XXL Nutrition

Lauw stopt met drugs.

Goed plan kerel!

Mijn filosofie dat ik eens in de zoveel tijd helemaal uit mijn plaat ga m.b.v. drank en drugs en tussen die momenten redelijk gezond leef.
Als je drank of softdrugs elke dag gaat gebruiken, is het niet veel meer dan een gewoontje en verliest het z'n meerwaarde.

• Topic Starter Topic Starter
haha, zweverig ben ik altijd al geweest. ;)

thanx voor de steun mannen!

Mietje

Verstandige keus :)

Succes bro! Ik zal voor je duimen.:thumbs:

Ik kan het je aanraden bro! Zelf heb ik 3-4 jaar dagelijks geblowd en daar heb ik goede herinneringen aan, maar op een gegeven moment kwam ik in een situatie terecht die vergelijkbaar is met hetgene wat jij ook aanhaalt. Er waren veel dingen aan mezelf en mijn situatie destijds waar ik me aan irriteerde. Ook voor mij was de groene rakker een ideale oplossing om het uit mijn hoofd te zetten, een motto wat ik toendertijd ook hanteerde was: "alle zorgen voor morgen".

Op een gegeven moment bereikte ik een punt waarop ik mezelf afvroeg in hoeverre ik daadwerkelijk veranderd was door mijn geblow en ik begon ook steeds meer het idee te krijgen dat het me weerhield van grote/nuttige ondernemingen. Toen heb ik besloten om die maand nog te blowen en vervolgens een half jaar geen hijs te nemen, om te kijken of er daadwerkelijk sprake zou zijn van een verschil.

Inmiddels ben ik ruim vier maanden "clean" en voor mij was het ondenkbaar dat het verschil zo groot zou kunnen zijn. Allereerst ben ik minder paranoïde, stukken zelfverzekerder en werken mijn hersenen een keer of 800 beter dan in de tijd dat ik nog een blowzombie was. Daarnaast geniet ik weer van het ondernemen van zowel kleine als grote dingen en ben ik niet meer het type dat het liefst lui op de bank zit met een piet in de mond.

Zodra de eerder genoemde zes maanden voorbij zijn ga ik waarschijnlijk één joint per maand roken, want laten we eerlijk zijn... het is en blijft lekker :D

Anyway, succes met je poging en laat ons horen hoe het bevalt!

Suc6 bro!

Ik kan me helemaal vinden in de punten die je aanvoert om te stoppen met blowen. Ik ben nu zelf ongeveer een jaartje gestopt en ik kan je vertellen dat het verschil behoorlijk groot is. 3 weken is echter wel een korte periode om het echte verschil te merken. Je merkt dan wel dingen als beter dromen onthouden, minder lamen meer zin om dingen te ondernemen. Maar ik merkte zelf pas na een maand of 3 gehele onthouding dat er dingen bij komen als meer zelfvertrouwen (as in, minder twijfelen over wat je hebt gedaan en hoe mensen daarover denken), meer schijt aan mensen (dit kan positief maar ook negatief uitpakken), assertiever, minder introvert en dat soort zaken.

Als ik er nu op terug kijk snap ik ook echt niet dat ik zo veel van die zooi heb gerookt, en ik begin zelf een anto blow houding te krijgen. Ik heb er echt een hekel aan gekregen, aan ook aan het stereotype beeld dat er heerst over blowers.

Succes Lauw, je bent een karakterkerel dus je kunt het.

Buffster zei:
Ik kan het je aanraden bro! Zelf heb ik 3-4 jaar dagelijks geblowd en daar heb ik goede herinneringen aan, maar op een gegeven moment kwam ik in een situatie terecht die vergelijkbaar is met hetgene wat jij ook aanhaalt. Er waren veel dingen aan mezelf en mijn situatie destijds waar ik me aan irriteerde. Ook voor mij was de groene rakker een ideale oplossing om het uit mijn hoofd te zetten, een motto wat ik toendertijd ook hanteerde was: "alle zorgen voor morgen".

Op een gegeven moment bereikte ik een punt waarop ik mezelf afvroeg in hoeverre ik daadwerkelijk veranderd was door mijn geblow en ik begon ook steeds meer het idee te krijgen dat het me weerhield van grote/nuttige ondernemingen. Toen heb ik besloten om die maand nog te blowen en vervolgens een half jaar geen hijs te nemen, om te kijken of er daadwerkelijk sprake zou zijn van een verschil.

Inmiddels ben ik ruim vier maanden "clean" en voor mij was het ondenkbaar dat het verschil zo groot zou kunnen zijn. Allereerst ben ik minder paranoïde, stukken zelfverzekerder en werken mijn hersenen een keer of 800 beter dan in de tijd dat ik nog een blowzombie was. Daarnaast geniet ik weer van het ondernemen van zowel kleine als grote dingen en ben ik niet meer het type dat het liefst lui op de bank zit met een piet in de mond.

Zodra de eerder genoemde zes maanden voorbij zijn ga ik waarschijnlijk één joint per maand roken, want laten we eerlijk zijn... het is en blijft lekker :D

Anyway, succes met je poging en laat ons horen hoe het bevalt!

Haha bro, goed verhaal, ik was tegelijkertijd een soortgelijk aan het typen :)

Idd minder paroïde, sneller denken en minder domme fouten, beter geheugen. Allemaal flinke voordelen.

Lauw zei:
wie weet, maar ik denk het niet.

@ Yzord: ik weet niet hoe het bij jouw zit maar ik heb zo nu en dan nog wel eens last van een opvliegerig karakter. Een joint onderdrukte dat altijd perfect. Ik ben bang dat ik me de komende week nog wel zal irriteren aan het een en ander. Pfff, het is maar te hopen dat ik de komende tijd niet teveel bejaarden, gehandicapten of kleine kinderen tegenkom.
Weet er nog iemand hoe je aan van de verdovingsspuiten kan komen die ze altijd in de dierentuin gebruiken?, die kan ik dan voor de zekerheid aan mijn vriendin geven. Die kan ze dan gebruiken als ik een iemand met het downsyndroom in elkaar beuk omdat zijn gezicht me niet aanstond ofzo. :eek:

Zeer herkenbaar, dit alles. Ik blow btw al jaren met periodes wel en periodes niet omwille van dezelfde redenen die jij aanhaalt; een verstandige beslissing imo...

Als alles verloopt zoals normaal ga je de eerste 4 a 5 dagen last hebben met het enorme verlangen naar een joint, meestal gewoon uit pure verveling. Zoek dan gewoon naar dingen om je constructief bezig te houden en ga maar eens goed los, je gaat toch sowieso dingen doen die vreemd aan jezelf zijn("lose your mind and come to your sences"). Begin in geen geval te twijfelen, aanvaard gewoon wat het 'stoppen' doet met je persoon.

Na een weekje zal het ergste achter de rug zijn, waarna je imo best terug op zoek gaat naar wat stabiliteit en mentale rust. Denk nog eens na over wat het nu eigenlijk is wat je wil en hoe je dat wil/kan bereiken en ga gewoon aan de slag. Je zal merken dat zaken je een pak eenvoudiger af zullen gaan dan je gedacht had; Je hebt nu een pak meer energie, een stuk socialer, efficiënter en vastberadener...

Ik ben echter wel een tegenstander van volledig stoppen. Ik mis met momenten een klankbord en heb de neiging om in extremen te vervallen. Door af en toe met periodes nog eens te blowen wordt alles weer wat waziger voor me zodat ik gedwongen word mezelf en mn gedrag oppnieuw in vraag te stellen, wat dikwijls leidt tot leerrijke en interessante conclusies :D

Mjah, dit is mijn ervaring ermee. Ik ben benieuwd hoe het voor je uitpakt...

benchMarc zei:

Niets aan toe te voegen!

Suc6 lauwtje :thumbup:

Wanneer je gaat denken dat bepaalde (genots)middelen je leven gaan beinvloeden, is het tijd om te stoppen. Ga je door, raak je alleen maar dieper in een dal.

Wat een gelul zeg.

Veel succes bro!!

Go Lauw [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Suc6 Lauw:thumbs:

Succes Koen. You can do it. :thumbs:

Succes, Lauwe shizzle

Terug
Naar boven