AndroidHealthClinic

Killy Foto's flex cup

• Topic Starter Topic Starter
heb mij net ingeschreven voor de flex cup 2011 junioren D klassen.
ben momenteel met mascha tieken ingesprek voor wedstrijd begeleiding, dus dat zou harstikke mooi zijn natuurlijk als ik dat voor elkaar krijg.
eerste wedstrijd gelijk begeleid door een pro :D

mag wel weer gaan sparen voor reiskosten, eten, ifbb lidmaatschap ect ect ect, word nog leuk als ik straks weer aan mijn hbo begin :), maarja des te makkelijker word het om later mijn sport te betalen.

ga nu lekker knallen met flex cup in mijn achterhoofd, even mijn armpjes opblazen!
update komt zo

Vandaag armen gedaan, niet super bijzonder maar wel lekker getraind.

Warmup:
2x20 10kg dumbbell curl

Ez bar curls:
Ik weet niet hoe zwaar de stang is ik ga uit van 10kg, veel gefocussed op techniek hier.
12x28kg
10x36kg
12x36kg (laatste 3 assisted)

Hammer curls
12x14kh
10x16kg
10x16kg

Standing cable arm curls (hoe heet die oefening? Als een soort t staan en armen horizontaal)
3x10 14kg

Tricep pushdown
3x12 ging aardig zwaar maar gewichten vergeten.

One arm dumbbell exstenstion
12x8kg
2x8 10kg

Dumbbell exstenstion (2 armen)
10x 22
10x 26
8x. 26

Rope push down
2x12
1x8
gewichten vergeten (a)

Onderarmen licht gedaan met wat schijfjes, alleen even flink oppompen.
Nog even met wat maatjes van jeffrey suijkerbuijk gepraat, ook wedstrijd plannen voor hun dus kan af en toe wat spots/aanmoedigingen verwachten.
Zeker fijn aangezien het een nieuwe gym is en ik af en toe echt een schop onder mijn kont moet hebben :).

Heb zin in de flex cup, denk dat ik eerst lekker ga bulken met suijkerbuijk en de 12 cutten met mascha tieken. Even kijken wat financieelee best uit komt + mijn 1 jaar hbo sport marketing en mangement skills eens benutten en proberen een sponsortje te fixen.
Als er sponsors mee lezen, ik wil best een 3 jarig contract tekenen, ik zit in de groei, pak deze kans :D

Kerel volgens mij heb je een beetje last van hoogmoedswaanzin, echt.

Kerel volgens mij heb je een beetje last van hoogmoedswaanzin, echt.

Hoezo dat, kijk dat van sponsors is een grapje, en ja, ik train kort en zal geen wereld fysiek neer zetten op flex cup.
Maar flex cup is een amateuren wedstrijd en ik wil graag het podium op. Ik neem deze sport serieus en weet ook wel dat ik er nog niet ben.

Maar als ik er motivatie uit haal om een wedstrijd te draaien en allen belangrijkst ervaring weet op te doen tof toch?
Ik heb wedstrijd ambities en ik ben van mening dat ik hier ontzettend veel van ga leren.
Zelfde als iedere andere sport, een wedstrijd voetbal is toch net iets anders dan potje voetbal op een pleintje.

Als je mijn mening hier niet in deelt prima, maar ik heb deze logg echt niet om op te scheppen of te vertellen hoe goed ik ben.

Excuses als ik het zo overbracht :p

Ambities en gedrevenheid zijn goed Killy, maar luister ook goed naar je lichaam. In de bulk moet je je focussen op massa oefeningen, dis ook moet teveel oefeningen, kort maar krachtig. In de cut fase 12 weken ga je je richten op definitie. Post eens je volledige trainingsschema als je wilt.

Vandaag schouders gedaan:

Warmup
4x20 met de armen zwaaien ect met 5kg (van mascha geleerd)

Begon met schoulder press, vind het fijn om met single arm te beginnen bij de lichte sets (beetje warmup achtig) en bij zwaarder met 2 armen tegelijk door te gaan.

Single arm
12x10kg (per arm)
12x14kg

Beide armen
10x16kg
10x16kg
10x18kg

Ez bar front raises
10x18kg
6x22kg (iets te enthousiast met de gewichtjes :p)
8x20kg

Upright rows
12x28
10x36
10x36

Dumbbell side raises
8x10kg (beetje swing dus iets lichter gepakt)
10x8kg
10x8kg

Machine reverse flyes
3x10 35kg

Barbell front shrugs
10x50kg
10x70kg
10x70kg
Doe deze oefening niet zo vaak en weet nu weer waarom, mijn lul hangt ongelofelijk in de weg :p

dumbbell shrugs
12x18
12x22
12x30

Beetje last van een grip die het liet afweten.

Morgen rug en dan beginnen met mijn goede schema
rug --- borst --- benen --- armen --- schouders, weekend vrij.

Zal oefeningen posten, ga proberen of ik ze morgen nog kan doornemen met suijkerbuijk, kijken of die op en aan merkingen heeft.

Wil bij schouders iets meer op de achter kant gaan focussen, wil mijn boven rug iets meer dikte geven zodat ik een stuk groter lijk, dus veel traps, achter kant schouders en boven kant rug.

Focus komt nu vooral te liggen op benen en boven kant, zodat de V shape mooi komt en benen dikker.
Ofc ben ik nu nog in een staat dat alles groter moet maar dit zijn mijn belangrijkste doelen voor flex cup.

Gister rug gedaan, op een of andere manier nooit tevreden na een rug training, maarja voel ze toch lekker vandaag.

Was mijn pen vergeten dus kon niks opschrijven in het grote boek van killy, dus geen gewichtjes vandaag :p

Pullups:
2x10 zo breed als maar kan, zwaar!

Close grip pulldown met knie op de grond
12x
12x
10
8x

Dumbbell row (focus lag hier op lekker knijpen boven)
10x 18
10x 22
10x 24

Wide grip lat pulldown (achter de nek)
12x
12x
8x gewichten weet ik niet maar voelde zwaar.

Low row close grip (niet echt heel close, soort v shape handle die even breed is als mijn buik, voelt erg lekker aan, fijner dan die hele smalle)

Deadlift
10x100
10x110
6x120
1x130

(Haat deadliften, squat meer dan ik dl :()

Hyperexstenstions
Vind dit heerlijk als afsluiter, krijg een pomp in mijn onderrug niet normaal! Alsof mijn ruggegraat ineens 2x zo dik is zo hard :D

12x
12x15
12x20

Misschien dat ik vandaag nog wat nieuwe foto's maak, dit keer met wat pomp, beetje met lichte gewichtjes spelen, geen zin om niks te doen :p

Ga mijn cut voor flex cup doen met mascha tieken (dat word 12 weken afzien, leer wss wel goed posen, ze heeft niet voor niks de 'mascha tieken award' denk ik zo maar :p).
Wil ook nog een maandje (miss 2) met jeffrey suijkerbuijk flink bulken, alleen loop hem steeds mis in de gym, moet een keer zijn telefoon nummer fixen :p.

Zo, maar eens even een abo'tje nemen dacht ik. ;)

En natuurlijk commentaar leveren, want omdat ik zelf zo weinig train heb ik des te meer commentaar op een ander zijn trainingen. :D

Je bent 17 jaar, en moet in eerste instantie eens flink massa gaan pakken.
Opmerkingen als: ik wil meer massa hier of daar moet je helemaal nog niet maken.
Jij moet overal nog massa pakken!
Compounds en basis oefeningen dus.
Een degelijke 4 dagen split is hiervoor heel geschikt.
Je mag best nog een 5de dag gaan hoor. ;)
Maar dan doe je maar wat extra kuiten en onderarmen enzo!

Doe wat vele (inmiddels) profs voor jou hebben gedaan, en stick to the basics.
Train niet te lang, dus probeer te richten op een uurtje per training, e.v.t. uitlopend naar 1,5 uur, maar voorkom die ellenlange trainingen waar je veel te veel aandacht besteed aan dingen die er niet toe doen.

Als je meer details wilt, laat je het maar weten.

Succes man!

Thnx hummer, kijk naar al het goede commentaar uit.

Ofc moet ik overal bakken met massa hebben, maar zijn wat kleine dingetjes die prioriteit hebben mbt flex cup. (Linker schouder wat bijtrekken ect)

Flex cup is om even te ruiken aan de wedstrijd kant van de sport en vooral om samen te werken met wat buffels en een hoop te leren.
Heb al wel gehoord dat als je eenmaal een wedstrijd gedraaid heb dat je ook niet meer wilt stoppen, maar mijn progressie heeft voorrang.
Ben nog jong genoeg en junioren loopt nog tot in de 20-ers dus als ik straks de 20/21 aantik wil ik op het nk staan! (Dromen mag :))

Dus ik knal lekker door, heb tijd lang 4 dagen getraind en vind 5 dagen nu wel even lekker moet ik zeggen.

Korte training en genoeg energie om alles goed te pakken, niet meer het 'verzaken' gevoel wat ik bij 4 daags wel eens had.
Ga even overleggen hoe ik mijn schema het best er uit kan laten zien :).

Ik ben benieuwd.
Jezelf realistische (korte termijn) doelen stellen is belangrijk, en dromen (lange termijn doelen!) hebben is helemaal niet gek, en hoef je je niet voor te schamen.
Waarom zou jij niet over enkele jaren op een NK kunnen staan..?
Als je de inzet kunt opbrengen heb je daar net zo veel kans/recht op als een ander.
Succes!

gaat lekker hé killy , als je keertje wilt trainen hoor ik het wel van je :D

Moet wanneer ik ga oefenen op mijn posing, ook gelijk eens proberen niet zo'n gekke kop te trekken :p

respect voor het feit dat je er alles aan wilt doen om het podium op te gaan, maar waarom wacht je niet gewoon één jaar? gewoon een jaar flink bouwen

Killy succes maar onthoud dat het geen sprint is maar een marathon, je komt nogal hyper over, en mijn ervaring is dat dat soort mensen (ik zeg niet jij) heel enthousiast beginnen maar ook net zo snel weer stoppen. De kilo's moeten er nu bij jou aanvliegen maar over een tijdje sta je stil en dan moet je mans genoeg zijn om door te gaan. Ik hoop dat het je lukt. Gr.

train je in spijkenisse?:p

Terug
Naar boven