MuscleMeat

Kuiten

bij ons gaat de Standing Calf Raises tot 200 kg,dus kan lekker zwaar gaan, 80 herhalingen lijkt me inderdaad wat veel,kuiten moet je misschien wel wat meer repa doen, maar ik houd het toch altijd op max 20

ik vind t lekker na een setje op de standing calfraise gelijk 50 herhalingen zonder gewicht te doen, kost veel concentratie en t brandt als een mofo :D

hmm...ga het misschien nu ook 2x per week doen, lijkt me wel goed voor die krengen...

Ik vraag me af wat veel reps zonder gewicht doet voor spieren die elke dag honderden keren belast worden zonder extra gewicht?

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk niet al teveel, maar goed.

het punt is, wat is de beste herhaling-range? bijv tussen 6-12 / 12-20 / 20+
???

gastrocnemius => lage reps
Soleus => hogere reps

Maar voor bijden geld dat je voor groei het best tussen de 75 en 85 % van de 1RM moet zitten

Maar wat is hoog voor de Soleus? 75-85% van 1RM is wel erg lastig trainen, stel dat je 1RM 100 kilo is, en ze groeien het beste op 20 herhalingen :D Hoe krijg je dat voor elkaar??? :D

ik merk trouwens ook dat de kuiten (ok, met name de gastrocnemius) redelijk goed reageren op explosieve bewegingen. (zoals de traps hé)

om toch maar eens het voorbeeld aan te halen van de gewichtheffers, véél gewichtheffers doen tal van explosieve oefeningen waarbij plantaire flexie deel uitmaakt van de uitvoering. ik geloof dat het daarom is dat veel gewichtheffers goede kuiten hebben, terwijl velen ze niet direct trainen.

M@rsel zei:
Maar wat is hoog voor de Soleus? 75-85% van 1RM is wel erg lastig trainen, stel dat je 1RM 100 kilo is, en ze groeien het beste op 20 herhalingen :D Hoe krijg je dat voor elkaar??? :D

dat is volgens de vezelverdeling.

voor eenzelfde percentage zal de eene spier meer contracties aankunnen dan een andere spier.

Terug
Naar boven