Fitness Seller

Kuiten

Extend

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Ik zat net met mijn trainingsmaat onze kuiten te trainen, onze sitting calve raises apparaat gaat maar tot 90 kg, dus ik doe een setje van 60kg met 80 herhalingen. Daarna een setje van 75kg met 70 herhalingen. Komt er in een keer een aardige gozer, een vriend van men maat, en die zegt dat je ze langzamer moet trainen (want ik deed ze in een snelvaart). Dus hebben we dat maar gedaan, en dat was natuurlijk wel even zwaarder. Maar goed, nu is mijn vraag: Moet je ze nou langzaam/snel/middelmatig trainen? Kan je ze beter even vasthouden? Zit er verschil in snelheid bij sitting en standing calve raises? Of kan je zn beetje alles doen voor variatie? ???

persoonlijk doe ik hem middel en houd hem ff vast op toppunt. dit voelt het best aan.
maar je kan met standing calf raises ook wel 1 been gebruiken toch?

• Topic Starter Topic Starter
Alleen onze sitting zit zo laag, en met 1 been gaat het vet scheef..

Je kunt idd verschillende tempo's gebruiken.
Blijf wel letten op goede contractie (=samentrekken/aanspannen) en goede rek bij elke rep.

Minder moeilijke woorden deze keer? ;)

Extend zei:
Ik zat net met mijn trainingsmaat onze kuiten te trainen, onze sitting calve raises apparaat gaat maar tot 90 kg, dus ik doe een setje van 60kg met 80 herhalingen. Daarna een setje van 75kg met 70 herhalingen. Komt er in een keer een aardige gozer, een vriend van men maat, en die zegt dat je ze langzamer moet trainen (want ik deed ze in een snelvaart). Dus hebben we dat maar gedaan, en dat was natuurlijk wel even zwaarder. Maar goed, nu is mijn vraag: Moet je ze nou langzaam/snel/middelmatig trainen? Kan je ze beter even vasthouden? Zit er verschil in snelheid bij sitting en standing calve raises? Of kan je zn beetje alles doen voor variatie? ???

die van ons gaat maar tot 50 ofzo maar dat is zwaar genoeg!

en ik doe hem ook altijd vrij snel met een kleine concentratie bovenin maar ik doe nooit zoveel herhalingen. Lijkt me ook wat veel ofniet?

LOL :D

(en helemaal mee eens trouwens..)

bestoldschool zei:
Je kunt idd verschillende tempo's gebruiken.
Blijf wel letten op goede contractie (=samentrekken/aanspannen) en goede rek bij elke rep.

Minder moeilijke woorden deze keer? ;)

80 en 75 herhalingen???

ik heb wel eens gehoord dat de kuiten meer herhalingen nodig hebben, maar ZO veel???
lijkt mij wat overdreven.

Extend zei:

Oke normaal loop ik nooit te mekkeren over mensen die sterk zijn maar dit gaat me te ver 60 kg 80 herhalingen. Dat apparaat wil ik ook weleens proberen want ik ben sterk in mijn kuiten....standing calf raise 140 kilo 15 reps met bij elke rep 2 seconde vasthouden aan de top.maja is niet belangrijk wat ik kan, maar Extend dit gaat me echt te ver..

lexx, ik heb het nu over sitting he! thnx voor de replies!

Ja ik ook! sitting calf raises met 60 kg x 80 reps met jou leeftijd en gewicht is gewoon onmogelijk als het apparaat tenminste klopt.

Ik doe seated calf raises met 80kg een 15 maal ( is trouwens één waar je schijven moet op steken ... en hij zit bijna vol :D )

Denk eerlijk gezegd dat die toestellen toch wel rare verhoudingen hebben ofzo ... onze standing calf raises gaat maar tot 24kg en ik ben de enigste in onze gym die met 20kg 12 keer kan. Das dan ook met de kuiten dat ik de "sterkste" ben ... in andere oefeningen is het al heel wat minden :p

Er zit volgens mij enorm verschil op die toestellen, kan niet anders.

die spier die je met seated calf traint ..soleus ofzo, die pak je ook met squatten, ik doe nooit seated calf..ik pak wel standing voor de andere kuitspier

Speedy G. zei:
Ik doe seated calf raises met 80kg een 15 maal ( is trouwens één waar je schijven moet op steken ... en hij zit bijna vol :D )

Denk eerlijk gezegd dat die toestellen toch wel rare verhoudingen hebben ofzo ... onze standing calf raises gaat maar tot 24kg en ik ben de enigste in onze gym die met 20kg 12 keer kan. Das dan ook met de kuiten dat ik de "sterkste" ben ... in andere oefeningen is het al heel wat minden :p

Er zit volgens mij enorm verschil op die toestellen, kan niet anders.

kun je nagaan wat een bullshit die apparaten zijn. Bij ons gaat de standing calf raise tot 120kg. Dat moet dus ongeveer overeen komen met die 24kg :S

bestoldschool zei:

Yup het toestel is gebaseerd op hefboom. Die zit bevestigd op ongeveer een meter voor je neus, met in het midden ( een halve meter van je neus ) een scharnier en daaraan hangen de gewichten, iets verder dan op de hefboom zijn de schouderkussens waar je staat.

Iemand die ooit sterkteleer heeft gehad weet wel hoeveel zo een hefboom kan veranderen. Vind dit ook raar dat jullie toestellen in de 100kg gaan ... want geloof me 20 kilo bij ons is redenlijk zwaar.

Mja die gewichtnummering op toestellen, neem ze maar met een korreltje zout. Een katrol meer of minder, een hefboompje ... ik train wel bijna alles met free-weights. 100kg squat = 100kg Squat ... geen discussie mogelijk :D

Speedy G. zei:
Yup het toestel is gebaseerd op hefboom. Die zit bevestigd op ongeveer een meter voor je neus, met in het midden ( een halve meter van je neus ) een scharnier en daaraan hangen de gewichten, iets verder dan op de hefboom zijn de schouderkussens waar je staat.

Iemand die ooit sterkteleer heeft gehad weet wel hoeveel zo een hefboom kan veranderen. Vind dit ook raar dat jullie toestellen in de 100kg gaan ... want geloof me 20 kilo bij ons is redenlijk zwaar.

Mja die gewichtnummering op toestellen, neem ze maar met een korreltje zout. Een katrol meer of minder, een hefboompje ... ik train wel bijna alles met free-weights. 100kg squat = 100kg Squat ... geen discussie mogelijk :D

Mja, interesant hoor.. maar het gaat toch niet om de hoeveelheid gewicht maar om de juiste manier om je spieren te prikkelen.
Daarnaast willen mensen natuurlijk ook denken dat ze veel gewichten verzetten, omdat ze dan denken goed bezig te zijn.

Maar goed, dat met die katrolletje is wel een leuke idd. hehe
Je hebt die machines die eentje hebben, dus je verplaatst ook de hoeveel heid gewicht die je hebt ingesteld, bijvoorbeeld op de cabels. Maar je hebt ook een cable machine die op twee katrolletjes hangt en dus denken die mensen dat ze slapper zijn geworden. OF leuker nog als je het anders om ziet!
"o man wat een lol heb ik hier in mijn eentje.... met mijn bak met brinta met heet water :rolleyes: "
Ja echt hebben ze eerst 60kg (op een dubbel katrol syteem) hun triceps getraind, en de volgende week..... NEE de volgende dag... tja we praten over complete mafkezen natuurlijk.. gaan ze nog maals met 60 kg hun tricpes trainen op een enkele katrol systeem.... en wat zeggen die koeien: ja kan wel merken dat ik gisteren ook mijn triceps zwaar getraind heb... :)
OEN!!! het is gewoon twee keer zo zwaar wat je eerst ook had :(

Maar goed, laat het duidelijk zijn:

SQUEEEEZZZZZZZ nice and easy :D

wie trainen er hier allemaal de kuiten 2x per week??

Ikke, als ik zin/tijd/goed gevoel erover heb. Want nu, heb ik bijvoorbeeld stekende pijn in mijn kuiten (gister 100 km gefietst en die dagen ervoor elke dag 40 km) dus dan geef ik ze liever een rustdag :)

Mugje zei:
wie trainen er hier allemaal de kuiten 2x per week??

Ik,
De ene keer train ik alleen met Seated Calf Raises en Tibia Raises en de andere keer alleen Standing Calf Raises.

De Seated Calf Raises doe ik op de Smith Machine. Daarbij varieer ik ook met reps en kg's natuurlijk. Dat is de ene keer 100kg met 45 reps en de andere keer tot 200kg met 10 reps.

Bij de Smith weet je zeker de de overbrenging van het gewicht direct is, waardoor je het gemakkelijk kan vergelijken met anderen die de Smith ook gebruiken.

Terug
Naar boven