Fitness Seller

Leeftijdsgroep squatten??

Peter1234

Novice
Waardering
0
Geachte bodybuilders...

Voor mijn opleiding bewegingstechnologie, doen wij onderzoeken naar squatten. Mijn vraag aan jullie is wat ongeveer de leeftijdsgroep is van personen(m/v) die squatten.. en ongeveer het percentage man/vrouw dat squat..

met vriendelijk groet Peter

Peter ik vertrouw je voor geen meter.....Je mag wel wat meer doen voor je onderzoek een enquete zou inderdaad niet mistaan.

Wat wil je precies onderzoeken? Vanaf welke leeftijdsgroep er gesquat wordt?
Of er meer mannen dan vrouwen squatten? Of dat er leeftijdscatergorieen zijn waarbinnen er meer gesquat wordt dan andere leeftijdscategorieen?

Een beetje meer info is denk ik wel wenselijk.

Ik denk niet dat dat zozeer aan de persoon zelf ligt, maar een de begeleiding die die persoon in het begin heeft gehad. 95% van de mensen weet niet eens wat squaten is in mijn gym. Niet vanwege leeftijd of geslacht, maar vanwege de slechte begeleiding.

Ik heb het idee dat veel mannen niet squatten en dat nog minder vrouwen het doen, een percentage zou ik je niet kunnen geven....

Van de 10 mannen in onze sportschool zijn er 8 die zeggen geen benen te willen/hoeven trainen want die zijn al gespierd genoeg.
Als ik ze dan in de kleedkamer zie, denk ik bij mezelf, ''oh ja, je hebt gelijk erg gespierd!'':clap::roflol:

Hoe wil je nu hier erachter komen hoeveel mensen er squatten, in welke leeftijdsgroep etc. Ik denk dat 95% van het board hier wel squat. Maar dat geeft absoluut geen weergave van wat er zoal gemiddeld gebeurt in de gym.

ja want je hebt nog de BrEeZaH's die hun benen niet trainen

andrew zei:
Hoe wil je nu hier erachter komen hoeveel mensen er squatten, in welke leeftijdsgroep etc. Ik denk dat 95% van het board hier wel squat. Maar dat geeft absoluut geen weergave van wat er zoal gemiddeld gebeurt in de gym.
goed gezegd kerel.

ja inderdaad, ik ken maar enkele mensen in de gym die squatten.....en de meeste ook nog door mij! :S

ik heb t idee dat er zometeen massageolie en een fotocamera aan te pas komt

wtf, zijn er dan mensen die niet squatten ???

Ik zeg....

:whip:

Met uitzondering van de mensen die niet kunnen squatten vanwege een kwetsuur of blessure :p

beetje vaag hoor
ik squat,mijn man ook die ouder is dan mij en mijn dochter van 14 ook
tja en nu dan???

Even vraagje over dat squatten, ik doe dat inderdaad niet maar ik doe wel bovenbeen curls/extensions en soms wat presses, van die standaard oefeningen die je op machines kan doen. Is dit dan onvoldoende?

ik squat met niet al te zware gewichten maar ik doe wel reeksen van 25 tot ik echt niet meer kan. ik ben er zo uitgeput van dat ik diezelfde nacht heel slecht slaap.

Klaaswitz zei:
Even vraagje over dat squatten, ik doe dat inderdaad niet maar ik doe wel bovenbeen curls/extensions en soms wat presses, van die standaard oefeningen die je op machines kan doen. Is dit dan onvoldoende?

Toen ik begon met trainen, deed ik ongeveer hetzelfde als jij. Het doet wel iets voor je benen, maar massa aanzetten kun je wel vergeten op langere termijn.

Elke week squat en/of legpress doen. Het zijn de compound oefeningen voor je benen die massa aanzetten. Je kunt de beide oefeningen combineren binnen een training of afwisselen. Het ligt er aan hoeveel sets je doet en wat er allemaal in je schema zit.

De curl is zo'n beetje de basic oefening die je veel mensen ziet doen in de gym. Als je echt hamstrings wilt moet je de Romanian Deadlift eens proberen of een andere variant van de deadlift. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de RDL.

Wat betreft leg extensions zijn er betere alternatieven. Als je meer definitie wilt op je benen, zijn lunges ook goed om in je schema op te nemen. Veel mensen zien 't als een vrouwen oefening en bij mij op de sportschool zie ik ook niemand ze uitvoeren. Ik heb er schijt aan en heb lunges tegenwoordig ook in m'n schema zitten.

Is het niet juist jouw taak om het percentage uit te rekenen aan de hand van de resultaten?

Mager onderzoekje hoor.

Terug
Naar boven