AndroidHealthClinic

Kuiten trainen, nogal opmerkelijke methode.

Heten Teddy

Cool Novice
Waardering
1
Todd first mentioned that he hits them twice a week and that his first workout of the week is 8 sets of 8 reps on either the calf raise machine or the calf press machine.

Not much different than my routine, I thought to myself. Now the second routine is the one that shocked me. He would choose the calf press, calf raise machine, dumbbells or donkey calf raise machine and do 4 sets of 100.

Bodybuilding.com - Hugo Rivera - The Science Behind Calf Training!

Zou dit echt werken? Vind het nogal extreem lange sets.

Ik vind het ook behoorlijk lang. Ik hoor echter veel mensen zweren bij het doen van veel reps voor de kuiten. Zelf beschouw ik de kuiten als elke andere spier. Ik wil groei, dus ik train simpelweg zwaar met weinig herhalingen (max 15).
Voor mij werkt het.

• Topic Starter Topic Starter
Voor mij werkt er voorlopig niet al te veel, maar ik doe dan ook maar 8 herhalingen. Misschien nogal drastisch weinig.

geduld hebben,kuiten groeien niet zo hard.

40/30/20 en gewicht telkens omhoog

Yep.. kuiten moet je mishandelen.

de 1 gaat goed op weinig zware reps, anderen op veel reps, sommigen enkel op hardlopen - blijft uitproberen wat voor jouw zelf het beste werkt.

ik train mijn kuiten gewoonweg zwaar zonder veel herhalingen, omgeveer 10-12 en dat met minimum 100 kilo..........

maar aan de andere kant snap ik het principe wel. sterker nog, kuiten trainen zichzelf ook wel. als jij overeal zwaarder wordt dan ga maar eens renne of traplopen dan moeten je kuiten meer gewicht verplaatsen dan gewend en dat elke dag en hoe zwaarder je wordt, hoe meer je kuiten moeten verplaatsen, doe dikker ze worden

ik train me kuiten altijd met zo zwaar mogelijk gewicht en weinig reps 8-12. En ze groeien als kool terwijl ik altijd klote kuiten heb gehad. Van rennen en high rep groeien ze bij niet zo goed. Ik denk dat gewoon per persoon verschilt.

Zou ze bijna net zo trainen als iedere andere spiergroep en dan bedoel ik ook evenveel aandacht aan schenken. Voor je armen of borst hebben de meeste een aparte dag, maar kuiten worden aan het einde van de been training snel gedaan, gek dat ze niet groeien he?

stuk of 8 setjes dus, als ik het goed begrijp

split ze naar: 2 x 4 sets op weekbasis ( of zo iets dergelijks) of 1 x per week een set of 5-7.

Veel mensen trekken de kuit samen in een stap. Ik ''zeg'' maar er 2 stappen van. trek hem naar boven en nog iets verder door naar boven, totdat je niet kan ( moet je wel geen hoge aanhechting hebben, dan is het bijna niet te doen) ook ben ik van mening dat je bij de kuiten niet ( en das een van de weinige groepen) de volledige bewegingsbaan moet benutten.

uitleg: ga vanuit parallel in dus 2 stappen naar boven (dan is de spier op z'n korst en heb je de optimale contractie) en ga niet verder terug dan parallel.

Verder zorg dat je met je kuiten schema's grote contrasten aanhoud: bijv. 12-10-10-6 of; 10 -20-20-30 of; 5-5-5-5-5-5 etc.... wissel af met allelei oefeningen: standing machine raises, standing smitraises, seated calf raises, of in het squat rack, op leg press apparaten en varianten, seated dumbbell raises. En wissel af met 2 benen tegenlijk en 1 been tegelijk.

er is al ergens een tread die de techniek van kuittrainen behandeld, die had als goede raad, die mij heel goed werkte, dat je onderin de beweging achillespees zijn rek eruit moet halen omdat als je veert de achillespees bijna al het werk doet met zijn stretchreflex. Dit heeft mij enorm geholpen( moest wel mijn gewichten meer dan halveren met kuittrainen:D )
Ik ben trouwens vvan mening wil je je kuitspieren laten schrikken om te laten groeien je niet moet doen wat je altijd al met die spier doet namelijk cardiosets, dat doe je al de hele dag.

groeten houthakker

je kan niet zeggen dat veel lichte herhalingen slecht zijn voor de massa opbouw van de kuiten.

kijk maar naar wielrenners. die hebben echt knoerten!

ik denk dat dat nogal meevalt.

1. ze zijn extreem droog en hebben daar vaak xtreme defenitie.
2. De rest en smal en dan steken de kuiten vaak groot af tegenoverstaande van de rest van het lichaam.

ik train mijn kuiten gewoonweg zwaar zonder veel herhalingen, omgeveer 10-12 en dat met minimum 100 kilo..........

maar aan de andere kant snap ik het principe wel. sterker nog, kuiten trainen zichzelf ook wel. als jij overeal zwaarder wordt dan ga maar eens renne of traplopen dan moeten je kuiten meer gewicht verplaatsen dan gewend en dat elke dag en hoe zwaarder je wordt, hoe meer je kuiten moeten verplaatsen, doe dikker ze worden

Yep! Je zal niet snel een vetz*k vinden zonder grote kuiten.

nou, op deze foto valt het wel mee he...

Terug
Naar boven