Kubus86
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon afgaan op wat jou goed lijkt, ik ga cutten zodra ik mezelf ga irriteren aan mijn lichaam 
Zit nu op 15+% overigens.
Helaas verlies ik net zo snel weer spier. Kortom, tis persoonlijk, gewoon uitproberen. Als je begint met cutten, ga dan bijv maar 400 kc's onder behoud zitten, week 3 600, week 5 800, week 7 1000... Zo kan je kijken hoe je lichaam reageert. Ik ging in mijn eerste cut direct op 1000 kc's onder behoud zitten; ben de eerste week 3 kilo afgevallen (ik zweer het
) Klinkt als een broodje aap verhaal, maar ik zou willen dat het anders was. Het is dus oppassen geblazenNu hoef ik ook niet een laag bf te hebben. Maar wil in augustus toch wel op 10% uitkomen. Wat is jullie advies dan? Tot hoever maximaal laten oplopen? En wanneer beginnen met cutten?
begin gewoon rustig aan met 2x per week minuutje of 40 cardio. Begin daarna pas aan je eten te sleutelen. Zo minimaliseer je je spierverlies.
Goede trainingen Kubus, je bent weer aardig op niveau na je rommelige periode van een tijd geleden. En nou doorgaan!
Op hoeveel sta je nu dan?
Gewoon doorgaan met clean bulken, dan is het helemaal niet nodig om je vet % zo hoog op te laten lopen. En loopt ie toch op, doe dan wat beginnerbb zegt. Het is nu nog niet de tijd om je zorgen te maken om je vet %, massa pakken is belangrijker.
t*ring kubus hij gaat hard gek! Ik zit hier echt met van die grote ogen te kijken! Je gaat echt lekker vooruit! Ik begin achter te lopen
Maar eens beter gaan eten
![]()

je kan trouwens gewoon ook 2x 40 minuten per week cardio toevoegen aan je schema.... That'll do the trick. Jij komt niet snel aan toch, dus je zal niet veel vet aanzetten; 2x cardio zal het constant houden... Iedereen weet het, (bijna) niemand doet![]()
Die legpress volgende keer maar mooi verzwaren, het is toch nooit genoeg!
En doorbulken jij!

maar waar blijven die voorderingen op de leg extensions en de leg curls![]()
Mooie training vooral legpress, maar waar blijven die voorderingen op de leg extensions en de leg curls![]()
Wat boeien de stats op dat soort oefeningen?
Kubus, vind je een legpress fijner dan squat, of wissel je gewoon? (volg je log niet zo lang).

Zie de opmerking van EPK. Zijn volgens mij echt oefeningen waar je mooie reps op moet maken en vooral niks moet forceren. Heb in de eerste maanden dat ik trainde veel geforceerd op dit soort oefeningen, heb hier toen wel een tijdje een blessure aan gehad.
Daarnaast gaat mijn quad erg lekker. En hamstring is ook flink gegroeid. De helft van mijn broeken draag ik al niet meer![]()