MuscleMeat

Last van (denk) pees triceps-elleboog

Bezoekers in dit topic

blizzardo

Novice
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Beste leden,

Ik zit sinds kort op dit forum en ben nu een paar maanden bezig met trainen. Kan mezelf nog wel een "complete rookie" noemen:P

Ik deed een hanging leg raise in zo'n klimrek/brug (plaatje van google afbeeldingen: http://pbs.twimg.com/media/CCsML5vUsAAoklk.png:large). Alleen omdat ik nog wel heen en weer wil zwaaien tijdens de repetities, hield ik mijn armen ongeveer 60/90 graden gebogen. Ik zat op het moment op zo'n 80% van mijn training. Plotseling voel ik aan de achterkant/bovenkant van mijn elleboog de huid/spier in een rechte lijn gloeiend heet worden en trekken. Ik liet hierop gelijk los en ben dan maar een liggende leg raise gaan doen en daarna fietsen. Vervolgens niks meer van gevoeld. Ook niet bij aanspannen van spieren in verschillende houdingen.

Een dag of 2 later ging ik bankdrukken. Op het moment dat ik de halter laat zakken, voel ik echter dat gebied van de spier of pees helemaal "rekken" (dichtsbijzijnde wat ik me kan voorstellen is wanneer je een elastiekje uitrekt). Het was niet pijnlijk of dergelijk, maar ik voelde het wel (weet niet zeker of het schuurde) en in mijn andere arm voelde ik niks. Oefeningen daarna met triceps (voor de zekerheid maar met lagere gewichten begonnen) gingen zonder problemen of een zelfde gevoel in de spier/pees.

Ik heb er nu in het dagelijks leven helemaal geen last van of een onwennig gevoel. Echter ben ik wel bang dat als ik er nu mee ga trainen, dat ik er of 1. direct last van ondervind of 2. op de lange termijn. Herkennen jullie misschien iets hieraan of iets dergelijks meegemaakt. Heb al een beetje op internet gekeken, maar vindt alleen dingen over tennis/golf elleboog en ontsteking.

Ben ook nooit naar een fysio geweest in mijn leven, maar dacht; laat ik het hier eerst eens vragen. Ben nog wel van plan het voor de zekerheid even te controleren als het aanhoudt bij komende trainingen.

Alvast bedankt!:)
 
Laatst bewerkt:
Go see da doctor, of gelijk een goede sport fysio?
 
Dan toch maar begin volgende week langsgaan. In de tussentijd maar een keertje voorrang aan benen en buik (geen hangende oefeningen voor buik:P)
 
Back
Naar boven