MuscleMeat

Gesloten LOG Amateurtje

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Leuk om een filmpje te zien!

Gewicht van de rope tricep oefening lijkt te hoog te zijn, waardoor inderdaad je ellebogen teveel bewegen.

Nette uitvoering vam de db bench en shoulder presses.

Voor de overhead press kan je nog veel aan techniek verbeteren. Is nu zo slecht nog niet hoor :p Vind dit zelf een top filmpje:

• Topic Starter Topic Starter
Leuk om een filmpje te zien!

Gewicht van de rope tricep oefening lijkt te hoog te zijn, waardoor inderdaad je ellebogen teveel bewegen.

Nette uitvoering vam de db bench en shoulder presses.

Voor de overhead press kan je nog veel aan techniek verbeteren. Is nu zo slecht nog niet hoor :p Vind dit zelf een top filmpje:

Klopt! De set daarna ging wel goed, heb ik alleen geen filmpje van. Gelukkig wel een extra paar ogen om mee te kijken!

En thanks voor het compliment, ook eens fijn om te horen !

En dat filmpje zal ik eens checken !! Dankjewel!

Ik film trouwens zoveel mogelijk oefeningen om terug te kijken. Alleen soms wel moeilijk als je alleen bent haha. Volgend jaar gaan we een nieuwe gym opzoeken. Mijn vriend traint nu bij een gym waar je je telefoon kan kopelen aan bijvoorbeeld een squat rek. Die filmt automatisch en slaat het op op je telefoon. Top uitvinding al zeg ik het zelf !!

Ik film trouwens zoveel mogelijk oefeningen om terug te kijken. Alleen soms wel moeilijk als je alleen bent haha. Volgend jaar gaan we een nieuwe gym opzoeken. Mijn vriend traint nu bij een gym waar je je telefoon kan kopelen aan bijvoorbeeld een squat rek. Die filmt automatisch en slaat het op op je telefoon. Top uitvinding al zeg ik het zelf !!

Wauw dat is wel echt een top uitvinding inderdaad! Dat is nog eens handig.

Filmpen is heel fijn, zo kan je goed feedback geven op jezelf. Probeer, naarmate de tijd vordert, steeds iets minder vaak te filmen. Je verplicht jezelf dan meer te voelen dan te kijken.
Het klinkt misschien stom. Maar op een gegeven moment wil je alles kunnen voelen; dan weet je dat je techniek goed zit.

Wauw dat is wel echt een top uitvinding inderdaad! Dat is nog eens handig.

Filmpen is heel fijn, zo kan je goed feedback geven op jezelf. Probeer, naarmate de tijd vordert, steeds iets minder vaak te filmen. Je verplicht jezelf dan meer te voelen dan te kijken.
Het klinkt misschien stom. Maar op een gegeven moment wil je alles kunnen voelen; dan weet je dat je techniek goed zit.

Ja precies ! Maar aangezien dit pas mijn 5e week officieel hard trainen is, MOET ik van mezelf kritisch zijn en alles filmen. Heb al even een schouderblessure, en nu 2 keer dry needling gehad. Hele tijd gedacht dat het aan m' shoulder press lag, maar ben nu elke oefening eerst aan het opwarmen, en moet zeggen ; deze hele training GEEN pijn gehad!!

Ja ... Ik weet het... een domme beginners fout. Dacht dat ik dat niet nodig had, opwarmen. En dat cardio genoeg was.

Maar goed, moet eerst op m'n bek gaan he! Haha, daar ben ik een beginner voor.

En dit forum is gewoon super fijn. Zo kan ik af en toe filmpjes plaatsen, en kunnen jullie mij feedback geven. :D

Leer je inderdaad ook weer gewoon van. Zo wordt je steeds wat slimmer en heb je alles steeds meer in check met het trainen :)

Btw check 1:51 bij mijn filmpje.
Wat doet die meneer achter mij ???

:roflol:

Dit soort dingen ga je jezelf nog vaker afvragen als je filmpjes terugkijkt.

Dit is nu de 3de keer dat ik het kijk, ik wist dat mijn techniek niet optimaal is, maar dit slaat alles ... volgens mij is dit een mix tussen straight arm pulldown & triceps ? :hahaha:

Bij de overhead press moet je vooral zorgen dat je je ellebogen een stuk meer naar voren duwt zodat je de bar in een mooie rechte lijn zo (dicht) langs je gezicht kan drukken. Verder lijkt het er ook op dat je niet echt bewust je benen/glutes/core aanspant. Begin altijd bij je lowerbody daar ligt de basis van een sterke press.

Filmpjes maken kan je heel veel van leren. Onder verschillende hoeken ook.
Het handige is dat er hier dan ook goede tips komen. :)
En die krijg je ook.. en wat die man doet... :roflol: Je zla gekkere dingen zien op filmpjes.... juist omdat je zelf aan het trainen bent zie je het niet.. Maar terug kijken denk je soms echt .. wtf is die aan het doen. :D

Maar het gaat om dat je naar jezelf kan kijken... ;) Maar dan nog.. soms echt lachwekkend wat je op de achtergrodn ziet!

Je gaat in ieder geval lekker met je volume. En soms is MMC en TUT (a la @Skatermarvin ) ook best wel eens lekker om te trainen. ;)

Bij de overhead press moet je vooral zorgen dat je je ellebogen een stuk meer naar voren duwt zodat je de bar in een mooie rechte lijn zo (dicht) langs je gezicht kan drukken. Verder lijkt het er ook op dat je niet echt bewust je benen/glutes/core aanspant. Begin altijd bij je lowerbody daar ligt de basis van een sterke press.

Thanks voor de tip, ga er aan werken. Volgende week misschien nieuw filmpje zodat jullie kunnen Judgen ! :)

Filmpjes maken kan je heel veel van leren. Onder verschillende hoeken ook.
Het handige is dat er hier dan ook goede tips komen. :)
En die krijg je ook.. en wat die man doet... :roflol: Je zla gekkere dingen zien op filmpjes.... juist omdat je zelf aan het trainen bent zie je het niet.. Maar terug kijken denk je soms echt .. wtf is die aan het doen. :D

Maar het gaat om dat je naar jezelf kan kijken... ;) Maar dan nog.. soms echt lachwekkend wat je op de achtergrodn ziet!

Je gaat in ieder geval lekker met je volume. En soms is MMC en TUT (a la @Skatermarvin ) ook best wel eens lekker om te trainen. ;)

Zoals ik nu train echt heerlijk. Ook echt 3 uur weggeweest ( incl. Koffie drinken haha)
Maar ik neem nu, vooral in het weekend, overal echt echt echt de tijd voor. Heeeeeeerlijk

Jaa dat koffiedrinken tussendoor, zalig!:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven