Fitness Seller

Kuiten weinig progressie

Bezoekers in dit topic

Ik ben zojuist weer geciteerd door iemand die op mijn ignorelist staat.. Ik zie de reactie dus niet. Echt het beste van heel DBB die ignorelist :)
 
Ik ben zojuist weer geciteerd door iemand die op mijn ignorelist staat.. Ik zie de reactie dus niet. Echt het beste van heel DBB die ignorelist :)

Stop dan met reageren op degene die jou citeert, anders kan je diegene net zo goed van negeer afhalen als je toch steeds blijft reageren.
 
6-12 reps is niet zwaar maar eerder normaal.


Het heeft niets te maken met de reprange maar met de intensiteit .
de reprange is slecht een richtlijn , kuiten moet je even zwaar trainen als je rug , borst , biceps etc ...


Pompsets halen imo weinig uit
 
Hoe kun je weten of je merendeels slow twitch muscle fibers hebt? En reageren deze muscle fibers goed op high reps of juist high intensity?



Ik had in elk geval begrepen (gelezen op meerdere plaatsen) dat je het beste veel reps voor de kuiten moest maken. Ik lees nu in de reacties ook het tegendeel. Gewoon maar proberen dus, blijft staan dat ik naar de 8 sets ga. Dat is hopelijk al winst.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ----------

Lijkt me vrij logisch dat de omtrek van je kuiten niet stijgt als je aan het cutten bent.
Of bedoel je iets anders met 'dat je niet heel erg vordert'?



Ik ben idd licht aan het cutten, maar ivm het pas 2 maandem trainen van mijn LB is er nog wat lineaire progressie.
 
Ik had in elk geval begrepen (gelezen op meerdere plaatsen) dat je het beste veel reps voor de kuiten moest maken. Ik lees nu in de reacties ook het tegendeel. Gewoon maar proberen dus, blijft staan dat ik naar de 8 sets ga. Dat is hopelijk al winst.

Sommige mensen gaan inderdaad beter op hoger volume voor de kuiten.
Maar begin altijd bij de basis net als de rest van de spieren te trainen en later pas variëren met repranges en totaal volume zoekend naar de voor jou beste manier.
 
waarom pak je ze niet eens zwaar aan !

6-12 reps


Ga ik idd proberen.

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Sommige mensen gaan inderdaad beter op hoger volume voor de kuiten.
Maar begin altijd bij de basis net als de rest van de spieren te trainen en later pas variëren met repranges en totaal volume zoekend naar de voor jou beste manier.



Okay, thanx
 
Ik zou 2 x per week kuiten trainen als ze achterlopen.
1 x high reps, lichter gewicht.
1 x low reps, zwaar gewicht.
 
Train je tibialis anterior ook?
 
Train jetibialis anteriorook?

Nee die train ik niet, heb er ook nog nooit van gehoord dat de tibialis anterior apart getraind wordt.
Waarom vraag je dat ?

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Ik zou 2 x per week kuiten trainen als ze achterlopen. 1 x high reps, lichter gewicht. 1 x low reps, zwaar gewicht.

Train sowieso 2x p.w. kuiten.
Maar dat lijkt me de beste combi idd, kan ik ook effe kijken hoe het aanvoelt R...

Thanx ;)
 
Nee die train ik niet, heb er ook nog nooit van gehoord dat de tibialis anterior apart getraind wordt.
Waarom vraag je dat ?

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------



Train sowieso 2x p.w. kuiten.
Maar dat lijkt me de beste combi idd, kan ik ook effe kijken hoe het aanvoelt R...

Thanx ;)

Ik zou 2 x per week kuiten trainen als ze achterlopen.
1 x high reps, lichter gewicht.
1 x low reps, zwaar gewicht.

Is een mooie optie.
Houd daarmee wel in gedachte dat je dan nog steeds niet zal weten welke van de 2 het beste werkt voor je.
Het is sowieso wel een erg goede optie om die 2 - kracht en massa te combineren.
 
Is een mooie optie. Houd daarmee wel in gedachte dat je dan nog steeds niet zal weten welke van de 2 het beste werkt voor je. Het is sowieso wel een erg goede optie om die 2 - kracht en massa te combineren.

Dat is waar, maar ja als het maar werkt. Dan kan ik later nog wel eens wat expirimenteren.

Je schrijft: Het is sowieso wel een erg goede optie om die 2 - kracht en massa te combineren.

Maar kracht is toch 3 t/m 5 reps en massa 8 t/m 12 reps ?
Snap niet helemaal hoe je dit bedoelt.
 
standing calf raise
seated calf raise
tibialis raise

meer heb je niet nodig ;)

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Dat is waar, maar ja als het maar werkt. Dan kan ik later nog wel eens wat expirimenteren.

Je schrijft: Het is sowieso wel een erg goede optie om die 2 - kracht en massa te combineren.

Maar kracht is toch 3 t/m 5 reps en massa 8 t/m 12 reps ?
Snap niet helemaal hoe je dit bedoelt.


bovenstaande wil helemaal niks zeggen als je geen totaalvolume bekijkt .

je kan prima massa bouwen op low reps en meer sets .
 
Nee die train ik niet, heb er ook nog nooit van gehoord dat de tibialis anterior apart getraind wordt.
Waarom vraag je dat ?

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------



Train sowieso 2x p.w. kuiten.
Maar dat lijkt me de beste combi idd, kan ik ook effe kijken hoe het aanvoelt R...

Thanx ;)

Als je je kuiten optimaal wil trainen, zou ik die ook meepakken. Die van mij zijn er door gegroeid, oogt toch weer groter. Alle kleine beetjes helpen.
 
Je kan misschien proberen om kuiten te pakken elke avond voordat je gaat slapen, dit kan je doen voor elke zwakke spiergroep. Ik ben hier nu ook mee bezig dus weet nog niet of het werkt maar t was een tip van rich piana hoe je t best je zwakke spiergroep kan laten groeien.

https://www.youtube.com/watch?v=9CO0866_Eps
 
Als je je kuiten optimaal wil trainen, zou ik die ook meepakken. Die van mij zijn er door gegroeid, oogt toch weer groter. Alle kleine beetjes helpen.


Gaan je kuiten er door groeien of vooral je voorste scheenbeenspier waardoor je onderbeen dikker wordt/lijkt?
 
Je kan misschien proberen om kuiten te pakken elke avond voordat je gaat slapen, dit kan je doen voor elke zwakke spiergroep. Ik ben hier nu ook mee bezig dus weet nog niet of het werkt maar t was een tip van rich piana hoe je t best je zwakke spiergroep kan laten groeien. http://www.youtube.com/watch?v=9CO0866_Eps

Filmpje ken ik (al meerdere malen voorbij zien komen), gaat toch over de armen ?
 
Train ze sinds een tijdje elke dag tenzij ik er spierpijn in heb. Doet 't goed.
 
Back
Naar boven