AndroidHealthClinic

Quarter squats gewicht vergelijking

Boh ram zwaar 170x20 squatters. Mijn 5rm op normale diepte was toen volgens mij rond de 160.

Voor massa doet een kwart squat zeker wat.

Niks veranderd aan schema qua oefeningen behalve quarter squats = enorme groei te zien in vmo's

lees: van geen VMO ontwikkeling naar VMO ontwikkeling :o

• Topic Starter Topic Starter
Boh ram zwaar 170x20 squatters. Mijn 5rm op normale diepte was toen volgens mij rond de 160.

Da fuk. Dat maakt idd meer dan 20 kilo verschil. Zo squatte zij inderdaad ook, misschien ietsjepietsje hoger, en langzamer.

Ze had ook een spotter die geloof ik een beetje meehielp, want haar reps gingen wat te gelijkmatig.

Waarom zou je nou die halve 45 graden squat kiezen boven een diepe squat met iets minder gewicht? Grotere rom is beter, of geldt dat niet hier?

Quarter squat gewicht / 1.5-1.75 is par squat gewicht. Als je niet al te veel doet tenminste anders worden de verhoudingen groter imo.

Het gewicht wat ik nu gebruik voor full squats voelt voor mij al zwaar op mn rug (140x5). Ik moet er niet aan denken om 20-30kg meer te pakken voor sets van 8-10. Lijkt me echt recipe for disaster.

Ik begrijp niet echt waarom je achteruit het halter weglegd,
Je bent moe ..je ziet niet waar je loopt...Maar ja ieder zijn keus...:)

Das wel erg hoog opeens. Als ik 5 keer 110 met iets kan tillen, is mn 1RM bij die oefening maar zo'n 125 kilo max.
Toen ik 6-7 keer de 100 kon benchen was mn max maar 115 destijds.

Vezelverdeling

Wanneer je bij een oefening relatief meer fasttwich vezels aanspreek zal het aantal hh wat je aankan met een bepaald percentage van je 1RM lager liggen dan wanneer je meer slowtwich vezels gebruik. Alleen zal de 1RM bij iemand met overwegend meer fasttwich vezel onder verder de zelfde omstandigheden, hoger uitkomen dan bij iemand met overwegend meer slowtwich vezels.

Ga een op zoek naar de 80% benadering of lees wat die 80% betreft dit eens door Finding The Ideal Training Split | Dr. Squat - Dr. Fred Hatfield

Vezelverdeling

Wanneer je bij een oefening relatief meer fasttwich vezels aanspreek zal het aantal hh wat je aankan met een bepaald percentage van je 1RM lager liggen dan wanneer je meer slowtwich vezels gebruik. Alleen zal de 1RM bij iemand met overwegend meer fasttwich vezel onder verder de zelfde omstandigheden, hoger uitkomen dan bij iemand met overwegend meer slowtwich vezels.

Ga een op zoek naar de 80% benadering of lees wat die 80% betreft dit eens door Finding The Ideal Training Split | Dr. Squat - Dr. Fred Hatfield

Kan ook zijn omdat iemand niet goed is in een max effort doen. Een goeie harde single eruit grinden is een skill opzich.

Die vrouw zei ook dat ze maxt met bench met 60 kilo voor n paar reps. Die heb ik niet gezien, maar als haar vorm net zo is als op de squat, en de spotter net zo enthousiast denk ik dat dat ook meer is dan ze echt kan.

Vraag haar anders een keer op date. Als je toch al zo obsessed bent.

Vraag haar anders een keer op date. Als je toch al zo obsessed bent.

Ik train voor powerliften.

Ik ben sowieso obsessed met wat mensen tillen.

Niet obsessed met de mensen zelf, de boeien me eigenlijk niet.

#nummerautist

Vezelverdeling

Hoe kom je erachter of je meer fast of slowtwich vezels hebt? Qua massa zal dat wel verschil maken waar je niks aan kan doen.

Gewoon lekker diep squatten hoor!

Hm. Volgens dat artikel ben ik een fastgainer. Klopt bij mij van geen kant wat daar staat.

Terug
Naar boven