MuscleMeat

Kubus – 1,78m – Building a new Body

Wat een maf schema heb je opgesteld, houd ik wel van. Je hebt nu vele normen , maar vroeger trainde men bijvoorbeeld vaak onder matig ingeplande rust, en je hebt veel gevallen bij wie dat goed uitpakte. Het is dus allemaal aftasten, er is geen algemene regel voor wat goed is. Ik neem aan dat je die 2x armen per week gepland heb ivm je 36 cm biceps ;) Prima, ik heb het idee dat mijn armen ook wat achterlopen bij rug, borst, en zeker bij benen. Ga dus ook wat knutselen met 2x armen per week, superdude schema :D Mijn schema zal er dan ong zo uit zien:

Maandag: benen
Dinsdag: borst triceps
Woensdag: rug biceps
Donderdag: schouders
Vrijdag: biceps + triceps

Ben benieuwd wat het me gaat opleveren. Aangezien ik zeer veel gr eiwit per dag eet (350 gr), en aminozuren neem, herstel ik snel, dus moet kunnen. Misschien heb jij er wat aan?

Nette trainingen BangBang.

Over je schema;

Ik ga mee met groteman.
Probleem met je laatste schema is dit;

Je pakt op dinsdag en donderdag triceps, ten eerste vind ik 2x p.w al veel, ten tweede zit er te weinig hersteltijd tussen. Overkill, zeker weten.

Daarnaast pak je 3 pull-oefeningen op donderdag, waarbij je je biceps belast.
Dan ga je op vrijdag biceps pakken, terwijl ze eigenlijk nog wat herstellende zijn van donderdag....Risico op overtraining.

Ik snap dat je veel armen wilt trainen omdat je wilt dat ze groeien, maar meer is niet altijd beter. Als je armen harder groeien van 2x per week trainen dan zou iedereen het wel doen.

Maargoed je kan het proberen natuurlijk, ieder lichaam is anders.

Over die lunges; in principe belast je met lunges vooral je gluteus en in mindere mate je hamstrings. Doe je fullsquats, dan zijn lunges geen spectaculaire toevoeging. Doe je geen fullsquats, dan zou ik lunges zeker toevoegen om extra nadruk om die gluteus te leggen. Ik vond het altijd een brute oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat nu toch wel een beetje tollen in mijn hoofd hoor:o
Mijn doel van dit schema is om armen 2 keer per week te doen. Als het mogelijk is traps ook 2 keer per week. En andere oefeningen te doen als in mijn vorige schema.

Ook niet gek, hou ik in gedachten. Traps kan op deze manier namelijk niet 2 keer per week. Benen + deadlift = dog heavy:D
Bedankt in iedergeval, je hebt alweer karma tegoed.;)

Maandag: benen
Dinsdag: borst triceps
Woensdag: rug biceps
Donderdag: schouders
Vrijdag: biceps + triceps

Lijkt me een fijn schema! Nadeel is alleen dat ik 1 vrije dag wil hebben in de week en kan alleen van ma t/m vr trainen.
Ik ga het volgen hoe jouw armen hierop gainen!

Nette trainingen BangBang.

;)

Over je schema;

Ik ga mee met groteman.
Probleem met je laatste schema is dit;

Je pakt op dinsdag en donderdag triceps, ten eerste vind ik 2x p.w al veel, ten tweede zit er te weinig hersteltijd tussen. Overkill, zeker weten.

Daarnaast pak je 3 pull-oefeningen op donderdag, waarbij je je biceps belast.
Dan ga je op vrijdag biceps pakken, terwijl ze eigenlijk nog wat herstellende zijn van donderdag....Risico op overtraining.

Dit zei ik hierboven ook al, maar liet me overhalen door Groteman;)
Maarja hersteltijd is natuurlijk per persoon weer anders.

Ik snap dat je veel armen wilt trainen omdat je wilt dat ze groeien, maar meer is niet altijd beter. Als je armen harder groeien van 2x per week trainen dan zou iedereen het wel doen.

Maargoed je kan het proberen natuurlijk, ieder lichaam is anders.

Jij vind dus dat ik het eerste schema uit post 393 wel kan proberen?
Het is natuurlijk een experiment of dit wel wat met mijn armen doet.

Over die lunges; in principe belast je met lunges vooral je gluteus en in mindere mate je hamstrings. Doe je fullsquats, dan zijn lunges geen spectaculaire toevoeging. Doe je geen fullsquats, dan zou ik lunges zeker toevoegen om extra nadruk om die gluteus te leggen. Ik vond het altijd een brute oefening.
Mijn bedoeling was een oefening voor de quadriceps te kiezen. Doe namelijk al tijden de Lever Leg Extension en zou toch graag een andere oefening ter afwisseling willen. Heb jij suggesties?
Doe geen fullsquats dus opzich zijn ze wel goed om erin te houden.

Gelijk de training van vandaag. Vandaag bi en tri samen gedaan omdat ik deze week ma, di, wo en vr ga trainen.
Maandag:
schouders
-Dumbbell Shoulder Press
1*10* 14kg
1*8* 20kg
2*8* 24kg

-Dumbbell Raise
1*10* 14kg
2*8* 16kg

-Cable One Arm Lateral Raise (echt een verotte kabel, maarja)
1*10* 5kg
2*10* 7,5kg

-Cable Rear Lateral Raise (echt een verotte kabel, maarja)
3*8* 5kg

+ traps
-Superset -Barbell Shrug achterlangs en daarna voorlangs
3*10* 70kg 3*10* 70kg

+ Biceps
-Standing:sd: Dumbbell Curl
2*10* 12KG
1*8* 14KG
1*8* 16KG

-Barbell Curl
1*10* 20kg (exclusief stang)
2*8* 25kg

+Triceps
-Skull crusher ez-bar
1*12* 15kg (exclusief stang)
2*8* 26kg

-Push Down stang
1*10* 27,5kg
1*8* 32,5kg
1*8* 35kg

Opmerkingen:
Veel oefeningen weer voor het eerst gedaan, nog even wennen.
Heb nog mijn twijfels bij de Dumbbell Raise. Een oefening voor de middelste kop dus, maar hij lijkt en voelt wel heel erg als een shrug. Heb mijn twijfels of deze oefening wel heel effectief is voor de middelste kop.

Eerste keer creatine vandaag. Had het idee dat ik hier wel energie uit haalde. Maarja dit kan natuurlijk ook placebo zijn. Maakt ook niet uit, het ging in iedergeval erg lekker vandaag.

het is altijd lastig om een goed schema te maken omdat het zo persoonlijk is , wat voor mij geld hoeft weer niet voor jou te gelden - schouders/armen is ook een leuke combinatie , maar wat train je nou morgen - toch geen borst he?

het is altijd lastig om een goed schema te maken omdat het zo persoonlijk is , wat voor mij geld hoeft weer niet voor jou te gelden - schouders/armen is ook een leuke combinatie , maar wat train je nou morgen - toch geen borst he?

Nee, morgen benen + kuiten. Woensdag borst + biceps, vrijdag rug + traps + triceps.

Jij vind dus dat ik het eerste schema uit post 393 wel kan proberen?
Het is natuurlijk een experiment of dit wel wat met mijn armen doet.

Ik zou het gewoon proberen, je komt er vanzelf achter of het werkt of niet.

SK is echt de shit :D

sterke schouders en armen training bro!

Ik zou het gewoon proberen, je komt er vanzelf achter of het werkt of niet.

Bedankt voor het advies, altijd goed te horen!:thumbup:
@Groteman natuurlijk ook bedankt voor de hulp met het nieuwe schema!:thumbs:

Zoooooooo een fijne oefening!:cool:

sterke schouders en armen training bro!

Thnq man!

Dinsdag:

Benen:
-Squat
1*8* 70kg
2*8* 80kg
1*8* 85kg
1*8* 90kg

-Lever Seated Leg Curl (is een luchtdruk machine)
1*12* 35kg
1*10* 40kg
1*10* 45kg
1*8* 50kg

-Leg Press
1*10* 120kg
1*8* 150kg
1*8* 170kg
1*6* 200kg PR(Zet ze normaal nooit neer, boeit me niet echt. Maar wou al een tijdje de 200kg doen:D )

-Smith Standing Leg Calf Raise
1*15* 60kg
1*15* 90kg
2*12* 100kg

-Lever Leg Extension
1*8* 30kg
1*8* 32,5kg
1*6* 35kg

-Lever Seated Calf Raise
1*20* 40kg
2*15* 45kg

Opmerkingen:
Vetmeting laten doen vandaag, viel me een beetje erg tegen eigenlijk.
+/- een maand terug op 74kg had ik een vp van 13,7%
Nu op 75kg sta ik op 14,4%. :(
Was hier al een beetje bang voor maar dit betekend toch echt dat ik hierop moet gaan letten. Mijn plan was om zeker tot mei te gaan bulken maar als ik niet tehoog met me vetpercentage wil gaan moet ik me beter aan het schema houden en geen sausjes bij het eten doen.

Laatst bewerkt:
Dinsdag bedoel je? ;)

heavy getraind! netje die pr op leg press

Woensdag:

Borst:
-Dumbbell Bench Press
1*8* 20kg
2*8* 24kg
0* 26kg FAIL! (loser:rolleyes:)
1*10* 20kg

-Dumbbell Incline Bench Press
1*8* 20kg
1*8* 22kg
1*8* 24kg

-Standing Cable Fly
1*10* 14kg
1*8* 15kg
1*10* 14kg

-Dumbbell flye
3*8* 12kg

+ Biceps
Standing Dumbbell Curl
1*10* 12KG
1*8* 14KG
1*8* 16KG

-Barbell Curl
1*8* 25kg (exclusief stang)
2*8* 30kg

-Ez-Bar Preacher Curl
3*8* 20KG (exclusief stang)

Opmerkingen:
Vanmorgen verslapen, dus maar 1 maaltijd kunnen eten voor de training. Training ging erg moeizaam daarom.
Eerste keer dat ik Dumbbell bench Press deed, viel me even flink tegen. Het opgooien is eigenlijk nog gevaarlijker voor een blessure als incline. Moet de beweging echt nog even doorkrijgen.

nette borst/ bicep training bro! :kerst:

Woensdag:

Borst:
-Dumbbell Bench Press
1*8* 20kg
2*8* 24kg
0* 26kg FAIL! (loser:rolleyes:)
1*10* 20kg

-Dumbbell Incline Bench Press
1*8* 20kg
1*8* 22kg
1*8* 24kg

-Standing Cable Fly
1*10* 14kg
1*8* 15kg
1*10* 14kg

-Dumbbell flye
3*8* 12kg

+ Biceps
Standing Dumbbell Curl
1*10* 12KG
1*8* 14KG
1*8* 16KG

-Barbell Curl
1*8* 25kg (exclusief stang)
2*8* 30kg

-Ez-Bar Preacher Curl
3*8* 20KG (exclusief stang)

Opmerkingen:
Vanmorgen verslapen, dus maar 1 maaltijd kunnen eten voor de training. Training ging erg moeizaam daarom.
Eerste keer dat ik Dumbbell bench Press deed, viel me even flink tegen. Het opgooien is eigenlijk nog gevaarlijker voor een blessure als incline. Moet de beweging echt nog even doorkrijgen.

maak er soort zwaai-beweging van met je lichaam als een katapult - 2db;s op de knieeen - je gaat diep naar voren en op het moment dat je je naar achteren gooit zet je je db's af via je knieen die met je mee gaan - doe je niks met je knieen dan blijven de db's op je borst liggen en dan word het lastig soms:D

dumbbell bench moet toch meer he voor de rest goed bezig!

maak er soort zwaai-beweging van met je lichaam als een katapult - 2db;s op de knieeen - je gaat diep naar voren en op het moment dat je je naar achteren gooit zet je je db's af via je knieen die met je mee gaan - doe je niks met je knieen dan blijven de db's op je borst liggen en dan word het lastig soms:d

+1

Was hier al een beetje bang voor maar dit betekend toch echt dat ik hierop moet gaan letten. Mijn plan was om zeker tot mei te gaan bulken maar als ik niet tehoog met me vetpercentage wil gaan moet ik me beter aan het schema houden en geen sausjes bij het eten doen.

Gewoon clean bulken bro, ik eet al tijden geen sausjes en andere nutteloze toevoegingen meer. Hoogstens een beetje ketchup bij m'n pasta, meer zeker niet. En suiker bannen.

En eventueel wat cardio invoegen...

Hij gaat lekker hier kubus. We lopen nu volgens mij aardig gelijk! Leuk om te zien dat je veel vorderingen maakt. heb de laatste tijd helaas niet veel tijd om veel te kijken in je logje. Zie toch een hele nette dumbbell shoulder press voorbij komen!! Ook de rest gaat lekker:)!

Terug
Naar boven