XXL Nutrition

Lightweight buddy!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ja ik snap je wel :). Bij ons zitten de grote beren ook altijd te lullen , maar als het op trainen aankomt is het serieus :D. De meeste ecto's zitten gewoon te klooien. Sommigen proberen wel maar iig niemand die squat of deadlift, echt jammer dat er zoveel zijn die totaal niet weten wat te doen.

En dan hebben we een vrouw als instructrice die ze dan wat op machines laat zitten en met hele lichtje dumbbells trainen :(. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk , sommigen proberen echt maar weten gewoon niet wat squaten of deadliften is.. En ik ben niet het type om naar ze toe te stappen , kan zelf niet goed tegen commentaar van anderen :o
Als ik zie dat gasten de boel ECHT zitten te vernken ga ik er zeker op a daar kan ik niet tegen.. Tenzij het overduidelijk van die superdude-schandknaapjes zijn, die stikken er maar in :P

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

wat betreft tai kwon do, puur over zelfverdediging pratend, heb ik net even met een vriend via msn gesproken, die ook bij mij kickbokst, en al 9 jaar tai kwon do doet.

behalve van wat ik uit zijn gesprekken met mij vraag is mijn kennis over tkd eigenlijk zeer miniem.

volgens hem zijn er 2 grote soorten tkd (met daarbinnen nog een paar subgroepen) en deze zouden ITF en WTF zijn.

WTF zou eerder gebaseerd zijn op sport (olympisch) terwijl ITF eerder de traditionele vorm is.

Het schijnt dat tkd 1 van de sporten is die niet echt bepaalde vaste technieken heeft, maar eerder verschillende dingen van club tot club leert. zo zijn er clubs die van tkd trainingen een gewone trap en slag training maken met en bokszak en wat stootkussens.

afhankelijk van het feit op je werkelijk tkd geleerd krijgt of gewoon wat geklungel, zou tkd een 'boven gemiddelde' sport zijn als zelfverdediging, maar voor bodybuilders is het toch niet zo optimaal. reden daarvoor lijkt me duidelijk, tkd is vooral gebaseerd op trappen, en lenigheid is toch een beetje een nadeel van bodybuilders.

kickboks is volgens mij net wat beter, maar als je graag trapt ( wat ik zeker ook doe:D) en je nogal lenig bent is tkd zeker niet slecht.

zeker wedstrijdervaring voegt heel veel toe aan je gevoel voor realisme. (zoals bij elke gevechtsport)
Opnieuw, bedankt :)

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

Alles kan, maar zoals loo al zei ideaal is het niet. Ik vind het soms al lastig om onderdelen te moeten combineren met krachttraining (terwijl dat vrij dicht bij elkaar licht).

Niets dan respect dat je er een vechtsport bij doet, maar als je in 1 van de 2 wil uitblinken zal het lastig te combineren zijn denk ik.
Ja idd. Ik ga er iig mee beginnen, op welke termijn weet ik nog niet. Dan kijk ik hoezeer het me bevalt, en zal ik kiezen voor bb of voor vechtsport icm krachttraining, waarbij dan trainingsschema's aan de vechtsport aangepast zullen worden

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

Ik doe er geen sport naast, ben het met je eens. Maar er is een gast bij ons in de gym die aikido doet.

jiu jitsu stelde ik voor omdat dit een sport is waar veel kracht en techniek bij komt kijken, zeker bij grondgevechten. Volgens mij sluit dat nog enigsinds aan bij krachtsport. Al die sporten waarbij je full contact tegen elkaar loopt te rammen is vragen om blessures imo.
Mooi verwoord, full contact tegen elkaar aan lopen rammen :D

Vandaag leren, ff kijken of ik nog een gaatje heb om te trainen, vanavond ook bezoek. Rug-biceps staat op het programma. Merk dat ik de laatste tijd weer flink spierpijn heb na trainingen die ook nog es lang blijft hangen, ik dus langer nodig heb om te herstellen, voorteken voor overtraining?

Ik doe er geen sport naast, ben het met je eens. Maar er is een gast bij ons in de gym die aikido doet.

jiu jitsu stelde ik voor omdat dit een sport is waar veel kracht en techniek bij komt kijken, zeker bij grondgevechten. Volgens mij sluit dat nog enigsinds aan bij krachtsport. Al die sporten waarbij je full contact tegen elkaar loopt te rammen is vragen om blessures imo.

verklaar je nader.

hoe komt er veel kracht kijken bij grepen en klemmen, als je dit gaat vergelijken bij bijvoorbeeld worpen (judo) trappen (tai kwon do) en slaan (boksen).

grepen en klemmen zijn, eenmaal je ze gezet hebt, net het minst gebaseerd op kracht. De kracht van je tegenstander tegen hem gebruiken, je kent dat soort bullshit vast wel;) op dat soort gedachten is de meeste JJ gebaseerd. als je het over braziliaanse hebt, heb je wel voor een deel gelijk natuurlijk. toch is het grappling gedeelte van BJJ lang niet zoveel gebaseerd op kracht dan op het eerste zicht lijkt. net zoals bij judo trouwens. zolang jij de juiste 'trucjes' kent is kracht van ondergeschikt belang.

ik heb trouwens in 6 jaar kickboks slechts 1 blessure opgelopen, en dat was aan mijn neus.

verklaar je nader.

hoe komt er veel kracht kijken bij grepen en klemmen, als je dit gaat vergelijken bij bijvoorbeeld worpen (judo) trappen (tai kwon do) en slaan (boksen).

grepen en klemmen zijn, eenmaal je ze gezet hebt, net het minst gebaseerd op kracht. De kracht van je tegenstander tegen hem gebruiken, je kent dat soort bullshit vast wel;) op dat soort gedachten is de meeste JJ gebaseerd. als je het over braziliaanse hebt, heb je wel voor een deel gelijk natuurlijk. toch is het grappling gedeelte van BJJ lang niet zoveel gebaseerd op kracht dan op het eerste zicht lijkt. net zoals bij judo trouwens. zolang jij de juiste 'trucjes' kent is kracht van ondergeschikt belang.

ik heb trouwens in 6 jaar kickboks slechts 1 blessure opgelopen, en dat was aan mijn neus.
Je hebt dat tot je 14e gedaan toch... Het is wel wat anders om te sparren tegen mannen van 80-100 kilo, dan jochies van 40-60 denk ik ;) Blessuregevoeliger

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Rug-biceps getraind. Toch nog gaatje gevonden in drukke schema

Deadlift
3x10x40 => begon al kramp in mijn rug te krijgen bij de opwarming, wtf
6x110
6x120
6x125
6x130
1x140 toegift

Wide grip pullups
8xBW
7xBW

chins
7xBW

Lat Pulldown wide
10x72,5
6x80

T-bar row
10x47,5
8x55
6x60

Barbell curls
10x30
8x35
6x40

hammer curls
3x10x12 k, helemaal op, pijnlijke pomp in biceps, which is very nice ;)

Helemaal naar de t*ring, zo feestje... Zo min mogelijk alcohol nuttigen aangezien ik vrijdag ook weer een feestje heb. Ik zet mijn geld op 4 mixjes, we'll see :P

ik kickboks nu nog steeds, hoewel ik op het punt sta om te stoppen.

ik ben 6 jaar bezig nu, begonnen op mijn 12 jaar.

mooie training trouwens, biceps pomp ftw ;)

gebrek aan tijd.

ik studeer voor ingenieur, dus meestal heb ik van 8 tot 5-7 les.
dan is het bijna onmogelijk om 3x per week bodybuilding te doen, 1x per week judo, 1x per week silat en 2x per week kickboks.

het was ofwel silat en judo weg, ofwel kickboks, en uiteindelijk is het kickboks geworden. de reden hiervoor is omdat ik, indien ik verder zou kickboksen, ook wedstrijden zou willen doen, en dit zeker niet te combineren viel met bodybuilding. uiteindelijk dus na zeer veel twijfelen toch besloten om te stoppen met kickboksen, hoewel ik nog wel af en toe ga sparran in de tuin met mijn vrienden.

na mijn studies begin ik misschien opnieuw;)

Brute training jammer dat je jezelf weer gaat vergiftigen met alcohol...
;)

Brute training jammer dat je jezelf weer gaat vergiftigen met alcohol...
;)

De jeugd van tegenwoordig, zelfs op een door de weekse dag zuipen.
Zo bont heb ik het zelden gemaakt, in ieder geval niet in het winterseizoen.

Laatste wat ik over vechtsport zeg;

Als je "je mannetje wilt staan" mocht het een keer fout gaan dan moet je gewoon op boksen of kickboksen staan. Dat is een vrij simpele vechtsport maar wel doeltreffend voor op straat ook.
Maar zoals ik al eerder zei; behoorlijk blessuregevoelig wil je met serieuze jongens meetrainen (en dat wil je als je fanatiek bent).

MMA vind ik persoonlijk de meest mooie, complete, testosteron-verrijkende vechtsport, welke voor op straat ook het meest nuttig is. Maar wil je goed in MMA zijn dan moet je daar veel tijd in steken; het kost best veel tijd om je groundwork op orde te krijgen en daarnaast zul je toch moeten kickboksen om je ook staande te redden.

Lastig lastig...

Veel plezier vanavond, probeer een lekker chickie te chanteren voor je matties op DBB :D

De jeugd van tegenwoordig, zelfs op een door de weekse dag zuipen.
Zo bont heb ik het zelden gemaakt, in ieder geval niet in het winterseizoen.

Laatste wat ik over vechtsport zeg;

Als je "je mannetje wilt staan" mocht het een keer fout gaan dan moet je gewoon op boksen of kickboksen staan. Dat is een vrij simpele vechtsport maar wel doeltreffend voor op straat ook.
Maar zoals ik al eerder zei; behoorlijk blessuregevoelig wil je met serieuze jongens meetrainen (en dat wil je als je fanatiek bent).

MMA vind ik persoonlijk de meest mooie, complete, testosteron-verrijkende vechtsport, welke voor op straat ook het meest nuttig is. Maar wil je goed in MMA zijn dan moet je daar veel tijd in steken; het kost best veel tijd om je groundwork op orde te krijgen en daarnaast zul je toch moeten kickboksen om je ook staande te redden.

Lastig lastig...

Veel plezier vanavond, probeer een lekker chickie te chanteren voor je matties op DBB :D

+++++++

Kwam ik laatst ook in Loo zijn log tegen..

Anyway, gister was een prachtavond. Vanochtend stond ik op om in de woonkamer een lege fles vodka, een lege fles whiskey, Jägermeister, goldstrike, paar kratten bier, en nog wat rotzooi aan te treffen. Maar voel me wel prima, hehe. Vanaaf iig weer knallen, zo belangrijk gesprek met een hoge pief van een niet nader te noemen bedrijf over de mogelijkheid tot plaatsing in de organisatie voor het uitvoeren van mijn masterthesis. Hij had me vanochtend al gebeld toen ik nog met mijn lamme kop in bed lag, t*ring :D Nu iig ff achter de boeken om me voor te bereiden en vanaaf uiteraard weer knallen in de gym, Schouders aanpakken.

Gister was die dude die mogelijk bij onsi n huis zou komen wonen ook over de vloer. Zwaar goed met allerlei vechtsporten, maar hij droop wel om 24.00 af met zijn staart tussen de benen omdat ie zich 'niet zo lekker' voelde :D Helemaal naar de klote, wit aangelopen gezicht. Muahah, fail. Die kamer jongen, die ken je vergeten :P

Gister schouders-traps. Wilde eens anders beginnen dan de gebruikelijke MP, die heb ik vervangen door een upright row

Upright Row
2 setjes opwarmen
10x30
10x35
10x37,5
8x40
8x42,5
6x45

side raises
10x7
10x9

sitting side raises
10x7
10x8

Rear raises
10x7
10x8
10x9

Dumbbell shrugs superset barbell shrugs
10x32 met 10x90
10x36 met 10x90

20x30 met 20x70 back shrugs
20x30 met 20x70 back shrugs

Pure front shrug, geen superset
10x110 (PR)
10x120 (PR)

ben jij fan van traps of zo? haha
verder wel nette training hoor, gaat goed zo te zien..

ben jij fan van traps of zo? haha
verder wel nette training hoor, gaat goed zo te zien..
Ben fan van al mijn spieren. Daarom via variatie zo ver mogelijk proberen te komen, gister dus maar es volume op traps uitgebreid om es wat anders te proberen ;)

Goldstrike? geweldige shit he?;)

nette training trouwens.

Ik drink zelf geen goldstrike, ben meer van de jhonny, of vodka. Goldstrike is voor de vrouwen ;) Anyway, vandaag ff rust gehad ivm leren voor tentamens, morgen knallen, benen aanpakken/afmaken

Stelletje zuiplappen.:p

Mooie training gister trouwens.:)

Goeie training! Wel zware upright rows! Altijd oppassen voor blessures met die oefening!

Ik ben zelf geen fan van traps :P.

Heb al veel gehoord over goldstrike , dat bestaat denkik niet in België. En hieri s het vooral bier :D, en soms wat rode of zwarte vodka, met of zonder redbull :')

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven