Fitness Seller

Koffie voor sporten

GekkeGerrie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
59kg
Hoi allemaal,
Ik had deze vraag al eens gesteld in een ander topic maar op aanrtaden van de moderator maak ik er een nieuw topic over:

Beste allemaal,
Ik neem vaak voordat ik ga sporten een kopje koffie (deze om precies te zijn: Nespresso cups) Nou vertelde mijn zumba-lerares laatst dat dit heel slecht was om voor het sporten te doen omdat er dan onvoldoende vocht in het lichaam gebruikt kan worden om te 'zweten' zeg maar. Kan iemand dit bevestigen of mij uitleggen hoe dit precies zit? Weet namelijk niet of ik het moet geloven en het is stiekem een soort van verslaving om dit voor het sporten te doen... Groetjes Geraldine

Weet er niet van, maar moet zeggen dat ik vroeger altijd koffie dronk voor tennissen -> Voor concentratie.
Als ik dan 's morgens moest spelen, zorgde dat wel eens voor een slecht gevoel in de maag maar verder.. :D

Caffeïne is niet vochtafdrijvend. Bullocks wat je zumba-lerares zegt. Natuurlijk wel genoeg water drinken ;)!

in bepaalde hoeveelheden stimuleert caffeïne de vetverbranding en geeft het extra energie.

Lijkt me niet. Heb wel ooit een hele straffe koffie gedronken en ben dan weest trainen, beviel me eigenlijk echt niet goed.

Best een uurtje of 1.5u tussen laten maar dat is ook maar mijn ondervinding :p.

volgens mij is dat een mythe maar een glaasje water erbij drinken en je weet zeker dat je goed zit ;)

is inderdaad achterhaalde informatie.... Koffie kun je gewoon bij je vochtinname tellen

Hoi allemaal,
Ik had deze vraag al eens gesteld in een ander topic maar op aanrtaden van de moderator maak ik er een nieuw topic over:

Beste allemaal,
Ik neem vaak voordat ik ga sporten een kopje koffie (deze om precies te zijn: Nespresso cups) Nou vertelde mijn zumba-lerares laatst dat dit heel slecht was om voor het sporten te doen omdat er dan onvoldoende vocht in het lichaam gebruikt kan worden om te 'zweten' zeg maar. Kan iemand dit bevestigen of mij uitleggen hoe dit precies zit? Weet namelijk niet of ik het moet geloven en het is stiekem een soort van verslaving om dit voor het sporten te doen... Groetjes Geraldine

zumba-lerares ... ? 'nuff said lijkt me eigenlijk.

Luister maar niet naar haar en durf gewoon een kopje koffie te drinken.

Ja ok, en nu iedereen MET onderbouwing?

Ja ok, en nu iedereen MET onderbouwing?

Iemand verzint grote onzin en nu moeten WIJ moeite gaan doen om het tegendeel te gaan onderbouwen ?

Anyways, koffie dehydrateert niet, dat is een fabeltje. je moet iets eerder naar de wc door de cafeïne, maar het leidt niet tot een groter vochtverlies. Zelfs marathonlopers drinken wel koffie voor de wedstrijd en dat is eventjes serieuzer dan een uurtje zumba (helaas bevordert koffie ook de stoelgang, iets waar je minder op zit te wachten als je nog een paar uur onderweg bent).

Sinds ik koffie drink voor de training maak ik...:o

J/k, ik drink meestal koffie voor m'n training, een lekkere sterke bak en dat bevalt me goed.
Wetenschappelijk onderbouwen kan ik het helaas niet.:p

Als ik geen koffie meer mag drinken voor de training dan stop ik met trainen!

Terug
Naar boven