AndroidHealthClinic

Kim's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je nam eerst ook vaker amandelen. Misschien die weer toevoegen?

Of wat gebroken lijnzaad bij je ontbijt?

Ziet er goed uit! Nog steeds verbaasd dat zo'n jonge meid tenminste wel zelf kan nadenken. Een verademing!

Vetten zijn inderdaad wel essentieel. Voor je herstel en hersenen ook! Behalve alles in (kokos) olie bakken, boter op brood of door je baksels, zou je ook omega3 (visolie) kunnen supplementeren.

Iedereen heeft andere mening over vetten.

Zelf vind ik 1 gram per kg te veel.

Maar een 0.5g per kilo is dan wel weer het minimum..

Kim, waarom vergal je de griekse yoghurt met gewone yoghurt? Yoghurt heeft zowieso al waardeloze voedingswaarde en naar mijn mening maak je hiermee juist de griekse yoghurt dun.. (maar dat kan ook zijn wat je wilt:o)

Welke griekse yoghurt neem je eigenlijk? De 0.0 variant van 'fage' of een 'vette(re)' variant..?

• Topic Starter Topic Starter
Maar een 0.5g per kilo is dan wel weer het minimum..

Kim, waarom vergal je de griekse yoghurt met gewone yoghurt? Yoghurt heeft zowieso al waardeloze voedingswaarde en naar mijn mening maak je hiermee juist de griekse yoghurt dun.. (maar dat kan ook zijn wat je wilt:o)

Welke griekse yoghurt neem je eigenlijk? De 0.0 variant van 'fage' of een 'vette(re)' variant..?

Omdat de Griekse yoghurt anders zo dik is haha, die van fage heb ik altijd. Heeft hogere eiwitwaarde dan kwark :)

Omdat de Griekse yoghurt anders zo dik is haha, die van fage heb ik altijd. Heeft hogere eiwitwaarde dan kwark :)
Klopt, maar is ook 3 keer zo duur als een gemiddelde pot kwark.

Het is alleen zoveel lekkerder!:meal: Met verse aardbeien is wat dat betreft ook een aanrader!:thumbs:

Maar iemand heeft me gisteren vanalles uitgelegt, hij heeft er wel verstand van wat weet ik en zie je gewoon. Dus twijfel nu. Maar bulk op iets minder cals moet ook wel lukken, lukt me gewoon even niet meer om zoveel te eten.

---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:38 ----------

Klopt, maar is ook 3 keer zo duur als een gemiddelde pot kwark.

Het is alleen zoveel lekkerder!:meal: Met verse aardbeien is wat dat betreft ook een aanrader!:thumbs:

Mama :D
Diepvries aardbeien vind ik ook al lekker, want aardbeien zijn helemaal duur nu

Totaal: ongeveer 2200-2300cals k/e/v 270/200/36gr 50/30/20%. Niet trainingsdagen 2100cals 40/35/25%.
Onderhoud volgens formule: 2100. (maak tekort met cardio)

Hey Kim !

Ik denk inderdaad ook dat het wel belangrijk is om je vette te verhogen. Met die 270/200/36 gram, kom je zelfs net niet aan 15 % vet (dus dat is veel lager dan de 20 % die je vooropstelt). Met dit aantal gram kom je op een verhouding van 50 % kh, 36 % ew en 14 % v terwijl het eigenlijk je bedoeling is om aan 50 % kh, 30 % ew en 20 % v te komen. Ik zou toch proberen om dat nog een beetje aan te passen, want die (gezonde) vetten heb je echt wel nodig meid... Je aantal kcal zit daarentegen wel goed volgens mij ! :)

Succes meid, je kan het ! ;)

Er zijn wetenschappers die daar misschien beter hun 'mening' over kunnen geven. Daarnaast ben je geen vrouw. Die hebben nu eenmaal wat meer vet uit voeding nodig, terwijl dat juist het eerst is dat veel schrappen.
20 a 30% is wel het minimum. Of dat dan 1 g per kg is, geen idee.

Er zijn wetenschappers die daar misschien beter hun 'mening' over kunnen geven. Daarnaast ben je geen vrouw. Die hebben nu eenmaal wat meer vet uit voeding nodig, terwijl dat juist het eerst is dat veel schrappen.
20 a 30% is wel het minimum. Of dat dan 1 g per kg is, geen idee.

Om te weten hoeveel % van je totale kcal-inname overeenkomt met 1 g vet per kg lichaamsgewicht, moet je eerst vastleggen hoeveel kcal je in het totaal eet per dag. Als je dan daarvaar 20 à 30 % neemt, weet je hoeveel kcal je aan vet eet, en als je dat deelt door 9 dan weet je hoeveel gram vet dat is. En dan kan je dat vergelijken met je lichaamsgewicht :)

Vb. 2200 kcal in het totaal, met 25 % vet => 25 % van 2200 is 550 kcal vet => 550/9 = 61 gram vet.
Dus als je 61 kg zou wegen, dan is dat exact 1 g vet per kg lichaamsgewicht.

Als ik ga cutten ga ik hoger in vet, bedankt voor de tips! :)

Waarom eet je minder op niet trainingsdagen?

Juist op rustdagen heb je toch net zo veel nodig omdat je dan groeit?
Werd mij verteld.

Ik doe het ook zo. Minder op rustdagen. Het verschil komt uit me post workout

Zo doe ik het dan weer niet, post workout is altijd laatste meal en dan nog meer te eten vind ik zelf niet echt fijn. Dus verdeel het meer over de dag, en dan ook meer energie in de avond

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Juist op rustdagen heb je toch net zo veel nodig omdat je dan groeit?
Werd mij verteld.

don't ask me, ik hoor verschillende dingen erover.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven