neluss2000
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 2
Zie de opmerking van EPK. Zijn volgens mij echt oefeningen waar je mooie reps op moet maken en vooral niks moet forceren. Heb in de eerste maanden dat ik trainde veel geforceerd op dit soort oefeningen, heb hier toen wel een tijdje een blessure aan gehad.
Daarnaast gaat mijn quad erg lekker. En hamstring is ook flink gegroeid. De helft van mijn broeken draag ik al niet meer![]()
Heb sinds 2 weken een blessure aan mijn vinger en vond het toen niet fijn om te gaan squaten voor veiligheidredenen(wil die barbell toch goed kunnen vasthouden).
Ik merkte toen al snel dat mijn benen er beter als ooit uitzagen, goede aflijning op de quads. Daarom doe ik ter afwisseling even geen squat, daarentegen kan ik flink zwaar gaan op de legpress.
Hou dit nog maximaal 1 weekje vol en dan ga ik weer volop squaten. Eens kijken of ik de spieren hiermee kan laten schrikken![]()
Ik heb laatst ook een tijdje geen squat gedaan en toen ging ik lekker op de legpress en ook op de curl en extension! Nu weer begonnen met squaten en het gaat nu een stuk beter dan voorheen
Eerste keer alleen wel echt ****in spierpijn maarja
! Verder gaat het lekker hier!!

Met dumbbell en barbell train je vele malen effectiever, waardoor (bijna) alle oefeningen op een machine tijdverspilling zijn, imo. Dbb is trouwens ook echt een misplaatste setting om over machines versus los werk te praten, dat is te vergelijken met een vitesse shirt in het NEC publiek te gaan zitten