AndroidHealthClinic

Lenn's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.521
Ik probeerde dinsdag ook full front squat maar ik vond hem echt k*t. Ik hield mn armen gekruist maar die barbell was zwaar op mn armen heb je daar geen last van..?

Dat vind ik ook ja. Ik probeer elke keer goed op de techniek te letten maar het blijft imo moeilijk.

Wat is er beter aan de frontsquat, dan de gewone squat waarbij het gewicht in je nek ligt?
Wordt dan de focus meer op je bovenbenen gelegd?

• #3.523
die frontsquat is erg k*t idd. Paar keer geprobeerd met 60 kg, maar gelijk weer mee gekapt.

Ik heb het ook niet zo op front squatten maar het is zeker een goede oefening.

• #3.526
Weners! :p

• #3.527
10 min @ fiets
5 min @ loopband 6km/h
5 min @ loopband 8km/h
5 min @ loopband 6km/h
5 min @ loopband 8km/h
15 min @ ligfiets

• #3.528
Box squat
10x40kg
8x60kg
5x8x80kg

Paused bench press
8x20kg
8x40kg
5x3x70kg

Clean
5x20kg
5x40kg
5x5x60kg

Chin
3x8xBW

Abs nog wat gedaan.

Eerste keer dat ik die boxsquat heb gedaan, merkte meteen dat het meer op de hamstring werkt. Klopt dat? Vind het wel zwaar om te doen omdat je van een dood punt moet beginnen zeg maar. Is wel lekker hoor! Ben blij dat ik hier mee begonnen ben. Ben er zeker van dat ik hier sterker van ga worden.

Hoe is normaal gezien de verhouding tussen box en de normale squat met gewichten?

Ik heb ook een paar keer box squat gedaan. Dat deed ik met een normaal bankje uit de sportschool. Maardat is toch juist veel lichter dan de normale squat?

• #3.530
Ik heb ook een paar keer box squat gedaan. Dat deed ik met een normaal bankje uit de sportschool. Maardat is toch juist veel lichter dan de normale squat?

Ik doe het ook op een bankje. Ik zeg niet dat het zwaarder is, je voelt gwn goed dat het een andere uitvoering is.

Hangt ervan af hoe hoog je bankje is.

• #3.533
Squat
8x60kg
5x80kg
8x3x105kg

Bench press
8x20kg
5x60kg
8x3x82,5kg

Deadlift
5x60kg
1x100kg
8x3x140kg

Pullup
3x8xBW

Pullups gingen al veel beter en meer gecontroleerd. Bij de squat en deadlift konden nog wel wat setjes bij. Bij de bench heb ik het altijd moeilijk.

Zit je momenteel in de bulk?

• #3.536
Frontsquat
8x20kg
8x60kg
2x5x85kg

BOR
8x40kg
8x60kg
2x5x85kg

Military press
8x20kg
8x40kg
2x5x55kg

Dip
10xBW
10xBW+5kg
10xBW+10kg

Barbell curl
3x10x30kg

Dumbbell hammer curl (*)
10x12kg
10x14kg

M'n biceps krijgt weer zijn oude vorm als ik aan het trainen ben. Is een goede motivatie. :D

Mooi Lenn :thumbs:.

netjes! vooral die laatste BOR

Mooie FB workout. Je BOR vind ik zeker goed voor je leeftijd.

Doe je de cardio gewoon voor de vetverbranding of is er een ander doel dat je ermee voor ogen hebt?

• #3.540
Mooie FB workout. Je BOR vind ik zeker goed voor je leeftijd.

Doe je de cardio gewoon voor de vetverbranding of is er een ander doel dat je ermee voor ogen hebt?

Deels voor vetverbranding maar ook voor de conditie hoor.

Thnx voor de comments!

De BOR was niet geheel zonder cheat, volgende week ga ik proberen het strikter te doen. Nu heb ik als grip ook gewoon de pronated en vrij breed voor mij. Als ik vast kom te zitten met het gewicht dan ga ik van grip veranderen: reversed grip en dan dicht langs m'n lichaam. Dat voelt ook lekker aan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven