AndroidHealthClinic

Lab resultaten doofpot?

Jammer dat jullie geen nieuwe test (en dan van het andere type) hebben laten uitvoeren...

Hadden jullie netjes van heel het gedoe een youtube filmpje kunnen maken

Heb net mijn eerste 4 kg bij B&F besteld (welke ik met zeer veel smaak zal opdrinken), maar als morgen moest blijken dat een slecht smakende sojashake 90% eiwitten bevat waardoor je nog meer resultaat krijgt... dan kies ik voor die slecht smakende sojashake...

Ondertussen ben ik de smaakjes van XXL aan het uitproberen :)

Lijkt mij perfect materiaal voor een uitzending Volt. (www.een.be)

Conclusie: B&F zegt stik erin.

Jammer dat jullie geen nieuwe test (en dan van het andere type) hebben laten uitvoeren...

Hadden jullie netjes van heel het gedoe een youtube filmpje kunnen maken

Heb net mijn eerste 4 kg bij B&F besteld (welke ik met zeer veel smaak zal opdrinken), maar als morgen moest blijken dat een slecht smakende sojashake 90% eiwitten bevat waardoor je nog meer resultaat krijgt... dan kies ik voor die slecht smakende sojashake...

Ondertussen ben ik de smaakjes van XXL aan het uitproberen :)

Lijkt mij perfect materiaal voor een uitzending Volt. (www.een.be)
Hebben ze waarschijnlijk wel gedaan, maar toen kwamen ze ook uit op een te laag percentage :roflol:

dbb’ers, afgelopen vrijdag is er via bodynet een onderzoek naar buiten gebracht waarin onze whey perfection negatief belicht is. Vanzelfsprekend was dit voor ons een zeer vervelend bericht. In eerste instantie is er ook met volle emotie gereageerd, wat misschien niet professioneel is overgekomen. We hopen op begrip hiervoor, het is nou eenmaal vervelend wanneer iets waar je zo hard voor werkt, zo negatief gepubliceerd wordt. Over het gedane onderzoek van de universiteit van maastricht gaan wij verder niet op in. Onze producten worden continu getest en gecontroleerd door de nvwa (nederlandse voedsel- en warenautoriteit). En alle resultaten zijn ook inzichtelijk voor haccp en nvwa. We hebben samen met onze leverancier opnieuw gekeken naar onze whey perfection en hebben dit product meerdere malen laten testen. Wij zijn tot op dit moment afwijkingen tegenkomen van gemiddeld 2.5%, dit is slechts 2 gram. Onze leverancier gebruikt uitsluitend eiwitten van volac en door beide partijen wordt de kwaliteit gegarandeerd. De bekende uitdrukking: Hoge bomen vangen veel wind is in dit geval een gepaste bewoording, soms is de grootste zijn een nadeel. We werken er in samenspraak met onze leverancier hard aan om in de nabije toekomst elke mogelijke afwijking te voorkomen. Wij hopen hiermee de discussie te kunnen beëindigen. In de bijlage één van de lab uitslagen van eurofins, een officieel en onafhankelijk test laboratorium. Wij zullen ons blijven richten op de toekomst en uitbreiding van body & fit. Wij werken continu keihard aan vernieuwing en willen een constante kwaliteit bieden! Zoals jullie allemaal van ons gewend zijn. Hiermee is de discussie wat ons betreft gesloten en zullen niet in gaan op verdere reacties.
wij van wc eend
edit: laten we de resultaten maar verspreiden dan van het onderzoek

Conclusie: B&F zegt stik erin.
Achja die paar klanten van dbb, so be it :rolleyes:

Heb altijd mijn producten bij B&F besteld, en altijd tevreden over geweest.
Gezien hun gebrek aan professionaliteit nu doet me dit toch sterk twijfelen.

Vooral omdat we het WEER met een simpel N-bepaling moeten doen. Ditmaal volgens Kjeldahl methode.
Waarom wordt er geen uitgebreide massaspectrometrische analyse uitgevoerd?

DBB’ers,

Afgelopen vrijdag is er via bodynet een onderzoek naar buiten gebracht waarin onze Whey Perfection negatief belicht is. Vanzelfsprekend was dit voor ons een zeer vervelend bericht. In eerste instantie is er ook met volle emotie gereageerd, wat misschien niet professioneel is overgekomen. We hopen op begrip hiervoor, het is nou eenmaal vervelend wanneer iets waar je zo hard voor werkt, zo negatief gepubliceerd wordt.

Over het gedane onderzoek van de Universiteit van Maastricht gaan wij verder niet op in. Onze producten worden continu getest en gecontroleerd door de nVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit). En alle resultaten zijn ook inzichtelijk voor HACCP en nVWA.

We hebben samen met onze leverancier opnieuw gekeken naar onze Whey Perfection en hebben dit product meerdere malen laten testen. Wij zijn tot op dit moment afwijkingen tegenkomen van gemiddeld 2.5%, Dit is slechts 2 gram. Onze leverancier gebruikt uitsluitend eiwitten van Volac en door beide partijen wordt de kwaliteit gegarandeerd.

De bekende uitdrukking: hoge bomen vangen veel wind is in dit geval een gepaste bewoording, soms is de grootste zijn een nadeel. We werken er in samenspraak met onze leverancier hard aan om in de nabije toekomst elke mogelijke afwijking te voorkomen.

Wij hopen hiermee de discussie te kunnen beëindigen. In de bijlage één van de lab uitslagen van Eurofins, een officieel en onafhankelijk test laboratorium. Wij zullen ons blijven richten op de toekomst en uitbreiding van Body & Fit. Wij werken continu keihard aan vernieuwing en willen een constante kwaliteit bieden! Zoals jullie allemaal van ons gewend zijn.

Hiermee is de discussie wat ons betreft gesloten en zullen niet in gaan op verdere reacties.

Je begrijpt niet hoe je voormalige klanten zich voelen. Die voelen zich keihard voorgelogen en belazerd. Dat de gevoelens van B&F nu geraakt zijn omdat jullie hard gewerkt hebben aan het bedrijf, is voor je klanten nu even helemaal niet relevant en dit noemen onderstreept dat je ze niet serieus wil of, door een gebrek aan inlevingsvermogen, kan nemen.
In afwachting op een goede oplossing om het geschade vertrouwen te herstellen, zijn de reacties nog redelijk mild geweest.

Ik formuleer het erg direct omdat ik duidelijk wil zijn. Ik sta aan jullie zijde. Dit is geen oplossing en als dit je antwoord is dan kunnen de gevolgen groot zijn.

Wij nemen aan dat Jordi helaas niet meer leeft. Mogen wij vragen om zijn lichaam aan ons over te dragen? Wij vragen begrip voor zijn naaste familie die hem graag een begrafenis willen geven om afscheid te kunnen nemen.

Tegen een vergoeding ben ik overigens bereid om PR advies te geven. Dit zal een schijntje zijn van de gederfde kosten als je op dezelfde voet wil door gaan.

Wat een nietszeggend stukje tekst. Gelukkig is de discussie nu gesloten en zijn alle vragen nu beantwoord door jullie. Bedankt voor de opheldering en duidelijkheid.

Wederom een stikstof bepaling, jammer. Ik trek daaruit mijn conclusies.

De bekende uitdrukking: gespierde buffels hebben veel eiwit nodig is in dit geval een gepaste bewoording, soms is de grootste willen zijn een nadeel. Ik werk in samenspraak met experts in de ontwikkeling van wheysoorten om in de nabije toekomst elke mogelijke eiwit te benuttigen.

Hiermee is de discussie wat mij betreft gesloten en zal niet in gaan op verdere reacties.

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...trition/whey-perfection/review/?page=2&rate=3

Verkoop blijft wel lekker doorgaan. Dat is de reden, (standaard) consumenten willen goedkoop en veilig. Als die 2 voldoen is er niets meer.

En Jordi speel lekker mee. Hij dacht alleen dat niemand het door zou hebben door zijn naam te veranderen naar Jordy.

Jordy - 26 november 2014 19:44
Beoordeling:
Heerlijke protein. Een aanrader!

Meeste leden hier zijn geen standaard consumenten, maar de verkoop is niet puur bb gericht. En meeste van hun klanten zijn geen bb'ers.

Volgens Mohammed doet het ook nog eens zijn werk ;)

mohammed - 26 november 2014 10:06
Beoordeling:
Goed lekkere smaak doet ze werk!!

Het komt hier op neer. Percentueel gezien zijn bb'ers niet voldoende in aantal mtb verkoop om de winsten te compenseren door naar een betere kwaliteit whey over te stappen.

Dus als gevolg krijgen we dit. De winsten zijn dus hoger dit product te verkopen aan de klanten die nog over blijven (wat stuk hoger ligt dan het % bb'ers).

Laatst bewerkt:
wat een geluk dat xxl toevallig de sample pack met alle whey delicious smaken in de aanbieding zet. Nu kan ik eerst al deze smaken eens proeven vooraleer ik een pot of 3 bestel! Vind de reactie van b&f onprofessioneel en zelfs nadat het al meerdere malen duidelijk is gemaakt dat een N-bepaling niet goed genoeg is, komen ze toch af met een N-bepaling ipv een massaspectometrie test. Hier blunderen jullie hard b&f. Spijtig dat ik het moet zeggen b&f maar wij bestelden met de hele sportschool bij b&f, dit zal nu niet meer het geval zijn tot jullie op een correcte manier bewijzen dat jullie producten wel in orde zijn. En dus niet enkel de whey perfection :)

B&f had dit al half jaar kunnen zien aankomen en nu zijn ze al een week stil. Weet niet wat voor trukendoos ze open willen trekken. Maar als je beetje je zaakjes op orde hebt dan heb je geen weken de tijd nodig om hier op in te gaan imo.

juist + 1

Idd zwakke reactie zeg. En ook direct de discussie sluiten en verder niet meer reageren. :p

Die test die nu online staat, mede door de reactie heeft voor mij 0% geloofwaardigheid.

Nu is er waarschijnlijk al een deel klanten overgestapt naar XXL, maar volgens mij moet de echte grote klap nog komen. Mond op mond reclame doet erg veel.

Het eerste insinueerd dat jullie professioneel met de klanten om willen gaan.
Vervolgens ontkracht je dat door het tweede te zeggen... Waarom nemen jullie toch die houding aan?? Het siert jullie niet.

Kritische vragen op Facebook verwijderen jullie om vervolgens de betreffende klant te blokkeren. Meerdere mensen is dit nu overkomen.
De zelfde kritische vragen willen jullie dus nu ook niet meer op DBB beantwoorden. Wat denken jullie dat de klanten hier voor beeld door krijgen?

Jullie zullen er wel niet op reageren, maar weet dat na hoogmoed de val komt.. Zonde mannen.
Niets belet je om jouw eigen foto's (screenshots,...) te taggen met B&F zodat het op hun wall komt :)

Bende bedriegers.

Die resultaten zouden niet vrij mogen komen aangezien het slechts steekproefsgewijs was en dus zeker niet een waterdicht onderzoek. Waarschijnlijk zijn ze bang voor claims etc. Ik kan het alsnog vragen! Misschien dat de nood nu hoog genoeg is.

Tosca, de nood is hoog, als je toegang hebt tot onafhankelijke testresultaten dan zou je het collectief enorm helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Wij nemen aan dat Jordi helaas niet meer leeft. Mogen wij vragen om zijn lichaam aan ons over te dragen? Wij vragen begrip voor zijn naaste familie die hem graag een begrafenis willen geven om afscheid te kunnen nemen.

In dat geval kan ik zijn adres gegevens dus posten? Dan kunnen we een kaartje sturen. Ik ben erg van de privacy, maar alles heeft zijn morele grenzen.

DBB’ers, Afgelopen vrijdag is er via bodynet een onderzoek naar buiten gebracht waarin onze Whey Perfection negatief belicht is. Vanzelfsprekend was dit voor ons een zeer vervelend bericht. In eerste instantie is er ook met volle emotie gereageerd, wat misschien niet professioneel is overgekomen. We hopen op begrip hiervoor, het is nou eenmaal vervelend wanneer iets waar je zo hard voor werkt, zo negatief gepubliceerd wordt. Over het gedane onderzoek van de Universiteit van Maastricht gaan wij verder niet op in. Onze producten worden continu getest en gecontroleerd door de nVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit). En alle resultaten zijn ook inzichtelijk voor HACCP en nVWA. We hebben samen met onze leverancier opnieuw gekeken naar onze Whey Perfection en hebben dit product meerdere malen laten testen. Wij zijn tot op dit moment afwijkingen tegenkomen van gemiddeld 2.5%, Dit is slechts 2 gram. Onze leverancier gebruikt uitsluitend eiwitten van Volac en door beide partijen wordt de kwaliteit gegarandeerd. De bekende uitdrukking: hoge bomen vangen veel wind is in dit geval een gepaste bewoording, soms is de grootste zijn een nadeel. We werken er in samenspraak met onze leverancier hard aan om in de nabije toekomst elke mogelijke afwijking te voorkomen. Wij hopen hiermee de discussie te kunnen beëindigen. In de bijlage één van de lab uitslagen van Eurofins, een officieel en onafhankelijk test laboratorium. Wij zullen ons blijven richten op de toekomst en uitbreiding van Body & Fit. Wij werken continu keihard aan vernieuwing en willen een constante kwaliteit bieden! Zoals jullie allemaal van ons gewend zijn. Hiermee is de discussie wat ons betreft gesloten en zullen niet in gaan op verdere reacties.
Erg overtuigend. Zeker als je er bijna een week over doet om met deze reactie te komen. Als je de waarheid spreekt en niks te verbergen hebt, had je direct kunnen antwoorden.

Laatst bewerkt:
Edit. Andere Jordi onderaan.

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...trition/whey-perfection/review/?page=2&rate=3

Verkoop blijft wel lekker doorgaan. Dat is de reden, (standaard) consumenten willen goedkoop en veilig. Als die 2 voldoen is er niets meer.

En Jordi speel lekker mee. Hij dacht alleen dat niemand het door zou hebben door zijn naam te veranderen naar Jordy.

Jordy - 26 november 2014 19:44
Beoordeling:
Heerlijke protein. Een aanrader!

Meeste leden hier zijn geen standaard consumenten, maar de verkoop is niet puur bb gericht. En meeste van hun klanten zijn geen bb'ers.

Volgens Mohammed doet het ook nog eens zijn werk ;)

mohammed - 26 november 2014 10:06
Beoordeling:
Goed lekkere smaak doet ze werk!!

Klopt, maar BB'ers zijn wel de de leidende groep in deze industrie. De gewone fitnesser doet wat hij hoort en afkijkt van de grotere jongens. Er zijn zelfs jongens die hun buik hebben ingesmeerd met pindakaas omdat ze dat als advies kregen van de meer ervaren gasten. Die grote massa is dus uiterst beinvloedbaar omdat ze onzeker en onwetend zijn over wat te doen. Ze zoeken actief naar informatie bij de BB'ers/ervaren jongens.

Daar komt bij dat de groep die hier op DBB zit veel actiever online is en een veel grotere rol speelt bij het verspreiden van informatie. B&F doet exclusief online zaken en hun klanten winnen dus ook informatie in via het internet. Koppel dat aan de rol van online communities bij het verspreiden van informatie en dat DBB het belangrijkste online forum in NL en BE is en je hebt het begin van het einde van B&F.

Terug
Naar boven