MuscleMeat

krisk's log - een nieuw begin op naar echte doelen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Woensdag:

PC 3x60
PP 3x60
SQ 5x60

PC 3x65
PP 3x65
SQ 5x70

PC 3x70
PP 3x70
SQ 5x80

@9m20

PC 3x80 (oeps vergeten terug naar 70 te brengen, moest een rustdag zijn)
PP 75, 77.5, 80
SQ 3x90

PP 82.5, 85, 87.5 PR +2.5
SQ 3x100

Had geen zin in assistance dus maar even gelaten. Volgende week zeker 90kg behind-the-neck push press.

Workload / Intensity
<vul ik morgen na het trainen wel in, ff geen zin in al dat gereken>

Vrijdag:

PC 3x60
PP 3x60
SQ 5x60

PC 3x65
PP 3x65
SQ 5x70

PC 3x70
PP 3x70
SQ 5x80

@9m30

PC 3x70
PP 3x70
SQ 5x90

PC 3x70
PP 3x70
SQ 100, 102.5, 105, 107.5, 112.5 ATG PR

DB OHP 5x3x40 low rest
Pull ups 3x bw, 3 x +5kg, 3 x +10kg, 3 x +15kg, 3 x +20kg

Workload / Intensity

Weekly Workload:

Lijkt erop dat de warmup niet sneller gaat worden dan dit, dus ik ga nu proberen de tijd voor 4-circuits te verlagen.

En tijd om meer naar de assistance te kijken. Ik had een mooie indeling bedacht maar dan doe ik elke training een andere oefening, en ik weet niet of ik zo'n lage frequentie per oefening zo geweldig vind.

Ik heb nu wel een hyperextention toestel, dat is echt erg chill die ga ik nu lekker vaak doen.

Uiteraard zodra er ook maar een beetje vooruitgang is zit alles gelijk weer tegen; hoesten zorgde voor flink slaaptekort en slechte uithouding, k*t slapen zorgde voor pijn in m'n rug, relatiecrap kostte energie, werk werd super druk, etc.

Wel getraind maar dat ging natuurlijk bagger.

Nu moet ik dus weer 1-2 weken besteden om terug op gang te komen en dan maar hopen dat er weer vooruitgang in zit.

Of ik kan resetten zodat ik een nieuwe aanloop heb maar dat duurt 3-4 weken en dan waren de afgelopen weken dus eigenlijk voor niks.

Of even focussen op assistance, maar ik heb 0 garanties dat dat carry-over/progressie geeft waar ik iets aan heb.

Er zijn ook zo veel manieren dat ik geen idee heb wat ik nu moet doen en elke kleine wijziging proberen kost ook maanden/jaren.

Laatst bewerkt:
Ik log trouwens even geen nummers omdat alles vast/stil staat door te weinig voeding. Als ik dat ook nog eens elke keer 2 keer moet uitleggen en uitrekenen dan motiveert dat niet echt, wat al moeilijk is ook al blijf ik koste wat kost 3+ keer per week trainen.

Ik heb echt weer even geen idee hoe ik het nou echt aan moet pakken en waar ik nou heen wil.

Ja ok de basis van squats, (power) cleans en push press/jerk en dat die nummers flink omhoog moeten is wel duidelijk maar alle andere lifts:

DB Row, BB Row, Pull ups, Dips, DB Press/Push Press/Jerk, Front Squat, Bench Press, DB Bench Press... ik wil ze allemaal wel doen. Of liever 1 oefening per doelgebied en daarop knallen maar dat voelt niet als genoeg en verwaarloost de andere oefeningen weer.

Sowieso moet ik even wat tijd besteden aan cardio weer op peil brengen en daarmee hopelijk onder de 11/12% te komen. Dan kan ik daarna weer lekker veel melk gaan drinken en krachtprogressie maken, geperiodiseerd met meer en minder cardio afhankelijk van wat m'n vet% en gains doen.

Maar dan ben ik ook weer 2 maanden verder voor ik mezelf klaar vind om echt weer te gaan vreten.

Pff.. heeft iemand wat advies/zin om mee te denken?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je domweg meer moet knallen en vreten en vooral niet alles over-analyzen. Al die science is geen drol waard als je niet gefocussed bent.

Hmm ja ik moet gewoon weer veel meer kcal/melk binnenkrijgen en ondertussen cardio opbouwen. Ik wou dat eigenlijk 1 voor 1 doen maar dat gaat te langzaam en als er dan toch te veel vet bij komt is gaat het er makkelijker af wanneer cardio op peil is.

Nou nog m'n eeuwige ontevredenheid over m'n indeling. Daar mist de focus ook, maar ik weet dat als ik focus dat ik dan veel oefeningen verwaarloos.

Als je vet lager wilt houden/ snel aankomt is het denk ik handiger om schoon te eten en iets boven onderhoud te zitten en of dagen dat je traint minder eten dan op dagen dat je niet traint. Als je sterker wordt eet je genoeg.

wat cardio inbrengen. fiets naar de sportschool, 15-20 min heen-15-20 min terug. Woon je dichterbij, fiets dan een stuk om. Of loop naar de sportschool. Op rustdagen, loop of fiets een stuk. Dit is om te beginnen en dan kan je na een tijdje 1-2 dagen per week ook wat intensers er naast doen als je wilt (sprints/hills/prowler). Dit is eigelijk geen cardio maar gewoon gezonde beweging

Als je echt sterker wilt worden zal je denk ik gewoon meer rust moeten nemen tijdens setjes. 2-3 min bij lichtere sets rond de 5 min voor of na echte knalsets als je daarna nog zwaar wilt gaan. Op den duur ga je met dat circuitgebeuren tegen de lamp lopen.

Ik heb voor mezelf gemerkt dat op hoe minder oefeningen ik me focus hoe beter het gaat.
Suggestie: squat bench dl press als de main focus. Als dit omhoog gaat is het allemaal goed
Rug: een pullup of chin en een Row variant. minder intensiteit, meer volume (hogere reps)
assistance: wat je nodig hebt om de main lifts te verbeteren/ extra mass/ voorkomen dat de boel stuk gaat. (RC werk. een curl/ een triceps oef bijv)

Heb zelf ook de neiging om de boel te overanalyseren, voor mij geeft focus op een kleine selectie oefeningen meer rust in mijn kop. Het hoeft ook niet allemaal optimaal te zijn, als het maar vooruit gaat.

Ik ben nu weer met cardio begonnen en ga naar mate dat opbouwt weer meer melk drinken. De rest van m'n voeding is wel in orde; halve kilo vlees, half dozijn eieren, wat groente en fruit en een protein shake met creatine. Liters melk erbij en het komt wel weer goed.

Ik heb zelf niet het idee dat ik te veel met science bezig hou of overanalyseer, wel ben ik met praktische vragen bezig waarop ik maar geen antwoorden kan vinden. Een ideaal schema ga ik waarschijnlijk nooit vinden, maar ik wil nog wel een oplossing vinden voor hoe ik altijd óf op gevoel te veel wil doen óf met vaste structuur al snel oefeningen verwaarloos.

Focus heb ik wel veel, zo kan ik heel lang een aanpak vasthouden, maar net op de verkeerde manier...

Dat moet inderdaad liggen op vooruitgang en dat mis ik met de aanpakken die ik geprobeerd heb, terwijl ik eigenlijk al weet wat goed ging en ik daar dus beter zo snel mogelijk weer naartoe kan werken.

Laatst bewerkt:
Vandaag rustig aan gedaan met de power cleans en push presses, en met squats singles t/m 100kg met weinig rust gedaan. Was weer veel lekkerder voor de uitvoering dus ik denk dat ik dat weer wat meer 4-6 keer per week ga doen.

One-handed dumbbell press en rows vind ik ook wel mooi een tijdje op te focussen, met pull ups en dips op lichte dagen.

En wat curls en extensions gedaan voor high reps, ook wel weer leuk voor de vrijdagen.

Sowieso volgende week elke dag, want de week daarna moet ik 4 dagen werken in het buitenland waar geen tijd zal zijn om te trainen. :/

Jezus gast, wat denk jij verdomde moeilijk. No offence hoor, maar ik denk dat als jij niet zo zou meuten je echt 100x meer progressie zou boeken, zowel qua kracht als fysiek.

Krisk, ik ga je volgen!

Morgen ga ik (opnieuw) beginnen met Bill Starr...

Ok, dus een week in Istanbul geweest niet getraind geen melk gehad zal ook weer wat kilo's kwijt zijn etc. Maar toch deze week een PR op de push press (90) gehaald en alle andere lifts gingen ook goed. Werd wel een beetje sad van de weegschaal er moet echt zeker weer 20kg bij.

Cardio is ook weer goed op weg, nog even en dat is weer op niveau.

Erg verbazend though, dacht ik geleerd te hebben dat ik niet zomaar een onderbreking kan hebben blijkt dat toch goed te kunnen gaan. So much for je lichaam leren kennen.

Jezus gast, wat denk jij verdomde moeilijk. No offence hoor, maar ik denk dat als jij niet zo zou meuten je echt 100x meer progressie zou boeken, zowel qua kracht als fysiek.
None taken, ik weet dat het bagger gaat. Als je specifiekere tips hebt hoor ik het graag though, hier kan ik weinig mee. :/

Krisk, ik ga je volgen!

Morgen ga ik (opnieuw) beginnen met Bill Starr...
Nice!

Laatst bewerkt:
Vandaag weer een PR deze keer op de power cleans, 92.5kg. Push press zat er ook wel in maar ik was even m'n focus kwijt en zakte te diep in de squat/dip en had de energie niet meer om het nog een keer te proberen. Komt vrijdag wel weer denk ik :)

Training ziet er deze week zo uit:

A
Power clean + Push Press singles tot training max
Front squat + Squat singles tot max + drop set van nog een paar singles
Military press singles tot daily max
One-hand dumbbell press 3-5 triples
One-hand dumbbell bent-over row 3-5 triples

B
(hier ga ik wat jumps toevoegen)
cardio
20 dips
20 pull ups
1x20 bb curls
1x20 bb overhead extensions

ABABABx

New power clean PR: 95

Push press faalde behoorlijk hard haha gooide de bar maar wat richting m'n rek en het bleef soort van hangen :o dat is echt niet handig in m'n appartement te trainen lol

hoe gaat het hier nog?

Ik moest weer naar het buitenland en ben sindsdien extreem moe, 0 energie, kan m'n bed niet uitkomen, niks gaat goed, etc. Daarbij nog heel veel gezeik aan/in m'n hoofd en geen ontspanning.

Ik train wel elke dag en probeer zelfs te verhogen maar zo lukt het natuurlijk voor geen meter.

Ben wel lekker met dips (pr: +25kg) bezig nu ik die bars heb en maar de rest staat wel weer stil eigenlijk.

Ik moest weer naar het buitenland en ben sindsdien extreem moe, 0 energie, kan m'n bed niet uitkomen, niks gaat goed, etc. Daarbij nog heel veel gezeik aan/in m'n hoofd en geen ontspanning.

Ik train wel elke dag en probeer zelfs te verhogen maar zo lukt het natuurlijk voor geen meter.

Ben wel lekker met dips (pr: +25kg) bezig nu ik die bars heb en maar de rest staat wel weer stil eigenlijk.

Stressed out?

Krisk, uitkijken! Je lijf geeft aan rust te willen... Stress kan veel kapot maken...i know...

Laat jouw doelen effe voor wat het is en ga een hele periode lekker "fitnessen"...3 / 4 x in de week MAX! Zolang jij je lijf negeert, zul je nauwelijks tot geen progressie maken. Ga effe trainen op gevoel, die big numbers komen vanzelf wel weer!

Stressed out?

Krisk, uitkijken! Je lijf geeft aan rust te willen... Stress kan veel kapot maken...i know...

Laat jouw doelen effe voor wat het is en ga een hele periode lekker "fitnessen"...3 / 4 x in de week MAX! Zolang jij je lijf negeert, zul je nauwelijks tot geen progressie maken. Ga effe trainen op gevoel, die big numbers komen vanzelf wel weer!
Klopt, stress is een b*ch en ik krijg het nogal snel.

Ik ben er ook heel erg mee bezig om meer op gevoel te trainen maar dat is nog steeds erg moeilijk voor me. :/

Sowieso ontwijk ik failure en ik heb reps en sets helemaal los gelaten wat weer een beetje scheelt.

Ik probeer ook m'n indeling op gevoel te doen maar dat faalt nogal want als ik een oefening niet vaak genoeg doe gaat het niet lekker of zelfs achteruit en ik kan natuurlijk niet alles elke dag doen. :/

Laatst bewerkt:
als je echt gains wilt hebben: try smolov. benen gainen echt goed en daarna heb je ook zin om hard te trainen.

Waarom train je niet een periode enkel squats, bench press en deadlifts. Dat lijkt mij gemakkelijker te programmeren. En als het goed gaat kun je een periode de olympische lifts doen.

Ik denk dat het sowieso beter is om af en toe te concentreren op de grote 3, en dan weer op de oly lifts.

gewoon grote 3 + oly lifts doen altijd

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven