AndroidHealthClinic

Lauw stopt met drugs.

Lauw

aka Koen
R.I.P.
Waardering
9
Hehe, sensationele titel dacht ik.

Naar aanleiding van een aantal topics over softdrugs (op DBB), en met name het draadje van Yzord heb ik eens goed nagedacht over mijn eigen drugsgebruik. Ik rook namelijk al een flink aantal jaar vrijwel iedere dag een joint, of 3, of 4.
Eigenlijk leverde dat (tot voor kort) nooit problemen op. Ik heb geen financiele problemen, ik heb een vaste baan, geen problemen met justitie, een normaal sociaal leven, een vaste vriendin en ik maak prima vooruitgang met trainen.
Dat poste ik dan ook in de draadjes over softdrugs.

Maar ik blow al zo lang dat ik eigenlijk helemaal geen vergelijkings materiaal heb. Ik zou niet weten hoe mijn leven eruit ziet zonder een joint. Dus hoe kan ik dan beweren dat mijn softdrugs gebruik geen negatief effect heeft op mijn leven?
Dat alleen al is voor mij voldoende reden om te stoppen ( bij wijze van experiment zoals Marky zo mooi poste).

De belangrijkste reden om te stoppen is echter dat ik bang ben dat mijn softdrugs gebruik wel eens tot flinke problemen kan leiden.
Momenteel ben ik redelijk ontevreden over mijn leven, er moet een hoop veranderen. Maar in plaats van mijn best te doen die veranderingen door te voeren hang ik liever met een joint op de bank. Stoned heb ik namelijk niet meer zo last van frustraties of woede. En als ik stoned ben vind ik het heel makkelijk om moeilijke beslissingen e.d. uit te stellen.
Dat heeft er dus toe geleid dat ik de afgelopen 2 maanden iedere avond stoned op de bank heb gezeten zonder ook maar een reet uit te voeren (op trainen, gamen, lezen en aftrekken na dan).
Helaas brengt stoned op de bank hangen geen oplossingen, maar zorgt het er alleen maar voor dat ik dingen voor me uitschuif zodat problemen alleen maar groter worden i.p.v. kleiner.
En daar komt nog eens bij dat blowen me een smak geld kost. Ik heb geen financiele problemen, maar sparen doe ik ook niet.

Kortom, het is de hoogste tijd om aan de rem te trekken. En dat doe ik nu.

Ik heb het volgende met mezelf afgesproken: de komende 3 weken raak ik geen joint meer aan, en daarna blow ik maximaal 1 keer per week en alleen als ik verder die dag geen verplichtingen meer heb. En uiteraard heb ik mezelf voorgenomen een aantal acties te ondernemen, zoals soliciteren op ander werk bijvoorbeeld, maar daar zal ik jullie verder niet mee vervelen.

Dit logje is voor mij een stok achter de deur. Hier post ik als ik wat nieuws te melden heb m.b.t. mijn afkicken.

Wens me succes. Wat me het moeilijkst lijkt is weer opnieuw leren in slaap te vallen, zonder een joint dus. Mijn geluk is dat ik op een gemeentehuis werk, daar val ik niet op als ik door slaapgebrek als een zombie door de gangen schuifel.

Veel succes Lauw!!

Het zal je zeker en vast lukken!

Succes bro!

Veel Succes

Waar gaat het met jou naartoe Lauw? Eerst stoppen met BB'en om wat toertjes te lopen en nu stoppen met drugs?

• Topic Starter Topic Starter
huh? stoppen met krachttraining? Dat zeker niet. Ik zal de zware squat en deadlift sessies de komende tijd goed kunnen gebruiken als uitlaatklep vrees ik.... :D

Zal dit, je kijk op het leven niet dramatisch veranderen?

Succes Lauw...ook met solliciteren ed!!

Haha, Lauw kennende zal die alleen nog maar krachtiger uit de hoek komen, wat ik nu dus ook al doe tegen 80 jarige opoes op de snelweg (grafwijven).

veel succes lauw!!! je gaat het redden!

Succes gast

je moet zelf weten..
ben je niet bang dat je nu je creativiteit verliest vor bijv. je schrijfkunsten en filosofische ideeen?

Inderdaad, zolang je maar niet je humor kwijtraakt, vinden wij alles best :D

nofear train! zei:
Zal dit, je kijk op het leven niet dramatisch veranderen?
wie weet, maar ik denk het niet.

@ Yzord: ik weet niet hoe het bij jouw zit maar ik heb zo nu en dan nog wel eens last van een opvliegerig karakter. Een joint onderdrukte dat altijd perfect. Ik ben bang dat ik me de komende week nog wel zal irriteren aan het een en ander. Pfff, het is maar te hopen dat ik de komende tijd niet teveel bejaarden, gehandicapten of kleine kinderen tegenkom.
Weet er nog iemand hoe je aan van de verdovingsspuiten kan komen die ze altijd in de dierentuin gebruiken?, die kan ik dan voor de zekerheid aan mijn vriendin geven. Die kan ze dan gebruiken als ik een iemand met het downsyndroom in elkaar beuk omdat zijn gezicht me niet aanstond ofzo. :eek:

Lauw zei:
wie weet, maar ik denk het niet.

@ Yzord: ik weet niet hoe het bij jouw zit maar ik heb zo nu en dan nog wel eens last van een opvliegerig karakter. Een joint onderdrukte dat altijd perfect. Ik ben bang dat ik me de komende week nog wel zal irriteren aan het een en ander. Pfff, het is maar te hopen dat ik de komende tijd niet teveel bejaarden, gehandicapten of kleine kinderen tegenkom.
Weet er nog iemand hoe je aan van de verdovingsspuiten kan komen die ze altijd in de dierentuin gebruiken?, die kan ik dan voor de zekerheid aan mijn vriendin geven. Die kan ze dan gebruiken als ik een iemand met het downsyndroom in elkaar beuk omdat zijn gezicht me niet aanstond ofzo. :eek:

het is beter voor je om deze gevoelens te uiten..straks krijg je het aan je hart!

:orly:
Waarom denk je dat ik dit topic heb geopend?
Als ik een bejaarde half dood heb geschopt omdat de wielen van de rollator piepte dan zijn jullie de eersten die het weten.

whahaha wat een irritante k*tsmilie is dat toch :D

Lauw zei:
:orly:
Waarom denk je dat ik dit topic heb geopend?
Als ik een bejaarde half dood heb geschopt omdat de wielen van de rollator piepte dan zijn jullie de eersten die het weten.

whahaha wat een irritante k*tsmilie is dat toch :D

het is juist goed dit fysiek te uiten..is goed voor de doorbloeding..vooral bij mensen met downsyndroom..die hebben toch zat chromosomen

Heel veel succes kerel!

Intressant.

ga ervoor bro.

ik heb zo'n zelfde stap gemaakt na een aantal jaren harddrugs (coke, speed en XTC).
Uiteraard is dit niet helemaal te vergelijken, gezien de harddrugs "slechts" 4 dagen per week was en niet elke dag (het feit daargelaten dat het harddrugs was en jij het over softdrugs hebt).

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je er beter uitkomt.
Aantal karakter eigenschappen zijn versterkt door het stoppen, een aantal andere iets verzwakt.

succes bro, het gaat je lukken.

Dit verklaart zoveel!:roflol:

Werkelijkwaar soms waren jouw posts ook zo literair zweverig..

Hoe dan ook succes:D

Terug
Naar boven