XXL Nutrition

Kim's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zei toch dat die chin ups je snel zouden lukken! Ik kon ook met 6 weken 5x5 halen. Dat gaat jou zeker ook lukken!
Nice arm pic! je bent zijn zijn geheel echt mooi!

Dankje Marina :D
Vorige week gingen ze zo moeizaam nog

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Yups, van je 16e tot je 20e zijn de stevigste groeijaren en je maakt er goed gebruik van!

Zijn heel wat dingen over dat je dan nog niet uitgegroeid bent enzo, maar doen er al zoveel vanaf hun 16de :)

Mooie benen hoor en de rest mag er ook wezen! Ziet er goed uit! ;)

een vrouw/meisje die op haar 16e in de lengte nog niet uitgegroeid is? wel een laatbloeier dan.
Dat de botstructuur en hersenstructuren nog niet uitgegroeid zijn, oké.

ik heb zo niet de wetenschappelijke artikelen voorhanden, maar ik begreep dat inmiddels wel common knowledge was dat je prima vanaf je 16e met gewichten aan de slag mocht.

Volgens mij gaat de meeste zorg uit richting de groeischijven, maar dat bleek niet zo te zijn.
(zie bv. http://www.vakbladkrachttraining.org/uploads/4/8/2/9/4829089/krachttraining_13.pdf)
maar in het artikel wordt eerder de nadruk op het positieve gelegd; sterktere botintensiteit door geleidelijk opgebouwde druk van gewichten.

Dat je op jonge leeftijd niet mag trainen is al achterhaald hoor.

Dat je pas mag beginnen met zwaartrainen als je uitgegroeid bent is hetzelfde al dat je pas mag beginnen met bewegen als je uitgegroeid bent :o

Dat je pas mag beginnen met zwaartrainen als je uitgegroeid bent is hetzelfde al dat je pas mag beginnen met bewegen als je uitgegroeid bent :o

een vrouw/meisje die op haar 16e in de lengte nog niet uitgegroeid is? wel een laatbloeier dan.
Dat de botstructuur en hersenstructuren nog niet uitgegroeid zijn, oké.

ik heb zo niet de wetenschappelijke artikelen voorhanden, maar ik begreep dat inmiddels wel common knowledge was dat je prima vanaf je 16e met gewichten aan de slag mocht.

Volgens mij gaat de meeste zorg uit richting de groeischijven, maar dat bleek niet zo te zijn.
(zie bv. http://www.vakbladkrachttraining.org/uploads/4/8/2/9/4829089/krachttraining_13.pdf)
maar in het artikel wordt eerder de nadruk op het positieve gelegd; sterktere botintensiteit door geleidelijk opgebouwde druk van gewichten.

Dat je op jonge leeftijd niet mag trainen is al achterhaald hoor.
Maak dat de andere maar wijs :)

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Voeding:
Ontbijt:
70gr havermout
5gr lijnzaad, 5 gr chiazaad
50gr bessen, 50gr bessen
20gr whey
16gr pindakaas

Lunch: (keelpijn dus vandaar weer havermout)
70gr havermout
20gr caseïne
5gr chiazaad
100gr aardbeien
16gr pindakaas

15:30
200gr Griekse yoghurt + 100ml yoghurt
10gr caseïne
2 banaanmuffins

Pre workout avondeten:
300gr broccoli
60gr rijst
120gr kalkoen + 3gr kokosolie
ketchup

Post workout:
50gr havermout
20gr whey
80gr banaan

Voor slapen:
450gr kwark
10gr caseïne

2578kcal 305/218/53gr 48/34/18%

Schema wat aangepast op pre-post workout. Trouwens die nieuwe pindakaas van b&f :eek:
Creatine gewoon smorgens nemen of bij post workout?

Laatst bewerkt:
creatine maakt niet zoveel uit, het beste schijnt alsnog voor de training te zijn dacht ik :P

Goede lay out om je voeding neer te zetten ;)

Tijdstip inname van creatine maakt niet uit. Ik zou het doen op een tijdstip dat je het niet vergeet.

waarom doe je chinnen-latpully voor en achter?sws ben ik van latpull achter geen fan.

Zo heb ik ooit in een onderzoek gezien dat latpull achter vaak blessures als gevolg heeft. Is niet echt een natuurlijke beweging (volgens de plaatselijke instructeur). Ik vermijd hem daarom ook en doe alleen latpull voor en chinnen voor

Zo heb ik ooit in een onderzoek gezien dat latpull achter vaak blessures als gevolg heeft. Is niet echt een natuurlijke beweging (volgens de plaatselijke instructeur). Ik vermijd hem daarom ook en doe alleen latpull voor en chinnen voor

Heeft alleen blessures als je hem vanuit je schouders trekt, is juist een heerlijke en geweldige oefening.

creatine maakt niet zoveel uit, het beste schijnt alsnog voor de training te zijn dacht ik :P

Goede lay out om je voeding neer te zetten ;)

Tijdstip inname van creatine maakt niet uit. Ik zou het doen op een tijdstip dat je het niet vergeet.

Was vergeten macros er bij te zetten slim slim

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

Heeft alleen blessures als je hem vanuit je schouders trekt, is juist een heerlijke en geweldige oefening.

Met alle oefeningen kan je blessures oplopen, ben nu ook echt op uitvoering gaan letten. Maar ik vind het ook een fijne oefening verder

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

Dit moeten jullie ook zien :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152060590442605

Met alle oefeningen kan je blessures oplopen, ben nu ook echt op uitvoering gaan letten. Maar ik vind het ook een fijne oefening verder

Ja dat is ook zo hoor, maar ivm werk dacht ik... dan vermijd ik die oefening maar :p
Heb al een keer mijn schouder goed geblesseerd met een dumbell military press... wordt je niet vrolijk van.

Ja dat is ook zo hoor, maar ivm werk dacht ik... dan vermijd ik die oefening maar :p
Heb al een keer mijn schouder goed geblesseerd met een dumbell military press... wordt je niet vrolijk van.

Gelukkig heb ik niet snel last van me bovenlichaam. Wel een knie blessure van turnen over gehouden maar is nu weg door krachttraining zelfs.
Schilt ook wel dat ik niet zo heel zwaar train, vaak meer herhalingen en goede uitvoering

Gelukkig heb ik niet snel last van me bovenlichaam. Wel een knie blessure van turnen over gehouden maar is nu weg door krachttraining zelfs.
Schilt ook wel dat ik niet zo heel zwaar train, vaak meer herhalingen en goede uitvoering

Dat moet ook! heel netjes alles uitvoeren. Niets van anderen aantrekken :cool:

Ziet er goed uit je voeding!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven