XXL Nutrition

Lab resultaten doofpot?

• Topic Starter Topic Starter
Zoals de meeste weten, gebruiken we de Whey van Volac wat bewerkt wordt door Aminolabs. We zijn jullie niet vergeten en druk bezig met een labanalyse. Vandaar we de reacties langs ons neer laten gaan. Een labanalyse kost eenmaal tijd. Zodra de resultaten binnen zijn, zullen we deze delen met jullie :) Tot die tijd zullen we er inhoudelijk niet op ingaan.

Ralf

Ik ben benieuwd Ralf.
Hebben jullie Jordi trouwens benaderd?

Ik wacht met smart.

Zoals de meeste weten, gebruiken we de Whey van Volac wat bewerkt wordt door Aminolabs. We zijn jullie niet vergeten en druk bezig met een labanalyse. Vandaar we de reacties langs ons neer laten gaan. Een labanalyse kost eenmaal tijd. Zodra de resultaten binnen zijn, zullen we deze delen met jullie :) Tot die tijd zullen we er inhoudelijk niet op ingaan.

Ralf

Hoe weten wij dat de resultaten dadelijk te vertrouwen zijn.
Je kan moeilijk verwachten dat mensen je nu op je blauwe ogen gaan geloven.

Hoe lang gaat het ongeveer duren? Hoe gaat er onderzocht worden? wie gaat het uitvoeren? Hoe weten wij of Jordi nog steeds leeft? Hoeveel losgeld eisen jullie? Kunnen jullie bewijs overleggen waaruit blijkt dat hij in goede gezondheid verkeert.

Pls dont hurt him!

Hoe lang gaat het ongeveer duren? Hoe gaat er onderzocht worden? wie gaat het uitvoeren? Hoe weten wij of Jordi nog steeds leeft? Hoeveel losgeld eisen jullie? Kunnen jullie bewijs overleggen waaruit blijkt dat hij in goede gezondheid verkeert.

Pls dont hurt him!
Ik neem aan dat ze het rapport hier publiceren, en ze het laten analyseren door een onafhankelijk laboratorium.

dit is het spijtige geworden aan dit forum.
Veel berichten worden gestuurd, nog amper een vrije mening te vertellen hier.

Claimen dat je zowat 80 gram eiwit per 100 gram poeder verkoopt terwijl dit ergens rond de 60 gram ligt is ook niet heel netjes.. :p

In principe wordt hun claim ondersteund door de eigen analyse van B&F (afkomstig van aminolabs, getest door ECCA lab).

Dit is volledig legaal (standaard testmethode) en hier komt uit een percentage van 76,64% (met stikstof factor bij gerekend). Maar hier zit vocht bijgerekend, zonder is dit 71,4% (zonder stikstof factor). Dus we nemen 72% om het makkelijk te maken ivm die stikstof factor.

Nu zit er door aminolabs een aroma toegevoegd. Hun geven toe dat ze hiervoor ook aminozuren gebruiken (dit geeft een hogere, maar niet correcte, wel legale, eiwit waarde). Dit kan men ook op de aminozuuranalyse zien (van dbb). Dus er gaat dan nog eens minimum 5% vanaf (67% maximum bevat het dus). Ik moet nog eens herrekenen hoeveel extra aminozuren erin zitten (vul ik zo aan).

Er hoeft dan ook alleen maar op het label met ingrediënten aroma of smaakaroma te staan zonder deze aminozuren apart aan te geven.

Glycine bv. geeft een zoete smaak, maar gezien men ook zoetstoffen (die staan wel op de label aangegeven) gebruikt voor de smaak is dit geheel onnodig. Of de smaak hier beter van wordt is een vraag (alanine zit hier vrij zeker ook extra in).

Voor de smaken zelf zoals banaan, aardbei, vanille, chocolade, enz.. kan men de chemische smaakstof gebruiken of een natuurlijk extract (dit hangt van de soort smaak af). Dus zoals XXL het doet is een smaakstof met een zoetstof het enigste wat je nodig hebt bij een whey product.

Dus er valt niets te her analyseren. Alleen dat aminolabs hun een beter product leveren zonder toegevoegde aminozuren.

Mijn herberekening bevestigd mijn vorige berekening en er zou een 7gram (%) extra aan aminozuren in zitten. Glutamine (ook gebruikt als aroma) zit er waarschijnlijk ook extra in (6% indien glutamine gewoon natuurlijk hoger uitvalt in verhouding tot de rest). Maximum 66% en minimum 65%.

Sowieso komt hun eigen analyse gewoon overeen met deze. Maar dan zit je nog met die extra aminozuren die ook van de nieuwe analyse af moeten. Dus tja, dan kom je nog lager uit. Dan zit je met de vraag welke analyse klopt (stikstof is niet al te accuraat). Dus houden we het voorlopig op 65,5% aan eiwitten.

Dit is hoe het gebeurd in de Whey industrie. Alleen is XXL hier niet akkoord mee gegaan (hebben ze aangegeven) en heeft dan ook meerdere malen batches terug naar de producent/leverancier gestuurd om deze reden. De berekening is alleen correct op droge stof zonder toegevoegde aminozuren (als aroma?).

Laatst bewerkt:

Pls dont hurt him!

:exactly:

Maar ze leveren zelf de sample in. Dus ja...
Ik mag toch aannemen dat het monster voor het onafhankelijke laboratorium aangeleverd wordt in de vorm van een nog verzegelde pot, en dat dit tevens na te gaan is in het rapport naderhand.

Het mooist is natuurlijk dat een onafhankelijk persoon een willekeurige pot uitkiest in het magazijn, en deze dan naar een voor iedereen niet bekend gecetrificeerd laboratorium te brengen. Om zo mogelijke inmenging van derden(Lees body en fit, ofwel XXL) te voorkomen.

Het feit dat b&f nu -as we speak- die shit verkoopt en promoot betekent voor mij al genoeg. Iemand die zich zorgen maakt over de kwaliteit zou eerst zorgen dat er duidelijkheid is imo. Of op zijn minst verdedigen waarom ze het nog verkopen.

Ik neem aan dat ze het rapport hier publiceren, en ze het laten analyseren door een onafhankelijk laboratorium.

Ze hebben de zware taak om het vertrouwen weer te herstellen, maar als zonder scrupules andere waarden op de verpakkingen zouden zijn gezet, waarom zouden wij dan moeten geloven dat de waarden in dat rapport zodadelijk wel kloppen?

Een onafhankelijk rapport? B&F betaalt voor dat onderzoek.

Zelfs al wil je aannemen dat de onderzoeker ethisch te werk gaat, is dat geen garantie dat niet naderhand door B&F met de resultaten gerommeld wordt of vooraf met het sample dat is ingeleverd.

Als ik een voorstel mag doen aan B&F: Stel geld ter beschikking aan een onafhankelijk forumlid en laat hem of haar een werkelijk onafhankelijk onderzoek leiden.

Als blijkt dat werkelijk ondergedoseerd is bied je welgemeend excuses aan, ga door het stof, verander van leverancier en bied kortingen om weer goodwill te kweken. Beloof dan eens per kwartaal een onafhankelijk onderzoek geleid door eerder bepaalt forumlid waarvan de resultaten op het forum gepubliceerd worden.

Zo laat je zien dat je de gevoelens van je klanten begrijpt, wil leren van de door jouw begane fout en maatregelen treft zodat dit in de toekomst niet meer voor kan komen.

Als ik bij een overname een due dilligence doe dan zou mijn klant voor vele miljoenen het schip in gaan als ik de CFO van de target steeds op zijn blauwe ogen zou geloven als hij claimt dat de cijfers allemaal kloppen omdat ze door een "onafhankelijk" accountantskantoor zijn onderzocht.

Laatst bewerkt:
Afgelopen jaren heb ik toch aardig wat eiwitten en andere supplementen gekocht bij B&F. Inmiddels koop ik een stuk minder supplementen maar als ik iets koop dan zal het vanaf nu de concurrent worden. Ik vind het ook een beetje laat dat ze nu nog met een officiële reactie komen en in eerste instantie niet al te subtiel reageerden in het gesloten topic omtrent dit onderwerp, dit heeft ook voor een nasmaak gezorgd bij mij. Ik geloof ook niet dat de test niet zou kloppen of dat er mee gesjoemeld zou zijn. Neemt niet weg dat het goed zou zijn als Jori nog iets van zich zou laten horen.

Meeste mensen willen graag weten wat ze kopen, of het klopt wat erin zit. Het is toch een kwestie van vertrouwen, zeker bij supplementen. Als een webshop hier geen gehoor aan wilt geven om zelf bewijs te leveren, en mensen vervolgens zelf initiatief nemen vind ik dat iets wat alleen maar te prijzen valt.

Hopelijk blijft dit topic wel gewoon open dan is er tenminste nog ergens een plek waar over dit onderwerp gesproken kan worden aangezien de sociale groepen nog steeds uit de lucht zijn. Ik snap ook niet helemaal waarom het vorige topic gesloten werd aangezien dit een onderwerp is wat veel sporters op dit forum aangaat in tegenstelling tot een hele hoop onzin topics die wel gewoon open blijven.

Laatst bewerkt:
ik ben blij dat B&F nu in alle objectiviteit gaat kunnen aantonen dat hun whey wel 99% eiwitten bevat.

Ik heb het idee dat B&F door de manier waarop ze reageren, veel meer schade gaat ondervinden van deze situatie dan nodig is.

Nu blijkt nu dat ze niet in staat zijn met een adequaat antwoord te komen waarin ze uitleggen wat het plan van aanpak is voor het herstellen van het vertrouwen van de klanten, mogen ze van geluk spreken dat de resultaten slechts worden besproken in dit topic op dit forum. Mensen voelen zich genaaid en dat kan heel eenvoudig uitlekken naar andere fora, FOK, het kan in blogs besproken worden en voor je het weet kom je in een google search voor eeuwig naar boven als oplichter en op dit forum zullen voor eeuwig sarcastische/grappige opmerkingen gemaakt worden mbt B&F producten.

Ik hoop dat ze het niet zo ver laten komen. Want volgens mij is het atm nog niet te laat.

Laatst bewerkt:
Als b&f onderzoek overeen zal komen met die van jordi dan snijden ze zichzelf keihard in de vingers. Maarja we moeten het maar vertrouwen :) ben benieuwd

Offtopic: vind het wel lachen dat sportfood en bodylab constant mee zitten lurken in dit topic :p

Als b&f onderzoek overeen zal komen met die van jordi dan snijden ze zichzelf keihard in de vingers. Maarja we moeten het maar vertrouwen :) ben benieuwd

Of juist niet, dan hebben ze meer houvast dat ze niet wisten dat ze zo opgelicht werden door hun producent. Dan weten we in ieder geval zeker dat ze van producent gaan wisselen. ;)

Zou me niet verbazen als Whey Perfection in het door BnF zelf uitgevoerde onderzoek wel de correcte hoeveelheid eiwitten zal bevatten.

Sterker nog, ik hoef dat onderzoek niet eens te zien, ik geloof het bij voorbaat al.

Misschien met een iets geloofwaardiger plan komen BnF?

Ralf

Ik wacht inderdaad ook met smart af, maar het is natuurlijk maar 1 deel van het verhaal om zelf met een test te komen. Hoe zit het dan met de gedane test, waar wel een slechte uitkomst uit kwam? Ik vrees dat als dat antwoord er niet komt, er in ieder geval een lange tijd een slecht imago rondom whey perfection zal blijven hangen (waarbij ik even in het midden laat of dat terecht is).

Terug
Naar boven