AndroidHealthClinic

Koolhydraten: Wanneer wel en wanneer niet goed?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, 's avonds en 's nachts gebruik je ook nog gewoon energie hoor. Zo heel veel lager dan overdag ligt dat niet + je neemt sowieso minder energie in dan overdag tenzij je in het midden van de nacht opstaat om iets te gaan eten. Wat voedingsstoffen tijdens je slaap is juist goed want dan gaat je lichaam in herstelmodus en kan het wel wat voedingsstoffen gebruiken om je spieren te herstellen en op te bouwen.

Dankjewel voor de tip! Dan zal ik voortaan kwartiertje /halfuurtje voor het slapen gaan wat kwark nemen!

Ben het wel eens met Thebutcher hoor, waarom zou je ' s ochtends na het trainen wel je spieren de optimale voeding geven om te groeien maar ' s avonds niet? Ik zelf heb precies hetzelfde gedaan als jou, ging in de avond trainen en dan nam ik minder koolhydraten omdat ik dacht dat ik dan sneller me vetpercentage zou verlagen.

Nu heb ik voor de rest amper wat veranderd aan mijn voedingsschema maar na de training veel meer koolhydraten toegevoegd. Resultaat na 4 weken, kilo afgevallen, vetpercentage 1% lager, maar borst en arm omvang toegenomen en taille omvang minder geworden.

Ben het ook eens met jou stelling, wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. Maar veel mensen zeggen dit onterecht, omdat ze maar één van de vele manieren geprobeerd hebben en dat die werkt wil niet zeggen dat die andere manieren niet werken voor je ;).

@iedereen die zegt vooral na trainen te eten: vergeet niet rekening te houden met absorptie vd maaltijden.

Wat je voor het trainen eet wordt erna ook nog wel opgenomen hoor, of je moet echt snelle (vloeibare?) zuikers nemen. Tijdens en direct na trainen gaat absorptie zelfs iets slechter. Op zich maakt de timing dus niet uit zeker (zeker voor body composition) buiten vooral persoonlijke voorkeur (honger, bloated trainen, slaap, etc) , en om trainingprestaties en herstel te ondersteunen...

Dichter op je training simpelere suikers en maaltijden (fruit bijv) en eiwitten voor snellere absorptie van vocht, verder van je trainingen langzamere en zwaardere maaltijden, en genoeg van de juiste macros. Eiwitten en een beetje vet voor duursport, en vooral koolhydraten.

Ga nu niet van mijn "veilig gekozen pad af" maar in 2015 ga ik het zeker uitproberen. :D
Kijken of mijn lijf ook zo reageert en niet mijn leeftijd en dus afbraak van enkele hormonen mij niet tegen gaan zitten. :p

Ik denk niet dat je er verschil in resultaten mee ziet :)

Het is meer van belang voor atleten zeker met meerdere trainingen/sporten op een dag. Ik merk met die timing verschillen in bloat, energielevels, en honger, wat fijn kan zijn maar zou er niets van verwachten.

Sowieso na de trainingen, verder moet je het ook verdelen over de hele dag

Terug
Naar boven