Fitness Seller

Lightweight buddy!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie squat training van de week. Je maakt volgens mij lekker wat progressie.

• Topic Starter Topic Starter
Mooie squat training van de week. Je maakt volgens mij lekker wat progressie.
Bedankt :) Benen valt een hoop op te winnen, daar zal ik zeker hard op gaan aankomende maanden. Ik ga algemeen op dit schema lekker, zou theoretisch al een nieuw schema moeten hebben, maar ik boek nog steeds progressie... Deze voorlopig nog maar even aanhouden dus. Misschien een 2e squatsessie in de week toevoegen.. Op de dag dat ik ook armen train. Theoretisch moet het kunnen, gezien het Mcgrath schema

Zit nog steeds met het idee van een vechtsport in mijn hoofd. Boksen ben ik mee opgehouden, de groepen waren simpelweg te groot, weinig feedback en dus leer je weinig.. Als ik ergens voor ga wil ik er hard voor gaan, go hard or go home. Ook polsblessure toendertijd aan overgehouden toen ik een keer ging sparren zonder mijn poslen te hebben ingetaped. Anyway, we krijgen nieuw huisgenootje, een optie is een jongen die 2malig nederlands kampioen taekwando is. Lijkt me ook zwaar vette sport, en waar hij traint schijnen lessen ook heel goed te zijn. Dat gaat mogelijk een optie worden dus... Ubeda kickboxing is een tweede, maar perry zegt zelf ook dat het bij hem propvol is. Schiet ik dus weinig mee op imo

Vechtsport is wel ****ing lastig te combineren met een serieus bb-schema bro.
Dat valt toch tegen...

En blessure gevoelig bro...als je er vol voor zou gaan zal dit zeker zijn weerslag hebben op je BB..

Er is een gast bij ons die aikido doet. Verder zal denk ik jiu jitsu ook wel kunnen.

Er is een gast bij ons die aikido doet. Verder zal denk ik jiu jitsu ook wel kunnen.
Jiu Jitsu is veel met grondwerk.. Maar waar onderscheid het zich verder in volgens jou dat het wel kan met bb itt bijv taekwando? Voor alle vechtsporten heb je meer 'lange spieren' nodig, dit ook voor jiu-jitsu? Mushu lijkt me ook zwaar vet...

To Rooke en Loo: True.. Zal moeten inleveren..

Jiu Jitsu is veel met grondwerk.. Maar waar onderscheid het zich verder in volgens jou dat het wel kan met bb itt bijv taekwando? Voor alle vechtsporten heb je meer 'lange spieren' nodig, dit ook voor jiu-jitsu? Mushu lijkt me ook zwaar vet...

hangt af van de soort Jiu Jitsu die jij doet. in traditionele (zeldzame!) Japanse Jiu Jitsu is dit niet meer dan bij andere sporten zoals Aikido, maar bij aangepaste, hedendaagse versies, of versies zoals Braziliaanse Jiu Jitsu heb je natuurlijk gelijk.

Ook bij de meer opkomende drukpunten varianten (Kokodo Kyu Shin Kai) is het werk op de grond toch nog doenbaar.

Verder denk ik dat je wel aan gevechtsport kunt doen, als dit op een beperkt niveau is. Ikzelf deed toen ik begon met Bodybuilding aan penchak silat, kickboks, judo en badminton. uiteindelijk heb ik deze toch (noodgedwongen door zowel tijdgebrek als combinatieproblemen) moeten verminderen naar judo en penchak. hierbij moet ik dan ook vermelden dat penchak silat op een vrij licht conditioneel niveau is (veel theorie en sparren, weinig opwarming).

Inkorten zul je zeker moeten, maar ik zou niet zeggen dat je meteen alles moet laten vallen.

Vooral dat badminton doet het hem :D

Dat Silat, is bdw best soft toch, net iets als karate?

Waarom ga je niet MMA doen.

Persoonlijk vind ik dat de mooiste en nuttigste vechtsport.
En je hebt er ook nog eens wat aan als je sterk bent.

Kickboksen vind ik ook schitterend; ook een sport waarbij met de juiste techniek veel hebt aan je krachtige bodybuilding lichaam.
(al zijn high kicks wel wat lastiger met zware benen en korte hamstrings ;) )

had geen zin om me in je logje in te lezen omdat je in andere logje altijd commentaar op mij hebt, maargoed, toch even mijn mening neerpennen.

zelf heb ik, voor zover ik dat op mijn 18 jaar kan zeggen, toch al een vrij brede ervaring wat gevechtsporten betreft. ik heb van mijn 9 tot mijn 14 karate en van mijn 8 tot mijn 16 Jiu Jitsu gedaan (japanse). In karate heb ik mijn blauwe gordel gehaald, in Jiu Jitsu had ik in theorie zwart, maar in praktijk kon ik deze nog niet krijgen door mijn leeftijd.

Daarna ben ik bij beide gestopt, omdat ik ze allebei net wat te zacht vond. daarbij moet ik wel vermelden dat de Karate een Wado-Ryu club was, dus eerder gebaseerd op het ontwikkelen van zowel lichamelijke als geestelijke kracht. Dit heeft dus, als je denkt op gebied van zelfverdediging, denk ik geen verdere verklaring nodig. Op mijn 9 jaar had ik natuurlijk geen idee over vechten, jezelf verdedigen etc. Maar als je dan op je 12 jaar begint met kickboksen, en merkt dat je bij al die karate achtige showtoestanden toch niet zoveel bent, ga je je toch even bezinnen. uiteindelijk dus op mijn 14 jaar gestopt.

De Jiu Jitsu was traditioneel Japans, met een vrij open-minded trainer die tot in zeker mate invloeden van andere gevechtstechnieken toeliet, en zich vooral baseerde of verdediging tegen meer realisitische situaties. dat brengt mij meteen bij het hele Jiu Jitsu gebeuren. Ik heb in het totaal toch zeker 200 oefeningen gezien, dit exclusief de Atemi's, die niet allemaal officiëel waren, en de sleutels, die ik niet als oefeningen ga zien, maar als absolute basis.

Van die 200 oefeningen waren er amper 40 die gebaseerd waren op realistische situaties, met amper 20 die dan nog een realistische verdediging hadden.

stel het zo:

alles van je witte gordel zijn je sleutels, en daar nog 2 bevrijdingen tegen handgrepen bij, een worp (ippon) en een beenvaag (osoto gari) dan ga je naar geel, waar je enkel bevrijding leert tegen wurgingen en andere onrealistische grepen, en ga zo maar verder.

uiteindelijk kom je bij een zeer bagger arsenaal aan realistische verdedigingstechnieken aan bij je zwarte gordel. wat je bij JJ veel gaat zien is bevrijdingen uit de meest onlogische situaties (wurging bij 2 handen langs voren, je vastgrijpen rond je middel etc...) maar bagger weinig realistische verdedingstechnieken tegen vuistslagen.

wat ze dan bijvoorbeeld doen tegen een vuistslag, en zelfs tegen een uppercut (jup, geloof het of niet) is er een directe klem op zetten. natuurlijk is dit compleet belachelijk, aangezien we allebei wel weten dat je nooit, nooit of nooit zomaar een slag gaat vastpakken en op je gemakje een klem zetten.

ook sommige opvangtechnieken van trappen zijn bijzonder bagger. Dit heb ik zelf bewezen tijdens mijn laatste Jiu jitsu training (na 4 jaar kickboks intussen) door mijn trainer (3de dan) een trap te laten opvangen op zijn manier (armen gekruist, en op de trap ingaan) waarna hij meteen van de pijn zich terugtrok.

Verder vind ik de postieve dingen van Jiu Jitsu (nog steeds in het kader van japanse Jiu jitsu sprekende) vooral terug te vinden in het Judo. hoewel Judo een wedstrijdsport is denk ik dat je er veel meer mee gaat zijn dan bij Jiu Jitsu, aangezien Judo een soort filtratie is van Jiu Jitsu, met alleen de nuttige technieken overgenomen.

Verder doe ik ook Penchak Silat (sinds kort de Mastro versie, niet meer tradionele) ik weet niet of je dit in jou buurt kunt doen, maar moest dit mogelijk zijn zou ik het je ten zeerste aanraden. bij penchak silat heb ik al verschillende technieken gezien die ik (buiten de trainingen dan;)) heb geprobeerd op (vrij ervaren) kickboks sparringmaatjes van mij, en sommmige met groot succes. Penchak Silat doe ik nu bijna 2 jaar, goed ben ik er dus nog niet in, maar het grenst goed aan bij het kickboksen, en ook judo kun je erin mengen. voor mij een absolute aanrader!

Over kickboks kan ik heel kort zijn (waar je, indien je nog aan het lezen bent, waarschijnlijk blij om zult zijn). Kickboks is een harde sport, maar hoe je het ook draait of keert, het is het meest realistische. Je kan jaren en jaren doorbrengen in de dojo, atemi's leren, sleutels en wurgingen en worpen leren op (volgens jou) realistische situaties. maar wanneer je dan gaat kickboksen, of op het straat eens problemen krijgt, zul je merken dat dit niet zo is.

Zo is het net bij mij gedaan, op mij 15de heb ik voor het eerst een 'gevecht' gehad, en hier heb ik dan wat jiu jitsu geprobeerd, maar dit lukte totaal niet. Dan ben ik wat gaan experimenteren met mensen op het kickboksen tijdens het sparren en daarbuiten, en al snel merk je dat je niet teveel hocus spocus moet proberen op een rake vuistslag.

Uiteindelijk moet je gewoon doen wat jij graag doet, dit is maar de zoveelste domme topic die ik maak vol met stom advies (jou woorden;)) dus het enige advies dat je werkelijk moet onthouden is dat je moet doen wat jij denkt dat goed is.

het enige dat ik je wil meegeven is dat je alles eerst eens moet proberen voordat je een keuze gaat maken. vele sporten hebben goede en slechte kanten, en zoiets als een perfecte gevechtsport bestaat natuurlijk niet.

kort samengevat:

Jiu Jitsu --> Ja, indien je het combineert met een andere (meer contact) sport en je de braziliaanse versie neemt

Karate--> Nee, tenzij het geen Wado-Ryu is, en een vrij goede contact versie van Karate is.

Judo--> Ja, mits wat kracht (waar ik niet aan twijfel, mits je bodybuilding doet)

Penchak Silat--> Ja

Kickboks--> Ja

in het kader van wat binnen jou training past hoop ik je hiermee van nut geweest te zijn.

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

Vooral dat badminton doet het hem :D

Dat Silat, is bdw best soft toch, net iets als karate?

Silat is alles behalve soft. heb er al meer slaag gekregen dan op kickboks, en ik heb al wedstrijden gekickbokst, dus dat zegt denk ik wel wat.

Silat heeft trappen naar de knieën en de genetalieën, slagen naar de keel en ellebogenstoten naar het gezicht.

zeker geen sport om mee te lachen.

je hebt er trouwens 3 vormen van:

Traditionele Silat (Rechtstreekse afleiding van het Kung Fu, Inclusief de dieren bewegingen)

Penchak Silat (aangepaste versie, meer realistisch)

Mastro Silat (Silat vermengd met een aantal andere sporten waaronder vooral Kickboks) deze is amper 10 jaar oud, maar vind het echt een prachtige sport.

zeker eens proberen als je er de mogelijkheid toe hebt.

had geen zin om me in je logje in te lezen omdat je in andere logje altijd commentaar op mij hebt, maargoed, toch even mijn mening neerpennen.

.
Een zeer sterke post met goed advies! Wat betreft het commentaar dat ik op je heb in andere logjes; je wil graag mensen advies geven, maar inhoudelijk gezien, op basis van je posts kan ik zien dat je hier op het gebied van (kennis van) voeding en kracht training(smethoden) nog niet aan toe bent. Dit is nogal gevaarlijk en vrij irritant, nieuwelingen kunnen het klakkeloos overnemen en dus verkeerd gaan eten/trainen. Op het gebied van vechtsport echter moet ik bekennen dat ik nog een hoop van je te leren heb en ik waardeer je post dan ook.

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Waarom ga je niet MMA doen.

Persoonlijk vind ik dat de mooiste en nuttigste vechtsport.
En je hebt er ook nog eens wat aan als je sterk bent.

Kickboksen vind ik ook schitterend; ook een sport waarbij met de juiste techniek veel hebt aan je krachtige bodybuilding lichaam.
(al zijn high kicks wel wat lastiger met zware benen en korte hamstrings ;) )
Zwaar vet, maar moet je daarvoor niet ervaring hebben in andere vechtsporten???? Ik heb alleen (kort) gebokst

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

To critmonster: hoe zit het met taekwando? Is dat realistisch?

Kijk, de bedoeling van Tai Kwon Do is volgens mij in de eerste plaats niet zelfverdediging, hoewel het hier, zonder enige twijfel niet slecht voor is.

Wat is eigenlijk je basisdoel van vechtsport/verdedigingssport?

bezigheid,conditie,cardio,zelfverdediging?
en hoe wil je het?
je kan je verdedigen op heel veel verschillende manieren natuurlijk;)

verder blijf ik vinden dat een maaltijd met veel carbs een uurtje voor de training onmogelijk slecht kan zijn...ik zou wel eens willen weten waarom?

Kijk, de bedoeling van Tai Kwon Do is volgens mij in de eerste plaats niet zelfverdediging, hoewel het hier, zonder enige twijfel niet slecht voor is.

Wat is eigenlijk je basisdoel van vechtsport/verdedigingssport?

bezigheid,conditie,cardio,zelfverdediging?
en hoe wil je het?
je kan je verdedigen op heel veel verschillende manieren natuurlijk;)

verder blijf ik vinden dat een maaltijd met veel carbs een uurtje voor de training onmogelijk slecht kan zijn...ik zou wel eens willen weten waarom?
Die laatste opmerking negeer ik even, want dat zijn mijn woorden in reactie op jouw foutieve uitspraken; dit is niet wat jij daar zei. Discussie daarover aub in het desbetreffende topic.

Mijn doelen voor een vechtsport: het lijkt me ten eerste gewoon enorm gaaf. Conditie, bezigheid, cardio, allemaal niet nodig, bezigheden heb ik genoeg. Zelfverdediging zou ik wel als doel beschrijven, om op het moment dat het een keer goed fout gaat mezelf en naasten doelmatig kan beschermen

Benen naar de t*fus, en dan keer op keer al die trappen op naar mijn kamer, goddamn

Vandaag borst getraind, ging niet geweldig.. Begon met beetje last van mijn rechterschouder, halverwege de training begon ik ook last van links te krijgen, nice

Benchpress Ik ga uit van reprange op 75-85% van 1 rm, aangezien ik laatst de 90 k heb aangetikt houden we dat op 1rm.
opwarmen, 20x20, 10x40
10x67,5
10x70
6x72,5 (???? mindset was niet goed, en veel gasten die maar wat zaten te lullen en lachen ipv trainen, leidde af :mad:)
6x75
5x77,5
10x60

incline dumbbell press
9x24 (10e rep kwam er al niet meer uit, wtf)
6x26
6x28
10x22

flyes van incline naar flat, telkens bankje stapje lager. Hierin varieer ik om de week van beginnend met high weight en beginnend met low weight
10x12
10x14
8x16

Dips
10xBW

Cable flyes
10x17,5
10x20

Tricep pushdown
10x40
10x45
10x47,5

skullcrusher
10x25
10x30
8x35

Op papier ziet het er nog erger uit dan het was, hehe. Heb mijn gewichten aangepast aan de vorm van vandaag, op basis van stukje dat Harpep schreef. Eerste paar setjes op de bench met 10 reps gingen prima, schepte vertrouwen, maar toen ging het dus mis. Heleboel eikeltjes die lachend en schreeuwend door de zaal liepen, barbells lieten vallen waar alle gewichten af stuiterden, gebeurd zoiets tijdens je setje is je mindset weg, en je kracht ook. Wel weer lekkere pomp, complimentjes van mensen dat ik er goed bij sta :) Dat dan weer wel... Die cable flyes combineerde ik met een soort van push beweging, kreeg er echt een flinke pomp van, nog nooit zo ervaren bij die oefening. Nice :)

Zeker nette training hoor! Rekening houdende met het feit dat je op 75-85% van je 1RM traint :). Achjah lullen in de gym , het moet ook kunnen. Wij doen het ook constant , is wel leuk hoor. Er moet natuurlijk goed getrained worden maar tussen de setjes door is het altijd gezellig :). Je moet je daar iig niet teveel door laten afleiden. Gewoon mp3 in je oren en knallen maar!

Zeker nette training hoor! Rekening houdende met het feit dat je op 75-85% van je 1RM traint :). Achjah lullen in de gym , het moet ook kunnen. Wij doen het ook constant , is wel leuk hoor. Er moet natuurlijk goed getrained worden maar tussen de setjes door is het altijd gezellig :). Je moet je daar iig niet teveel door laten afleiden. Gewoon mp3 in je oren en knallen maar!
Thanks! Wat betreft dat praten, moet ook kunnen, maar er is een verschil tussen ecto mannetjes die een setje per 10 minuten doen en de rest van de tijd zitten te lachen, gieren en brullen – en mannen die af en toe een praatje houden, daar heb ik geen problemen mee.

Thanks! Wat betreft dat praten, moet ook kunnen, maar er is een verschil tussen ecto mannetjes die een setje per 10 minuten doen en de rest van de tijd zitten te lachen, gieren en brullen – en mannen die af en toe een praatje houden, daar heb ik geen problemen mee.

Ja ik snap je wel :). Bij ons zitten de grote beren ook altijd te lullen , maar als het op trainen aankomt is het serieus :D. De meeste ecto's zitten gewoon te klooien. Sommigen proberen wel maar iig niemand die squat of deadlift, echt jammer dat er zoveel zijn die totaal niet weten wat te doen.

En dan hebben we een vrouw als instructrice die ze dan wat op machines laat zitten en met hele lichtje dumbbells trainen :(. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk , sommigen proberen echt maar weten gewoon niet wat squaten of deadliften is.. En ik ben niet het type om naar ze toe te stappen , kan zelf niet goed tegen commentaar van anderen :o

wat betreft tai kwon do, puur over zelfverdediging pratend, heb ik net even met een vriend via msn gesproken, die ook bij mij kickbokst, en al 9 jaar tai kwon do doet.

behalve van wat ik uit zijn gesprekken met mij vraag is mijn kennis over tkd eigenlijk zeer miniem.

volgens hem zijn er 2 grote soorten tkd (met daarbinnen nog een paar subgroepen) en deze zouden ITF en WTF zijn.

WTF zou eerder gebaseerd zijn op sport (olympisch) terwijl ITF eerder de traditionele vorm is.

Het schijnt dat tkd 1 van de sporten is die niet echt bepaalde vaste technieken heeft, maar eerder verschillende dingen van club tot club leert. zo zijn er clubs die van tkd trainingen een gewone trap en slag training maken met en bokszak en wat stootkussens.

afhankelijk van het feit op je werkelijk tkd geleerd krijgt of gewoon wat geklungel, zou tkd een 'boven gemiddelde' sport zijn als zelfverdediging, maar voor bodybuilders is het toch niet zo optimaal. reden daarvoor lijkt me duidelijk, tkd is vooral gebaseerd op trappen, en lenigheid is toch een beetje een nadeel van bodybuilders.

kickboks is volgens mij net wat beter, maar als je graag trapt ( wat ik zeker ook doe:D) en je nogal lenig bent is tkd zeker niet slecht.

zeker wedstrijdervaring voegt heel veel toe aan je gevoel voor realisme. (zoals bij elke gevechtsport)

Alles kan, maar zoals loo al zei ideaal is het niet. Ik vind het soms al lastig om onderdelen te moeten combineren met krachttraining (terwijl dat vrij dicht bij elkaar licht).

Niets dan respect dat je er een vechtsport bij doet, maar als je in 1 van de 2 wil uitblinken zal het lastig te combineren zijn denk ik.

Alles kan, maar zoals loo al zei ideaal is het niet. Ik vind het soms al lastig om onderdelen te moeten combineren met krachttraining (terwijl dat vrij dicht bij elkaar licht).

Niets dan respect dat je er een vechtsport bij doet, maar als je in 1 van de 2 wil uitblinken zal het lastig te combineren zijn denk ik.
Ik doe er geen sport naast, ben het met je eens. Maar er is een gast bij ons in de gym die aikido doet.

jiu jitsu stelde ik voor omdat dit een sport is waar veel kracht en techniek bij komt kijken, zeker bij grondgevechten. Volgens mij sluit dat nog enigsinds aan bij krachtsport. Al die sporten waarbij je full contact tegen elkaar loopt te rammen is vragen om blessures imo.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven