- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BedanktMooie squat training van de week. Je maakt volgens mij lekker wat progressie.
Benen valt een hoop op te winnen, daar zal ik zeker hard op gaan aankomende maanden. Ik ga algemeen op dit schema lekker, zou theoretisch al een nieuw schema moeten hebben, maar ik boek nog steeds progressie... Deze voorlopig nog maar even aanhouden dus. Misschien een 2e squatsessie in de week toevoegen.. Op de dag dat ik ook armen train. Theoretisch moet het kunnen, gezien het Mcgrath schemaJiu Jitsu is veel met grondwerk.. Maar waar onderscheid het zich verder in volgens jou dat het wel kan met bb itt bijv taekwando? Voor alle vechtsporten heb je meer 'lange spieren' nodig, dit ook voor jiu-jitsu? Mushu lijkt me ook zwaar vet...Er is een gast bij ons die aikido doet. Verder zal denk ik jiu jitsu ook wel kunnen.
Jiu Jitsu is veel met grondwerk.. Maar waar onderscheid het zich verder in volgens jou dat het wel kan met bb itt bijv taekwando? Voor alle vechtsporten heb je meer 'lange spieren' nodig, dit ook voor jiu-jitsu? Mushu lijkt me ook zwaar vet...
To Rooke en Loo: True.. Zal moeten inleveren..
Jiu Jitsu is veel met grondwerk.. Maar waar onderscheid het zich verder in volgens jou dat het wel kan met bb itt bijv taekwando? Voor alle vechtsporten heb je meer 'lange spieren' nodig, dit ook voor jiu-jitsu? Mushu lijkt me ook zwaar vet...
To Rooke en Loo: True.. Zal moeten inleveren..
)
) heb geprobeerd op (vrij ervaren) kickboks sparringmaatjes van mij, en sommmige met groot succes. Penchak Silat doe ik nu bijna 2 jaar, goed ben ik er dus nog niet in, maar het grenst goed aan bij het kickboksen, en ook judo kun je erin mengen. voor mij een absolute aanrader!
) dus het enige advies dat je werkelijk moet onthouden is dat je moet doen wat jij denkt dat goed is.Vooral dat badminton doet het hem
Dat Silat, is bdw best soft toch, net iets als karate?
Een zeer sterke post met goed advies! Wat betreft het commentaar dat ik op je heb in andere logjes; je wil graag mensen advies geven, maar inhoudelijk gezien, op basis van je posts kan ik zien dat je hier op het gebied van (kennis van) voeding en kracht training(smethoden) nog niet aan toe bent. Dit is nogal gevaarlijk en vrij irritant, nieuwelingen kunnen het klakkeloos overnemen en dus verkeerd gaan eten/trainen. Op het gebied van vechtsport echter moet ik bekennen dat ik nog een hoop van je te leren heb en ik waardeer je post dan ook.had geen zin om me in je logje in te lezen omdat je in andere logje altijd commentaar op mij hebt, maargoed, toch even mijn mening neerpennen.
.
Zwaar vet, maar moet je daarvoor niet ervaring hebben in andere vechtsportenWaarom ga je niet MMA doen.
Persoonlijk vind ik dat de mooiste en nuttigste vechtsport.
En je hebt er ook nog eens wat aan als je sterk bent.
Kickboksen vind ik ook schitterend; ook een sport waarbij met de juiste techniek veel hebt aan je krachtige bodybuilding lichaam.
(al zijn high kicks wel wat lastiger met zware benen en korte hamstrings)
? Ik heb alleen (kort) gebokst
Die laatste opmerking negeer ik even, want dat zijn mijn woorden in reactie op jouw foutieve uitspraken; dit is niet wat jij daar zei. Discussie daarover aub in het desbetreffende topic.Kijk, de bedoeling van Tai Kwon Do is volgens mij in de eerste plaats niet zelfverdediging, hoewel het hier, zonder enige twijfel niet slecht voor is.
Wat is eigenlijk je basisdoel van vechtsport/verdedigingssport?
bezigheid,conditie,cardio,zelfverdediging?
en hoe wil je het?
je kan je verdedigen op heel veel verschillende manieren natuurlijk
verder blijf ik vinden dat een maaltijd met veel carbs een uurtje voor de training onmogelijk slecht kan zijn...ik zou wel eens willen weten waarom?
Benen naar de t*fus, en dan keer op keer al die trappen op naar mijn kamer, goddamn
Vandaag borst getraind, ging niet geweldig.. Begon met beetje last van mijn rechterschouder, halverwege de training begon ik ook last van links te krijgen, nice
Benchpress Ik ga uit van reprange op 75-85% van 1 rm, aangezien ik laatst de 90 k heb aangetikt houden we dat op 1rm.
opwarmen, 20x20, 10x40
10x67,5
10x70
6x72,5 (? mindset was niet goed, en veel gasten die maar wat zaten te lullen en lachen ipv trainen, leidde af
)
6x75
5x77,5
10x60
incline dumbbell press
9x24 (10e rep kwam er al niet meer uit, wtf)
6x26
6x28
10x22
flyes van incline naar flat, telkens bankje stapje lager. Hierin varieer ik om de week van beginnend met high weight en beginnend met low weight
10x12
10x14
8x16
Dips
10xBW
Cable flyes
10x17,5
10x20
Tricep pushdown
10x40
10x45
10x47,5
skullcrusher
10x25
10x30
8x35
Op papier ziet het er nog erger uit dan het was, hehe. Heb mijn gewichten aangepast aan de vorm van vandaag, op basis van stukje dat Harpep schreef. Eerste paar setjes op de bench met 10 reps gingen prima, schepte vertrouwen, maar toen ging het dus mis. Heleboel eikeltjes die lachend en schreeuwend door de zaal liepen, barbells lieten vallen waar alle gewichten af stuiterden, gebeurd zoiets tijdens je setje is je mindset weg, en je kracht ook. Wel weer lekkere pomp, complimentjes van mensen dat ik er goed bij staDat dan weer wel... Die cable flyes combineerde ik met een soort van push beweging, kreeg er echt een flinke pomp van, nog nooit zo ervaren bij die oefening. Nice
![]()
. Achjah lullen in de gym , het moet ook kunnen. Wij doen het ook constant , is wel leuk hoor. Er moet natuurlijk goed getrained worden maar tussen de setjes door is het altijd gezellig
. Je moet je daar iig niet teveel door laten afleiden. Gewoon mp3 in je oren en knallen maar!Thanks! Wat betreft dat praten, moet ook kunnen, maar er is een verschil tussen ecto mannetjes die een setje per 10 minuten doen en de rest van de tijd zitten te lachen, gieren en brullen – en mannen die af en toe een praatje houden, daar heb ik geen problemen mee.Zeker nette training hoor! Rekening houdende met het feit dat je op 75-85% van je 1RM traint. Achjah lullen in de gym , het moet ook kunnen. Wij doen het ook constant , is wel leuk hoor. Er moet natuurlijk goed getrained worden maar tussen de setjes door is het altijd gezellig
. Je moet je daar iig niet teveel door laten afleiden. Gewoon mp3 in je oren en knallen maar!
Thanks! Wat betreft dat praten, moet ook kunnen, maar er is een verschil tussen ecto mannetjes die een setje per 10 minuten doen en de rest van de tijd zitten te lachen, gieren en brullen – en mannen die af en toe een praatje houden, daar heb ik geen problemen mee.
. Bij ons zitten de grote beren ook altijd te lullen , maar als het op trainen aankomt is het serieus
. De meeste ecto's zitten gewoon te klooien. Sommigen proberen wel maar iig niemand die squat of deadlift, echt jammer dat er zoveel zijn die totaal niet weten wat te doen.
. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk , sommigen proberen echt maar weten gewoon niet wat squaten of deadliften is.. En ik ben niet het type om naar ze toe te stappen , kan zelf niet goed tegen commentaar van anderen 
) en je nogal lenig bent is tkd zeker niet slecht.Er is een gast bij ons die aikido doet. Verder zal denk ik jiu jitsu ook wel kunnen.
Ik doe er geen sport naast, ben het met je eens. Maar er is een gast bij ons in de gym die aikido doet.Alles kan, maar zoals loo al zei ideaal is het niet. Ik vind het soms al lastig om onderdelen te moeten combineren met krachttraining (terwijl dat vrij dicht bij elkaar licht).
Niets dan respect dat je er een vechtsport bij doet, maar als je in 1 van de 2 wil uitblinken zal het lastig te combineren zijn denk ik.