Fitness Seller

Kokosolie

istimewa

Ripped Bodybuilder
Waardering
228
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die kokosolie gebruiken in hun dieet?
Het is namelijk een olie die zeer weinig calorieën bevat en het metabolisme bevordert. Dus je valt er sneller van af.
Heb het in 2008 (tijdje terug al) toen ik in Indonesie op vakantie was en nog dik en onbezonnen was, dagelijks een eetlepel van genomen. Ik ben toen een maand daar op vakantie geweest, en ik ben halverwege begonnen met het nemen van kokosolie. Toen ik thuis kwam was ik 5 kilo lichter..

Dus, kokosolie is een dikke vette fatburner..:D

Hier wat extra info: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/32166-gewicht-verliezen-met-kokosolie.html

Laatst bewerkt:
Kan die 5 kilo niet komen doordat je veel anders at dan dat je hier eet?

Is het te drinken ?

• Topic Starter Topic Starter
Kan die 5 kilo niet komen doordat je veel anders at dan dat je hier eet?

Heeft er zeker een KLEIN beetje mee te maken, maar het was de 2e keer dat we naar Indonesie op vakantie gingen. Het jaar daarvoor kwam ik met hetzelfde gewicht terug :).
En het is niet zo dat ik dit alleen uit eigen ervaring concludeer hoor. Het is algemeen bekend maar mijn eigen ervaring ondersteunt de feiten ;).

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

Ja hoor, je moet het wel op de verwarming bewaren. Want pas rond de 30graden wordt het vloeibaar. Het heeft een typische smaak en geur maar je went er wel aan ;)!

Jaren terug eens gelezen over het hoge gehalte aan verzadigd vet en dat is blijven hangen en dus nooit gebruikt. Lees nu dat het idd verzadigd is maar middelange ketens, maw MCT olien dus. Maar hier lees ik weer ene Eric vs ene Hilde die het erg oneens zijn http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie_rv/164/11606/2/ juist over het punt van gezond of slecht vet. Ik moet me er maar eens in verdiepen.

Leesvoer tips?

Laatst bewerkt:
Jaren terug eens gelezen over het hoge gehalte aan verzadigd vet en dat is blijven hangen en dus nooit gebruikt. Lees nu dat het idd verzadigd is maar middelange ketens, maw MCT olien dus. Maar hier lees ik weer ene Eric vs ene Hilde die het erg oneens zijn http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie_rv/164/11606/2/ juist over het punt van gezond of slecht vet. Ik moet me er maar eens in verdiepen.

Leesvoer tips?

Op ergogenics vind je van alles ivm MCT-olie, maar niet echt specifiek voor kokosolie.

Ik gebruik em soms om mn tampeloeres mee te oliën, maar verder niet.

Waar vind je zoiets ? Ze hebben het niet in de supermarkt ...

toko?

Zou het ook gewoon in de bio-winkel verkrijgbaar zijn ?

Laatst bewerkt:
Kokosolie is trouwens het perfecte middel voor extreem droog haar, gebruik ik al jaren voor me haren xD

Is te koop bij bio winkel, reform, de tuinen, toko (heb ik het vandaan 500 gram 3,10) Let op er schijnt verschil te zijn tussen goedkoop en duur koude persing extra goede maar mijn persoonlijke mening is dat ik niet geloof dat de dure beter is dan die van de toko. Zelfs via deze site te koop [Link niet meer beschikbaar] maar daar is het 8 euro ipv 3 per pond ongeveer!

Daarnet een potje gekocht bij die biowinkel. 11 euro voor 325ml :eek:, wat is dat duur !

• Topic Starter Topic Starter
Daarnet een potje gekocht bij die biowinkel. 11 euro voor 325ml :eek:, wat is dat duur !

Hhaha ja dat is het, maar wat voor kleur heeft het?

Want mijn moeder besteld kokosolie per 5 liter ofzo, bij Maya Trading te Haarlem (ik kon geen link vinden). Ze zei dat je het nergens zo zuiver als daar kreeg. In ieder geval zuiverder dan in de biowinkel oid.. Het moet namelijk licht geuren en transparant zijn (in vloeibare vorm).

Want mijn moeder besteld kokosolie per 5 liter ofzo, bij Maya Trading te Haarlem (ik kon geen link vinden). Ze zei dat je het nergens zo zuiver als daar kreeg. In ieder geval zuiverder dan in de biowinkel oid.. Het moet namelijk licht geuren en transparant zijn (in vloeibare vorm).

en hoeveel moet dat kosten?

Wit, 't lijkt net sperma :D. Het geurt inderdaad licht.

Terug
Naar boven