AndroidHealthClinic

Kubus – 1,78m – Building a new Body

Mooie vooruitgang kerel,

ga zo door!!!

Moet lukken toch die 70kg bench en 90 squat. Het is nog maar oktober he;). Je hebt nog 2,5 maand!

• Topic Starter Topic Starter
Moet lukken toch die 70kg bench en 90 squat. Het is nog maar oktober he;). Je hebt nog 2,5 maand!

Ooo, dat ga ik zeker halen dit jaar:) Maar dit waren mijn doelen met rippetoe. Hier heb ik alleen volgende week nog 2 trainingen voor...
Squat ga ik wel halen. Maar Bench zie ik somber in. Maar ik ga het gewoon proberen:D

Woensdag:

Workout B
-Squat
3x8x 85kg

Standing military press
1x8x 40kg
1x6x 45kg

1x6x 40kg

-Bent over Rows
1x8x 50kg

2x8x 55kg

-Chin-ups (wide grip!)
1x6x BW

-Chin-ups (close grip!)
1x11x BW

Biceps:
Nog wat oefeningen waar ik de naam niet van weet.....:p

Vrijdag:

Workout A
-Squat
1x5x 90kg
1x8x 90kg:rocker2:
1x7x 90kg

-Bench Press
1x6x 70kg(6e met spot):rocker2:
1x5x 70kg
1x5x 70kg(5e met spot)

-Deadlift
1x5x 110kg
1x1x 120kg

-Skull crushers
1x8x 20kg
2x8x 25kg

-Triceps push down
2x10x 30kg

-Close-grip bench press
1x12x 30kg
1x10x 40kg
1x9x 45kg

Opmerkingen:
Yeah! Heb mijn doelen gehaald! Zal voor veel mensen niet zwaar zijn. Maar ik ben er heel blij mee. Mijn weekend begint in iedergeval goed.:grinny:

Training ging echt lekker. Squat ging opvallend goed. Denk dat er zelfs wel meer in zit... Bench Press was dog-heavy, maar had niet verwacht dat ik de 5 reps zou halen. Ben dus wel tevreden.
Eerste keer dat ik Close-grip bench press heb gedaan. Echt een heerlijke oefening. Zal zeker in mijn volgende schema komen.
Volgende week nog een keer rippetoe en dan die week daarop een 4-daagse split.

bruute workout!

Maandag:

Workout B
-Squat
3x8x 90kg pr

Standing military press
1x8x 40kg
1x5x 45kg

1x8x 40kg

-Bent over Rows
1x8x 50kg
1x8x 55kg
1x7x 60kg

-Chin-ups (wide grip!)
1x7x BW

-Chin-ups (close grip!)
1x12x BW

Biceps:
Een aantal oefeningen.

Lekkere training. Goed dat je de doelen hebt gehaald. Binnenkort 80 kg bench press en 110 kg squat he! :D

Ooo, dat ga ik zeker halen dit jaar:) Maar dit waren mijn doelen met rippetoe. Hier heb ik alleen volgende week nog 2 trainingen voor...
Squat ga ik wel halen. Maar Bench zie ik somber in. Maar ik ga het gewoon proberen:D

Woensdag:

Workout B
-Squat
3x8x 85kg

Standing military press
1x8x 40kg
1x6x 45kg

1x6x 40kg

-Bent over Rows
1x8x 50kg

2x8x 55kg

-Chin-ups (wide grip!)
1x6x BW

-Chin-ups (close grip!)
1x11x BW

Biceps:
Nog wat oefeningen waar ik de naam niet van weet.....:p

CuRlZzz!!? :rocknana:

Vrijdag:

Workout A
-Squat
1x5x 90kg
1x8x 90kg:rocker2:
1x7x 90kg

-Bench Press
1x6x 70kg(6e met spot):rocker2:
1x5x 70kg
1x5x 70kg(5e met spot)

-Deadlift
1x5x 110kg
1x1x 120kg

-Skull crushers
1x8x 20kg
2x8x 25kg

-Triceps push down
2x10x 30kg

-Close-grip bench press
1x12x 30kg
1x10x 40kg
1x9x 45kg

Opmerkingen:
Yeah! Heb mijn doelen gehaald! Zal voor veel mensen niet zwaar zijn. Maar ik ben er heel blij mee. Mijn weekend begint in iedergeval goed.:grinny:

Training ging echt lekker. Squat ging opvallend goed. Denk dat er zelfs wel meer in zit... Bench Press was dog-heavy, maar had niet verwacht dat ik de 5 reps zou halen. Ben dus wel tevreden.
Eerste keer dat ik Close-grip bench press heb gedaan. Echt een heerlijke oefening. Zal zeker in mijn volgende schema komen.
Volgende week nog een keer rippetoe en dan die week daarop een 4-daagse split.

heel netjes hoor die bench!! en die 1x120kg deadlift ook :)! Super dat je je doelen gehaald hebt!

Lekkere training. Goed dat je de doelen hebt gehaald. Binnenkort 80 kg bench press en 110 kg squat he! :D

Bench zit er denk ik niet zo snel in. Squat zit nog wel goed potentie in. Alleen merk ik wel dat het zwaar is voor mijn knieen. Hou hem nog wel even op 90kg. En als die mij een stuk beter afgaat knallen we hem naar 100kg!

Was een beetje lui om ze op te zoeken. Maar het waren Cable Supine Curl,One Arm Cable Preacher Curl en Standing Dumbbell Curl ;)

heel netjes hoor die bench!! en die 1x120kg deadlift ook :)! Super dat je je doelen gehaald hebt!
Thnq man!

Ben trouwens al bezig om een nieuw 4-daagse-split schema te maken.
Denk aan de volgende indeling:
Ma: rug + traps (+kuiten)
Di: borst + triceps
Do: benen + kuiten
Vr: schouders + traps + biceps

Iemand aanmerkingen? Zou kuiten net als traps ook graag 2 keer per week aanpakken. Zou dat op de maandag erbij kunnen denken jullie?

Lijkt me wel te gaan.

Ik zou zelf borst en triceps niet op dezelfde dag doen. Doe het zelf ook 1 keer maar in mijn schema kan het niet anders. Je misschien biceps en triceps om kunnen wisselen zodat je de triceps eigenlijk twee keer pakt. Met bench enzo pak je triceps ook wat mee.

Ik zou zelf borst en triceps niet op dezelfde dag doen. Doe het zelf ook 1 keer maar in mijn schema kan het niet anders. Je misschien biceps en triceps om kunnen wisselen zodat je de triceps eigenlijk twee keer pakt. Met bench enzo pak je triceps ook wat mee.

Zou dit ook liever willen. Maar omdat ik rug(dus ook een beetje biceps) al op maandag aanpak lijkt me dit te weinig rust als ik biceps op dinsdag aanpak. Of zou dit wel kunnen?
Wil benen namelijk op donderdag houden. Daardoor kom ik jammergenoeg wel een beetje in de moeilijkheden...

Zou dit ook liever willen. Maar omdat ik rug(dus ook een beetje biceps) al op maandag aanpak lijkt me dit te weinig rust als ik biceps op dinsdag aanpak. Of zou dit wel kunnen?
Wil benen namelijk op donderdag houden. Daardoor kom ik jammergenoeg wel een beetje in de moeilijkheden...

Ik pak zelf rug en biceps op dezelfde dag. Wat natuurlijk niet ideaal is maar anders kom ik niet uit met mijn schema omdat ik borst en schouders 2 keer in de week wil pakken. IK denk zelf dat je de dag nadat je rug getrained hebt weinig last zult hebben van je biceps hoor. Heb er zelf eigenlijk nooit last van behalve vlak na de training.

Ik pak zelf rug en biceps op dezelfde dag. Wat natuurlijk niet ideaal is maar anders kom ik niet uit met mijn schema omdat ik borst en schouders 2 keer in de week wil pakken. IK denk zelf dat je de dag nadat je rug getrained hebt weinig last zult hebben van je biceps hoor. Heb er zelf eigenlijk nooit last van behalve vlak na de training.

Persoonlijk pak ik nog eerder borst triceps op dezelfde dag dan rug biceps.
Juist met rug heb ik dat m'n biceps flink vollopen, een fatsoenlijke bicepstraining komt er dan niet meer uit.
Tiger4evah en ik hebben zelfs soms spierpijn in biceps na rug trainen....Daarom zorg ik altijd dat er een paar dagen tussen m'n rug en biceps training zit.
Ik vind je schema er wel goed uit zien Kubus, give it a try zou ik zeggen. Je kan altijd nog wat aanpassen.
Je squats gaan erg lekker he?! :hedbang:

Had vandaag geen tijd meer om te trainen.....
En ga morgen t/m zondag op vakantie:cool:

Bedankt voor jullie input voor mijn schema!
Onderstaande schema zal ik maandag mee beginnen.
Het zijn wel veel oefeningen op 1 dag. De praktijk zal uitwijzen of dit gaat werken.
Aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom;)
Oja, bij benen moet nog 1 oefening weg, maar ik kan niet kiezen:P
Ik moet meer massa krijgen. Dus weet niet zo goed welke ik weg kan laten...

Ma:

Rug
-Deadlift
-BOR
-Chins wide-grip
-Cable Rear Pulldown

+ traps
-Cable Shrug
-Dumbbell shrug

(+kuiten)
-Smith Standing Leg Calf Raise
-Lever Seated Calf Raise
-Sled Reverse Calf Press

Di:

borst
-Bench Press
-Dumbbell Incline Bench Press
-Incline Dumbbell Fly
-Standing Cable Fly

+ triceps
-Close Grip Bench Press
-Cable Bent-over Triceps Extension
-Dumbbell Triceps Extension

Do:

benen
-Squat
-Leg Press
-Barbell Lunge
-Lever Leg Extension
-Lever Lying Leg Curl

+ kuiten
-Sled Calf Press
-Sled Reverse Calf Press

Vr:
schouders
-MP
-Barbell Upright Row
-Dumbbell Lateral Raise
-Lever Seated Lateral Raise

+ traps
-Barbell Shrug
-Dumbbell shrug

+ biceps
-Dumbbell Incline Curl
-Ez-Bar Preacher Curl
-21-en met Barbell

Laatst bewerkt:
Schema ziet er aardig uit!

Lekker schema. Ook leuk die links!

Ik heb ongeveer zelfde aantal oefeningen. Train 1 u15 min maximaal. Dus lukt wel. ;)

Maandag:

Rug:
-Deadlift
1*10* 50kg
1*10* 70kg
1*5* 80kg
1*3* 90kg
1*5* 100kg
1*3* 110kg

-BOR
1*10* 50kg
2*8* 55kg

-Chins wide-grip
2*7* BW
1*5* BW

-Cable Rear Pulldown
1*12* 20kg
1*10* 25kg
1*8* 27kg
1*9* 30kg

Traps:
-Cable Shrug (met 2sec. hold)
1*10* 40kg
1*10* 50kg
1*10* 60kg

-Dumbbell shrug (met 2sec. hold en schouders draaien)
2*10* 30kg
1*10* 34kg

Kuiten:
-Smith Standing Leg Calf Raise
1*15* 60kg
2*12* 80kg

-Lever Seated Calf Raise
1*15* 35kg
2*14* 40kg

-Sled Reverse Calf Press
1*10* 60kg
1*10* 70kg
1*10* 60kg

Opmerkingen:
Vandaag voor het eerst met dit schema begonnen.
Een aantal oefeningen voor het eerst gedaan. Dus het word deze week een beetje uitvogelen hoe de oefeningen gaan en hoe dit schema werkt.
Deadlift en Smith Standing Leg Calf Raise viel me moeizaam vandaag...
De Sled Reverse Calf Press viel me ook tegen. Had verwacht dat hier veel gewicht gebruikt kan worden. Maar ik voelde me kuiten al snel krampen. Iemand ervaring met deze oefening? Hoe zwaar ga je hier mee?

Ziet er een lekkere training uit!

Terug
Naar boven