AndroidHealthClinic

Kubus – 1,78m – Building a new Body

Zie de opmerking van EPK. Zijn volgens mij echt oefeningen waar je mooie reps op moet maken en vooral niks moet forceren. Heb in de eerste maanden dat ik trainde veel geforceerd op dit soort oefeningen, heb hier toen wel een tijdje een blessure aan gehad.
Daarnaast gaat mijn quad erg lekker. En hamstring is ook flink gegroeid. De helft van mijn broeken draag ik al niet meer:p

Heb sinds 2 weken een blessure aan mijn vinger en vond het toen niet fijn om te gaan squaten voor veiligheidredenen(wil die barbell toch goed kunnen vasthouden).
Ik merkte toen al snel dat mijn benen er beter als ooit uitzagen, goede aflijning op de quads. Daarom doe ik ter afwisseling even geen squat, daarentegen kan ik flink zwaar gaan op de legpress.
Hou dit nog maximaal 1 weekje vol en dan ga ik weer volop squaten. Eens kijken of ik de spieren hiermee kan laten schrikken;)

Ik heb laatst ook een tijdje geen squat gedaan en toen ging ik lekker op de legpress en ook op de curl en extension! Nu weer begonnen met squaten en het gaat nu een stuk beter dan voorheen;) Eerste keer alleen wel echt ****in spierpijn maarja:D! Verder gaat het lekker hier!!

• Topic Starter Topic Starter
nette leg press!
verder eens met Loo zou eerst nog wat meer massa nemen jaartje door (clean) bulken.
ik ben 2 cm groter dan jouw :)

Tsja, daar kan ik helaas niks meer aan doen:D Ga door hoor met de cleanbulk.

Ik heb laatst ook een tijdje geen squat gedaan en toen ging ik lekker op de legpress en ook op de curl en extension! Nu weer begonnen met squaten en het gaat nu een stuk beter dan voorheen;) Eerste keer alleen wel echt ****in spierpijn maarja:D! Verder gaat het lekker hier!!

Daar hoop ik ook een beetje op, een nieuwe schok voor de spieren. Gewoon wat afwisseling voor de benen.

Vrijdag:

Borst:

-Bankdrukken schuin smith
1*10* 50kg
1*8* 60kg
1*8* 70kg
1*7* 70kg (laatste spot)
1*7* 60kg (slow reps)

-Lever chest Press
1*5* 80kg
1*8* 90kg
1*7* 90kg
1*8* 85kg

-Lever Pec deck fly
1*7* 70kg
1*8* 65kg
1*7* 60kg (alle reps heel rustig terug laten komen)

Rug:
-Lever Pullover
1*10* 60kg
1*7* 85kg
1*8* 80kg
1*10* 65kg

-Nog een machine voor onderkant rug en rugwervel.
4 setjes

Biceps:
-Dumbbell Concentration Curl
1*10* 8kg
1*9* 12kg
1*7* 12kg
1*9* 10kg

Opmerkingen:
Kreeg bij de dumbbell CC toch wel last van mijn vinger. Maar toch wel lekker om weer een bicep oefening te doen.

Ziet eruit als een heftige training!

Daar hoop ik ook een beetje op, een nieuwe schok voor de spieren. Gewoon wat afwisseling voor de benen.

Vrijdag:

Borst:

1*10* 50kg
1*8* 60kg
1*8* 70kg
1*7* 70kg (laatste spot)
1*7* 60kg (slow reps)

-Lever chest Press
1*5* 80kg
1*8* 90kg
1*7* 90kg
1*8* 85kg

-Lever Pec deck fly
1*7* 70kg
1*8* 65kg

Rug:
-Lever Pullover
1*10* 60kg
1*7* 85kg
1*8* 80kg
1*10* 65kg

4 setjes

Biceps:
1*10* 8kg
1*9* 12kg
1*7* 12kg
1*9* 10kg

Opmerkingen:
Kreeg bij de dumbbell CC toch wel last van mijn vinger. Maar toch wel lekker om weer een bicep oefening te doen.

Mooie training!!!!

Dumbbell CC heb ik ook geprobeerd 12 kg, maar kreeg hem maar 2 x ;) dus erg mooi. mooie peckdeck!!!!

nette training man, borst goed aangepakt!

Vrijdag:

Borst:

1*10* 50kg
1*8* 60kg
1*8* 70kg
1*7* 70kg (laatste spot)
1*7* 60kg (slow reps)

-Lever chest Press
1*5* 80kg
1*8* 90kg
1*7* 90kg
1*8* 85kg

-Lever Pec deck fly
1*7* 70kg
1*8* 65kg

Rug:
-Lever Pullover
1*10* 60kg
1*7* 85kg
1*8* 80kg
1*10* 65kg

4 setjes

Biceps:
1*10* 8kg
1*9* 12kg
1*7* 12kg
1*9* 10kg

Opmerkingen:
Hee man, goed te zien dat je iig doortraint; maar switch zo gauw mogelijk weer over naar het volledige dumbbell en barbell werk, want aan de chest press machine, en die onderrug machine (lower back extension) heb je niet zo veel....

want aan de chest press machine, en die onderrug machine (lower back extension) heb je niet zo veel....
Wat is er mis met een chest press machine?
Het hoeven echt niet alleen maar DB's en BB's te zijn hoor.
Een paar goeie machine's erbij is goed. Je kunt op een machine vaak nog net iets langer doorgaan/intensiever trainen dan los. Of dacht je dat als je progressieve overload gebruikt op een machine je lichaam zich niet aanpast? Machine's hebben zeker hun plaats in een schema imo.

ja als afmakertje

Als je em als "afmakertje" gebruikt doe je waarschijnlijk je best er niet op en kun je em net zo goed niet doen;)

machine is toch vaak meer isolatie ? Dan lijkt het mij juist goed als afmaker!
Doe het zelf nooi maar toch :D

de machine chest press is idd een volledige trainingsoef waar je helemaal dood in kan gaan tijdens je borst-training ,vergis je niet - the gift traint hem heel vaak

Wat is er mis met een chest press machine?
Het hoeven echt niet alleen maar DB's en BB's te zijn hoor.
Een paar goeie machine's erbij is goed. Je kunt op een machine vaak nog net iets langer doorgaan/intensiever trainen dan los. Of dacht je dat als je progressieve overload gebruikt op een machine je lichaam zich niet aanpast? Machine's hebben zeker hun plaats in een schema imo.
Er is niks mis met machines nee... Indien je niet van massa houdt :rolleyes: Met dumbbell en barbell train je vele malen effectiever, waardoor (bijna) alle oefeningen op een machine tijdverspilling zijn, imo. Dbb is trouwens ook echt een misplaatste setting om over machines versus los werk te praten, dat is te vergelijken met een vitesse shirt in het NEC publiek te gaan zitten :rolleyes:

Er is niks mis met machines nee... Indien je niet van massa houdt :rolleyes: Met dumbbell en barbell train je vele malen effectiever, waardoor (bijna) alle oefeningen op een machine tijdverspilling zijn, imo. Dbb is trouwens ook echt een misplaatste setting om over machines versus los werk te praten, dat is te vergelijken met een vitesse shirt in het NEC publiek te gaan zitten :rolleyes:
Knappe conclusie van iemand die net 10 maand traint...

Zoals ik al eerder zei.
Enfin laten we het topic niet verder vervuilen:)

Vrijdag:

Borst:

1*10* 50kg
1*8* 60kg
1*8* 70kg
1*7* 70kg (laatste spot)
1*7* 60kg (slow reps)

-Lever chest Press
1*5* 80kg
1*8* 90kg
1*7* 90kg
1*8* 85kg

-Lever Pec deck fly
1*7* 70kg
1*8* 65kg

Rug:
-Lever Pullover
1*10* 60kg
1*7* 85kg
1*8* 80kg
1*10* 65kg

4 setjes

Biceps:
1*10* 8kg
1*9* 12kg
1*7* 12kg
1*9* 10kg

Opmerkingen:

Goede workout bro!

• Topic Starter Topic Starter
Thnq guys! Ben ook zeker een voorstander van vrije gewichten. Maar deed die machines alleen om mijn vinger te ontzien, die moet natuurlijk wel goed herstellen. Ga deze week eens kijken of ik lichte dumbbell oefeningen wel kan doen. Deadlift/bor natuurlijk nog niet.

Ben benieuwd wat ik vanavond van mijn training maak, want bent al zo'n 26 uur op zonder slaap:o

Laatst bewerkt:
Nette/Leuke Training!

Terug
Naar boven