AndroidHealthClinic

Kixat's logje

• Topic Starter Topic Starter
Afgelopen 2 trainingen vergeten te posten :o .

Day 7: Legs
A-1: Heels Elevated Front Squats
10 sets of 5 on a 40X0 tempo, rest 100 seconds
De oefening is nog even wennen, 10x5x40.
- Heb hem overigens niet heels elevated gedaan, omdat ik in het rack belandde op die manier.

A-2: Lying Leg curls feet inward
10 sets of 5 on a 30X0 tempo, rest 100 seconds
5x30
3x5x36
4x5x40,5

Wij waren hier iets eerder mee gestopt wegens tijdnood en we de volgende oefeningen nog uit moesten proberen.

B-1: Farmer's Walks/>Dumbbell lunges Ik had het gevraagd aan een instructeur en die zag ook de meerwaarde niet van de Farmer's Walks, en stelde dumbbell lunges voor.
3 x 8 x 24 (voortaan zal ik in de ene week met 2 dumbbells in de handen lopen en de andere week met 1 )

B-2: Glute-ham Raises Standing Gluteus Ook deze oefening vroeg ik na aan de instructeur, en hij stelde het apparaat " Standing Gluteus" voor. Ik weet niet of dit op dezelfde manier aanvoelt, Mickie gaf een paar ideetjes die ik volgende week met me buddy uit ga proberen.
3 sets of 6-8 on a 40X0 tempo, rest 90 seconds
8x50
8x60
8x60

Gevoel na de training: De Standing Gluteus was behoorlijk intensief, dit had ik niet verwacht. Ik voelde niet bijzonder veel in mijn quads, maar dat zal wel komen omdat mijn frontsquat nog niet heel bijzonder hoog is, dit omdat de positie van de stang nog niet heel fijn is. Dit zal wel wennen hoop ik.

---------------------------------------------

Day 9: Arms + Shoulders
A-1: Seated Zottmann Curls
7x5x 10
1x4x 10 > bij deze voelde ik een pijnlijke steek in mijn pols, hierop volgend gooide ik de dumbbell snel op de grond.
2x5x 10 > Hier had ik geen last meer van de pols.

Deze oefening was een beetje jammer qua gewicht. Bij de opwaarste beweging was het een makkie, bij de neerwaarste beweging ging ik kapot.
Hierdoor hebben wij besloten om de volgende keer 2x een bicepcurl te doen en dan te veranderen in de reverse. Dit in plaats van 1x bicepcurl en dan reverse curl.

A-2: Low decline close grip bench presses
8x5x45
2x5x50> de reden dat we dit er nog redelijk goed uitkregen blijkt maar weer dat we te laag waren begonnen. Ik denk dat 10x5x50 wel wat zweet op me kop had gekregen.

B-1: Scott Bench Close-Grip Reverse Curls
3 sets of 6-8 on a 30X0 tempo, rest 90 seconds
6x20 > EZ-Curls stang , dit vonden mijn polsen niet bepaald leuk.
8x15 > Rechte stang, dit was prima voor me polsen, nergens last van.
8x15

B-2: Tricep Cable Extension (palms up).>> Origineel was low pulley french press.

10x32 easy
8x41
8x50
8x59> ragemode, ze waren nog strict.

B-3: laterall raise
> Besloten om hier 2 setjes van 10 van te maken.
2x10x 10 per hand.

B-4: Reverse flyes
3 sets of 6-8 on a 30x0 tempo, rest 90 seconds

2x10x 47

Gevoel na de training: Biceps voelde alsof er niet veel bijzonders mee was gebeurd, dit ook de reden dat we die seated zottman curls aanpassen.

--------------------------------

Nu is de "Test-cycle" dus klaar, ik weet nu met welke gewichten ik kan gaan beginnen volgende week en dan begint dus echt week 1! Ik verheug me er echt op! Het voelt nu al alsof mijn armen en vooral mijn onderarmen aan het groeien zijn! Erg blij mee, want ik heb altijd gevonden dat me biceps en onderarmen achter liggen op de rest.

Ik verwacht dus dat er veel groei in mijn rug, armen en hamstrings gaat zitten. Ik denk ook dat er wat minder groei in mijn borst en me kuiten gaat zitten. Ik twijfel nog of ik na de benen training een kuiten oefening er bij doe, hier maak ik vandaag mijn besluit over.

See you next post :)

Day 1: Chest and Back Zaterdag 4 februari. Ik start nu dus officieel met het schema.

A-1: Bench Press (wide grip)
10x5x 57,5.
de 1ste 2 setjes was me tempo nog niet helemaal goed, vanaf de 3de wel.
vanaf set 6 werd het wat moeilijker en bij set 10 liet ik voor de zekerheid er maar even iemand achter staan. Maar zoals gewoonlijk luisterd er niemand als je verteld hoe je wilt dat ze spotten, dus die ging veels te makkelijk (hij hield ze poten aan de stang vast)

A-2: Lat pulldown, chin up greep.
1x5x 52
1x5x 66
1x5x 73
7x5x 70,6
Ik zat even het juiste gewicht te zoeken.

B-1: Incline DB Press
8x 20
7x 24 > de achtste crashtte ik, en de spotter faalde.... Ik zei nog zo, als je moet helpen doe dat dan bij mijn polsen niet bij mijn ellebogen........
7x24 > andere spotter, hij hielp niet maar de 8ste zag ik er simpelweg niet inzitten aangezien ik over de 7de al iets van 10 sec deed.

B-2: One-Arm Dumbbell rows (dicht langs lichaam)
8x20
8x24
8x26. > vorm werd bij de laatste 2 wel een beetje lelijk.

Comments after:
Was er zonder me trainingsbuddy, die moest zonodig werken :( . De bench ging goed, had misschien op 60 gekunt maar dan moet ik een betere warmup-routine hebben.

Werd volgens mij tijdens de dumbbell rows ook nog zwaar getrolled....
2 lui waren een beetje aan het "ruziën" en 1 van hun zij dat pullups voor triceps was en bicep curls niet voor biceps ??? Ging 1 van hun dus vragen aan die ander hoe dat nou zat met die bicep curl op een bankje omdat je dan schuin zit, en dan zou je volgens hem niet je biceps pakken :rolleyes: . Die kerel die de pullups aan het doen was antwoordde niet, dus was ik zo aardig om het uit te leggen. Ik loop het hoekje om, hoor ik gelach :eek:.. Will kill them next time.

-- Vandaag benen getraint, die post ik zometeen.

Laatst bewerkt:
Day 2: Legs
A-1: Back Squats
10x5x 57,5
> Heel raar, sommige sets waren een eitje en sommige waren godse moeilijk. Snapte er iniedergeval niet veel van. Techniek was over het algemeen wel goed volgens mij, jammer dat me trainingsbuddy er niet bij was om het te controleren.

> kreeg tijdens de rust van set 5 ofso spontaan een druppel op me kop, het dakraam of ventilator lekt.. Vervolgens maar even doorgegeven bij de receptie.

A-2: Lying Leg Curls, feet pointing away from the body
10x 5x 36
> vanaf set 6 begon het aardig te branden.

B-1: Dumbbell Lunges
3x8x (2x14 kg)
> Zwaar aan het hijgen na elke set xD.

B-2: Romanian Deadlifts
8x60 > eitje, ookal moest ik bijna kotsen bij de laatste rep :rolleyes:
8x80 > grip deed moeilijk, maar kreeg hem deruit.
8x80 > **** Yeah, klaar voor vandaag.

Volgende training is Dinsdag, armpjes :D .

Day 4: Arms 7-02-2012
A-1: Incline Off-Set Dumbbell Curls
9x5x 12kg (vorige keer was 10)

1x5x 12KG (rechterarm)
1x4x 12KG (linkerarm) Alles ging goed, tot deze laatste rep, kreeg hem er niet uitgeperst. Me trainingsbuddy failde op precies dezelfde manier xD.

A-2: Close Grip Bench Press
10x5x50
1ste 3 en de laatste 3 setjes waren het moeilijkst.

B-1: Reverse Curls (rug tegen de muur)
8x20 (ez-curl) > voelde niet lekker aan.
8x15 (rechte stang > Veel beter.
8x15

B-2: Tricep Pushdown (palmen naar onder)
3x8x23.
We moesten hem bij een andere kabelplaats doen dan waar we hem normaal doen. Deze is op de een of andere manier veel zwaarder (minder/meer katrollen??)

We hadden geen schouders gedaan omdat ik daar simpelweg geen tijd meer voor had. Aangezien ze niet vast in het schema stonden, is dit vast geen ramp.

Vanavond ga ik als het goed is rug trainen met JackRipper van het forum.

Vrijdag heb ik weer een training volgens GVT (borst & Rug) dat zal dus flink tegenvallen :P

Je houdt je log leuk bij. Vooral je incline DB presses zijn sterk vergeleken met je bench. Ik vind dat je voor je 18 jaar en je stats wel een lastig programma gekozen hebt. Afijn, zolang je resultaat boekt ben je good to go ;)

Je houdt je log leuk bij. Vooral je incline DB presses zijn sterk vergeleken met je bench. Ik vind dat je voor je 18 jaar en je stats wel een lastig programma gekozen hebt. Afijn, zolang je resultaat boekt ben je good to go ;)

Heeuuuyyy iemand die in me log post :D,

Thx, Ik heb altijd al DB incline press gedaan. Doe sinds dit schema eigenlijk pas de Incline BB Press, dat zal dus wel een verklaring zijn denk.

Mwua, erg lastig is het programma niet. Ik merk wel dat zwakke punten heel erg worden aangepakt met dit schema (onderarmen/grip/core/biceps). Dat motiveert mij ook alleen maar meer om het door te zetten :) en dat ik een buddy heb waar ik het schema samen mee doe helpt ook wel :cool:.

Day 6: Chest and Back
A-1: Incline Barbell Press

10x5x50.
Me buddy failde bij de 8ste rep, ik niet :D Had van mij nog wel zwaarder gekunt. Ik ga nu al vooruit dus als ik kijk naar hoe ik vorige week aanvoelde.

A-2: Close Parallel Grip chin-ups

10x5 BAM! Vorige week gefaald, nu niet :D. Had vandaag alleen een andere pullupbar gepakt, daar zitten de stangen wat dichter bij elkaar dan bij de vorige misschien daardoor :o

B-1: Flat Dumbbell Presses

8x20
6x24
6x22
Die hammer chin-ups vernken echt je onderarmen hiervoor, denk dat ik hier wrist wraps voor ga kopen..

B-2: One-Arm Elbowing Rows (the elbow comes out to the side, as if you were elbowing someone in the chops)

8x12
8x14
8x16
Volgende keer onszelf gewoon dwingen om meteen de 16 te pakken, we waren een beetje moe xD.

Vanavond staan de beentjes op de planning :o
Glute ham raise op lat puldown proberen, vraag me af hoeveel reps ik daar deruit krijg.

Day 7: Legs
A-1: ( Heels Elevated ) Front Squats

6x5x50
1x2x50 > ik bleef maar naar achter vallen als ik onderin zat, hierdoor belandde ik in het rack.
3x5x50 (vanwege het naar achter vallen heb ik me buddy me laten "spotten" hij hield me als het ware tegen om naar achter te vallen, hij zei dat ik ongeveer 5 cm naar achter viel. Iemand die weet waar dit door kan komen? )

A-2: Lying Leg curls feet inward
6x5x40,5 > wegens tijdgebrek van me buddy dit helaas niet afgemaakt, moesten namelijk de glute ham raise uitvogelen. Won't Happen again!

B-1: Farmer's Walks (2 dumbbells)
3 times 50 yards, rest 90 seconds

FUARK, dit is zwaar !!!
Ik heb geen idee hoeveel meters ik geloven heb, dus ik noteer het voor mezelf in rondjes.
30x2,5 rondje.
34x1,75 rondje
34x1,5 rondje.
34x1,5 rondje (ik eistte van mezelf een 3de rondje met 34kg).

B-2: Glute-ham Raises (variant >> http://www.youtube.com/watch?v=4WvYnJCPb-M&feature=related )
3 sets of 6-8 on a 40X0 tempo, rest 90 seconds Mijn doel voor deze oefening is eigenlijk om hem hetzelfde te kunnen zoals in het filmpje, dus zonder een push-up om me van de grond af te krijgen xD, zijn wel loodzwaar overigens.
7x
7x
6x
5x > extra setje omdat ik de legcurls niet had afgemaakt.

Day 9: Arms
A-1: Seated Zottmann Curls

10x5x10
> aangezien deze oefening voor de biceps simpelweg te licht was, heb ik 21212 gehanteerd (rep 1 : 2x bicepcurl en dan de reverse, rep2: 1x bicepcurl 1xreverse, rep 3 2x bc 1x rc, etc)
Stuk zwaarder voor de biceps :).
Had overigens bij de 1ste 3 sets last van me pols, daarna niet meer. Licht dus denk ik aan mijn opwarming, maar hoe zou ik zonder krachtverlies me polsen op kunnen warmen???

A-2: Low decline close grip bench presses

6x5x50
4x5x55 ****yea.

B-1: Scott Bench Close-Grip Reverse Curls

8x20>stang ging schuin, zag niet waar het aan lag.
6x20>mijn linkerarm pakte meer van het gewicht, daarom gestopt ??? ik ben rechts, dafuq?
8x15> vanaf de 6de rep zelfde verhaal.

B-2: Tricep Cable Extension (palms up) (zwarte pulley> vorige keer was witte, de zwarte is zwaarder.)
10x23> easypeasy.
2x8x41> **** was zwaar xD

Was alleen wezen trainen maar het ging allemaal lekker :D

Waar zijn de 10x10's?

Eitwitkoekjes gemaakt :)

ddoufc.jpg

Like A Chef!

Nog even in de vriezer en dan zijn ze klaar om op te kanen :meal:

A-1: Bench Press (wide grip)
10 sets of 4 on a 40X0 tempo, rest 100 seconds
9x4x65.
1x4x65( de 4de was met "balans"spot ) Hij hielp dus niet tillen, maar hield zijn handen eronder. Still count it as fail though :mad:

A-2: Lat pulldown, chin up greep.
10x4x75,3 (moet eigenlijk 76, maar het is niet mogelijk om met 3 kilo omhoog te gaan). Ik had er vorige keer meer moeite met die 70 dan met deze.

B-1: Incline DB Press
3 sets of 6-8
6x10kg (even aanvoelen, had echt een zware pomp in me onderarmen van de lat pulldowns chinups)
8x24 W00T, vorige keer failde ik bij de 6. Een goede spotter achter je geeft zoveel meer vertrouwen. 0spot btw.
7x24 (kreeg na de 7de een steek in me onderrug uit het niets, geen idee waardoor), ook een lichte spot bij de 7de rep.
6x24 Lichte spot vanaf de 4de rep.(handen op me onderarmen> balans dus)

B-2: One-Arm Dumbbell rows (dicht langs lichaam)
3 sets of 6-8
8x24
8x26
8x30. > vorm werd bij de laatste 2 wel een beetje lelijk naar mijn mening, buddy zei dat die nog goed was.

Had vandaag voor het eerst Dexaprine genomen, voel er niet echt bijzonder veel van. Het enige wat ik voel is dat ik wat "wakkerder" ben, maar dat zal wel komen door de caffeine (had overigens "perongeluk" een hele pil genomen i.p.v. een halve zoals aanbevolen wordt, maarja voelde toch niet veel xD).

Ben helaas zoiezo niet zo gevoelig voor pre-workout supplementen :(.

Alle gewichten weer flink omhoog gegaan dus vandaag, de lat pulldowns voelde alsof die nog wel hoger kon, vorige keer had ik er meer moeite mee dus het gaat nogsteeds de goede kant op! Ook haal ik me buddy er sinds dit schema keihard uit met borst en met rug, Hij was altijd sterker ermee dus Feelsgoodman.jpg .

Morgen zijn de beentjes aan de beurt, vorige keer 57,5 gesquat met schommelingen tussen goede/slechte reps. Toch weiger ik om me squat lager te doen dan mijn bench dus ik MOET morgen ook met 65 squatten.
Blijf het raar vinden dat mijn squat gelijk loopt met me bench, ik doe bij beide volledige rom. Bij squat onder parallel en me techniek is volgens de instructeur en anderen goed.

Laatst bewerkt:
Day 2: Legs
A-1: Back Squats
10x4x65
> set 5 voelde het bestte van ze allemaal.

A-2: Lying Leg Curls, feet pointing away from the body
10x 4x 40,5

B-1: Dumbbell Lunges
3x8x (2x16 kg)

B-2: Romanian Deadlifts
8x60
8x80
8x90 > woop woop en we zijn weer klaar. Pr btw.

Fuark wil morgen armen trainen maar me trainingsbuddy wil niet wegens carnaval. En dan lopen we niet meer gelijk met het schema. Nu tot maandag wachten grrr

A-1: Incline Off-Set Dumbbell Curls
10 sets of 4 on a 30X0 tempo, rest 100 seconds
10x4x14 (moest eigenlijk 13, maar die was er niet. en dit lukte :) )

A-2: Close Grip Bench Press
10 sets of 4 on a 30X0 tempo, rest 100 seconds
9x4x55
1x3,5 x 60 (moest van kerel waar ik mee aant trainen was, dit was set 7 dus was al redelijk op en toen moest ik zwaarder xd).
eerste setje hiervan was overigens echt afschuwelijk, was duidelijk nog zuur van de curls. Dat was namelijk het zwaarste setje van allemaal xD.

B-1: Reverse Curls (rug tegen de muur)
8x15
8x20
7x20 ( me rechterarm failde weer, snap hier niks van aangezien ik rechts ben ??? ).

B-2: Tricep Pushdown (palmen naar onder), vandaag wel het normale station ervoor gepakt.
8x32
8x50
8x50

Comments:
Vandaag begonnen met Dexaprine, had hem om 12 uur ingenomen en ben om kwart over 2 gaan sporten. Had nog niet bijzonder veel gegeten aangezien ik ook pas om 12 uur wakker was :o .

Was ook trainen met 2 vrienden van me. Wat een eigenwijze trollen... Bij CGBP legde ik uit dat de ellebogen vlak naast je moeten zitten. " Nee dat is toch nergens goed voor blabla, je wilt toch hogere gewichten blablabla" en dan vervolgens klagen dat het te licht is en dat ze niks voelen.. Ya don't say..

Was voor mij in iedergeval een lekker training, geen fails op de voorgeschreven gewichten en ik ben lekker zuur in me triceps en uhh brachialis? die "holte" tussen je onderarm en je bicep :o .

Ik voeg zometeen ook foto's toe die ik zaterdag heb laten schieten, als me Dexaprine op is maak ik nieuwe foto's. Woensdag ga ik samen met de kerel waar ik normaal gesproken mee train een poging wagen om vetpercentage te meten (kreeg hij als kadotje bij B&F), maar als jullie het weten mag het ook geroepen worden natuurlijk :)

Ohja, me gewicht was op de fotodag +/- 72. vandaag was 71,4 :( stomme carnaval..)

Foto's van afgelopen zaterdag. Wat denken jullie dat me vp is?

rl9v0g.jpg

23t2fpf.jpg

2psgme1.jpg

De rest komt vanavond, moet nu naar me werk.

Edit:

5plwxv.jpg

2cdkec6.jpg

me benen zijn nog steeds om van te huilen dus die post ik niet ;)

Laatst bewerkt:
Ik kom er net achter dat ik een foutje heb gemaakt met de berekening voor de cycle 2 workouts. Ik had de A oefeningen verhoogd met 8% (minimaal) maar in de guide staat dat cycle 2 met 6-7 moest van de gewichten van cycle 1.
cycle 3 de gewichten van cycle 1 met 8-9 %

Wij doen nu dus 10x4 met gewichten die eigenlijk 10x3 moesten xD Like a Baws.

Nu toch een vraag, hoe denken jullie dat ik cycle 3 nu het beste kan doen?
10x3x Gewicht van cycle 2 +8% ?

Doe dan toch weer een rep minder per set en ik ben op geen enkele A oefening nog gefaild deze cycle.

A-1: Incline Barbell Press

10x4x55
buddy had spot nodig bij laatste rep van set 9 en laatste 2 van set 10, ik had 0 spot :).

A-2: Close Parallel Grip chin-ups

10x4 BAM! Af en toe liet ik me wat langer zakken (5-6 seconden) maarja het was een rep minder dus dat kon ik wel waarderen. Vanaf set 7 rep 3 werd het wat moeilijker om me kin boven de stang te krijgen.
Deed de oefening nu trouwens weer op een andere stang (zelfde als in de testweek) omdat deze iets zwaarder is (de grips zitten verder uit elkaar).

B-1: Flat Dumbbell Presses

8x14
8x22
6x24
Blijft balen dat me armen helemaal dood zijn door die chins.

B-2: One-Arm Elbowing Rows (the elbow comes out to the side, as if you were elbowing someone in the chops)
2x8x16
1x8x18

Comments:
Over het algemeen was het een fijne training. Kwam 2 vrienden van me tegen in de gym en die willen maar niet geloven dat ze dieper moeten bij het bankdrukken en niet 3vuisten over laten, maarja na het 4x zeggen ben ik er maar mee opgehouden. Hun antwoord erop "Je moet helemaal niet dieper want dan kom je op een doodpunt en dan heb je er niks aan" The fail is strong in those 2....

Ik werd overigens tijdens het db drukken wat misselijk, voelde alsof er een brok in me keel zat. Ik heb hier 3 mogelijkheden voor:
1. Te veel water gedronken in teweinig tijd.
2. Te weinig gegeten voor de training.
3. Dexaprine.
Als het door de Dexaprine kom ga ik morgen balen, want dan zijn de benen aan de beurt. Must Not Puke!

Ohja het probleempje in mijn vorige post geld ook nogsteeds, advies is welkom. En commentaar op me foto's ook :D

Terug
Naar boven