HarmH
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 78
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 12%
Als ik zie dat gasten de boel ECHT zitten te vernken ga ik er zeker op a daar kan ik niet tegen.. Tenzij het overduidelijk van die superdude-schandknaapjes zijn, die stikken er maar inJa ik snap je wel. Bij ons zitten de grote beren ook altijd te lullen , maar als het op trainen aankomt is het serieus
. De meeste ecto's zitten gewoon te klooien. Sommigen proberen wel maar iig niemand die squat of deadlift, echt jammer dat er zoveel zijn die totaal niet weten wat te doen.
En dan hebben we een vrouw als instructrice die ze dan wat op machines laat zitten en met hele lichtje dumbbells trainen. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk , sommigen proberen echt maar weten gewoon niet wat squaten of deadliften is.. En ik ben niet het type om naar ze toe te stappen , kan zelf niet goed tegen commentaar van anderen
![]()

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------
Opnieuw, bedanktwat betreft tai kwon do, puur over zelfverdediging pratend, heb ik net even met een vriend via msn gesproken, die ook bij mij kickbokst, en al 9 jaar tai kwon do doet.
behalve van wat ik uit zijn gesprekken met mij vraag is mijn kennis over tkd eigenlijk zeer miniem.
volgens hem zijn er 2 grote soorten tkd (met daarbinnen nog een paar subgroepen) en deze zouden ITF en WTF zijn.
WTF zou eerder gebaseerd zijn op sport (olympisch) terwijl ITF eerder de traditionele vorm is.
Het schijnt dat tkd 1 van de sporten is die niet echt bepaalde vaste technieken heeft, maar eerder verschillende dingen van club tot club leert. zo zijn er clubs die van tkd trainingen een gewone trap en slag training maken met en bokszak en wat stootkussens.
afhankelijk van het feit op je werkelijk tkd geleerd krijgt of gewoon wat geklungel, zou tkd een 'boven gemiddelde' sport zijn als zelfverdediging, maar voor bodybuilders is het toch niet zo optimaal. reden daarvoor lijkt me duidelijk, tkd is vooral gebaseerd op trappen, en lenigheid is toch een beetje een nadeel van bodybuilders.
kickboks is volgens mij net wat beter, maar als je graag trapt ( wat ik zeker ook doe) en je nogal lenig bent is tkd zeker niet slecht.
zeker wedstrijdervaring voegt heel veel toe aan je gevoel voor realisme. (zoals bij elke gevechtsport)

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------
Ja idd. Ik ga er iig mee beginnen, op welke termijn weet ik nog niet. Dan kijk ik hoezeer het me bevalt, en zal ik kiezen voor bb of voor vechtsport icm krachttraining, waarbij dan trainingsschema's aan de vechtsport aangepast zullen wordenAlles kan, maar zoals loo al zei ideaal is het niet. Ik vind het soms al lastig om onderdelen te moeten combineren met krachttraining (terwijl dat vrij dicht bij elkaar licht).
Niets dan respect dat je er een vechtsport bij doet, maar als je in 1 van de 2 wil uitblinken zal het lastig te combineren zijn denk ik.
---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------
Mooi verwoord, full contact tegen elkaar aan lopen rammenIk doe er geen sport naast, ben het met je eens. Maar er is een gast bij ons in de gym die aikido doet.
jiu jitsu stelde ik voor omdat dit een sport is waar veel kracht en techniek bij komt kijken, zeker bij grondgevechten. Volgens mij sluit dat nog enigsinds aan bij krachtsport. Al die sporten waarbij je full contact tegen elkaar loopt te rammen is vragen om blessures imo.

Vandaag leren, ff kijken of ik nog een gaatje heb om te trainen, vanavond ook bezoek. Rug-biceps staat op het programma. Merk dat ik de laatste tijd weer flink spierpijn heb na trainingen die ook nog es lang blijft hangen, ik dus langer nodig heb om te herstellen, voorteken voor overtraining?

. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk , sommigen proberen echt maar weten gewoon niet wat squaten of deadliften is.. En ik ben niet het type om naar ze toe te stappen , kan zelf niet goed tegen commentaar van anderen
op dat soort gedachten is de meeste JJ gebaseerd. als je het over braziliaanse hebt, heb je wel voor een deel gelijk natuurlijk. toch is het grappling gedeelte van BJJ lang niet zoveel gebaseerd op kracht dan op het eerste zicht lijkt. net zoals bij judo trouwens. zolang jij de juiste 'trucjes' kent is kracht van ondergeschikt belang.