XXL Nutrition

Kubus – 1,78m – Building a new Body

Heee Kubus, altijd mooi om te zien hoe iemand vooruit gaat als ik kijk naar het begin van dit topic. Ga zo door!

kubus hoe jij die db triceps extensions - 1 arm of....?

• Topic Starter Topic Starter
Nice training. Btw: kuitenmeten 37.5 koud

Zie dat je vandaag kuiten hebt geknalt, dus die gaan zo naar de 40+!
En ben jaloers op jouw armen. Ga met het volgende schema even armen knallen, wil zo snel mogelijk naar die 40cm.
40cm toch een beetje die magische grens ;)

nette borst tricep training kerel!

Heee Kubus, altijd mooi om te zien hoe iemand vooruit gaat als ik kijk naar het begin van dit topic. Ga zo door!

Thnq!!:cool:

kubus hoe jij die db triceps extensions - 1 arm of....?

Doe ze per arm. Met 2 armen heb ik altijd het gevoel alsof je het gewicht niet 50/50 pakt per arm. Dan pak ik liever een French Press of Skullcrusher.
Op deze manier dus:
http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
Maar dan staand.

Edit: herinner me opeens dat ik in de eerste maand dat ik begon met trainen deze oefening met 2 armen deed. Had toen al moeite met 10 kg 8 herhalingen. Nu doe ik 10kg 1 arm, er zit dus progressie in :P

Zie dat je vandaag kuiten hebt geknalt, dus die gaan zo naar de 40+!
En ben jaloers op jouw armen. Ga met het volgende schema even armen knallen, wil zo snel mogelijk naar die 40cm.
40cm toch een beetje die magische grens ;)

Inderdaad, een mooi streven die 40+.
Heb het geluk dat mijn armen goed gaan, moet meer de focus bij mij leggen op rug. Wil zo hard een dikke V hebben. :cool:

Hoe gaan rug en borst bij jou qua massa

Inderdaad, een mooi streven die 40+.
Heb het geluk dat mijn armen goed gaan, moet meer de focus bij mij leggen op rug. Wil zo hard een dikke V hebben. :cool:

Hoe gaan rug en borst bij jou qua massa

Vind jouw rug trouwens best goed. Flink dik en een goede onderrug, het enige is misschien die V-vorm.

Borst en rug gaan bij mij eigenlijk best goed. Eigenlijk is alles wel mooi in verhouding, totale massa moet ik nou toch nog aan werken. Alleen blijven mijn armen nu al een tijd bij die 36cm hangen:o
Ben van plan om bij het volgende schema biceps en triceps 2 keer per week te doen. Ben benieuwd of dit gaat werken.

Alvast een opzetje:

Ma: Rug + Traps + Biceps
Di: Borst + Triceps
Do: Benen + Kuiten + Biceps
Vr: Schouders + Traps + Triceps

Zou dit schema werken denken jullie? Genoeg rust voor de armen?
Wil mijn armen echt groter hebben namelijk.

kubus,..ik ben een enorme noob hoor. Maar is het niet beter om vrijdag dagje rust te doen en die laatste dag op za of zo te doen? Is ook lekker joh;..in weekend sporten

kubus,..ik ben een enorme noob hoor. Maar is het niet beter om vrijdag dagje rust te doen en die laatste dag op za of zo te doen? Is ook lekker joh;..in weekend sporten

Als het zou kunnen wel. Dan moet je je trainingen zoveel mogelijk over de week verdelen.
Maar ik kan alleen vanaf ma t/m vr trainen. Op vrijdagnacht werk ik vaak tot een uur of 6 in de ochtend. Lig dan iedergeval de ochtend in mijn bed. En de sportschool gaat al om 12:30 uur dicht.

Donderdag:

Benen:
-Squat
1*8* 70kg
2*8* 80kg
1*8* 85kg
1*5* 90kg

-Leg Press
1*10* 110kg
1*8* 150kg
1*8* 170kg
1*8* 190kg

-Smith Standing Leg Calf Raise
1*15* 60kg
3*12* 100kg

-Lever Lying Leg Curl
1*10* 30kg
1*10* 32,5kg
1*6* 37,5kg

-Lever Leg Extension
1*8* 30kg
1*8* 32,5kg
1*8* 35kg

-Lever Seated Calf Raise
1*15* 40kg
2*12* 45kg

Opmerkingen:

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van mijn volgende schema vinden.
De bedoeling is om wat meer aan mijn armen te doen.

Flink de kuiten getraind, netjes.
Armen moeten zo toch wel kunnen groeien, er zitten een aantal dagen tussen dus rust zit wel goed. Grappig dat je de traps apart benoemdt, en ook deze train je behoorlijk vaak zo te zien. Maar altijd goed om extra aandacht in zwakkere spiergroepen te leggen.

Zelf train ik de spieren waar ik de meeste groei wil zien als eerste in de training omdat je dan fris en sterk bent en daardoor alle kracht erin kunt leggen. Maar met dit schema wordt dat moeilijk... zeker als je eerst biceps gaat trainen en dan rug.

Train ze:D

Ik vind die leg press wel bruut, netjes

Nette training weer, kubus!

Doe je er niet een dag in voor je abs?

Goede been+kuit training!

Vrijdag:

schouders

-MP
1*8* 30kg
1*5* 35kg
1*8* 40kg
1*8* 45kg (laatste 2 met leg-drive:p)
1*6* 40kg

-Barbell Upright Row
1*10* 30kg
1*8* 35kg
1*6* 40kg

-Dumbbell Lateral Raise
2*8* 12kg
1*10* 12kg

-Lever Seated Lateral Raise
2*10* 30kg
1*10* 35kg

+ traps
-Superset -Barbell Shrug achterlangs en daarna voorlangs.
1*12* 60kg 1*12* 60kg
1*10* 70kg 1*10* 70kg
1*8* 65kg 1*8* 65kg

+ biceps
-Dumbbell Incline Curl
1*8* 12KG
1*8* 14KG
1*6* 16KG

-Ez-Bar Preacher Curl
2*8* 20KG (exclusief stang)
1*8* 25kg

-21-en met ez-bar
3*21* 15kg (exclusief stang)

Opmerkingen:
Training viel me zwaar vandaag. Moet mezelf echt weer even aanpakken qua regelmaat en eten. Laatste maand ging het erg goed maar afgelopen week heb ik weer even een terugval.
Vandaag whey besteld bij B&F shop, zal morgen binnen zijn.
En zal zo nog wat creatine en BCAA's bij Powersuplements bestellen. Eerste keer dat ik Crea ga gebruiken, hoop dat het bij mij zijn uitwerking zal hebben (ik verwacht natuurlijk geen wonderen;)).

Armen moeten zo toch wel kunnen groeien, er zitten een aantal dagen tussen dus rust zit wel goed.

Bedankt MC! Zal volgende week of de week daarop beginnen hiermee.

Ik vind die leg press wel bruut, netjes

Dank u, dank u!

Doe je er niet een dag in voor je abs?

Goede been+kuit training!

Heb abs er even uitgelaten omdat me schema al zo vol is met kuiten en traps die ik 2 keer per week aanpak. Richting de zomer zullen de abs er natuurlijk weer vol inkomen;):sd: Op het moment zijn mijn abs toch niet te zien met 14% en je pakt ze bij meerdere oefeningen ook wel een beetje aan. Bijvoorbeeld Squat, Deadlift, MP, etc. allemaal oefeningen waarmee je je core moet gebruiken.

36 cm armen, maar ondertussen wel bicep curls op 6x16 kilo, helemaal niet slecht!

Donderdag:

Benen:
-Squat
1*8* 70kg
2*8* 80kg
1*8* 85kg
1*5* 90kg

-Leg Press
1*10* 110kg
1*8* 150kg
1*8* 170kg
1*8* 190kg

-Smith Standing Leg Calf Raise
1*15* 60kg
3*12* 100kg

-Lever Lying Leg Curl
1*10* 30kg
1*10* 32,5kg
1*6* 37,5kg

-Lever Leg Extension
1*8* 30kg
1*8* 32,5kg
1*8* 35kg

-Lever Seated Calf Raise
1*15* 40kg
2*12* 45kg

Opmerkingen:

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van mijn volgende schema vinden.
De bedoeling is om wat meer aan mijn armen te doen.

Ma: Rug + Traps + Biceps - rug/traps/triceps
Di: Borst + Triceps - borst/biceps
Do: Benen + Kuiten + Biceps - benen/kuiten
Vr: Schouders + Traps + Triceps - schouders/armen

dit werkt wel

sterke benen heb je man!

Vind jouw rug trouwens best goed. Flink dik en een goede onderrug, het enige is misschien die V-vorm.

Borst en rug gaan bij mij eigenlijk best goed. Eigenlijk is alles wel mooi in verhouding, totale massa moet ik nou toch nog aan werken. Alleen blijven mijn armen nu al een tijd bij die 36cm hangen:o
Ben van plan om bij het volgende schema biceps en triceps 2 keer per week te doen. Ben benieuwd of dit gaat werken.

Alvast een opzetje:

Wil mijn armen echt groter hebben namelijk.

Je traint je armen wel veel. Met rugoefeningen train je de biceps ook waardoor je kracht op maandag bij biceps oefeningen wat minder zal zijn. Maar tussen maandag en donderdag heb je wel genoeg rust zitten dus ik denk dat het opzich wel kan. Leuk schema en goede combinatie vind ik

Las dat iemand kritiek had op de naam kubus, belachelijk; bij kubus moet ik direct denken aan( de producer van) opgezwolle met zijn beats, en die zijn gruwelijk :)

Terug
Naar boven