Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Gisteren weer gesquat en dit gefilmd. Later deze week laat ik dit ter beoordeling aan de fysio zien (als hij dat zinvol vindt...). Het verschil in diepte tussen een vrije squat en een box squat ('box'hoogte 34,6 cm, waarbij ik tot net onder parrallel zak) is groot. Veel groter dan ik had gedacht. Fysio vermoedde een te holle rug, maar ik denk nog steeds dat teveel buttwink in de vrije squat de oorzaak is. In ieder geval voer voor discussie.

vergelijk.jpg
Indien je teveel buttwink hebt kan dat aan meerdere dingen liggen
Zowel enkel als heupmobiliteit als ik me niet vergis
En je hoeft niet zo diep te gaan, ik squat ook altijd maar tot paralel
En al helemaal gezien je geen powerlifter bent xie ik de meerwaarde er niet van in

Eén of twee glazen chocomel gedurende de dag of een Snickers als extra tussendoortje kan al voldoende zijn om wel voldoende gewicht aan te zetten. En als je al 3400 kcal clean eet, maakt dat voor je gezondheid echt 0 uit. Het hoeft niet moeilijk te zijn :)
Precies. En als je toch het gevoel wilt hebben dat het een beetje functioneel is neem je gewoon een lekkere calorierijke protein bar. Noten is ook gemakkelijk en calorierijk en inderdaad, volle Chocomel, nog lekker ook en goeie gainer.
Beetje jammer wel dat op deze zeer nuttige tips niet gereageerd wordt.

Indien je teveel buttwink hebt kan dat aan meerdere dingen liggen
Zowel enkel als heupmobiliteit als ik me niet vergis
En je hoeft niet zo diep te gaan, ik squat ook altijd maar tot paralel
En al helemaal gezien je geen powerlifter bent xie ik de meerwaarde er niet van in
Dit ja, sowieso als je kampt met rugklachten zou ik me afvragen of je niet beter een hacksquat en leg press kan doen ipv een squat.

Heb je de stang niet te hoog liggen? En je ellebogen steken ook behoorlijk naar achteren.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je de stang niet te hoog liggen?
Dat lijkt denk ik zo omdat er erg veel ronding in m'n bovenrug zit (kyfose). Het lijkt daardoor net of de stang in m'n nek ligt, helemaal als ik onderin de squat zit, maar hij ligt waar hij hoort te liggen voor een high bar squat.

En je ellebogen steken ook behoorlijk naar achteren.
Klopt. Mijn mobiliteit is niet zo geweldig. Het ziet er nu al stukken beter uit dan toen ik begon met squatten...

sowieso als je kampt met rugklachten zou ik me afvragen of je niet beter een hacksquat en leg press kan doen ipv een squat.
De fysio die ik nu heb, heeft me geen beperkingen opgelegd wat betreft oefeningen die ik niet zou mogen doen i.v.m. mijn rug. Omdat hij me een aantal 'form cues' heeft meegegeven voor de squat bouw ik die nu weer rustig op. Daarom doe ik nu daarnaast leg press en leg extension om de quads een wat serieuzere prikkel te geven.

De fysio die ik nu heb, heeft me geen beperkingen opgelegd wat betreft oefeningen die ik niet zou mogen doen i.v.m. mijn rug. Omdat hij me een aantal 'form cues' heeft meegegeven voor de squat bouw ik die nu weer rustig op. Daarom doe ik nu daarnaast leg press en leg extension om de quads een wat serieuzere prikkel te geven.
Wel fijn een fysio die wat affiniteit met KT heeft.

Vandaag 2e sessie bij deze fysio. Op spierniveau zit de pijn/gevoeligheid nu in de gluteus medius op links. Hij stelde dry needling voor en dat vond ik prima (was de eerste keer dry needling voor mij). Hij heeft op drie plaatsen met een naald in de gluteus medius zitten porren, die nu beurs aanvoelt, alsof iemand me daar een trap heeft gegeven. Nogmaals voor de zekerheid nagevraagd of ik alles mag doen in de sportschool en ja, dat mag, met een goede houding. Verder doorgaan met zelfmassage van de gluteus medius (vandaag even niet, na de dry needling...), veel blijven bewegen, rekken is ook prima. En morgen weer naar de sportschool. Toch weer een stapje vooruit gemaakt afgelopen week, en heb nu weer een beetje het geloof dat het probleem ooit volledig weg zal zijn...

Laatst bewerkt:
Afgelopen dinsdag met RDL's begonnen. De laatste keer dat ik een deadlift(variatie) had gedaan, was voor de 2e lockdown, dus zeker 9 maanden geleden. Uit ervaring weet ik inmiddels dat vooral een RDL dan erg veel spierpijn kan geven in de hamstrings, dus ik was erg licht begonnen met 4x10x50kg. Toch had ik t/m gisteren nog erg veel spierpijn in de hamstrings en had er toen nog een hard hoofd in dat ik ze vandaag al weer kon doen. Daarnaast had ik ook nog 2-3 dagen spierpijn in de mid-traps van die lichte RDL's. Vandaag dan toch maar door de nog aanwezige stramheid in de hamstrings heen getraind. Ging goed.

Zaterdag 18-9-2021: Legs

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
barbellbox (34,6 cm) squat, high bar, paused10,10,10,12x47½
barbellromanian deadlift10x52½, 10x55, 10x57½, 10x60
machine (black)leg press, constant tension15,15,15,16x70
machine (black)seated calf raise, paused13,13,12,12x50
machine (grey)seated leg curl10,11,12,13,14x100 LBS
machine (grey)seated leg extension, unilateral, paused4x13x55 LBS
machine (grey)leg abduction4x15x120 LBS
machine (grey)leg adduction12,13,13,13x180 LBS
machine (grey)standing calf raise, unilateral15,15,14,14x10

Klinkt weer hoopvol :thumb: