MuscleMeat

Lab resultaten doofpot?

B&f had dit al half jaar kunnen zien aankomen en nu zijn ze al een week stil. Weet niet wat voor trukendoos ze open willen trekken. Maar als je beetje je zaakjes op orde hebt dan heb je geen weken de tijd nodig om hier op in te gaan imo.

Ja stil. Behalve in hun eigen topic waar het nog steeds een groot feest is. Terwijl er de afgelopen jaren mogelijk door dbbers voor duizenden en duizenden is betaald aan poeder wat ze waarschijnlijk niet hadden gekocht als dit percentage bekend was.

Eigenlijk ben ik het wel eens met een eerdere post, waarin is gezegd dat B&F te goedkoop lijkt om waar te zijn. Je merkt het aan veel producten. Omega 3 is vergeleken met concurrentie een schijntje (zie bijvoorbeeld XXL/Bodylab etc. t.o.v. B&F waar je 30 caps voor 2,50 (!) koopt), BCAA's (vgl. Ajinomoto BCAA van bijna 35 euro van powersupplements met B&F poeder wat 14,50 kost (waarvan de herkomst volstrekt onbekend is), whey eiwit, maar ook dingen zoals creatine etc. etc.

Ik wil hier de producten van B&F niet in een kwaad daglicht stellen (heb daar altijd besteld, tot voor kort), maar bij nader inzien was het misschien naïef te denken dat ze dezelfde kwaliteit als andere shops leveren voor een (substantieel) lagere prijs. Kan mij gewoon niet voorstellen dat ze ZO ver onder de prijs van de concurrentie zitten, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Zelfs als je inkoopvoordeel erbij betrekt is het prijsverschil met concurrenten te groot. Zeker weten doe ik het echter niet: let wel, ik presenteer dit niet als feiten maar als mijn mening. Anyway, gelet op de vele onduidelijkheid maakt B&F zich ongelofelijk belachelijk door zo lang te wachten met een response. Zelfs als je de betreffende test (nog) niet kunt weerleggen: zorg dan z.s.m. voor een onafhankelijke test en kom met dat rapport. Waar wachten jullie op!

Eigenlijk ben ik het wel eens met een eerdere post, waarin is gezegd dat B&F te goedkoop lijkt om waar te zijn. Je merkt het aan veel producten. Omega 3 is vergeleken met concurrentie een schijntje (zie bijvoorbeeld XXL/Bodylab etc. t.o.v. B&F waar je 30 caps voor 2,50 (!) koopt), BCAA's (vgl. Ajinomoto BCAA van bijna 35 euro van powersupplements met B&F poeder wat 14,50 kost (waarvan de herkomst volstrekt onbekend is), whey eiwit, maar ook dingen zoals creatine etc. etc.

Ik wil hier de producten van B&F niet in een kwaad daglicht stellen (heb daar altijd besteld, tot voor kort), maar bij nader inzien was het misschien naïef te denken dat ze dezelfde kwaliteit als andere shops leveren voor een (substantieel) lagere prijs. Kan mij gewoon niet voorstellen dat ze ZO ver onder de prijs van de concurrentie zitten, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Zelfs als je inkoopvoordeel erbij betrekt is het prijsverschil met concurrenten te groot. Zeker weten doe ik het echter niet: let wel, ik presenteer dit niet als feiten maar als mijn mening. Anyway, gelet op de vele onduidelijkheid maakt B&F zich ongelofelijk belachelijk door zo lang te wachten met een response. Zelfs als je de betreffende test (nog) niet kunt weerleggen: zorg dan z.s.m. voor een onafhankelijke test en kom met dat rapport. Waar wachten jullie op!

Een lage prijs hoeft niet per definitie slechte kwaliteit te betekenen. Een aldi of lidl is ook stukke goedkoper dan een albert heijn of plus.
Maar ik begrijp je concerns ;)

Als B&F net zoveel om de kwaliteit van hun spullen gaf als XXL dan zouden ze ook geregeld steekproeven doen en hadden ze meteen een document van hun kunnen laten zien. Ik denk dat ze intern een smoes aan het verzinnen zijn i.p.v. te kijken hoe dit allemaal mogelijk is.

Er is een reden waarom b&f de goedkoopste is. Betrouwbaar en efficiënt zijn tegenpolen van elkaar.
Ik denk, indien het resultaat klopt, ze gewoon keihard genaaid worden door de leverancier. Maarja speculaas

"Ultra gefilterde whey proteïne concentraat"

oftewel alle eiwitten zijn eruit gefilterd

"grappig" idd om nu nog eens hun promo-tekst erbij te pakken...

Whey Perfection, op elk front onverslaanbaar:
1. De kwaliteit = sensationeel!
2. De prijs = sensationeel!
3. De smaak = sensationeel!

De eiwitten van Whey Perfection voor meer en sterkere spieren!
Whey Perfection bevat alleen de meest zuivere kwaliteit Whey Proteine Isolaat, het dure en exclusieve Whey Hydrolisaat (di- en tri peptides!) en Ultra Gefilterde Whey Concentraat. Naast de hoge kwaliteit is Whey Perfection ook erg lekker van smaak, je zult genieten van elke shake! Whey Perfection bevat per serving maar liefst 22 gram hoogwaardige whey proteïne, 3,6 gram glutamine, 5 gram BCAA's (Branched Chain Amino Acids) en een minimum aan vet en koolhydraten.

Whey Perfection – op elk front onverslaanbaar!
Kwaliteit. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste! Kies op de meest belangrijke momenten (’s ochtends, voor- en na de training) voor de beste Proteine; Whey Perfection!

De prijs – net als de kwaliteit en de smaak…een sensatie!
De kwaliteit die Whey Perfection biedt vind je alleen in het absolute topsegment, hiervoor betaal je overal echt een hoge prijs.
Whey Perfection is erg laag geprijsd! Wij nemen met minder genoegen en geven het voordeel aan u!

:D

Er is een reden waarom b&f de goedkoopste is. Betrouwbaar en efficiënt zijn tegenpolen van elkaar.
Ik denk, indien het resultaat klopt, ze gewoon keihard genaaid worden door de leverancier. Maarja speculaas
Ik kan niet geloven dat B&F zo naïef zou zijn. Als je werkt met zulke volumes en zo'n omzet weet je héél goed waar je mee bezig bent.

Oei, ik wens body & fitshop heel veel sterkte om deze flinke deuk op hun imago weg te werken. Hopelijk leren ze hiervan en trekken ze het boetekleed aan, in plaats van dat ze zich gaan verdedigen; veel valt hier niet te winnen denk ik zo.

Ben zelf al jaren fervent misbruiker van Whey Perfection, maar nu wordt het tijd voor échte gains met Whey Delicious! :D

Betrouwbaar en efficiënt zijn tegenpolen van elkaar.

Ja? Iets wat niet betrouwbaar is, heeft veel downtime, wat hoge verliezen en reparatiekosten met zich mee brengt. Iets wat betrouwbaar is, heeft een uptime van 99% en is veel winstgevender.

In geval van whey perfection / whey delicious -> Ik ben benieuwd welk van de twee het goedkoopst is per gram proteine. (dus niet per gram poeder)

Ik vind dat ze nu tijd genoeg hebben gehad om te reageren. Ik ben altijd trouwe klant geweest maar ik heb nu de overstap gemaakt naar de concurrentie. Als ik bereken hoeveel whey ik daar gekocht heb en vertrouwde op hun waardes, ben ik echt ontgoocheld...
En wat met hun eiwitrepen, vitamines, creatine,... ?!!!

Ik vind dat ze nu tijd genoeg hebben gehad om te reageren. Ik ben altijd trouwe klant geweest maar ik heb nu de overstap gemaakt naar de concurrentie. Als ik bereken hoeveel whey ik daar gekocht heb en vertrouwde op hun waardes, ben ik echt ontgoocheld...
En wat met hun eiwitrepen, vitamines, creatine,... ?!!!

+1, ik voel me ook genaaid

Ja? Iets wat niet betrouwbaar is, heeft veel downtime, wat hoge verliezen en reparatiekosten met zich mee brengt. Iets wat betrouwbaar is, heeft een uptime van 99% en is veel winstgevender.
Bij IT klopt uw stelling, bij voeding geen hol.

McDo heeft sinds 1940 een uptime van 100% en maakt sindsdien alleen maar winst. Is hun voeding daarom betrouwbaar? Inderdaad.

Zever, gezever!

als Body&Fitshop weer noxipro voor mij gaat regelen blijf ik bij B&F kopen :cool:

In geval van whey perfection / whey delicious -> Ik ben benieuwd welk van de twee het goedkoopst is per gram proteine. (dus niet per gram poeder)

Leuk van toepassing op maintenance engineering, ookal is 99% uptime een utopie.

Maar in voeding werkt dat niet echt zo. Zelf kwaliteit waarborgen door steekproefgewijs monsters te nemen en te laten testen. Wat is nou een paar barkie op de winst van een batch? Shit desnoods doen ze +0.10/kilo op de prijs om de kosten voor de labanalyse eruit te halen.

Ja? Iets wat niet betrouwbaar is, heeft veel downtime, wat hoge verliezen en reparatiekosten met zich mee brengt. Iets wat betrouwbaar is, heeft een uptime van 99% en is veel winstgevender. In geval van whey perfection / whey delicious -> Ik ben benieuwd welk van de twee het goedkoopst is per gram proteine. (dus niet per gram poeder)
Ze zijn tegenpolen van elkaar, omdat het ene het andere beïnvloed. Als jij te veel in betrouwbaarheid van het product investeert, zal de input groter moeten zijn (ofwel hogere kosten). efficiency richt zich juist op het verbeteren van de verhouding input en output.

whey is een redelijk homogeen product (afgezien de smaken en isolaat/concentraat) en goedkope whey zal het relatief beter doen (indien smaak hetzelfde is). Hierdoor is b&f (gezien haar strategie) voor de goedkoopste leverancier gegaan en test niet uitgebreid. (tot nu toe was het gewoon goed gegaan en de klanten waren tevreden, dus waarom zouden ze)
- mijn redenatie

Zoals de meeste weten, gebruiken we de Whey van Volac wat bewerkt wordt door Aminolabs. We zijn jullie niet vergeten en druk bezig met een labanalyse. Vandaar we de reacties langs ons neer laten gaan. Een labanalyse kost eenmaal tijd. Zodra de resultaten binnen zijn, zullen we deze delen met jullie :) Tot die tijd zullen we er inhoudelijk niet op ingaan.

Ralf

Terug
Naar boven