MuscleMeat

Kubus – 1,78m – Building a new Body

Netjes kubus! Mooie squat! Ik zelf trainde laatst omdat het niet anders kon eerst legextension en legcurl voor ik aan het squaten begon(squat was bezet). Toen kon ik nog evenveel squatten als normaal en als ik squat eerst doe dan laat ik het echt liggen op de legextension. Misschien eens een keer proberen?:D

Mooie benentraining Kubus.
Willen ze ook een beetje groeien?

Ik heb er ook last van; na een hele zware squatsessie heb ik minder kracht voor andere oefeningen. Andersom ook; als ik met squat relatief rustig doe dan heb ik ineens meer kracht voor de andere oefeningen. Maar squat is heilig natuurlijk ;)

Lekker weekend ook, kan geen kwaad op z'n tijd.

Beter zwaar squatten dan zwaar legpressen denk ik maar :thumbs:

nette squat! 90 x8 lukt me nog niet :(

Lekker bezig kubus

• Topic Starter Topic Starter
Volgende week zal ik zeker weer gaan squaten. Heb dan 3 weken zonder squat gedaan.:D

Die voel ik nu dus nog steeds. Echt pijnlijden om de trap op te komen.
You gotta love it!:grinny:

Netjes kubus! Mooie squat! Ik zelf trainde laatst omdat het niet anders kon eerst legextension en legcurl voor ik aan het squaten begon(squat was bezet). Toen kon ik nog evenveel squatten als normaal en als ik squat eerst doe dan laat ik het echt liggen op de legextension. Misschien eens een keer proberen?:D

Wil het wel eens proberen als de squat bezet is. Maar ik vind het psychologisch ook wel fijn om als 1e oefening te doen. Dan heb je dat weer voor de week gehad.:p

Mooie benentraining Kubus.
Willen ze ook een beetje groeien?

Ik heb er ook last van; na een hele zware squatsessie heb ik minder kracht voor andere oefeningen. Andersom ook; als ik met squat relatief rustig doe dan heb ik ineens meer kracht voor de andere oefeningen. Maar squat is heilig natuurlijk ;)

Lekker weekend ook, kan geen kwaad op z'n tijd.

Had een jaar terug echt luciferstokjes/bijna ingevallen beentjes. Dat is nu zeker wel anders, de helft van mijn broeken pas ik niet meer. Al zijn ze nog steeds niet echt huge ofzo.

Beter zwaar squatten dan zwaar legpressen denk ik maar :thumbs:

Zeker, is een stuk belangrijker.

:bow2:

nette squat! 90 x8 lukt me nog niet :(

Nog een paar maandjes en dan ben je daar zeker voorbij!:wl:

Bedankt Harm!

Donderdag:

-Dumbbell bent-over row
1*10* 20kg
1*8* 24kg
1*8* 26kg
2*8* 28kg

-Cable Rear Pulldown
1*10* 35kg
1*8* 40kg
1*7* 40kg
1*12* 35kg

-Seated Cable Row Close grip
1*10* 55kg
1*8* 70kg
1*8* 65kg
1*9* 60kg

-Cable Front Pulldown (geen normale rechte stang, geen idee hoe die stang heet)
1*10* 35kg
1*8* 40kg
1*12* 37kg

Traps:
-Dumbbell Shrug
1*12* 30kg
3*10* 34kg (met 2 sec hold)

-Smith achterlangs Shrug
1*10* 60kg
1*10* 80kg
1*6* 80kg (ik ben kapot)

lekkere training, mooi volume.

Niet een keer tijd om te gaan deadliften of hyperextensions voor je onderrug?

lekkere training, mooi volume.

Niet een keer tijd om te gaan deadliften of hyperextensions voor je onderrug?

Thnq man! Deadliften ga ik nog niet doen ivm mijn vinger, moet eerst nog wat beter herstellen. Hyperextensions is wel een goede tip! Ga ik zeker de volgende training toevoegen, op deze manier pak ik de onderrug toch aan.

Mooie BORS!

bevalt dat een beetje de db bor's - lijkt mij zo'n onhandige oef

ik doe hem nooit los , maar wel als ik op een schuine bank lig , dan isoleer ik nog meer de spieren

ik doe hem nooit los , maar wel als ik op een schuine bank lig , dan isoleer ik nog meer de spieren

Jammer genoeg hebben wij niet zo een grote schuine bank. Met zo een bank kan je meerdere goede oefeningen doen.

Afgelopen dagen erg druk geweest dus hier even in het kort wat ik heb gedaan, zodat ik dat later kan teruglezen.

Vrijdag:
Borst en triceps gedaan. Had gehoopt dat de 32kg DP ging lukken. Maar met 30kg had ik het al zwaar.

Weekend:
Weekendje Amsterdam. Erg gezellig. Schade kunnen beperken, bijna geen alcohol gedronken.

Maandag:
schouders

-Dumbbell Shoulder Press
1*10* 14kg
1*8* 18kg
1*8* 24kg
1*8* 26kg (3 met spot... Kon hem zeker zelf aan. Maar spotter ging al spotten toen de snelheid eruit was:mad: Even verteld dat dit niet de bedoeling is, je moet pas spotten als ik stil val.)
1*8* 26kg (laatste met spot, die was wel nodig)

-Upright Row losse barbell
1*14* 20kg
1*10* 30kg
1*8* 35kg
1*8* 40kg

+ traps
-Superset -Barbell Shrug achterlangs en daarna voorlangs
3*8* 80kg 3*8* 80kg

Opmerkingen:
Was wel een volledige training met schouders, traps en biceps. Maar dit zijn even de "hoogtepunten" die ik wil onthouden voor volgende week.

niet zo veel gedaan of niet alles vermeld?
nette schoulder press!

hehe ok man vergeet soms ook wel is de reps of de setjes :p

Gaat goed hier! Doe je upright row met ez-bar? Vind ik altijd fijner ivm ontlasting van de polsen. Verder lopen we nog mooi gelijk qua gewichten :D

Gaat goed hier! Doe je upright row met ez-bar? Vind ik altijd fijner ivm ontlasting van de polsen. Verder lopen we nog mooi gelijk qua gewichten :D

Met gewone barbell, al kan ik ez-bar ook weleens gaan proberen.
Heb jij nog een doel waar je van de zomer op wil uitkomen?

Dinsdag:

Benen:
-Squat
1*8* 70kg
1*8* 80kg
2*8* 85kg
1*8* 90kg (nipt:p)

-Lever Standing leg curl
1*12* 25kg
1*10* 30kg
1*10* 32,5kg
1*10* 35kg

-Leg Press
1*10*120kg
1*8* 170kg
1*8* 200kg
1*8* 220kg

-Lever Leg Extension
1*8* 30kg
1*8* 35kg
1*8* 37,5kg
1*12* 32,5kg

+Kuiten:
-Lever Seated Calf Raise
1*15* 40kg
2*12* 45kg
1*12* 50kg

Cardio:
40 minuten op 60/70% van max. hartslag.

Opmerkingen:
Veel te laat opgestaan. Training viel me zwaar. Vorige week 2 sets op 90kg die me erg lekker afgingen. Deze week ging 90kg nog maar net met slechte vorm. Zo merk je maar weer hoe belangrijk ritme en genoeg maaltijden zijn.

Vandaag nog even een bestelling gedaan:D
-15kg Whey

-6kg Anabolic WMS
-En powerstraps voor als ik de max wil opzoeken bij deadliften.

Donderdag:

-Hyperextensions (handen gekruist voor borst)
1*10* BW
2*12* BW
1*14* BW

-chin-up/optrekken etc.
normale chin-up rechte stang
1*8* BW
optrekken
1*9* BW
close grip
1*7* BW
wide grip gebogen stang
1*4* BW
normale chin-up rechte stang
1*4* BW
optrekken
1*2* BW (helemaal kapot)

-BOR
1*10* 50kg
3*8* 60kg

-Cable Rear Pulldown
1*10* 37kg
1*8* 42kg
1*7* 42kg
1*14* 30kg (met 2 sec hold, pijn!!)

+ traps
-Superset -Barbell Shrug achterlangs en daarna voorlangs
1*12* 60kg 1*12* 60kg
2*10* 70kg 2*10* 70kg
1*12* 70kg 1*12* 70kg

+biceps
-standing dumbbell curl
1*9* (foutje, linkerhand 14, rechter 12:p)
1*8* 14kg
1*8* 16kg
1*5* 16kg

Opmerkingen:
Eerste keer dat ik Hyperextensions deed, wat een heerlijke oefening!
Wat een vreselijk goede pomp krijg je hiervan in de onderrug. Toen ik klaar was met deze oefening moest ik echt even gaan zitten, mijn rug stond helemaal strak.
Wil deze oefening er eigenlijk wel inlaten. Maar kan je wel 2 oefeningen voor onderrug in je schema houden? Dus zowel deadlift als Hyperextensions? Hoor graag meningen hierover :)
Dacht zelf dan aan deadlift als eerste oefening. En Hyperextensions als laatste om de boel goed af te maken.

Terug
Naar boven