XXL Nutrition

log + begin foto's

• Topic Starter Topic Starter
Na lange tijd afwezigheid (en een tip van muze ;)) ben ik weer terug om mijn log up-to-date te houden.

Als ik terug kijk zie ik dat ik nu 6 maanden (exclusief mei) aan het trainen ben.

Het bleek dat bovenstaande schema niet echt iets voor mij was, dus ben ook voor de 3 dagen split gegaan. Ik ben begonnen met een 4x10 en dat is nu 10-8-6-4 geworden sinds een maandje ongeveer. Dit is nu schema nummer 3 geloof ik.

Mijn excuses voor spelfouten in oefeningen natuurlijk.

Maandag = Borst & Triceps
Woensdag = Rug & Biceps
Vrijdag = Benen & Schouders.

MA:
Benchpress
incline benchpress
fly's (op een bankje met dumbbells)
Cable crossover

overhead extensions
Frenchpress
Splitdown (4x10)

WO:
pulldown breed
seated rowing
pulldown closegrip (met de ringen van cable crossover)
Deadlift (Pas een week of 2 geleden mee begonnen, heel rustig dus).

Bicep curl met de bankdruk stang
Scot curl
hammercurl

VRIJ:
Squats (Ook pas sinds een week of 2)
leg extension
calve legpress

Arnoldpress
Shoulderpress (2 losse dumbbells)
Sideraisers
Bend over sideraisers
Shrugs

Bankdrukken deed ik ook in het vorige schema, dus dat is nu een maand of 3.

Het vreemde is dat dat vrij goed gaat voor een beginner (10x70, 8x90, 6x110, 4x120), terwijl ik met een hammercurl vast zit op 10x14, 8x16, 6x18, 4x20.

Ik heb wel wat massa gepakt en zie er gewoon zonder shirt een stuk beter uit, al is mijn vet% niet om laag gegaan natuurlijk. Al vind ik m'n borst wel veel te groot worden vergeleken met de armpjes :(.

Ik zal morgen eens een nieuwe foto uploaden!

Gister voor het eerst weer getrained na een week rust. Ik had nogal last van mijn onderarmen door het knijpen in de gewichten. Vooral biceps en rug was een drama dus een weekje rust leek me verstandig.

Benchpress ging prima, 10x70,8x90,6x110,4x120, toen
nog 2x135 (record)

incline benchpress 10x60, 8x70, 6x80, 4x100
fly's niet zo lekker, 10x14, 8x16, 6x18, 4x20
Cable crossover Doe ik een andere versie van, handvaten
helemaal van onder en dan de armen strekken en
even vasthouden

overhead extensions Ik voelde de onderarmen, ook rustig, 16,18,20,24
Frenchpress Met de curlstang, maar 5kg aan elke kant. (geen idee wat de
stang weegt?) 4x10 gedaan.

Splitdown (4x10) Heerlijk licht (25) en rustig en goed uitgevoerd. Was wel kapot
van het bankdrukken.

Ik vond nog 2 foto's van voordat ik ging fitnessen 6 maanden geleden:

2010.jpg

Ik deed wel wat push-ups en was niet dik ofzo, maar als ik er zo naar kijk lijkt het of ik bitchtits had :(

IMG_0007.jpg

En 2 van denet:

IMAG0057.jpg

IMAG0058.jpg

Het klinkt een beetje stom maar het is jammer dat ik niet kan laten zien hoe "breed" m'n schouders zijn geworden. Omdat ik de telefoon vast moet houden is de ene kant een beetje verkrampt. Ik zal eens kijken of het vrouwtje me eens kan helpen.

En de een of andere duistere reden lijk ik een beest op die eerste foto, en veel kleiner op de 2e. :p Maar om eerlijk te zijn doe ik ze maar allebei.

Al met al ben ik wel blij met de progressie, tips of opmerkingen zijn welkom!

Sure 4x120kg drukken na 6 maanden trainen.. Je ziet er trouwens ook niet eens bijna uit alsof je 4x120kg en 2x135(?!) drukt. En dan wel maar 4x20kg flys? Strange dude..

Maargoed, maybe its a miracle, succes!

Laatst bewerkt:
Yup ik weet het, ze moeten er ook hard om lachen op de sportschool. Bankdrukken kon ik gewoon beginnen op 80 kilo, terwijl ik bij fly's veel meer last heb van schouders etc.

Het is wel een beetje jammer dat ik gewoon serieus een log probeer bij te houden en dat jij er meteen weer een verpiswedstrijd van moet maken. Ik heb er bijzonder weinig aan om te liegen.

Yup ik weet het, ze moeten er ook hard om lachen op de sportschool. Bankdrukken kon ik gewoon beginnen op 80 kilo, terwijl ik bij fly's veel meer last heb van schouders etc.

Het is wel een beetje jammer dat ik gewoon serieus een log probeer bij te houden en dat jij er meteen weer een verpiswedstrijd van moet maken. Ik heb er bijzonder weinig aan om te liegen.

Oh nee hoor! Ik maak er helemaal geen wedstrijd van, ik probeer je even met beide voeten op aarde te zetten.

Maar ik heb men zegje gedaan, ik wens je succes, kan nog een hoop massa bij op dat frame ;) En dat gaat wel lukken als ik het zo lees.

Oh nee hoor! Ik maak er helemaal geen wedstrijd van, ik probeer je even met beide voeten op aarde te zetten.

Maar ik heb men zegje gedaan, ik wens je succes, kan nog een hoop massa bij op dat frame ;) En dat gaat wel lukken als ik het zo lees.

Ik snap niet wat je bedoeld met de beide voeten op aarde, want ik voel me echt niet het mannetje ofzo. Ik heb net je log gelezen en je hebt er veel en hard voor gewerkt om die 100 te drukken. Ik heb meer respect voor jou voor het harde trainen dat jij voor mij moet hebben als ik de eerste keer al op 80 begin maar goed. Helemaal leuk omdat ik pas 3-4 maanden benchpress.

Jij ook succes verder :)

• Like
Waarderingen: jpv
Thnx, maar je begrijpt wel dat het lastig te geloven is. 6x110 en 4x120 en 2x135 drukken na 3-4 maanden benchpressen als beginner. Daar trainen sommigen jarenlang voor ;) Gaaf dat je al zo sterk bent, dan heb je erg veel potentie en aanleg :)

Snap ik niet echt maar vooruit, ik snap wél dat het zuur is als je zondag je PR verbreekt en dat er 2 dagen later iemand meer doet in minder tijd.

Ik ben benieuwd naar je foto's trouwens. Als je vindt dat ik er niet eens "bijna" uitzie dat ik 120 druk, en ik dan dus maar 20 meer dan jou druk, zou jij in theorie groter moeten wezen? Op je begin foto's ben je behoorlijk klein namelijk.

Er is iemand op de sportschool die veel kleiner is, en veel sterker. Dus dat gaat niet helemaal op vrees ik :)

hoe is je gewicht veranderd sinds je begonnen bent? Lijkt erop dat je alleen vet bent verloren en niet echt massa winst hebt geboekt.
Sterke bench hoor, maar ik denk niet dat je met de barbell de borst aanraakt ;)

Ik ben wat vet kwijt, en ben ongeveer 3 kilo zwaarder nu. Armen zijn wel flink gegroeid al zie je dat niet zo in die foto, en borst is ook redelijk voller.

Met bankdrukken moet de stang op de borst, anders heb ik ruzie met de grote mannen daar. Squatten mag ook niet met een handoek in de nek, appart volk.

Bij welke Gym train je dan? Wat zijn je squat en deadlift stats? :D

Ik ben pas sinds 2 weken begonnen met squats en deadlifts dus je gaat je kapot lachen, maar dat is 20 kilo aan elke kant. En ook nog eens in de kooi, niet als een echte vent met een losse stang. :)

Ik train bij Fitland, in Zeeland.

deadlift en squat gaat beide niet in de smithmachine vind ik

Ik kapseis bijna achterover als ik squat, en ik heb echt geen zin om over de grond te rollen daar :p. Dus ik begin maar veilig in de machine.

Bench je ook in de smith?

Dan moet je die grote mannen daar eens om advies vragen, of benchen die alleen maar? :p

Nein, bankdrukken wel met de losse stang. En ze helpen me ook wel gelukkig.
Maar aangezien ik 2 weken bezig ben en ik het 1x per week doe, is dat pas 2x squaten.

Dan heeft het niet zo heel veel zin om er 80 kilo op te doen, en als een halve-tamme door m'n rug te gaan. We gaan vrijdag weer eens kijken wat het wordt.

Als jij achterover valt, dan doe je iets verkeerd. Doe dan gewoon los squatten met een lege stang. Je leert het het beste zonder machines in mijn ogen. Hier kan je lichaam z'n eigen balans zoeken ipv dat het door een machine wordt geleid.

Laatst bewerkt:
Als jij achterover valt, dan doe je iets verkeerd. Doe dan gewoon los squatten met een lege stang. Je leert het het beste zonder machines in mijn ogen. Hier kan je lichaam z'n eigen balans zoeken ipv dat het door een machine wordt geleid.

Dat klinkt bijzonder logisch, gaan we dat eens proberen. Danku.

OT:

Net een rondje wezen hardlopen, het was heerlijk weer in de korte broek.
4.8km in 20:29, heb ze wel eens sneller en wel eens langzamer gelopen.

Volgende keer maar wat verder denk ik, aangezien het vanaf 20min toch pas echt zin heeft?

Dus ik begin maar veilig in de machine.
Bzzzt. fout. Die machine is niet zo veilig als je denkt.

Gewoon een powerrack in, safeties erin schuiven, en squatten maar.

ps. 135kg reppen op de bench na een periode waarin de meesten hun squat waarschijnlijk niet eens op dat gewicht krijgen is wel een youtube filmpje met je techniek/rom waard om iederen de mond te snoeren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven