eten. :o

Je gaat idd sneller vet verbranden wanneer je je refeeds gewoon weglaat.
Het grote probleem is echter dat je spierglycogeen dan veel te laag komt voor een degelijke krachttraining.
Hierdoor ga je de intensiteit missen om je spieren genoeg te stimuleren, wat ongetwijfeld zal resulteren in spierafbraak.

Kun je dit niet opvangen met bijvoorbeeld één kh-rijke maaltijd voor je training, een keer per week, en verder geen refeed? Ik blijf namelijk steeds veel vocht vasthouden, de dagen na m'n refeed, en daar wil ik van af. En ook blijf ik erg veel behoefte aan carbs houden, en als ik geen refeeds meer houd, verdwijnt die 'verslaving' misschien. (Afkicken. :P) Of is die refeed écht nodig en kan ik hem dan het beste gewoon heel schoon houden?

Vond het niet echt de moeite om een nieuw topic ervoor aan te maken dus ik dacht ik post mijn vraag hier wel. Ben eergister ook begonnen met keto en dacht er dus vandaag aan om eens een lekker hamburger te halen en die te eten met wat mayo. Volgens mij heb ik hamburgers ook vaak langs zien komen in keto logs maar toen ik de voedingswaarde bekeek kwam ik er dus achter dat er 9g KH's per 100g inzit? Ben ik net het verkeerde merk tegengekomen of zijn hamburgers gewoon out of the question? Dan word het maar weer rundergehakt en biefstukjes (jammer want zijn ook een stuk duurder).
Wanneer je zulke voorbereide burgers eet bekijk je best altijd eerst de verpakking. Echte hamburgers bestaan uit 100% rundsvlees en hebben geen toegevoegde suikers. Veel voorverpakte hamburgers bevatten verborgen suikers om de smaak dat net ietsje beter te maken.
Curryworsten (frikandel genoemd in NL dacht ik?) bevatten bvb ook steeds die verborgen suikers. Opletten dus! ;)
Onlangs Zwan-style worstjes gekocht. De echte Zwan worstjes bevatten suikers dus deze laat je best links liggen. De namaak merken bevatten vaak slechts 0,5/1g carbs per 100g. Goedkoper en beter dus! :)
Misschien neem ik in het vliegtuig nog wat netto 2gr carbs repen mee, maar zodra ik in het hotel zal gaan eten zal mijn keto dieet voorbij zijn.
Ik ben wel een beetje bang voor het vocht wat er weer aan komt, dus blijf wel voorzichtig met carbs eten. :o
Welke repen zijn dat? Heb er ook al naar gezocht maar echte keto-repen vond ik tot nu toe niet :(
Hoe is het bij jouw verlopen trouwens? Heb je een progressietopic ofzo?
Kun je dit niet opvangen met bijvoorbeeld één kh-rijke maaltijd voor je training, een keer per week, en verder geen refeed? Ik blijf namelijk steeds veel vocht vasthouden, de dagen na m'n refeed, en daar wil ik van af. En ook blijf ik erg veel behoefte aan carbs houden, en als ik geen refeeds meer houd, verdwijnt die 'verslaving' misschien. (Afkicken. :P) Of is die refeed écht nodig en kan ik hem dan het beste gewoon heel schoon houden?
1 KH rijke maaltijd gaat je spierglycogeen niet voldoende aanvullen. Wat je bvb wel kan doen is een soort TKD toepassen en telkens vlak voor je workout een maaltijd met complexe carbs eten. Deze carbs zullen grotendeels in je spieren opgenomen worden na je workout (tenzij je 2u sport natuurlijk) en gaan bijgevolg je spierglycogeen aanvullen.
Op deze manier ga je natuurlijk wel dagelijks in contact komen met carbs, wat de carbverslaving alleen maar erger maakt.
Indien je bvb slechts 2-3x / week traint is dit misschien wel een mogelijkheid omdat je dan je carbinname beperkt tot 2-3 maaltijden per week.
Hoe dan ook, dat kan je best zelf wat uitproberen en aanvoelen.
Ironmind voelt zich bvb goed bij slechts zeer weinig carbs / week. Het is mogelijk dat dit ook voor jouw werkt. Trial & error is de beste raad die ik je kan geven :)
Trouwens dat je vlak na je refeed wat bloated bent en terug wat carbcravings krijgt, heeft te maken met het feit dat je refeed werkt.
Je kickstart namelijk terug je metabolisme, waardoor je terug dat hongergevoel sterker gaat ondervinden.

Wanneer je zulke voorbereide burgers eet bekijk je best altijd eerst de verpakking. Echte hamburgers bestaan uit 100% rundsvlees en hebben geen toegevoegde suikers. Veel voorverpakte hamburgers bevatten verborgen suikers om de smaak dat net ietsje beter te maken.
Curryworsten (frikandel genoemd in NL dacht ik?) bevatten bvb ook steeds die verborgen suikers. Opletten dus! ;)
Onlangs Zwan-style worstjes gekocht. De echte Zwan worstjes bevatten suikers dus deze laat je best links liggen. De namaak merken bevatten vaak slechts 0,5/1g carbs per 100g. Goedkoper en beter dus! :)

Welke repen zijn dat? Heb er ook al naar gezocht maar echte keto-repen vond ik tot nu toe niet :(

1 KH rijke maaltijd gaat je spierglycogeen niet voldoende aanvullen. Wat je bvb wel kan doen is een soort TKD toepassen en telkens vlak voor je workout een maaltijd met complexe carbs eten. Deze carbs zullen grotendeels in je spieren opgenomen worden na je workout (tenzij je 2u sport natuurlijk) en gaan bijgevolg je spierglycogeen aanvullen.
Op deze manier ga je natuurlijk wel dagelijks in contact komen met carbs, wat de carbverslaving alleen maar erger maakt.
Indien je bvb slechts 2-3x / week traint is dit misschien wel een mogelijkheid omdat je dan je carbinname beperkt tot 2-3 maaltijden per week.
Ironmind voelt zich bvb goed bij slechts zeer weinig carbs / week. Het is mogelijk dat dit ook voor jouw werkt. Trial & error is de beste raad die ik je kan geven :)
Trouwens dat je vlak na je refeed wat bloated bent en terug wat carbcravings krijgt, heeft te maken met het feit dat je refeed werkt.
Je kickstart namelijk terug je metabolisme, waardoor je terug dat hongergevoel sterker gaat ondervinden.

Ah, dat is dus goed. :) Ik wist trouwens niet dat ik mijn post had geplaatst, volgens mij ging er iets mis want ik bedacht me na het schrijven van die post inderdaad dat ik maar gewoon wat dingen moest uitproberen... En dat ga ik dan maar gewoon doen. :) Wel bedankt!

Oh, en trouwens... Mocht ik je tip opvolgen (dus een paar keer per week voor het trainen complexe carbs eten, en geen wekelijkse refeed houden), raad je me dan wel aan om bijvoorbeeld wat dextrose na de training te nemen?

Oh, en trouwens... Mocht ik je tip opvolgen (dus een paar keer per week voor het trainen complexe carbs eten, en geen wekelijkse refeed houden), raad je me dan wel aan om bijvoorbeeld wat dextrose na de training te nemen?

Yep, zolang je er niet mee overdrijft.
Ik neem zelfs tijdens men CKD 10-15gr dextrose PWO.
Deze carbs dienen niet zozeer voor het aanvullen van je glycogeen maar hoofdzakelijk om even een insulinepiek te creëeren zodat de eiwitten en koolhydraten, die je vlak voor je workout innam, sneller in je spieren gepompt worden.

Wat Baloo al zei; zitten toch wel veel suikers in..
Ik neem ze niet iig.

Succes met je Keto btw :thumbs:

Nou, ik zou de carbs er dan langzaam terug inbrengen, nu al bedoel ik!
Gewoon beetje voor beetje, niet in 1x de volle hap (carbs)!

En ja, gaat beter dan gedacht, verlies weer vet en spierkracht neemt dan wel iets af, de massa (lijkt) niet echt af te nemen :)

Veel plezier op vakantie!

Ik heb dit ook, die need to carbs bij refeeds!
Dus beperk het, neem bak havermout met magere melk 1,5 uur voor het trainen, vlak voor het trainen blikkie redbull (met suikers dus) + shake met magere melk/magere kwark en whey na de training :)
En dat was de refeed, anders kan ik hem echt niet volhouden en wil ik de dag erna ook wederom carbs.....

Ja, niet alleen honger gevoel, maar ook nog eens carbs behoeften!
Juist om die reden, vind ik voor mezelf, dat ik die refeed niet al te serieus moet nemen (of juist wel), neem niet heel veel carbs iig om deze reden :)

En die metabolisme probeer ik hoog te houden, door bijna elke dag te cardio'en.

Maargoed, jij draait al ruim 2 maanden perfect op refeeds, dus moet je dit vooral niet laten!
Dus iedereen moet ff uitvissen wat wel/niet werkt..

Laatst bewerkt:
Die van Lidl (10 per pak, merknaam Firenze) bevatten volgens de doos geen koolhydraten (er staat een schuine streep dus..). Per hamburger +- 200 kcal.
Dus ik heb ze wel graag.

OK, lekker eten dan die dingen!

Leuk topic om te lezen. Ben zelf inmiddels ruim 2 weken voor het eerst bezig met keto. Komend weekend de eerste refeed :D

Ik heb wel een paar eigenaardige dingen:
Ik ben sterker geworden
Eerst viel ik af, namelijk van 84,5 kg naar 81,5 kg. Dat ging goed dacht ik nog. Nu ben ik inmiddels terug op de 83 kg. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt? Ik eet behoorlijk strikt. Soms nog een beetje te weinig.

Leuk topic om te lezen. Ben zelf inmiddels ruim 2 weken voor het eerst bezig met keto. Komend weekend de eerste refeed :D

Ik heb wel een paar eigenaardige dingen:
Ik ben sterker geworden
Eerst viel ik af, namelijk van 84,5 kg naar 81,5 kg. Dat ging goed dacht ik nog. Nu ben ik inmiddels terug op de 83 kg. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt? Ik eet behoorlijk strikt. Soms nog een beetje te weinig.

Nee, niet meegemaakt. Misschien toch gewoon vocht? Gebruik je veel zout/kruiden met zout?

Sterker word ik ook een beetje...

Terug
Naar boven